Archief - de toekomst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Toen ik gisteren Irobot had gezien dacht ik nog ff verder na over de toekomst. Niet perse over robots etc., maar wel hoe we 1.) 700 jaar later gaan staan en 2.) Wat ze nog gaan weten over deze tijd, en hoe we in de geschiedenisboeken zullen staan.

In de geschiedenis lezen we soms oude teksten. Soms héél oude, van rond de Middeleeuwen, en dan zijn dat zeldzame teksten. Soms van de renaissance, maar daar zijn er dan weer veel meer van. Wat ik me nu af vraag : stel we zitten 700 jaar verder, gaat men nog alles weten over "deze" tijd, of gaat men ook stukje voor stukje brieven moeten bijeenhalen om zo te weten te kunnen komen wat er precies gebeurd is? Is deze tijd eigenlijk "belangrijk", of is dat maar een illusie? Ik bedoel : het internet. Zullen ze 700 jaar later data van nu kunnen nazien? Dan wilt dit betekenen dat men tot in de puntjes het verleden zal weten...of kan dit gewoonweg niet? Sorry voor deze verwarde vraag, maar dit spookt in mij rond.

Dan mijn tweede vraag : Hoe gaat het er binnen pakweg 700 jaar eruit zien? Ik wil deze topic niet in een " We all going to die!" gedoe omtoveren. Als je denkt dat de mensheid er niet meer zal zijn dan zeg je simpelweg "Ik denk dat de mensheid dan al zo goed als uitgestorven is, maar..." en dan geef je een optie waar het niet zo is, want anders krijg je 90 % van de antwoorden zoiets.


hier een topic waar we een beetje nadenken over de (verre) toekomst.
thanks, Boogje:woohoo:

h0pje

Legacy Member
Momenteel leven we in een tijdperk waar zelfs de meest idiote dingen gedocumenteerd zijn op film, in tijdschriften, kranten, op hetinternet, ... MAAR kranten, tijdschriften en geschreven bronnen int algemeen zullen waarschijnlijk die volle 700 jaar niet doorstaan. Der is een kleine kans, en der zijn veel kranten ma soit.
Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe het zal aflopen met het internet en andere digitale media. Sites van nu zal je waarschijnlijk niet meer terugvinden aangezien sites niet eeuwig rondhangen, regelmatig vernieuwen, of gewoonweg ermee ophouden. Maar ik denk wel dat de meest "schokkerende" feiten van deze eeuw bekend zullen zijn over 700 jaar. Zoals we nu weten dat de pest uitbrak in Europa rond 1350 *thank you wikipedia :p*.
Op die manier zal men wss bv. ook wel over 9/11 weten, omdat dat voor mij althans een keerpunt was waarop ik de wereld niemeer zag als een zorgeloze plek maar eerder als een plek waar nu eenmaal zo'n dingen gebeuren en je er niets aan kan doen. Kwas toen ook nog maar 13, dus da kan ook wl met de leeftijd te maken hebben :p Volgens mij zal het internet ook nog wel bestaan, als soort van basissysteem waar alles op gebaseerd is maar dan natuurlijk veel veel geavanceerder.

Over hoe het er over 700 jaar zal uitzien: no one knows, en volgens mij is het gewoonweg onmogelijk om daar zelfs maar over proberen na te denken. Als je weet hoe rap alles al veranderd is alleen al in de afgelopen 50 jaar ...

ElBramo

Legacy Member
Mja volgens evolutiedeskundigen gaan we allemaal véééél langer leven, gaan we er bijna perfect uitzien. Gaan we allemaal tot hetzelfde ras behoren (rassenvermenging zal de verschillen uitwissen) en gaan we een hoge resistentie ontwikkelen tegen allerlei ziekten. We zullen waarschijnlijk ook allemaal veel langer zijn dan we nu zijn en we gaan allemaal mooi zijn. Een klein deel van de bevolking gaat echter niet deze positieve ontwikkelingen doormaken en gaat klein, lelijk en zwak en marginaal zijn.

Dit is slechts wat ik gehoord heb, bron onbekend, moet eens googlen wat hiervan waar is.

edit: http://www.kijk.nl/artikel.asp?id=876 HEEL INTERESSANT ;)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6057734.stm --> nog eens hetzelfde, maar dan uitgebreider.

Blijkbaar gaat het immuunsysteem dus toch niet zo super zijn binnen 1000 jaar ^^

Wesdude

Legacy Member
Vraag me dikwijls af hoe ze onze tijd zullen noemen in de toekomst. Vroeger bij geschiedenis altijd die namen nieuwe tijd-nieuwste tijd-onze tijd, zo kunnen ze da in de toekomst toch nie gaan noemen?

Gisteren ook I, robot gezien en ik denk niet dat het er zo zal uitzien in 2035 :lol:

boogje

Legacy Member
Wesdude zei:
Gisteren ook I, robot gezien en ik denk niet dat het er zo zal uitzien in 2035 :lol:

second that, véél te overdreven. da's nog 28 jaar en we gaan écht wel niet zo'n robots kunnen hebben in 28 jaar..ok, misschien auto's zonder wielen ( dan nog...), maar hoe die maatschappij eruit ziet is echt té overdreven:ironic:

FroFro

Legacy Member
Is er ni al ne zwevende moto? :)

Anyhow, kdenk ni da de wereld er veel anders dan nu gaat uitzien ze. Modernere gebouwen, kleren, vervoersmiddelen, maar de mens blijft hetzelfde. sociale problemen zullen er altijd zijn enz...

En kdenk iig da er veel meer over deze tijd bekend ga zijn, we schrijve meer op, hebbe meer mogelijkheden om info op te slaan, enz :)

Anoniem04

Legacy Member
De meeste dingen die nu worden opgegraven zijn van culturen die volledig zijn uitgestorven, sinds een groot deel van de wereld in verband staat met elkaar in tegenstelling tot vroeger denk ik niet dat ze later over ons opgravingen gaan doen maar dat het collectief bewustzijn gewoon mee evolueerd.

*edit*

De auto's reden op bollen dacht ik gezien te hebben. Was die carrosserie ook niet gebaseerd op een R8 ? Juist, t'is hier niet het autoforum :unsure:

Gavin

Legacy Member
boogje zei:
second that, véél te overdreven. da's nog 28 jaar en we gaan écht wel niet zo'n robots kunnen hebben in 28 jaar..ok, misschien auto's zonder wielen ( dan nog...), maar hoe die maatschappij eruit ziet is echt té overdreven:ironic:
ja kameraad; het is wel een blockbuster, geen gefundeerde documentaire

misschien dient de gehele robotvoorstelling niet in die expliciete menselijke vorm gezien te worden. ik vind het alleszins wel een vaststaand feit dat we van technologie afhangen. ik nam bvb vrijdagavond de trein terug naar huis. in de voorlaatste coupé, waar ik dan ook nog plaatsnam, werkte de airco niet meer. uit veiligheidsoverwegingen mocht ik dan naar een eersteklascoupé ( :cool: ) omdat het geen 5 minuten uit te houden is in zo een treinstel. terwijl aan de andere kant van een 2 centimeter, doorzichtige laag de frisse lucht in overvloed aanwezig is, zijn we slaafs aan een technologie die hetzelfde moet doen. markant feit is dan dat als deze technologie faalt, wij ook vastzitten (het was er werkelijk niet uit te houden) want een venstertje openen bleek onmogelijk..absurd toch?

28 jaar is een enorme tijdspanne, 28 jaar zijn 10227 dagen waarin iets nieuws kan en zal gevonden worden. dit is hoe de gamewereld eruitzag 28 jaar geleden: http://en.wikipedia.org/wiki/1979_in_video_gaming
tegen 2035 lachen we met AIDS en andere kwalen van deze tijd. Waarom zouden auto's dan niet hun wielen kunnen verliezen (zoals in de filmthread al gezegd overigens een vrij logische ontwikkeling)? rijtuigen zonder wielen bestaan nu al, rijtuigen met automatische piloot bestaan nu al, .. Pin u niet vast op de perceptie die voortvloeit uit de film. ik denk zelfs niet dat ge de zaken die over 28 jaar bestaan, op dit moment gevat zou krijgen.

EverlastingHate

Legacy Member
Er zal nog data zijn, maar vervaagd en verkort.

Nu wordt men verwacht wo2 uitgebreid te kennen, iedereen weet voor wat 1940-1945 staat.

700 jaar later zal de meerderheid amper weten wat er in 1940-1945 gebeurd is. Hitler zal bestaan uit één enkele pagina.

En in onze periode, het heden, is er veel te weinig gebeurd om ooit nog herinnerd te worden. Volgens de gemiddelde leeftijd op dit forum, van 1980 tot nu, is er niet veel gebeurd dat 700 jaar later het bespreken nog waard is. Mss dat er de komende 50 jaar nog iets drastisch gebeurt.

Time

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Er zal nog data zijn, maar vervaagd en verkort.

Nu wordt men verwacht wo2 uitgebreid te kennen, iedereen weet voor wat 1940-1945 staat.

700 jaar later zal de meerderheid amper weten wat er in 1940-1945 gebeurd is. Hitler zal bestaan uit één enkele pagina.

En in onze periode, het heden, is er veel te weinig gebeurd om ooit nog herinnerd te worden. Voor de meesten op dit forum, van 1980tot nu, is er niet veel gebeurd dat 700 jaar later het bespreken nog waard is.

Doorbraak internet en computers bij de grote massa, mediatisering van de wereld, immense technologische en wetenschappelijke vooruitgang.
Ik zie het ook nog gebeuren dat ze deze periode als het begin van een moslim <-> christendom strijd zien, want dat is een potje dat de laatste jaren meer en meer aan het overlopen is.

Cazzz

Legacy Member
Val van het communisme? En ik denk da de oorlog in Irak(mede een nederlaag voor de coalitie) ook nog wel een groot effect kan gaan hebben naar de toekomst toe..

EverlastingHate

Legacy Member
Time^- zei:
Doorbraak internet en computers bij de grote massa, mediatisering van de wereld, immense technologische en wetenschappelijke vooruitgang.
Ik zie het ook nog gebeuren dat ze deze periode als het begin van een moslim <-> christendom strijd zien, want dat is een potje dat de laatste jaren meer en meer aan het overlopen is.


Mja ik zie het al voor mij.

...
1969: eerste maanlanding
1981: eerste pc
...

Meer zal er niet overblijven.

Time

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Mja ik zie het al voor mij.

...
1969: eerste maanlanding
1981: eerste pc
...

Meer zal er niet overblijven.

Da's genoeg, de meeste eeuwen/decennia doen het slechter.

Razzia

Legacy Member
Alles wordt gedigitaliseerd, dus ik denk dat alles best wel behouden gaat worden :)

EverlastingHate

Legacy Member
Razzia` zei:
Alles wordt gedigitaliseerd, dus ik denk dat alles best wel behouden gaat worden :)

Maar vergeten. En niemand die ooit de moeite zal doen om een gigantische massa aan gegevens te gaan filteren.

EternalSilence

Legacy Member
ook al vele keren ged8 aan die vraagstelling van de threadstarten

denk van wel
maar ze zullen veel cd's, dvd, miss zelf 'blu-ray - schijfjes :D' terug vinden..
maar miss zijn ze dan de technologie al lang voorbij gestreef en weten ze niet meer hoe ze die glimmende schijfjes moeten 'lezen' en hoe ze dat kunnen begrijpen

der blijft altijd iets bestaan van het verleden voor in de toekomst
maar of ze zich nog wo2 en wo1 zullen herinneren :s

zal wss zo zijn dat ze wo3 wel nog zullen weten :p
jaja ... het zal komen :evil:

EverlastingHate

Legacy Member
:D:D:D

Een leerkracht, 700 jaar later. En kindertjes, wanneer is Wo3 begonnen.

Antwoord: 2001 =D=D=D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan