Archief - De grote bankvragen thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chasnam

Legacy Member
Edit by mod:

De grote bankvragen thread

--------------------------------------------------------------------------

Omdat er blijkbaar nogal veel bankvragen worden gesteld de laatste tijd, en omdat we die niet steeds willen verwijderen lijkt het ons beter om er een grote thread voor op te richten.

Hier kan je dus al je vragen kwijt rond bankzaken en geld.

mvg

--------------------------------------------------------------------------

is het mogelijk om bij een axion rekening van dexia, geld over te schrijven van uw spaarrekening naar een andere rekening?? Dus niet van uw zichtrekening he !!

TitaTovenaartje

Legacy Member
Normaal gezien zou dat moeten gaan.
Bij mijne, fortis gaat dit.
En mijn pa is bij Dexia en kan dat ook, dus ik denk dat die axion rekening da ook wel kan als mijn pa da kan

Morpheus

Legacy Member
Omdat er blijkbaar nogal veel bankvragen worden gesteld de laatste tijd, en omdat we die niet steeds willen verwijderen lijkt het ons beter om er een grote thread voor op te richten.

Hier kan je dus al je vragen kwijt rond bankzaken en geld.

mvg

FuLcRuM

Legacy Member
niet zo'n slecht initiatief...

Ik zal dan maar van start gaan:

Ik heb gehoord dat ING een héél voordelige regeling heeft ivm sparen. Het is een pure webbank en daarom kunnen ze grotere interesten aanbieden...

Wie heeft hier ervaring mee?

TitaTovenaartje

Legacy Member
Ja ik zoek eigenlijk ook een bank om enkel een spaarrekening aan te leggen.
Momenteel heb ik bij Fortis een spaar- en zichtrekening (met Bankkaart)
en een spaarrekening bij Dexia, maar daar spaarde mijn vader vroeger altijd op

En zou ik graag zelf een spaarrek. openen die meer opbrengt dan de 2 vorige banken
of obligaties of kasbons, iemand daar ervaring meE?

Morpheus

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Ja ik zoek eigenlijk ook een bank om enkel een spaarrekening aan te leggen.
Momenteel heb ik bij Fortis een spaar- en zichtrekening (met Bankkaart)
en een spaarrekening bij Dexia, maar daar spaarde mijn vader vroeger altijd op

En zou ik graag zelf een spaarrek. openen die meer opbrengt dan de 2 vorige banken
of obligaties of kasbons, iemand daar ervaring meE?


Maybe eens kijk in budget en recht, dat is het tweede blaadje van Test-Aankoop. Daar vind je misschien wel de voordeligste banken...

TitaTovenaartje

Legacy Member
ah en waar moet ik dat dan gaan zoeken?
(budget en recht, dat is het tweede blaadje van Test-Aankoop)

Morpheus

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
ah en waar moet ik dat dan gaan zoeken?
(budget en recht, dat is het tweede blaadje van Test-Aankoop)

Goeie vraag...

Anders stap naar wat banken en vraag wat ze kunnen bieden.

TitaTovenaartje

Legacy Member
yep merci

Een andere vraag dan, heeft iemand persoonlijke ervaring met obligaties en/of kasbons?

Master P

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Normaal gezien zou dat moeten gaan.
Bij mijne, fortis gaat dit.
En mijn pa is bij Dexia en kan dat ook, dus ik denk dat die axion rekening da ook wel kan als mijn pa da kan


Ah tiens, ik dacht dat ik dat eens via pc-banking (van fortis) had geproeerd en dat dat niet ging (kan wel zijn dat het een internationale overschrijving betrof).. Ik schrijf daarmee altijd eerst van spaarrekening naar zichtrekening en dan van zichtrekening naar andere rekening.

Trip

Legacy Member
heb bij fortis aan loket gewerkt en je kan niet rechtstreeks overschrijven van een spaarrekening nr een rekening van een andere . ( wel nr je eigen rekeningen natuurlijk ) Wat ze doen is : eerst van je spaar- nr je zichtrekening en dan doen ze de overschrijving nr de andere z'n rekening.

TitaTovenaartje

Legacy Member
ik kan dit toch doen.
kzou zeggen ik zal eens op uw rekening overschrijven mja :p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik heb een jongeren rekening bij centea, weet iemand voor hoeveel geld ik max. kan betalen met mijn bankcontact kaart in de winkel?

TitaTovenaartje

Legacy Member
hoe oud zijt ge?


edit: da maakt nie uit, maar normaal moeten uw ouders dat (als ge rekening gaat openen) vastleggen op een bepaald bedrag/week of per maand
kijkt es op de cintea site
zal nu ook ff zoeken

mbman

Legacy Member
Papegoai zei:
Natuurlijk kunde da :s

Ben je daar heel zeker van ?

Geld op een spaarrekening is immers niet van hetzelfde type als op een zichtrekening om het simpel te zeggen. Theoretisch is het dan ook onmogelijk om fondsen van een spaarrekening rechtstreeks over te zetten naar een externe bankrekening. Naar je eigen zichtrekening gaat uiteraard wel. Waarna je wel het geld kan overschrijven.

In de praktijk kan het wel zijn dat sommige banken aanbieden om automatisch eerst een transfer uit te voeren naar de zichtrekening. Maar het zou me verbazen ;)

Forza

Legacy Member
Geeft rabobank (ook volledig op internet) niet de grootste intresten voor spaarrekeningen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan