boogje
Legacy Member
Toen ik gisteren Irobot had gezien dacht ik nog ff verder na over de toekomst. Niet perse over robots etc., maar wel hoe we 1.) 700 jaar later gaan staan en 2.) Wat ze nog gaan weten over deze tijd, en hoe we in de geschiedenisboeken zullen staan.
In de geschiedenis lezen we soms oude teksten. Soms héél oude, van rond de Middeleeuwen, en dan zijn dat zeldzame teksten. Soms van de renaissance, maar daar zijn er dan weer veel meer van. Wat ik me nu af vraag : stel we zitten 700 jaar verder, gaat men nog alles weten over "deze" tijd, of gaat men ook stukje voor stukje brieven moeten bijeenhalen om zo te weten te kunnen komen wat er precies gebeurd is? Is deze tijd eigenlijk "belangrijk", of is dat maar een illusie? Ik bedoel : het internet. Zullen ze 700 jaar later data van nu kunnen nazien? Dan wilt dit betekenen dat men tot in de puntjes het verleden zal weten...of kan dit gewoonweg niet? Sorry voor deze verwarde vraag, maar dit spookt in mij rond.
Dan mijn tweede vraag : Hoe gaat het er binnen pakweg 700 jaar eruit zien? Ik wil deze topic niet in een " We all going to die!" gedoe omtoveren. Als je denkt dat de mensheid er niet meer zal zijn dan zeg je simpelweg "Ik denk dat de mensheid dan al zo goed als uitgestorven is, maar..." en dan geef je een optie waar het niet zo is, want anders krijg je 90 % van de antwoorden zoiets.
hier een topic waar we een beetje nadenken over de (verre) toekomst.
thanks, Boogje
In de geschiedenis lezen we soms oude teksten. Soms héél oude, van rond de Middeleeuwen, en dan zijn dat zeldzame teksten. Soms van de renaissance, maar daar zijn er dan weer veel meer van. Wat ik me nu af vraag : stel we zitten 700 jaar verder, gaat men nog alles weten over "deze" tijd, of gaat men ook stukje voor stukje brieven moeten bijeenhalen om zo te weten te kunnen komen wat er precies gebeurd is? Is deze tijd eigenlijk "belangrijk", of is dat maar een illusie? Ik bedoel : het internet. Zullen ze 700 jaar later data van nu kunnen nazien? Dan wilt dit betekenen dat men tot in de puntjes het verleden zal weten...of kan dit gewoonweg niet? Sorry voor deze verwarde vraag, maar dit spookt in mij rond.
Dan mijn tweede vraag : Hoe gaat het er binnen pakweg 700 jaar eruit zien? Ik wil deze topic niet in een " We all going to die!" gedoe omtoveren. Als je denkt dat de mensheid er niet meer zal zijn dan zeg je simpelweg "Ik denk dat de mensheid dan al zo goed als uitgestorven is, maar..." en dan geef je een optie waar het niet zo is, want anders krijg je 90 % van de antwoorden zoiets.
hier een topic waar we een beetje nadenken over de (verre) toekomst.
thanks, Boogje

*.





) omdat het geen 5 minuten uit te houden is in zo een treinstel. terwijl aan de andere kant van een 2 centimeter, doorzichtige laag de frisse lucht in overvloed aanwezig is, zijn we slaafs aan een technologie die hetzelfde moet doen. markant feit is dan dat als deze technologie faalt, wij ook vastzitten (het was er werkelijk niet uit te houden) want een venstertje openen bleek onmogelijk..absurd toch?
