Archief - De grote bankvragen thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lon$daLe

Legacy Member
Lon$daLe zei:
hey ik heb een jongerenrekening bij Fortis en heb dinsdag 13/9 een klein bedrag van 105 € overgeschreven naar Nederland ( ABN-AMRO met IBAN en BIC via SWIFT ) naar een serverhost.
de dame zei 2 dagen maar heb vandaag nog niets van mn server gehoord ,kan het da het dan morgen aankomt?zou toch het maximum moete zijn , 3 dagen ...
oke we zitte nu vrijdag en het is nog nie daar , ffs tis toch maar NL , alsof da 5000 km verder is :doh: nuja , kan ik op de bank gaan vragen hoe het zit me die overschrijving als ik het papier voorleg ( kopie voor de klant dus wa ik had gekregen de dinsdag ) :help:

TheCrow7

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
En mijn pa is bij Dexia en kan dat ook

Van zijn spaarrekening naar z'n zichtrekening zeker ? Van spaarrekening naar een rekening van derden gaat dit dus niet. Ik kan dit dus niet via homebanking, en bij Dexia beweren ze dat dit idd niet kan.

EDIT: Tot hoe laat kunnen jullie allemaal in jullie bank binnen om geld af te halen ?

TitaTovenaartje

Legacy Member
Bij fortis kan ik tot 23h00 binnen

Je hebt gelijk, moet mij vergist hebben ergens.
Zal van spaar naar zicht gedaan hebben en gewoon gedacht iemand anders zijn rek.

-=BYE=-Godfather

Legacy Member
wafelijzer zei:
Voor de verandering ik even een vraag stellen,

zijn hier mensen van -25jaar die NIET werken en een visa/mastercard hebben?
zoja, bij welke bank ? eventuele voorwaarden?

ik ben het nog niet echt gaan vragen, ik heb gehoord dat het bij KBC wel mogenlijk zou zijn, maar ik vrees dat zoals bij de meeste banken ze eisen dat je vast werk hebt.
citibank geeft er naar het schijnt, met voorwaarde van permanent 750euro op je rekening te hebben. ik heb echter geen zin om nog een rekening bij nog een bank te openen, en 'zeker' niet bij citibank.

dus ja, wie eventueel iets weet.

een late reactie maar mensen onder de 25 zonder vast inkomen kunnen in ieder geval bij Fortis en KBC gratis een VISA kaart aanvragen (bij KBC kost het 19 € maar die wordt direct teruggestort ofzo bij Fortis weet ik ni precies)
er hoeft niemand borg te staan ofzo, ge moet uiteraard wel een rekening hebben bij de betreffende bank en daar moet ook wel een beetje geld op staan
bij mij staat er wel een 'jongerenlimiet' op van 625 € per maand maar ze mogen da ni verplichten, alléja da mens van KBC zei we zetten da er altijd standaard op maar als ge vraagt om da te verhogen kan da
na u 25ste moet ge er wel jaarlijks voor betalen

TitaTovenaartje

Legacy Member
Als je een jongerenrek. hebt bij Fortis kan je een jaar lang gratis gebruik maken van hun Visa.
Weet wel niet als deze actie nog bezig is, maar ik vermoed van wel

Vlaams_front

Legacy Member
Kheb dus geld gestort naar de verkeerde rekening, kannek da nog trug krijgen alsk da bij de bank ga zeggen of ist daar te laat voor?

gerto

Legacy Member
Vlaams_front zei:
Kheb dus geld gestort naar de verkeerde rekening, kannek da nog trug krijgen alsk da bij de bank ga zeggen of ist daar te laat voor?


Hmm, misschien bestaat de kans dat dat nog gaat als je naam en adres hebt opgegeven :)

mauron

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Als je een jongerenrek. hebt bij Fortis kan je een jaar lang gratis gebruik maken van hun Visa.
Weet wel niet als deze actie nog bezig is, maar ik vermoed van wel

Dat is altijd zo. Ik veronderstel dat je toch eerst aan een paar vereisten moet voldoen, ze niet zomaar iedereen zo'n kaart gaan geven. Hetzelfde geldt trouwens ook voor MasterCard als ik me niet vergis.

mauron

Legacy Member
Vlaams_front zei:
Kheb dus geld gestort naar de verkeerde rekening, kannek da nog trug krijgen alsk da bij de bank ga zeggen of ist daar te laat voor?
Ik veronderstel dat zoiets wel mogelijk moet zijn, al weet ik niet of dat zo makkelijk zal gaan. Zeker als de rekening van de begustigde van een andere bank is denk ik dat dit wel eens niet zo makkelijk zou zijn.

Het beste wat je kan doen is gewoon eens je bankkantoor binnenstappen en vragen of het al dan niet mogelijk is.

TitaTovenaartje

Legacy Member
mauron zei:
Dat is altijd zo. Ik veronderstel dat je toch eerst aan een paar vereisten moet voldoen, ze niet zomaar iedereen zo'n kaart gaan geven. Hetzelfde geldt trouwens ook voor MasterCard als ik me niet vergis.
Ik heb nogthans niets moeten doen
Kheb het via mijn pcbanking aangevraagd, en mijn kaart bij de bank zelf gaan halen

mauron

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Ik heb nogthans niets moeten doen
Kheb het via mijn pcbanking aangevraagd, en mijn kaart bij de bank zelf gaan halen

Dat is mogelijk. Ik veronderstelde dat gewoon omdat je normaal gezien vast inkomen etc nodig hebt om een Visa te krijgen. Hoe zit het met de limieten op die Visa? Is het een "volwaardige" kaart of heb je lagere limieten dan normaal?

TitaTovenaartje

Legacy Member
Weet ik eigenlijk niet.
Denk toch dat het een volwaardige kaart is

gerto

Legacy Member
Ik vertrek morgen naar Italië en vroeg mij af of het zeker geen probleem is om daar met bancontact te betalen? Ik heb even gezocht en leek geen probleem , maar ik moet toch zeker zijn natuurlijk :)

SilentSpring

Legacy Member
gerto zei:
Ik vertrek morgen naar Italië en vroeg mij af of het zeker geen probleem is om daar met bancontact te betalen? Ik heb even gezocht en leek geen probleem , maar ik moet toch zeker zijn natuurlijk :)
dacht et niet, der is iets da erbij moet zitte dachtek. toen wij na italie ginge enkele jare terug konde we daar toch geld afhale enzo me zon bankkaart.

nu vraag van mij: eb sinds vrijdag ne bankkaart, mo als er geld op mn proton staat, staat da dan ook op mn bancontact en oe werkt da just om me proton te betalen enzo?

mauron

Legacy Member
Den Freddie zei:
dacht et niet, der is iets da erbij moet zitte dachtek. toen wij na italie ginge enkele jare terug konde we daar toch geld afhale enzo me zon bankkaart.

nu vraag van mij: eb sinds vrijdag ne bankkaart, mo als er geld op mn proton staat, staat da dan ook op mn bancontact en oe werkt da just om me proton te betalen enzo?

Proton =/= Bancontact

Proton is die chip op uwe kaart in feite. Ge steekt dat in een kaartlezer, klikt op ok, en uw aankoop is gedaan. Geen pincode nodig. Eenmaal ge geld op uw proton hebt gezet is dat geld weg van uw rekening en kan het er niet meer terug op. Het staat dan als het ware op die chip.

SilentSpring

Legacy Member
mauron zei:
Proton =/= Bancontact

Proton is die chip op uwe kaart in feite. Ge steekt dat in een kaartlezer, klikt op ok, en uw aankoop is gedaan. Geen pincode nodig. Eenmaal ge geld op uw proton hebt gezet is dat geld weg van uw rekening en kan het er niet meer terug op. Het staat dan als het ware op die chip.
ahzo, en bancontact moede wel code ingeve voorda ge betaalt fzo zeker? dus feitelijk is bancontact safer als proton?

Destroyer

Legacy Member
Den Freddie zei:
dacht et niet, der is iets da erbij moet zitte dachtek. toen wij na italie ginge enkele jare terug konde we daar toch geld afhale enzo me zon bankkaart.

nu vraag van mij: eb sinds vrijdag ne bankkaart, mo als er geld op mn proton staat, staat da dan ook op mn bancontact en oe werkt da just om me proton te betalen enzo?


als het op u proton staat, staat het niemeer op u bankkaart/zichtrekening
tis hetzelfde als geld afhalen, alleen staat het nu digitaal op u proton rekening (ge moet dat dus aan de selfbank opladen, tis te zeggen geld van u zichtrekening op u proton overzetten, kweetniet of dat eigenlijk aan een gewone bankcontact op straat ook gaat, maar ik vermoed van wel)
dan kunde daarmee betalen: gewoon in het machientje steken, bedrag controleren en oke duwen, een code is niet nodig voor proton, indien wel zijt ge met bankcontact bezig = u zichtrekening:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan