Archief - de toekomst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steckie

Legacy Member
Wesdude zei:
Vraag me dikwijls af hoe ze onze tijd zullen noemen in de toekomst. Vroeger bij geschiedenis altijd die namen nieuwe tijd-nieuwste tijd-onze tijd, zo kunnen ze da in de toekomst toch nie gaan noemen?

Gisteren ook I, robot gezien en ik denk niet dat het er zo zal uitzien in 2035 :lol:

I, robot is een verfilming van een boek van Isaac Asimov, geschreven ergens in de jaren '50 dacht ik.
Dus toen was het nog 85 jaar te gaan, zou nog kunnen dan :)

RaZoR be

Legacy Member
best grappig als ge zo een oude film ziet: in the year 2005 etc... gans modern enz :p

moehaa!

Legacy Member
Het enige waar we in geslaagd zijn om beter te maken dan dat soort films sugereren is computers kleiner maken^^.
In 2001 a space oddesy zijn dat nog van die gigantische pratende dingen.

Brazuca

Legacy Member
-Binnen 700 jaar in de les Geschiedenis, een hologramvoorstelling dat iedere leerling (200-300 leerlingen per klas) verplicht moet aanschaffen-

ZX500: De middeleeuwen begonnen in 476 met de val van het West Romeinse rijk en eindigden in 2076 met het einde van de Grote Kernoorlog en het verdwijnen van de laatste godsdiensten zoals de Islam en het Boedhisme.
Leerling: Waarom kunnen we de middeleeuwen niet laten eindigen rond 1950, bij de eerste tekens van technische vooruitgang?
ZX500: Mano-Norta, we kunnen toch moeilijk de naam "Modernste tijd" geven aan een periode waar men nog in Goden geloofde en er zelfs nog religieuze oorlogen plaatsvonden. Tenslotte zat men wetenschappelijk nog in zijn kinderschoenen. De mensen die in het jaar 2000 leefden dachten dat zich op het hoogtepunt bevonden. Wetenschappers zoals Galilei, Einstein, Newton en Hawking brachten al ideeën naar voren wat in 2113 zou leiden tot de Universele Theorie. Je moet je eens inbeelden hoe verward deze mensen waren. Ze zaten immers in de overgangsperiode van alles te verklaren d.m.v. goden en de echte waarheid.
Leerling: En hoe is die laatste godsdienst dan tot zijn einde gekomen?
Juffrouw: Zoals jullie al weten waren de Verlaten Woestijnen, waar men tegenwoordig weer opgravingen is aan het doen, bewoond door nomadenvolkeren. Rond het jaar 2000 kwam er onrust tussen het huidige USA-Europium (vroeger Amerika) en deze volkeren. De toenmalige regering (toen nog een Republiek) werd gesteund door het toenmalige Europa in haar strijd. Met de laatste atoombom op Iran werd het gebied Zuid-West Azie compleet vernield. En zo werd (wat al lang voorspeld werd) hetgeen wat mensen al sinds het begin der tijden bezighield, geloof, teniet gedaan.


Mijn visie ^^ Denk niet dat ik er ver naast zal zitten.

Dieleman_F

Legacy Member
Ik denk dat je er compleet zal naast zitten, maar dat is dan mijn mening :)

DA_MadAce

Legacy Member
Alsof over 700 jaar gesproken zal worden met 1 informatielijn tegelijk. Ha!

DA_MadAce

Legacy Member
Brazuca zei:
Informatielijn? :confused:

Er zal wel een woord voor bestaan. Ik wil maar zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat we tegen dan op maar 1 manier tegelijk informatie doorgeven. Bijvoorbeeld, spreken is 1 informatielijn en expressie is een 2e terwijl intonatie een 3e is. Maar in dat voorbeeld is de informatie gerelateerd.

Misscien dat over 700 jaar de informatie-elementen in onze "taal" zo versimpeld zijn dat we veel meer informatielijnen kunnen gebruiken tegelijk over verschillende onderwerpen, zonder kwaliteitsverlies.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik vraag me vooral af wat er nog zal overblijven van de VN en van de EU. Deze tijd is voor mij toch vooral een tijdperk van verbonden. Vooral de EU, stel je voor dat we binnen 100 jaar een land vorm gehetend e europese unie waarvan België niet meer dan eer provincie is. In dat geval is dit een zeer belangrijke periode denk ik. Maar het hangt er allemaal vanaf wat er nu allemaal gat gebeuren. WOII is nu bijna 70 geleden uitgebroken, West-Europa werkt al gedurende al die tijd vredevol samen en de EU breidt uit. Als er nu binnen de komende 30 jaar niets gebeurt dat die positieve ontwikkeling in de weg staat zal het sowieso memorabel zijn. Stel je voor "de 100 jarige vrede" in west-europa, dat vind ik een mooie gedachte.
Als er weldra terug een wereldoorlog onstaat zullen wij de geschiedenis ingaan als de periode tussen WOII en WOIII, iets vrij betekenisloos waarschijnlijk binnen een langere termein van jaren. Als er geen nieuwe grote oorlog komt kan deze periode de geschiedenis in gaan als het begin van iets, wat ik zeer mooi zou vinden, liever dta dan vervagen.

DA_MadAce

Legacy Member
2100_2-1.gif

de wereld in 2100?

Over de EU: https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ee.html

Als de EU op de goeie weg blijft dan zal het nooit een land worden. de EU is iets totaal nieuw. Daarom dat het ook een eigen entry in het CIA world factbook heeft. Ze weten niet goed wat ze er mee moeten aanvangen? :)

interessant artikeltje van 2002: http://www.worldpolicy.org/globalrights/europe/2002-0106-Chicago Tribune-European superpower.html

En kijk is naar de Amerikaanse nijging tot ontkenning ;) : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)
CIA world factbook staat precies alleen met hun mening.

Stimpy

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Als er weldra terug een wereldoorlog onstaat zullen wij de geschiedenis ingaan als de periode tussen WOII en WOIII, iets vrij betekenisloos waarschijnlijk binnen een langere termein van jaren.
beter betekenisloos dan kunne zegge da ge wo3 meegemaakt hebt imo :p

GMotha

Legacy Member
Vraag 1:
Ze gaan nog veel weten van deze tijd, nu wordt er veel meer gedocumenteerd (vooral de absoluut nutteloze rommel). Hoewel toekomstige historici zelden een echt antwoord gaan hebben omdat de nieuwsgeving van nu alles behalve objectief is. But then again, die van de middeleeuwen was ook niet echt objectief.

Vraag 2:
Er zal één of andere sekte zijn uitgegroeid tot een algemeen aanvaardde godsdienst. We kunnen er van uitgaan dat die paljassen gaan beweren het 4e testament te hebben.
Er gaat ook een tijdperk van nieuw religieus fanatisme komen. Ik hoop op een hi-tech inquisitie.
Machtsbalans zal verschuiven en een fameus stuk van de westerse wereld zal ten onder gaan aan eigen decadentie. Enkel de naties die er in slagen een harde hand te behouden kunnen hun economie/maatschappij intact houden.

-fusi0n-

Legacy Member
Doom Dragon zei:
maar ze zullen veel cd's, dvd, miss zelf 'blu-ray - schijfjes :D' terug vinden..
maar miss zijn ze dan de technologie al lang voorbij gestreef en weten ze niet meer hoe ze die glimmende schijfjes moeten 'lezen' en hoe ze dat kunnen begrijpen

alleen spijtig dat een cd/dvd-rom maar 30 jaar meegaat :)

digitalisering heeft trouwens niet alleen voordelen

KN-StrideR

Legacy Member
binnen 700 jaar zal de wereld er zo uitzien: http://www.foogle.biz/terraform/terraforming.jpg

Ten gevolge van een nietsontziende oorlog tussen het westen (christelijke) en de islam wereld. Omdat beide kampen te dom, kortzichtig en koppig zijn om tot een goede samenleving laat staan samenwerking te komen.

je ziet het al in het klein in onze maatschappij en je zult het binnekort OVERDUIDELIJK merken op wereldniveau.

Daarbovenop komt nog eens de opwarming en opdroging van de aarde (en zoet water bij) dus je kan al raden hoe een ellende we zullen doorstaan.

Bastaspast

Legacy Member
ElBramo zei:
Mja volgens evolutiedeskundigen gaan we allemaal véééél langer leven, gaan we er bijna perfect uitzien. Gaan we allemaal tot hetzelfde ras behoren (rassenvermenging zal de verschillen uitwissen) en gaan we een hoge resistentie ontwikkelen tegen allerlei ziekten. We zullen waarschijnlijk ook allemaal veel langer zijn dan we nu zijn en we gaan allemaal mooi zijn. Een klein deel van de bevolking gaat echter niet deze positieve ontwikkelingen doormaken en gaat klein, lelijk en zwak en marginaal zijn.

Dit is slechts wat ik gehoord heb, bron onbekend, moet eens googlen wat hiervan waar is.

edit: http://www.kijk.nl/artikel.asp?id=876 HEEL INTERESSANT ;)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6057734.stm --> nog eens hetzelfde, maar dan uitgebreider.

Blijkbaar gaat het immuunsysteem dus toch niet zo super zijn binnen 1000 jaar ^^


die verschillen wis je niet uit op 700 jaar zu ... op 700 000 jaar miss wel, i dunno, ma 700 jaar ? das pakweg 10 generaties

bovendien hoe ik denk dat het er binnen 700 jaar zal uitzien? Wel er zal een enorme terugval zijn van de wereldpopulatie van ongeveer 7,6 a 8 miljard naar 1,2 a 1,5 miljard. Heb ik opgemaakt uit wetenschappelijke studies die deze richting uitwijze, waar ik dus in geloof. De mens zal niet te rap uitsterven hoor, en AL ZOU het voorvallen dat de lucht giftig wordt, dan zal er wel een beperkte groep mensen in bunkers, in grotten, in bergen overleven met een filtersysteem dat buitenlucht in zuurstof omzet, of zelfs een zuurstofgenerator op zich. ALS het al zover zou komen é. Want jullie onderschatten blijkbaar de kracht van de natuur. Zolang de mens niet in het bezit is van bovennatuurlijke krachten of controle daarvan, of natuurlijke wetten kan doorbreken, zal de mens niet in staat zijn de natuur te vernietigen. En dat is tot op vandaag nog zeker niet het geval, é! Al geloof ik wel dat het mogelijk is dat mensen ooit bovennatuurlijke krachten zouden kunnen opwekken en controleren. Never underestimate the power of imagination

grtz B

Avondland

Legacy Member
reteiP zei:
No way that wij onze aarde nog 700 jaar leefbaar kunnen houden.

De natuur zal zichzelf wel weten te herstellen maar of de mens dat ook kan? :p

In ieder geval kan het alle kanten op. Ik zie later wel een paar machtsblokken: een Europees, Amerikaans en Aziatisch machtsblok. Of Afrika zich dan eindelijk uit de miserie heeft getrokken weet ik niet. Maar wellicht zullen planeten bevolkt worden waaruit grondstoffen getrokken zullen worden.

Wat ik alleszins niet hoop is dat de planeet maar 1 cultuur heeft en dat het een machtscentrum als leiding heeft. Laten we hopen dat we in 2707 nog Afrikanen, Aziaten en Europeanen van elkaar kunnen onderscheiden en dat hun oude culturen intact zijn gebleven. Bij veel SF-films zien we dat de aarde 1 president heeft, maar dat zou naar mijn mening geen goed idee zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan