Archief - Donder en bliksem...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
Dennoman zei:
Also @ Doom Dragon: piske staan doen heeft niets te maken met elektrische schok krijgen. De urinestraal is namelijk geen constante "lijn" (gaat in druppels), en dus kan de elektriciteit zich niet voortbewegen naar uw "Glockenspiel", omdat de geleiding telkens onderbroken wordt.

ga maar s bij een wei op de schrikdraad pissen, ge zult het wel voelen ze :crazy:

JohnDodger

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ga maar s bij een wei op de schrikdraad pissen, ge zult het wel voelen ze :crazy:
Oww man, da doe zeer aan uwe klokketore zenne :D :D

Mij hebbe ze altijd gezegd, ni onder ne boom staan in wei, van de rame wegblijve :wtf: en van die dinge :p De basic stuff voor dummies :p

TheFallen

Legacy Member
Skoran zei:
"According to the Guinness Book of World Records, Sullivan bas the
dubious distinction of being the most lightning-struck person ever
recorded. Between 1942 and his death in 1983, Roy Sullivan was struck
by lightning seven times. The first lightning strike shot through
Sullivan's leg and knocked his big toenail off. In 1969, a second
strike burned off his eyebrows and knocked him unconscious. Another
strike just a year later, left his shoulder seared. In 1972 his hair
was set on fire and Roy had to dump a bucket of water over his head to
cool off. In 1973, another bolt ripped through his hat and hit him on
the head, set his hair on fire again, threw him out of his truck and
knocked his left shoe off. A sixth strike in 1976 left him with an
injured ankle. The last lightning bolt to hit Roy Sullivan sent him to
the hospital with chest and stomach burns in 1977."

Hmz? Hoe heeft ie dat geflikt..:wtf:
Auto -> Kooi van faraday dus hoe zou ie dan, in zijn auto geraakt zijn om er vervolgens uitgesmeten te worden?

Vr de rest: Ik doe niet direct iets speciaals. Hebben vlak naast ons een bliksemafleider staan dus kans dat hij bij ons of in de buurt inslaat is miniem klein. Indien het onweer vlak boven mij hangt zet ik wel tv, pc enzo uit. (Meestal kijk ik dan naar het onweer.. altijd al prettig gevonden.)

kil911ler

Legacy Member
M'n ma (die afkomstig is van de Fillipijnen) eeft een soort van raar bijgeloof... als et heftig dondert en bliksemt, dan dekt zij alle spiegels in't huis af met een doek ofzo. Ze zegt dat het slecht is als ge naar uzelf kijkt terwijl et dondert en bliksemt. I don't give a fuck en als ik ff in de spiegel piept, begint ze heel de flippe 'neee, ge mag da nie doen!!!' :p

SMa

Legacy Member
niet buitenkomen als het gestopt is met regen, en het onweer vlak boven je zit

gisterenavond was het hier zo :p
prachtig om zien hoe de bliksem telkens inslaat op de toppen van die torens voor de hoogspanningskabels (er staan er hier zo'n paar)
ongelooflijk maar waar, het is muisstil als de bliksem vlakbij inslaat (terwijl je een luide donder zou verwachten)

Cycloon

Legacy Member
pamperke zei:
Daarmee dat als ge in een grote open vlakte loopt en het begint te bliksemen dat ge best gewoon gaat liggen zeker?

Gaan liggen is fout, het is best je op 'een bolletje te rollen' zodanig dat je zo'n klein mogelijke oppervlakte inneemt. Dat kleine hoogteverschil maakt echt geen bal verschil terwijl een kleinere oppervlakte minder kans heeft op inslag.

Anyway, als ik op een open vlakte loop zou ik gewoon zo rap mogelijk weggaan ipv te blijven staan :lol:

GenesisX

Legacy Member
Alle elektriek is hier een seconde uitgevallen na de eerste bliksemschicht, door wa zou da komen? Nadien waren het er exact 7 per 13 seconden met 3 bijhorende series donderslagen. Nie te doen jong. 'k Keek zo naar buiten door m'n veluxraam, en het was als het dag was toen die bliksem z'n ding deed :p.

moehaa!

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Gaan liggen is fout, het is best je op 'een bolletje te rollen' zodanig dat je zo'n klein mogelijke oppervlakte inneemt. Dat kleine hoogteverschil maakt echt geen bal verschil terwijl een kleinere oppervlakte minder kans heeft op inslag.

Anyway, als ik op een open vlakte loop zou ik gewoon zo rap mogelijk weggaan ipv te blijven staan :lol:
Op je hurken gaan zitten en kop in kas:)
En enkel steunen op je tenen en het voorste deel van je voet.

Starrk

Legacy Member
Alse dit: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Rolling-thunder-cloud.jpg ziet kan het wel eens fout aflopen :p

'Bij naderend onweer kunt u meren, vaarten en de zee, ook vanwege plotselinge windstoten, het best verlaten: zwemmen, surfen en varen is dan levensgevaarlijk.'

Dus niet zoals die op p1 gaan zwemmen tussen de schichten.

@Moehaa: Het belangrijkste is u zo klein mogelijk maken en de benen tegen elkaar houden. Wees ook niet het hoogste punt in het landschap en zoek geen bomen/metalen afsluitingen op.
Ook uw paraplu wegsmijten bij een onweer is aan te raden :p.

R-evolution™'

Legacy Member
ik heb ooit zon vuurbol int echt gezien bij men boma... ik herinner het mij niet meer maar men ouders hebbe me dat verteld en bij men boma ziet ge da nog aan de plafond. mijn mama had het niet gezien, mijn papa en bompa wel, echt indrukwekkend is het niet denk ik :D

Skoran

Legacy Member
R-evolution™' zei:
ik heb ooit zon vuurbol int echt gezien bij men boma... ik herinner het mij niet meer maar men ouders hebbe me dat verteld en bij men boma ziet ge da nog aan de plafond. mijn mama had het niet gezien, mijn papa en bompa wel, echt indrukwekkend is het niet denk ik :D

Excuseer? Eén van de de meest myserieuse en coolste natuurverschijnselen die slechts een handvol mensen gezien hebben niet indrukwekkend :lol:?

Ik zou geld betalen om dat te mogen zien :p

Pred

Legacy Member
ik vraag mij, als de bliksem ergens in de grond inslaat, of ge daar dan nog iets van ziet??? bv verschroeid gras ofzo, dunno :unsure:

Fighting Hobbit

Legacy Member
Als het onweerachtig is en uw haren gaan recht omhoog staan, ren dan voor uw leven...

Mee

Legacy Member
2 jaar geleden, les informatica: een deel van de computers stonden zodat ik met mijn gezicht naar het raam zat. Het raam stond nog open en ineens slaagt er nen bliksem in op de basketbalpaal op zo'n 10 m van ons af. Now THAT was a big bang :).

De zaterdag had ik trouwens iets vreemd voor: ik zat in de auto en op een kilometer ofzo van mij zag ik een bliksemschicht inslagen en ineens voel/hoor ik een knets tussen mijn duim en wijsvinger. Da zou toch niet mogen als ik in een auto zit?

SMa

Legacy Member
Pred zei:
ik vraag mij, als de bliksem ergens in de grond inslaat, of ge daar dan nog iets van ziet??? bv verschroeid gras ofzo, dunno :unsure:
De bliksem is hier enkele keren ingeslaan op het veld achteraan mn huis.
Ik ben al gaan zien, maar niets van verschroeide plekken fzo.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik dacht trouwens tijdens het laatste onweer: "pffff; al die donders lijken me zo heel stil te zijn"

Jawel; 2 seconden nadien zo'n slag die bijna gelijkloopt met de bliksem en die je hart efkes doet zinderen -> :oink:

Eigenlijk fantastisch om mee te maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan