Archief - de toekomst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
ElBramo zei:
De wereld kan ook gans onder water staan? :unsure:

Mja, ik betwijfel of er iets positief uit de evolutie van de mens zal onstaan. De aarde zal mss nog overleven, maar de mens niet meer. Only time will tell, moest ik kunnen zou ik mij invriezen :) en hopen dat ze binnen enkele jaren een manier vinden om mij te ontvriezen.

De wereld gaat niet ten onder, eveneens als de mens.

Bastaspast

Legacy Member
Dillyracer zei:
De wereld gaat niet ten onder, eveneens als de mens.

Idd, daar geloof ik ook niet in, we houden onszelf wel in leven, kzegget al is het een beperkte groep van mensen. En door de terugval der mensen zal de natuur zich kunnen herstellen. Natuur is sterker als de mens en ze bedenkt wel een manier om onze populatie naar beneden te halen ... ziektes? natuurrampen? droogtes? i dunno ... Maar toch zal er een kleine groep zich kunnen aanpassen via technologie.

DA_MadAce

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Maar langs de andere kant is er op dat vlak de laatste 30 jaar niet zo heel veel vooruitgang geboekt.

De laatste vlucht naar de Maan is alweer een jaar of 30 geleden en terwijl men in de jaren 70-80-90 nog als gewone (rijke) burger supersonisch kon vliegen met de Concorde kan dat nu al een paar jaar niet meer wegens veel te duur.

Groot gelijk. :( Gebrek aan oorlog. Een koud oorlogje zou nu wel welkom zijn.

Gavin

Legacy Member
ElBramo zei:
Only time will tell, moest ik kunnen zou ik mij invriezen :) en hopen dat ze binnen enkele jaren een manier vinden om mij te ontvriezen.
dat moet toch wel ongeveer het domste zijn wat er bestaat
wie geeft u de garantie u te ontvriezen?
ge zou u nogal eenzaam voelen moest ge 700j later weer leven; de hele geschiedenis gemist, de levensstijl, 700j aan aanpassingen..van het moment dat ge uit uw diepvries wordt gehaald wordt ge pas echt ingevroren.

Gregn

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Godsdienstoorlogen. LMAO

Er is nog nooit een oorlog over godsdienst gevoerd. Men zal er dan ook niet mee gaan beginnen. :p

hopelijk was dit sarcastisch, of heb je nooit opgelet in geschiedenis.

kruistochten, jihad,...

DA_MadAce

Legacy Member
Gregn zei:
hopelijk was dit sarcastisch, of heb je nooit opgelet in geschiedenis.

kruistochten, jihad,...

*zingt* "It's all about the money..."

Nope, geen sarcasme.

moehaa!

Legacy Member
Religie is maar een mantel over oorlog hoor. Zonder religie is er nog steeds oorlog.

ElBramo

Legacy Member
Gavin zei:
dat moet toch wel ongeveer het domste zijn wat er bestaat
wie geeft u de garantie u te ontvriezen?
ge zou u nogal eenzaam voelen moest ge 700j later weer leven; de hele geschiedenis gemist, de levensstijl, 700j aan aanpassingen..van het moment dat ge uit uw diepvries wordt gehaald wordt ge pas echt ingevroren.
Ja, ge zou wel nen serieuzen jet lag hebben. Maarja, als ge beetje van een persoonlijkheid hebt lukt dat wel ze. En kwas aant zeveren van het invriezen ze, cfr Austin Powers ;)

Het is idd zo dat de mens zich wil onderscheiden van anderen: macht is daar een mooi voorbeeld van. En het is ook zo dat sommige delen van de hersenen heel snel ontwikkeld zijn terwijl andere delen nog min of meer primitief zijn. Daar zit ook wel één van de problemen van de mens ze. En het ziet er niet naar uit dat door de evolutie dat probleem gaat opgelost geraken.
Bron: Ideologie als moordmotief - Arthur Koestler

Ali_

Legacy Member
ElBramo zei:
Uhu, kheb ook de essay van den boek gelezen, maar wat die kerel schrijft makes so much sence he.

Vind ik ook. Het boek 'de menselijke tweespalt' zou ik eens moeten lezen.

Gamedude

Legacy Member
een grote bedreiging voor de mensheid die nogal eens vergeten wordt of onderschat is toch wel overbevolking, als ge de bevolkingsgroei van de geschiedenis op een grafiek zet hebt ge een parabool: zeer lang minime stijging om dan over te gaan in een plotse zeer snelle stijging.

Mij doet het niks als een tsunami 200,000 mensen van de kaart veegt hoor, het moet gebeuren.

Bastaspast

Legacy Member
Gamedude zei:
... als ge de bevolkingsgroei van de geschiedenis op een grafiek zet hebt ge een parabool: zeer lang minime stijging om dan over te gaan in een plotse zeer snelle stijging ...

een exponentiele functie bedoelt ge ...

Sprinkle Genie

Legacy Member
Gavin zei:
dat moet toch wel ongeveer het domste zijn wat er bestaat
wie geeft u de garantie u te ontvriezen?
ge zou u nogal eenzaam voelen moest ge 700j later weer leven; de hele geschiedenis gemist, de levensstijl, 700j aan aanpassingen..van het moment dat ge uit uw diepvries wordt gehaald wordt ge pas echt ingevroren.
http://www.alcor.org/

you never know... :cool:

ElBramo

Legacy Member
Gamedude zei:
een grote bedreiging voor de mensheid die nogal eens vergeten wordt of onderschat is toch wel overbevolking, als ge de bevolkingsgroei van de geschiedenis op een grafiek zet hebt ge een parabool: zeer lang minime stijging om dan over te gaan in een plotse zeer snelle stijging.

Mij doet het niks als een tsunami 200,000 mensen van de kaart veegt hoor, het moet gebeuren.
Bwa, ik denk dat we onvruchtbaarheid niet gaan mogen vergeten ze. Binnen een goeie 500 - 700 jaar zijn we bijna allemaal onvruchtbaar (de mannen dan toch zeker) en gaat het op de natuurlijke manier niet meer kunnen. Met als gevolg dat de wereldpopulatie beperkt blijft. That's my opinion.

edit: omg @ alcor Die mannen houden hun daar echt mee bezig. Ze kunnen wel invriezen maar nog niet ontvriezen :p En tis voornamelijk voor organen te transporteren ofzoiets.

whatever9

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Maar langs de andere kant is er op dat vlak de laatste 30 jaar niet zo heel veel vooruitgang geboekt.

Denkt gij... toen de F16's voor het eerst te koop kwamen was dat ontwerp en de technologie al jaaaaren oud. Ik zou dus graag eens weten waar ze nu mee bezig zijn maar waar wij nog niet mogen van weten.
Ik geloof er wel in dat dingen als area 51 bestaan maar dan niet van die film toestanden met aliens op scooters enzo ;) ik denk dat dat eerder een plek is waar geheime nieuwe vliegers enz worden getest/gebouwd/ontworpen.

trouwens er is ook vooruitgang op het gebied van lucht/ruimtevaart die we wel kunnen zien... zo zitten we ondertussen al op mars rond te sjezen.

Ik denk trouwens niet dat we I Robot toestanden gaan zien binnenkort maar ik denk wel dat dmv robotica alles gemakkelijker zal worden in en rond het huis. Kijk maar naar het nieuwe huis van de toekomst die binnenkort wordt geopend. Als je ziet wat daar allemaal staat dan denk je dat het nooit zo zal worden maar vergeet niet dat de draagbare telefoon daar ooit is tentoon gesteld en dat niemand er in geloofde... maar wat zit er nu in je zak? juist ja...je gsm :)

of de mensheid zal blijven bestaan denk ik eigenlijk niet over na, het is ver van mijn bed en tegen dat we ten onder gaan ben ik al lang dood en mijn kinderen ook :)

Starrk

Legacy Member
bartreligion zei:
De mens zal zich in de toekomst verenigen om naar de sterren te reiken. Iedereen zal gelijk zijn, geld niet meer nodig. Ziekte, oorlog en armoede iets uit het verleden.

Lijkt me zeer sterk dat een van de 3 aangestipten zou gebeuren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan