Archief - de toekomst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DA_MadAce

Legacy Member
Godsdienstoorlogen. LMAO

Er is nog nooit een oorlog over godsdienst gevoerd. Men zal er dan ook niet mee gaan beginnen. :p


En over 700 jaar zijn er (hopelijk) geen blanken, aziaten, zwarten, ... Meer.

Misschien Lunars, Martianen, Europanen, ...

Avondland

Legacy Member
Godsdienst is altijd een dekmantel geweest. Maar godsdienst was een bindmiddel om je onderdanen onder de knoet te kunnen houden. Dus in die optiek kan men godsdienstoorlogen begrijpen.

NitrodusT`

Legacy Member
Ik zou het ook niet weten. Soms denk ik uitgebreidere woestijnen zoals hier al vermeld. Of echt een high-tech samenleving?

Maar uiteindelijk vrees ik er toch voor, onszelf kennende.
Ik hou het bij de terminator2 quote ;)

John Connor: We're not gonna make it, are we? People, I mean.
The Terminator: It's in your nature to destroy yourselves.
John Connor: Yeah. Major drag, huh?

ElBramo

Legacy Member
De wereld kan ook gans onder water staan? :unsure:

Mja, ik betwijfel of er iets positief uit de evolutie van de mens zal onstaan. De aarde zal mss nog overleven, maar de mens niet meer. Only time will tell, moest ik kunnen zou ik mij invriezen :) en hopen dat ze binnen enkele jaren een manier vinden om mij te ontvriezen.

Bastaspast

Legacy Member
Cazzz zei:
amai wa een pessimisme hiere..

stoch normaal, al eens beredeneert in wat voor kut-(samenleving/tijd/staat/wereld) wij leven? je hebt geen andere keus meer in deze wereld dan er een pessimistische visie op na te houden, of je moet blind zijn voor de wanpraktijken, corruptie en actherlijke toestanden die zich voordoen. komt er nog eens bij dat de mens altijd en overal bestempeld wordt als zwak ras, omdat dit effectief zo is. Wat niet wil zeggen dat de wereld geen prachtige, geniale en mooie dingen biedt é, mede dankzij de mens! Gelukkig maar! Daaraan trek ik me op ...

Doggiedog

Legacy Member
Bastaspast zei:
stoch normaal, al eens beredeneert in wat voor kut-(samenleving/tijd/staat/wereld) wij leven? je hebt geen andere keus meer in deze wereld dan er een pessimistische visie op na te houden, of je moet blind zijn voor de wanpraktijken, corruptie en actherlijke toestanden die zich voordoen. komt er nog eens bij dat de mens altijd en overal bestempeld wordt als zwak ras, omdat dit effectief zo is. Wat niet wil zeggen dat de wereld geen prachtige, geniale en mooie dingen biedt é, mede dankzij de mens! Gelukkig maar! Daaraan trek ik me op ...
ipv pessimistisch kunt ge ook nog altijd sarcastisch of cynisch worden ... das nog grappig ook :)

Cazzz

Legacy Member
Bastaspast zei:
stoch normaal, al eens beredeneert in wat voor kut-(samenleving/tijd/staat/wereld) wij leven? je hebt geen andere keus meer in deze wereld dan er een pessimistische visie op na te houden, of je moet blind zijn voor de wanpraktijken, corruptie en actherlijke toestanden die zich voordoen. komt er nog eens bij dat de mens altijd en overal bestempeld wordt als zwak ras, omdat dit effectief zo is. Wat niet wil zeggen dat de wereld geen prachtige, geniale en mooie dingen biedt é, mede dankzij de mens! Gelukkig maar! Daaraan trek ik me op ...

Spring ineens van een brug zou'k zo zegge..


Spijtig da mensen der enkel de slechte dingen onthouden..

Bastaspast

Legacy Member
Cazzz zei:
Spring ineens van een brug zou'k zo zegge..


Spijtig da mensen der enkel de slechte dingen onthouden..

Nah ik geniet van de prachtige dingen die er toch nog zijn :) je leest niet goed, khad wss gelijk om jullie soort blind te noemen voor de gaande problematiek

Tyfius

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Godsdienstoorlogen. LMAO

Er is nog nooit een oorlog over godsdienst gevoerd. Men zal er dan ook niet mee gaan beginnen. :p
En wat waren de kruistochten dan volgens u?
Daar zijn wij, als christenen, de heidenen gaat uitmoorden die niet in onze god geloofden. Lijkt mij anders een mooie godsdienstoorlog.

Bastaspast

Legacy Member
Tyfius zei:
En wat waren de kruistochten dan volgens u?
Daar zijn wij, als christenen, de heidenen gaat uitmoorden die niet in onze god geloofden. Lijkt mij anders een mooie godsdienstoorlog.

kdenk dat hij postte in een vlaag van zinsverbijstering ... ik had de zin niet om hem er op te wijzen

@ Time^ hieronder: idd dat klopt, dus ... zijn we gedoomd é :) we zoeken steeds naar iets dat ons onderscheidt van anderen. (of da nu geloof, kleding, intellect, huidskleur, geld, territorium of gelijk wat es ... ) MAW de optimisten en de pacifisten hebben geen klare kijk op de mens en de wereld, DUS zijn ze blind voor wat er in de mens en zijn wereld omgaat

Time

Legacy Member
Bastaspast zei:
of je moet blind zijn voor de wanpraktijken, corruptie en actherlijke toestanden die zich voordoen.
Da's eigen aan de mensheid, maw die zijn er altijd al geweest.

Poppel

Legacy Member
boogje zei:
da's nog 28 jaar en we gaan écht wel niet zo'n robots kunnen hebben in 28 jaar..ok, misschien auto's zonder wielen ( dan nog...),

Onthoud dat we in minder dan 80 jaar van de gebroeders Wright (eerste vliegtuig) naar de eerste man op de maan zijn gegaan.. Technologie staat niet stil :)

GMotha

Legacy Member
Bastaspast zei:
stoch normaal, al eens beredeneert in wat voor kut-(samenleving/tijd/staat/wereld) wij leven?
Tja, hoe meer mensen er dicht opeen leven...
Vrij logisch dat er mensen associaal, egoïstisch, xenofoob etc.. worden.

Hoewel velen hun eigen soort graag verhemelen zijn we niet meer dan een bende dieren. Ons gedrag is puur gebaseerd op de tijd dat we nog in bomen slingerden en in't bos schijtten.
Sociale (in beperkte mate, mensen zijn van nature nog steeds territoriaal: verklaar anders materialisme, nationalisme en gesteldheid op privacy) primaten. Vergelijk het maar met chimpansees.

Als koeien zoals ons geëvolueerd zouden zijn tot een "intelligente" soort, zouden die een veel efficiëntere samenleving hebben. Mogelijk zelfs een vorm van communisme.
Mental note: communists go m00!
Bastaspast zei:
je hebt geen andere keus meer in deze wereld dan er een pessimistische visie op na te houden, of je moet blind zijn voor de wanpraktijken, corruptie en actherlijke toestanden die zich voordoen.
Die zullen er altijd zijn en zijn er altijd geweest. Tis dat we nu de mogelijkheid hebben om te weten wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt dat alles zo erg en rampzalig lijkt.
Bastaspast zei:
komt er nog eens bij dat de mens altijd en overal bestempeld wordt als zwak ras, omdat dit effectief zo is.
Vergeet niet dat het net de fysieke zwakte van de mens is die ervoor gezorgd heeft dat we alles hebben dat we nu hebben.

LSDsmurf

Legacy Member
Poppel zei:
Onthoud dat we in minder dan 80 jaar van de gebroeders Wright (eerste vliegtuig) naar de eerste man op de maan zijn gegaan.. Technologie staat niet stil :)

Maar langs de andere kant is er op dat vlak de laatste 30 jaar niet zo heel veel vooruitgang geboekt.

De laatste vlucht naar de Maan is alweer een jaar of 30 geleden en terwijl men in de jaren 70-80-90 nog als gewone (rijke) burger supersonisch kon vliegen met de Concorde kan dat nu al een paar jaar niet meer wegens veel te duur.

Legatus

Legacy Member
Wss zal de wereld nog effe blijve globalisere tot er een terugval gebeurd naar het conservatieve/een nieuwe passie(neo-godsdienst?).
Op wetenschappelijk en progres vlak zal er wss een dipje gebeuren .
Sociaal,politiek zal er veel veranderen , democratie zal een uiterste meemaken tot het weer gestript word tot de basics .
Zolang de civics van vandaag niet onder aanval komen van oorlog of intern verval , zal er niet veel veranderen op sociaal vlak.

Time

Legacy Member
GMotha zei:
Tja, hoe meer mensen er dicht opeen leven...
Vrij logisch dat er mensen associaal, egoïstisch, xenofoob etc.. worden.
Tijd voor het Lugano-rapport. ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan