Archief - Correct typen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
AZERTY-toetsenborden zijn speciaal geschikt voor het Frans: de accentletters die in die taal het vaakst worden gebruikt, namelijk à, ç, é, è en ù, hebben elk een eigen toets.

Misschien daarom.

TiZon

Legacy Member
Voor de rest typ ik vlot, een beetje freewheelen...

Wat me dan blijft verbazen, is als je naar een bedrijf gaat met een diploma Boekhouden-Informatica, dat ze nog vragen of je kan typen :s

MorGo7h

Legacy Member
Wij moesten dat vroeger doen met Typtop, maar opt einde vant schooljaar was mn hdd gecrashed :p Dusja ik heb mn oefeninge nooit gemaakt :p Maar kan tog redelijk snel blind type.

eXtreme

Legacy Member
da loopt hier weer uit de hand :lol:


Ik wil púúr theoretisch, geen eigen wijzes :D


maar allessinds thx for de replies

Bontus

Legacy Member
Ingis zei:
...
Het azerty is trouwens speciaal ontworpen om so onefficient mogelijk te zijn. Is speciaal anders gemaakt, omdat men vroeger op typmachines niet te rap moch gaan of da spel blokkeerde. Die hele oude dan, met die "hamerkes". Anders vlogen die elkaar klem. Daarom dat deze dan ontwikkeld is, zodat men kunstmatig trager typt.
Is een mythe dacht ik.
En een andere mythe (in geval van qwerty dan) is dat verkopers als voorbeeld snel het woord "typewriter" konden vormen met enkel letters van de bovenste rij te gebruiken of zo :)

De letterplaatsing bij azerty is eerder willekeurig, als de meest gebruikte letters allemaal in het midden zouden staan (EANITOR) dan zouden we wel sneller kunnen typen. Jammer genoeg is qwerty/azerty al veel te ingeburgerd daarvoor.

hybrid

Legacy Member
DieselPower™ zei:
blaast ni zo, vanaf dat er wa hoofdletters of cijfers in ne zin komen zijde gekloot, met dactylo leerde echt wel snel en efficient typen...

helemaal ni, na 5 jaar typen zoals ik voelt ge gewoon waar u vingers moetten staan, ook al de speciale tekens door games en dergelijk..

kvoel het al als ik een fout heb gemaakt en dan duw ik automatisch op backspace zonder da ik het zelf door heb.

GuntherDW

Legacy Member
Ikzelf heb ook dactylo gekrege, ma ik typ wel zowa een beke op m'n eige style, en ni op die manier die ge op school leert
kzie het m'n lkr dactylo nog zegge (ktyp vele sneller als haar) :
Man hoe da gij zo over u toetsenbord kunt vliege eh ik vraag het me nog altijd af :p
khou m'n hande ni recht over m'n toetsenbord en tp veel me m'n middenvinger+wijsvinginers
pink gebruik ik vooral vo enter etc etc :p

madior

Legacy Member
eigenlijk let ik der niet echt op hoe ik typ, vooral men linkerduim voor spatie en pinken voor shift. De letters doe ik vooral met wijs-en middenvinger, men ringvinger gebruik ik bijna nooit

HashQ

Legacy Member
mensen die hier boven de 400 cpm halen zijn wel goed hoor :)

Ik typ naar mijn mening vrij snel en haal meestal maar rond de 300

chapeau!

El_L4mor

Legacy Member
je kan zeggen wat je wil, maar de manier die je bij dactylo aanleert (de 'officiele' blindtypmanier zegmaar) zal altijd beter zijn dan de '2 vingers' technieken, of alle andere technieken. Op vlak van snelheid, 'vermoeibaarheid', foutencorrectie, etc...

Ik beschouw het trouwens als een grote handicap als je niet blind kan typen. Dunno als ik mijn ma soms bezig zie :), die doet er soms een kwartiertje over om een mailtje van een paar lijntjes te typen...

Maar ontopic: ik heb ook dactylo geleerd in de dactylo les met 'typtop' (http://www.typtop.be/typtop/index.php). Dat was een boek + cd met oefeningen. Ik heb wel enkel de letters en cijfers onder de knie. Zaken zoals %, {, ç, etc. heb ik ook min of meer 'op eigen houtje' geleerd en kan ik vaak nog niet blind

Santa

Legacy Member
Ik typ volledig blind met twee/drie vingers. Ik typ wel goed snel vind ik. Maar natuurlijk niet zo snel als een ervaren typist kan met tien vingers ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan