Archief - Correct typen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terror Factor

Legacy Member
450 en 550 aanslage per minuut, lijkt me ook wel heel veel. Toen ik dactylo volgde(5e of 6e leerjaar, int lager dus) had ik 188 aanslage per min dacht ik(da is dus me de foute afgetrokke). kwas toen het snelste van mn groep(we ware me e stuk of 10). 100+ was zilveren "diploma", 200+ was goud.
Het jaar erna was er 1 iemand me iets meer als 200/min.

ma 450 en 550 aanslage per min, dan wil k u toch wel es zien type zuh :/

Hier is een test: http://www.typingtest.com/
neem cpm.

ofwel hier: http://www.typingpal.com/test
dies is me woorden, maar is imo handiger. Ni vergete hoofdletters te typen:p

kzat aan 298 clicks/min met 95% accuracy en op de andere 65 woorde/min(iets trager getypt dan op de eerste)

Het record staat blijkbaar op iets van een 900 clicks/min,dus dan zou die 550 min nog wel kunne,ma dan lijkt t me nog heel snel :/

Santa

Legacy Member
Kheb dactyloles gevolgd, maar was vermoeiend voor de polsen zo te typen op pc en nu typ ik al megalang met twee/drie vingers. En gaat ook wel snel ^^

deathsythe

Legacy Member
ik heb zo curcus aangeleerd, ma kvond die lessen en huiswerken zoooo saai, dannek gebuisd was, kde er gene klop voor, en than jah, zo een soort herexamen, en ik moest 1ne tekst kunnen typen, en jah, na veel oefenen, kon ik die uit het hoofd, en ik maar afgeven en die leraar serieus onder de indruk, nu kan ik dus ook volledig blindelings typen, zowel azerty als qwerty.
(qwerty aangeleerd via cs1.6 :d:d)

SMa

Legacy Member
van die 2de test :p
During the test, you typed at a speed of 82 words/minute and made 7 errors. According to these results, you are an expert typist.

die eerste test werkt hier niet
een nederlandse tekst zou imo makkelijker zijn

hatetn

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Tuut, 200 is zeker niet enorm weinig.


kom zeg, als je een gemmiddelde neemt van 5 letters per woord dan heb je ongeveer 40 woorden per minuut getypt. als je dat al veel noemt heb je nog nooit iemand snel zien typen
en als je het telt zou ik wss al aan 1 minuut uitkomen(hebbek ongeveer een halve minuut over gedaan om dit te typen en dan overdrijf ik nog)

Terror Factor

Legacy Member
hatetn zei:
kom zeg, als je een gemmiddelde neemt van 5 letters per woord dan heb je ongeveer 40 woorden per minuut getypt. als je dat al veel noemt heb je nog nooit iemand snel zien typen
en als je het telt zou ik wss al aan 1 minuut uitkomen(hebbek ongeveer een halve minuut over gedaan om dit te typen en dan overdrijf ik nog)
doe de test is, das makkelijker om te vergelijken :)

PapaGanz

Legacy Member
Net Speed: 485 CPM
(characters/minute)
Accuracy: 93%
Gross Speed: 520 CPM
(characters/minute)


Voila :p

Parnakra

Legacy Member
Terror Factor zei:
4ma 450 en 550 aanslage per min, dan wil k u toch wel es zien type zuh :/

Hier is een test: http://www.typingtest.com/
neem cpm.

ofwel hier: http://www.typingpal.com/test
dies is me woorden, maar is imo handiger. Ni vergete hoofdletters te typen:p

kzat aan 298 clicks/min met 95% accuracy en op de andere 65 woorde/min(iets trager getypt dan op de eerste)

Het record staat blijkbaar op iets van een 900 clicks/min,dus dan zou die 550 min nog wel kunne,ma dan lijkt t me nog heel snel :/
De eerste maal die eerste test: 429 CPM @ 96% acc.

En dan heb ik nog m'n best niet gedaan. Als je die tekstjes dan nog wat vanbuiten leert (en veel tijd overhebt) raak je relatief makkelijk wel aan 900 CPM.

deathdevil

Legacy Member
Ik typ sinds ik klein was met 1 vinger..elke toets met 1 vinger, buiten voor hoofdletters en voor tekens gebruik ik mijn rechterhand.. teveel schietspelen gespeeld toen ik klein was en op die manier kon ik nog steeds schieten tijdens het typen..

Haalde op die test maar 200 CPM.. maar als ik een tekst typ voor't school gaat dat heel wat sneller, ook blind raar genoeg..

Maar ben wel van plan es deftig te leren typen..want zo is geen doen na een tijd :d

killgore

Legacy Member
During the test, you typed at a speed of 75 words/minute and made 8 errors.

En me cpm haalde ek nu 370, ma oh god ik haat da laptop keyboard om snel op te typen (gross 400). Ik ga naar de juiste letter vaak, maar mistyp me dan nog door er 2 aan te slaan. Best vreselijk kut.

Handsome Hermit

Legacy Member
typen met een typmachine gaat trager dan met een deftig keyboard voor een computer.

Vroeger in de lagere school, heb ik mijn typdiploma gehaald met tweehonderd in de zestig aanslagen, en later de provinciale wedstrijd van ipoc voor iedereen met +200 (gouden diploma) gewonnen met 284 aanslagen de minuut. En dat was snel, op sommige ogenblikken kon het typmachien toen niet volgen. Hier haal ik zonder moeite te doen op een tekst die ik niet ken en bovendien engels is met gemak iets van een 400 cpm @ 98 accuracy.

aXl_

Legacy Member
spykon zei:

SMa zei:
welk toetsenbord heb jij dan wel? :)

(hier zit heel veel verborgen sarcasme in, maar kzou het toch graag weten)

Terror Factor zei:
450 en 550 aanslage per minuut, lijkt me ook wel heel veel.

alstublieft

heb de test op 2 minuten gezet. Tis wa lager als gewoonlijk omdat er in die test om de 2 zinnen een jaartal stond.

Test op een laptop gemaakt maar op een microsoft multimedia keyboard is da tzelfde.
Als je een representatieve test voor je typesnelheid wilt, pak er dan 1 in het nederlands, in een andere taal type je sowieso wat trager.

edit: op een engelse tekst is het ietsje minder: 412cpm met 96% accuracy.

De SkeEvN

Legacy Member
na al die jaren bezig te zijn gaat da vanzelf.. geen geld verdoen aan lessen etc hihihi

Darks

Legacy Member
Ik kan zelf bijna perfect blind typen. Enkel de letters links en rechts beneden neem ik denk ik met de foute vingers. Dit komt omdat ik vroeger op ASO maar 1 jaar dactylo heb gekregen, en we nooit tot die letters geraakt zijn..

EvilTwin

Legacy Member
Ach ja, das ook iets dat met de jaren groeit he. Ik typ nu bvb ook razendsnel op mijne numpad, gewoon omdat ik dagdagelijks cijfers typ. Zelfs met de functietoetsen typ ik blind … Tis een gewoonte.

PS Heb vroeger gewoon enkele maanden dactylo gehad.

Dieleman_F

Legacy Member
hatetn zei:
kom zeg, als je een gemmiddelde neemt van 5 letters per woord dan heb je ongeveer 40 woorden per minuut getypt. als je dat al veel noemt heb je nog nooit iemand snel zien typen
en als je het telt zou ik wss al aan 1 minuut uitkomen(hebbek ongeveer een halve minuut over gedaan om dit te typen en dan overdrijf ik nog)

Ik noem het niet veel, maar enorm weinig, dan zit je echt wel zwaar mis. Ik zou maar eens kijken naar die velen afgelegd hebben met school, met 200 zat je echt wel bij de beteren. Natuurlijk verbeter je wel nog, maar toch ...

TiZon

Legacy Member
Ingis zei:
ik typ ook in blindeling met 10 vingers zoals het geleerd is in de dactylo lessen. blij dat ik die gevolgd heb, hoewel ik er veel op gevloekt heb.

Het azerty is trouwens speciaal ontworpen om so onefficient mogelijk te zijn. Is speciaal anders gemaakt, omdat men vroeger op typmachines niet te rap moch gaan of da spel blokkeerde. Die hele oude dan, met die "hamerkes". Anders vlogen die elkaar klem. Daarom dat deze dan ontwikkeld is, zodat men kunstmatig trager typt.

mythe, klopt niets van ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan