Archief - De grote bankvragen thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhO$T

Legacy Member
wafelijzer zei:
BELEGGINSFONDSEN algemeen.
alhoewel alle banken u het zullen aanraden en ze achter uw geld zitten zal iedereen je het advies geven beleggingsfondsen te kopen. vergis je echter niet.
Vele onafhankelijke beurskenners hebben al hun afkeur voor beleggingsfondsen laten blijken. Warren buffet oa (4de rijkste man v/d wereld ) en zo zijn er nog velen.
uit studies blijkt dat 9 op de 10 beleggingsfondsen SLECHTER als de beurs presteren.
koop je er toch een, moet je het op lange, lange termijn zien. minstens 10jaar. en u zeker niet laten afschrikken door tussentijdse sterke terugvallen.
Wafelijzer is blijkbaar kenner ;)

ouders hebben zich paar jaar terug (kan niet echt zeggen hoeveel) bij kbc ook aan zo'n beleggingsfonds gewaagd bij kbc, volkomen veilig natuurlijk volgens hen.

In het begin mooie winst gemaakt, maar natuurlijk geld laten staan en daarna is dat ding zwaar in het rood gegaan.
Nu paar jaar later nog altijd in het verlies, dus volgens jou moeten ze dat geld zeker laten staan en is er dan zelfs nog een kans dat ze het beginbedrag tenminste terugzien :p ?
Want ze hebben er al aan gedacht om ermee te stoppen, maar dat zou ook zonde zijn met al dat verlies, of lopen zo'n dingen nog het risico van opnieuw verder weg te zakken?

TitaTovenaartje

Legacy Member
Fighting hobbit:
ja kan dat normaal gezien ook gewoon gaan navragen aan het loket

Fighting Hobbit

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Fighting hobbit:
ja kan dat normaal gezien ook gewoon gaan navragen aan het loket
Ja, maar ik kom eigelijk zo goed als nooit in de bank, ik zal mijn ma het eens laten vragen als ik het niet vergeet, moest iemand het toch weten, mag die het nog steeds zeggen ;)

dropkicker

Legacy Member
joepie! deze thread komt als geroepen!
Ik heb geen verstand van bankzaken, dus hoop hier wat inteligente mensen te vinden.
Het gaat over de volgende afbeelding...
http://users.pandora.be/dropkicker/bankdinges.JPG
nu, ik kan mij niet voorstellen wat er daar gebeurd en laat staan hoe het uit te leggen?

kan iemand hier vertellen wat er allemaal gebeurt?
indien mogelijk gebruik maken van deze woorden:
magnetic strip, PIN number, account, funds, authorisation, dispense

vertaal ze in het nederlands he, zoda ik dan alles in het engels kan vertalen zoda ik ni van ulder ier profiteer. (bankstuff just aint my thing)

TitaTovenaartje

Legacy Member
dit zijn bank zaken, geen schoolzaken dacht ik

Maar als je wat logisch nadenkt, dan kan je die toch zelf achterhalen?

Boris Barowski

Legacy Member
is er een manier om te zien hoeveel ge kunt afhalen maximum van een fortis jongerenrekening ?
want ik zou binnekort +- 1000€ moeten afhalen voor nieuwe pc :)

B.

Sagax

Legacy Member
Ik wou eens 428 euro afhalen en ze pakten den telefoon al voor naar mijn ouders te bellen...

1000 euro da gaat u nooit lukken, behalve als u ouders er bij zijn of schriftelijk/telefonisch toestemming geven om zo'n groot bedrag af te halen. En ik denk dat je per week maximum 250 euro af kan halen van je zichtrekening (aan de bankautomaat)

TitaTovenaartje

Legacy Member
Probeer het nu al eens he
Maar denk niet dat dat gaat gaan (hangt ook af van je leeftijd)
Enige wat je kan doen is een van je ouders mee sleuren en dan die €1000 binnen aan een loket

whatever9

Legacy Member
giro 89.79.753 of

bankrekeningnummer 38.45.71.093

Ibannummer NL33 RABO 0384 5710 93.

swift/BIC code Rabo NL 2U.


nu is de vraag, kan ik met deze gegevens gewoon een overschrijving invullen op zo'n rood formulier met aan de linker kant een afscheurstrookje???
of moet ik aan het loket zijn.
ik woon in belgie en het is een nederlandse rekening

TitaTovenaartje

Legacy Member
denk best bij een loket
wat die rood/oranje formulierkes zijn belgische, daar kan je dat nie op invullen

Psychodweep

Legacy Member
Boris Barowski zei:
is er een manier om te zien hoeveel ge kunt afhalen maximum van een fortis jongerenrekening ?
want ik zou binnekort +- 1000€ moeten afhalen voor nieuwe pc :)

B.

Is da onder 18 of boven 18 jaar ?
Toen ik nog minderjarig was, kon ik maximum 5000 bef per week via de automaat afhalen... nu is da 620 euro per week via automaat.

pina

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
ja beurs wil ik eigenlijk niet doen.
Mijn vriendin haar vader weet veel van beurzen, die koopt aandelen per half miljoen (bef.)

Ik zoek eigenlijk gewoon een spaarrekening zonder addertjes die relatief veel opbrengt
dan moet je op test-aankoop gaan. Daar is er een module voor om te weten te komen bij welke bank je het beste gaat

pina

Legacy Member
ja, maar ik zie net dat ze enkel een module hebben voor zichtrekeningen

mauron

Legacy Member
Boris Barowski zei:
is er een manier om te zien hoeveel ge kunt afhalen maximum van een fortis jongerenrekening ?
want ik zou binnekort +- 1000€ moeten afhalen voor nieuwe pc :)

B.

Ga naar het loket en vraag het. Als blijkt dat ge zoveel niet mag afhalen, ga eens terug met mama of papa en zeg dat je die limiet wil verhogen.

Boris Barowski

Legacy Member
oki

die kloten zijn zelf ni open int weekend, is dat nu ne service? :p

B.

wafelijzer

Legacy Member
@Tita,
rabobank is denk ik op dit moment dé aanrader.

@ghost.
gha, moeilijk te zeggen.
er zijn zoveel fondsen bij kbc (geografisch, sector, munt, index gebonden enz ...)
tricky, ik ga me niets riskeren iets te zeggen.
de Nasdaq en dow jones staan momenteel op een zeer intressante plaats, kantelpunt rond de 2000punten grens en 200MA. Ik vrees eerder een daling

natuurlijk kan dat fonds terug zijn begin waarde snel naderen. 20%stijging op de beurs op enkele weken tijd is geen uitzonderling. het omgekeerde ook niet.
als uw ouders geduld hebben en het geld nog 'even' kunnen missen, misschien nog even wachten. slapen ze liever beter, haal het eraf en zet op een spaarrekening.

@Boris Barowski
ik gok op 500euro per dag en 5000euro per week.

russian

Legacy Member
Tita,
De internetrekening maakt het o.a. mogelijk om over te schrijven en overschrijvingen te bewaren (in .pdf formaat).

Ik heb echter minder positieve ervaringen met Argenta. Het personeel is niet altijd goed geschoold (vandaar meer interesten). Tevens was de omschakeling van bank Argenta1 naar bank Argenta2 een ramp (zijn niet van elkaar op de hoogte (verschillende fondsen,...)). Openingsuren wil je niet weten.

Het zijn uiteraard allemaal gangsters, voor niets gaat de zon op :).

TitaTovenaartje

Legacy Member
ik zoek eigenlijk gewoon iets waar ik zeker van kan zijn, dat mijn geld op 2jaar een stuk meer opbrengt dan bij mijn fortis spaarrekening of mijn dexia spaarrekening.
Van dexia kan ik niet vinden wat daar de interesten zijn, iemand een gedacht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan