Archief - de toekomst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stoffer

Legacy Member
Ik voorspel op korte tijd nog een aantal zware crisissen maar eens opgelost staat de mens klaar om zich volledig te ontplooien. In een tijdspanne van 100 jaar zouden we aan het begin moeten staan van een globale welvaartsmaatschappij en de eerste tekenen van kolonisatie van nabijgelegen planeten. Hoe het er dan binnen 700 jaar aan toe gaat gaan kan ik me niet inbeelden. Kstel het mij voor als een starwars versie :P
De aarde zal lang niet de enige planeet meer zijn die door de mens bevolkt is.

Allemaal in de veronderstelling dat er geen al te grote natuurrampen gebeuren en we ons verstand gebruiken ivm oorlogen.

Vergeet niet dat we nu in een tijd leven waar we echt op de rand staan van vele, grote ontwikkelingen:
- kernfusie
- dna-gebied: vb. anti-oudersdom medicatie
- we beginnen inzicht te krijgen in ons eigen geheugen
- computers gaan integreren in mensen
- ...
Binnen 50 jaar kan alles al volledig anders zijn.

In elk geval spijtig dat we het niet gaan meemaken.

LSDsmurf

Legacy Member
whatever9 zei:
Denkt gij... toen de F16's voor het eerst te koop kwamen was dat ontwerp en de technologie al jaaaaren oud. Ik zou dus graag eens weten waar ze nu mee bezig zijn maar waar wij nog niet mogen van weten.
Als dat echt bestaat dan zijn dat waarschijnlijk eerder speeltjes voor het leger :p.

trouwens er is ook vooruitgang op het gebied van lucht/ruimtevaart die we wel kunnen zien... zo zitten we ondertussen al op mars rond te sjezen.
Dat is ook niet echt revolutionair he, robots naar Mars of zelf naar Venus sturen heeft men in de jaren 70 ook al gedaan.

Sprinkle Genie

Legacy Member
ElBramo zei:
edit: omg @ alcor Die mannen houden hun daar echt mee bezig. Ze kunnen wel invriezen maar nog niet ontvriezen :p En tis voornamelijk voor organen te transporteren ofzoiets.
Het zijn wel degelijk volledige mensen die ze invriezen na een proces van vitrificatie om schade door bevriezing tegen te gaan. Hun hoofddoelpubliek zijn wel mensen met terminale ziekten, in de hoop dat ze die ooit zullen kunnen genezen. Beeld u in hoeveel geld ze ginder aan't scheppen zijn :)

Cazzz

Legacy Member
stoffer zei:
Ik voorspel op korte tijd nog een aantal zware crisissen maar eens opgelost staat de mens klaar om zich volledig te ontplooien. In een tijdspanne van 100 jaar zouden we aan het begin moeten staan van een globale welvaartsmaatschappij en de eerste tekenen van kolonisatie van nabijgelegen planeten. Hoe het er dan binnen 700 jaar aan toe gaat gaan kan ik me niet inbeelden. Kstel het mij voor als een starwars versie :P
De aarde zal lang niet de enige planeet meer zijn die door de mens bevolkt is.

Allemaal in de veronderstelling dat er geen al te grote natuurrampen gebeuren en we ons verstand gebruiken ivm oorlogen.

Vergeet niet dat we nu in een tijd leven waar we echt op de rand staan van vele, grote ontwikkelingen:
- kernfusie
- dna-gebied: vb. anti-oudersdom medicatie
- we beginnen inzicht te krijgen in ons eigen geheugen
- computers gaan integreren in mensen
- ...
Binnen 50 jaar kan alles al volledig anders zijn.

In elk geval spijtig dat we het niet gaan meemaken.

Kvinnet ni erg ze :p ik hou het liever allemaal wa simpeler ^^

DA_MadAce

Legacy Member
Ik plan om het in ieder geval wel mee te maken. Ik wil nog zien dat de mensheid een godheid wordt. :)

Gavin

Legacy Member
bartreligion zei:
Iedereen zal gelijk zijn, geld niet meer nodig. Ziekte, oorlog en armoede iets uit het verleden.
dat gelooft ge nu toch zelf niet zeker?
Egoïsme is de reden waarom dat we zover staan, waarom dat we nog leven
uit egoïsme vloeit geld, oorlog en armoede
egoïsme is iets wat we werkelijk nog gemeen hebben met de oorspronkelijke natuur

en wat bedoelt ge met gelijk? gelijkwaardig? of echt gelijk
in geval van het laatste..toch maar niet

Gavin

Legacy Member
ElBramo zei:
edit: omg @ alcor Die mannen houden hun daar echt mee bezig. Ze kunnen wel invriezen maar nog niet ontvriezen :p En tis voornamelijk voor organen te transporteren ofzoiets.
dat was net mijn punt
wie geeft u de garantie te ontvriezen?
gij geeft geld, grof geld (dit gebeurt nu al meen ik) om u in te vriezen
eens gij ingevroren zit, wie gaat binnen 700jaar dat contract nog nakomen?

en dan nog, de eerste mens die 150 wordt, is al geboren hoor (dat is dus van de tweede IR tot nu he vrienden)
waarom in godsnaam u dan nog laten invriezen als de mens maar gemaakt is voor een leventje van 50j

nTFs

Legacy Member
De mensheid is goed op weg om alles en iedereen te vernietigen dus zie ik eerder de toekomst in de vorm van een paar kernoorlogen.

Dirty_Col

Legacy Member
ElBramo zei:
Bwa, ik denk dat we onvruchtbaarheid niet gaan mogen vergeten ze. Binnen een goeie 500 - 700 jaar zijn we bijna allemaal onvruchtbaar (de mannen dan toch zeker)

Waarom?

Dirty_Col

Legacy Member
Achzo, weer eens wat bijgeleerd :unsure:

Achja, wie weet hoe ver de wetenschap staat binnen 500 jaar als de mensheid dan daadwerkelijk onvruchtbaar is, misschien is dan al lang een oplossing gevonden die ethisch verantwoord is. :)

Stichero

Legacy Member
ik denk dat we half robot zullen zijn ^^ alez grote delen miss
de mens is redelijk zwak vergeleken met andere zoogdieren, via hulpmiddelen zullen we onverwoestbaar worden :p
verder denk ik ook dat we onze hersen verder gaan uitdiepen
miss zullen we onze hersenen koppelen aan een soort harde schijf die ons geheugen opslaat
zo kunnen we eeuwig leven ^^ gewoon een ander lichaam vinden
stel u voor dat ge kunt shoppen voor een nieuw lichaam
eu voor mij de 18cm met de schattige krullekes aub :niceone:

Starrk

Legacy Member
Stichero zei:
ik denk dat we half robot zullen zijn ^^ alez grote delen miss
de mens is redelijk zwak vergeleken met andere zoogdieren, via hulpmiddelen zullen we onverwoestbaar worden :p
verder denk ik ook dat we onze hersen verder gaan uitdiepen
miss zullen we onze hersenen koppelen aan een soort harde schijf die ons geheugen opslaat
zo kunnen we eeuwig leven ^^ gewoon een ander lichaam vinden
stel u voor dat ge kunt shoppen voor een nieuw lichaam
eu voor mij de 18cm met de schattige krullekes aub :niceone:

Cyborg? I like it :p

Bastaspast

Legacy Member
Quilombo zei:
drie keer raden wat een parabool is

hehe alleszins geen exponentiele functie man :)
djeez

parabool is veeltermfunctie, een 2de graadsfunctie met constanten in de exponent

een exponentiele functie heeft een veranderlijke als exponent

soit :)

Quilombo

Legacy Member
Bastaspast zei:
hehe alleszins geen exponentiele functie man :)
djeez

parabool is veeltermfunctie, een 2de graadsfunctie met constanten in de exponent

een exponentiele functie heeft een veranderlijke als exponent

soit :)

wow sorry ff in de war =)
ma em beschreef ne parabool dus zal t wel ne parabool zijn

soit :)

:eek:

Bastaspast

Legacy Member
Quilombo zei:
wow sorry ff in de war =)
ma em beschreef ne parabool dus zal t wel ne parabool zijn

soit :)

:eek:

ja np hoor :)

maar ik weet nogal heel zeker dat natuurfenomen heel vaak exponentieel te benaderen zijn, en zeker de bevolkingsaangroei

EverlastingHate

Legacy Member
Ach, binnen 700 is het één en al politiestaat wat ons zal regeren :p, zeker met zulke dichte bevolkingsaangroei die in toom moet gehouden worden.

Hoewel de meesten de politiestaat verafschuwen, zal ze onvermijdelijk zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan