Archief - Correct typen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
Hallo,




Ik typ, zoals velen, grotendeels met 2 - 4 vingers, dus niet met allemaal zoals het je wordt aangeleerd op school (ik heb het nooit gehad!).

Ik kan wel blindelings typen maar dus niet mooi met mijn wijsvingers op "f" en "j"...


Iemand een deftige site/andere bron waar je hier theorie over kan vinden? Welke vinger je voor welke letter moet gebruiken, wat het snelste is...

Heb al wat gezocht op i-net maar daar spreken ze over cursussen van weken (haha) of zijn het gewoon typ-spelletjes waar je dus de theorie niet krijgt!



mvg

Darius Craven

Legacy Member
Ik kan het ook nie perfect met die letters, maar ik typ sneller dan de meeste mensen, en blind... Hoe vraag je je af: MMORPG's :)

Vroeger geleerd met Asheron's Call te spelen...

Spineless

Legacy Member
tgaat ni om uw vingers op de juiste plaats te hebben, tgaat om vingervlugheid! :cool:

DieselPower

Legacy Member
Spineless zei:
tgaat ni om uw vingers op de juiste plaats te hebben, tgaat om vingervlugheid! :cool:
blaast ni zo, vanaf dat er wa hoofdletters of cijfers in ne zin komen zijde gekloot, met dactylo leerde echt wel snel en efficient typen...

Spineless

Legacy Member
ik heb altijd een vinger op de shift toets staan, en meestal ook een op de komma. ik heb mijzelf ook leren blindtypen maar een vaste plaats voor mijn vingers heb ik niet.. voor mij komt het dus neer op vingervlugheid.

Darkness

Legacy Member
wijsvingers: ftgchbvnjyu
middelvingers: dkri;e
ringvingers: zols: x
pinken: aqwpm=
duimen: [spatie]

zo doe ik het ^^

Darius Craven

Legacy Member
Spineless zei:
ik heb altijd een vinger op de shift toets staan, en meestal ook een op de komma. ik heb mijzelf ook leren blindtypen maar een vaste plaats voor mijn vingers heb ik niet.. voor mij komt het dus neer op vingervlugheid.

² zonder blazen...

Heb bij dactylo ook vaak met mn vingers zitten draaien :lol:

Ma mijn handen zweven gwn boven het toetsenbord en weten de toetsen staan...

Zelf aangeleerd, zoals blindelings SMS'en, ondersteboven lezen, mn kleren aantrekken, ... :)

the_fox

Legacy Member
Moeilijk is blind typen ni als ge al paar games gespeeld hebt, vooral MMORPG's waar er ook veel interactie tussen de spelers is dmv chat, of als het donker is op u kamer.

Heb tees ook compleet blind getypt, zonder da ik ooit dactylo gehad heb of mijn vingers op een vaste plek leg.
Volgens mensen die dactylo gehad heb typ ik zelfs snel, dus waarom zoude hun manier aanleren als ge het al kunt :p

enj0i^

Legacy Member
nja, ik heb ook gewoon leren typen door games te spelen,
gaat behoorlijk snel maar ik maak inderdaad soms fouten door een letter of een cijfer verkeerd te typen.

maarja, niemand kan perfect zijn :p

sneax

Legacy Member
l pink aqw
l ring zsx
l fuck edc
l wijs frtgbv

r pink pm=
r ring ol:
r fuck ik;
r wijs uj,nhy

shift met pinken
space met duimen

héél belangrijk is dat ge backspace blindelings weet staan

voor de rest om het aan te leren kan ik zeggen: gewoon uw vingers goed zetten (wijsvingers f en j) en gewoon met 8 vingers typen en de vingers gebruiken die ik hierboven heb gezegd

kijk gewoon naar uw vingers, op den duur begint ge altijd meer en meer blind te typen (zoals sms'en)

als ge mij vraag waar één of andere toets staat ik zou het echt ni weten, het is alsof mijn vingers da weten en die los van mijn hersenen typen wat ik denk, het vanbuiten leren van waar de toetsen staan ofzo is dus echt niet de manier

boozeke

Legacy Member
heb da ook geleerd door Warcraft III enzo te spelen,in donker en licht

Time

Legacy Member
DieselPower™ zei:
blaast ni zo, vanaf dat er wa hoofdletters of cijfers in ne zin komen zijde gekloot
Niet echt, ik tik hoofdzakelijk met mijn 3 lange vingers (ring, wijs en midden dus:p), shift is met de pink voor hoofdlettters en sommige leestekens en dat gaat perfect snel en blindelings. Da's allemaal een kwestie van gewoonte. Als ge 5 jaar lang elke dag met twee vingers zit te typen zult ge daarmee ook letterlijk over uw toetsen flitsen.

SMa

Legacy Member
Time^- zei:
Niet echt, ik tik hoofdzakelijk met mijn 3 lange vingers (ring, wijs en midden dus:p), shift is met de pink voor hoofdlettters en sommige leestekens en dat gaat perfect snel en blindelings. Da's allemaal een kwestie van gewoonte. Als ge 5 jaar lang elke dag met twee vingers zit te typen zult ge daarmee ook letterlijk over uw toetsen flitsen.
en als ge al 5 jaar lang met uw 10 vingers zit te typen zult ge nog véél sneller flitsen ;)

EagleEye

Legacy Member
SMa zei:
en als ge al 5 jaar lang met uw 10 vingers zit te typen zult ge nog véél sneller flitsen

en als ge niet zo'n inherent onefficiente layout als "azerty" gebruikt, nóg sneller :D

SMa

Legacy Member
EagleEye zei:
en als ge niet zo'n inherent onefficiente layout als "azerty" gebruikt, nóg sneller :D
afhankelijk van wat je typt
bepaalde talen hebben beter azerty, andere qwerty of nog een andere standaard
om te programmeren of coderen zal qwerty ook sneller werken

EagleEye

Legacy Member
Voor (engelse) tekst kunde toch beter "dvorak" gebruiken of hoe heet het daar?

Het gaat hier niet over programmeren e :p who the fuck cares of gij snel protected void jezusChristus() {} kunt schrijven :p

Timmos

Legacy Member
Ik denk er ook aan om eens een toetsenbord QWERTY aan te schaffen. Niet dat het zoveel rapper typt (enkel op school staan er qwerty's) voor mij, maar infeite als gans de wereld het doet en ge moet later eens naar het buitenland,... enfin ja :p

qwerty staat stoerder, 1337'er :unsure:

Oja ik heb dactylo gedaan in het 4de (of 3de, ik weet het niet precies meer) leerjaar. Wel content dat ik dat heb gedaan :)

Kan iemand mij vertellen waarom een QWERTY zo veel beter is om te programmeren? De haakjes (, ), { en } moet ge altijd met een SHIFT oproepen. Da's toch onhandiger?

GhO$T

Legacy Member
Toch content dat ik vroeger opgelet heb in de dactylo les. Vind dat eerlijk gezeg nogal raar/lachwekkend als volwassen geschoolde mensen zo met 2 vingertjes op hun toetsenbord bezig zijn om pagina's aan teksten te typen.

Maar veel fouten maken doe ik nog steeds, kheb gewoon geen goede controle over mijn vingers I suppose :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan