Archief - Correct typen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|XcW|

Legacy Member
Bij mij in de les zitten ze vaak te spotten met mij. Ik zit altijd in mijn "cs-houding". Namelijk:
- Pink -> Shift
- Ringvinger -> Q
- Middenvinger -> Z
- Wijsvinger -> D
- Duim -> Spaciebalk

Da is dus mijn linkerhand. Zelf vind ik van mijn eigen dat ik redelijk goed blind kan typen. Al kan da nie gezegd worden van mijn taalfouten :unsure:

M1tch

Legacy Member
nu ik er over nadenk ik gebruik ook alleen maar middelvinger en wijsvinger :| damn daarom mss dat ik trager typ dan mn medegeeks

aXl_

Legacy Member
Timmos zei:
Kan iemand mij vertellen waarom een QWERTY zo veel beter is om te programmeren? De haakjes (, ), { en } moet ge altijd met een SHIFT oproepen. Da's toch onhandiger?

da vind ik dus ook :). als ge het gewend zijt gaat het misschien sneller, maar als ge occasioneel een qwerty voor uw neus krijgt vloekte toch ze.

ma heb in de lagere school, int 5de leerjaar, zo van die lessen gevolgd en nu kan ik toch vrij snel (+- 550 aanslagen / minuut) typen dus tja :)

tis vooral handig dat ge iets kunt overtypen zonder naar uw toetsenbord te kijken. Zo kunt ge gewoon uw ogen op uw tekst blijven houden.

SMa

Legacy Member
Timmos zei:
Kan iemand mij vertellen waarom een QWERTY zo veel beter is om te programmeren? De haakjes (, ), { en } moet ge altijd met een SHIFT oproepen. Da's toch onhandiger?
Nu moet je altijd met alt gr werken -> [, ], {, }
geef mij dan maar de shift :p

J-Style

Legacy Member
De reden waarom ik een jaar geleden voor QWERTY gekozen heb, is omdat ik in Nederland studeer.
En aangezien daar alles QWERTY is (net zoals de rest van de wereld eigenlijk), ben ik zelf ook overgeschakeld.

Anders zit je echt te kloten als je op school op een pc moet werken.
(En ook een beetje met het oog op een buitenlandse stage binnen een paar jaar)

DéWé

Legacy Member
|XcW| zei:
Bij mij in de les zitten ze vaak te spotten met mij. Ik zit altijd in mijn "cs-houding". Namelijk:
- Pink -> Shift
- Ringvinger -> Q
- Middenvinger -> Z
- Wijsvinger -> D
- Duim -> Spaciebalk

Da is dus mijn linkerhand. Zelf vind ik van mijn eigen dat ik redelijk goed blind kan typen. Al kan da nie gezegd worden van mijn taalfouten :unsure:

Ik leg mijn hand ook altij zo uit gewoonte :)

Cobra11

Legacy Member
Ik typ met 3 vingers links en 2 rechts. Toch typ ik 450 toetsen per minuut bijna foutloos.

^MystiQ

Legacy Member
Ik kan blind typen en wel met mijn hele hand hoor. Mijn pinken gebruik ik niet omdak daar precies nie veel macht mee kan gebruiken :)

gringooo

Legacy Member
Ik leg mijn wijsvingers op f en j en de middelvingers op d en k en ringvingers op s en l en mijn pink op q en m.

Dit is het handigste om te typen kan je gemakkelijk aan alle knoppen.

Ik kan blindelings typen. Heb het gevolgd in zo'n school elke week maar toen kon ik het niet. Gewoon proberen ook als je vaak op msn zit veel AN te typen met hoofdletters en met leestekens en het zal wel lukken.:)

phixiuZ

Legacy Member
aXl_ zei:
da vind ik dus ook :). als ge het gewend zijt gaat het misschien sneller, maar als ge occasioneel een qwerty voor uw neus krijgt vloekte toch ze.

ma heb in de lagere school, int 5de leerjaar, zo van die lessen gevolgd en nu kan ik toch vrij snel (+- 550 aanslagen / minuut) typen dus tja :)

tis vooral handig dat ge iets kunt overtypen zonder naar uw toetsenbord te kijken. Zo kunt ge gewoon uw ogen op uw tekst blijven houden.

:wtf:

SMa

Legacy Member
aXl_ zei:
ma heb in de lagere school, int 5de leerjaar, zo van die lessen gevolgd en nu kan ik toch vrij snel (+- 550 aanslagen / minuut) typen dus tja :)
welk toetsenbord heb jij dan wel? :)

(hier zit heel veel verborgen sarcasme in, maar kzou het toch graag weten)

loeli

Legacy Member
Ik typ volledig blindelings, meer dan 200 aanslagen per minuut .
Op mijn examen had ik toen 98, een record ^^

killgore

Legacy Member
Timmos zei:
Ik denk er ook aan om eens een toetsenbord QWERTY aan te schaffen. Niet dat het zoveel rapper typt (enkel op school staan er qwerty's) voor mij, maar infeite als gans de wereld het doet en ge moet later eens naar het buitenland,... enfin ja :p

qwerty staat stoerder, 1337'er :unsure:

Oja ik heb dactylo gedaan in het 4de (of 3de, ik weet het niet precies meer) leerjaar. Wel content dat ik dat heb gedaan :)

Kan iemand mij vertellen waarom een QWERTY zo veel beter is om te programmeren? De haakjes (, ), { en } moet ge altijd met een SHIFT oproepen. Da's toch onhandiger?
Ik heb qwerty lere type op een azerty da zo stond ingesteld :p. Zo leerde et pas :p.

en qwerty beter is een urban legend imho. NIEMAND gaat sneller programmeren op qwerty als op azerty, omdat je zelden zo lang aan een stuk constant gaat programmeren. Tzou al straf zijn als je 30 seconden tot een minuut aan 1 stuk code gaat schrijven zonder even te stoppen om na te denken.

loeli zei:
Ik typ volledig blindelings, meer dan 200 aanslagen per minuut .
Op mijn examen had ik toen 98, een record ^^

:wtf:, record, in wa vo seuteles zat gij :p?

SMa

Legacy Member
killgore zei:
en qwerty beter is een urban legend imho. NIEMAND gaat sneller programmeren op qwerty als op azerty, omdat je zelden zo lang aan een stuk constant gaat programmeren. Tzou al straf zijn als je 30 seconden tot een minuut aan 1 stuk code gaat schrijven zonder even te stoppen om na te denken.
euhm :unsure:

hangt natuurlijk af van de complexiteit van je programma
maar wat ik meestal doe is eerst het programma schematisch opstellen op papier
dan de gui ineensteken
daarna alle klassen, signaturen en velden aanmaken
en dan de codeblokken ingeven
=> constant typen

HashQ

Legacy Member
[LRRP];8626369 zei:
kheb da op school geleerd, kan blind met 10 vingers en redelijk snel typen, zonder fouten :p

waar zijn de tijden da wij nog samen in dactylo zatten bij de cesar :rofl:

on topic: ik ben zoals velen hier ook enorm blij dat het er bij mij intijd op school echt ingestampt werd. Het heeft bloed zweet en tranen gekost maar het is toch altijd handig als je een beetje vaardig met een toetsenbord overweg kunt.

SMa

Legacy Member
J-Style zei:
:x :wtf:

'k Zie het ni...
hij had er toen 98 :)

vind ik toch al goed, ivg met nu kon ik toen langs geen kanten typen :D
kzou de mijne eens moeten opzoeken (ik ben het wel aangeleerd met een typmachine ;))

bestaat er eigenlijk een programma om dit te testen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan