Loser
Legacy Member
puni zei:Manke vergelijking. Aan die snelheid brengt ge uzelf in gevaar, ook als ge moederziel alleen op de baan zijt. Door geen masker te dragen als ge moederziel alleen door een bos wandelt ook niet.
Meer zelfs, iemand die aan 180 rijdt, kan ook de occasionele tegenligger van de baan knallen. Iemand zonder masker draagt, gaat nooit op die halve seconde dat hij iemand kruist die persoon besmetten, en zeker niet als er voor de rest niemand meer in de buurt is.
Het is geen vergelijking. Ik vergelijk niks. Hij zegt "In bossen waar je quasi niemand tegenkomt, gewoon niet aandoen, ook al is dat verplicht. Politie gaat zich niet bezig houden met eenzame wandelaars te beboeten". Ik vergelijk te snel rijden niet met mondmaskers. Noch met autogordels of fietshelmen.
Ik zeg alleen dat de reden dat je "quasi niemand tegenkomt" en "de politie zich daar niet bij gaat bezighouden" op veel wijst, behalve verantwoordelijkheidszin. Als ik ga wandelen in een park waar honden aan de leiband moeten en ik ben quasi alleen, kan ik dat ook laten. Maar doordat ik het laat, komen anderen misschien in de problemen. En nee, mondmaskers zijn niet zoals leibanden. Het is geen vergelijking, het is gewoon zeggen dat er nu regels zijn, en meestal zijn het die paar mensen die het "beter weten" dan de regelmakers, die maken dat de rest in de problemen komt. Netjes is het niet. Ik snap niet waarom we moeten doen alsof we half stikkend moeten over de grond kruipen, terwijl we al onze vrijheden moeten afgeven, gewoon omdat we voorlopig nog 3 weken lang een mondmasker moeten opzetten op die 100m waar het niks uitmaakt.
Edit: En je hebt dat wel vaker gezegd, van dat onmogelijk besmetten bij het kruisen. Ben je al veel op drukkere plaatsen in de stad geweest sinds de uitbraak? Want dit weekend nog ging ik naar de winkel, en op het zebrapad kruist me een man die net voor het kruisen recht voor zich uit hoest zonder z'n hand of z'n arm voor zijn mond te houden. "Echt geen kans"?


