JorisBlack
Legacy Member
Carrion zei:Ik denk dat jij zelfs de eerste hier op het forum bent die officieel aangeeft dat hij corona heeft.
Patient zero op het forum!
Hopen op een mild verloop lammeken
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Carrion zei:Ik denk dat jij zelfs de eerste hier op het forum bent die officieel aangeeft dat hij corona heeft.
zwarten zei:Enig idee waar je het opgelopen hebt? Mondmaskers gedragen? Handen ontsmet ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Loser zei:100.000 keer: mondmaskers draag je om de ander te beschermen. Niet jezelf.
lapino zei:Meer en meer meldingen dat grote groepen mensen zich verplaatsen (bijv Antwerpenaren naar de kust). Is het dan geen oplosssing om gewoon beperkingen te verplaatsen binnen eigen provincie? Je kan in Antwerpen ook gaan wandelen, fietsen, lopen, terrasje doen zonder naar de kust af te zakken, en omgekeerd idem. Heeft mi totaal geen nut allerlei maatregelen toe te passen in een 'hotspot' als men elk moment vrij naar gelijk waar kan gaan om daar (minder strenge) regels te gaan volgen. Ik zou er bijv geen enkel probleem mee hebben dat ik gewoonweg verplicht ben in OVL mijn vrije tijd door te brengen, ik heb sowieso al geen zin om in een overvolle trein naar Limburg of de kust te reizen maar bon. Meningen?
‘Door in Mechelen te komen fitnessen omzeilen deze Antwerpenaars de politieverordening van eerder deze week, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn’, zegt Vandersmissen. ‘Uit vaststellingen van de politie en berichten op sociale media bleek dat er inderdaad Antwerpenaars in Mechelen kwamen sporten. Ik heb dan ook niet geaarzeld om een besluit op te maken dat dit voorlopig verbiedt. De politie zal dit weekend alle fitnesscentra bezoeken en op basis van de registratiegegevens controleren of men zich aan de regels houdt.’

lapino zei:Is het dan geen oplosssing om gewoon beperkingen te verplaatsen binnen eigen provincie?

Loser zei:100.000 keer: mondmaskers draag je om de ander te beschermen. Niet jezelf.

ganz zei:Gewoon wat meer gezond verstand, al lijkt dit moeilijk voor sommigen.
.Avilowca zei:https://www.standaard.be/cnt/dmf20200801_96588792
Als Vlaams-Brabander ben ik geen stakeholder in dit verhaal maar de gebeurtenissen in en rond Antwerpen doen mij als burger wel steeds harder de wenkbrauwen fronsen. Kan iemand die in de materie wat overlegt is mij uitleggen hoe het zo maar kan dat een burgemeester op eigen initiatief aan burgers kan verbieden om in Mechelen te komen sporten op basis van hun domicilie?
Ik wil het graag weten omdat de gebeurtenissen in Antwerpen, zoals de avondklok en nu dit, mij (persoonlijk) als drastische inperkingen van de burgerlijke vrijheden aanvoelen. Maar ik moet dus niet goed begrijpen hoe dat legaal allemaal kan![]()
puni zei:Dat is volgens mij ook gewoon niet legaal.
Soit, vandaag het relaas gehoord van iemand die bij contact tracing werkt. 95% van de namen die ze moeten bellen zijn 'van vreemde origine', dus het probleem zit wel degelijk in die gemeenschappen wat de clusters betreft. En het tweede probleem is dat die blijkbaar nog altijd de ernst van de situatie en hun gedrag niet inzien. Zij belt die mensen op, die beweren doodleuk aan de telefoon dat ze al twee weken met niemand in contact zijn geweest terwijl ze op de achtergrond duidelijk een hoop volk hoort, die hem zelfs actief aan het aanmoedigen zijn van hen vooral niet op te geven. Maar wat ze wel elke keer vragen is een attest om zeker niet te moeten gaan werken. :ironic:
Is geen probleem als het dezelfde bubbel is + 5 extra personen.SomeDude zei:Heb hier 1km gewandeld en ook 2 tuinen gezien met meer dan 5 man. En dat zijn er van niet-vreemde origine, maar wel dezelfde als tijdens de vorige Lockdown.
Avilowca zei:https://www.standaard.be/cnt/dmf20200801_96588792
Als Vlaams-Brabander ben ik geen stakeholder in dit verhaal maar de gebeurtenissen in en rond Antwerpen doen mij als burger wel steeds harder de wenkbrauwen fronsen. Kan iemand die in de materie wat overlegt is mij uitleggen hoe het zo maar kan dat een burgemeester op eigen initiatief aan burgers kan verbieden om in Mechelen te komen sporten op basis van hun domicilie?
Ik wil het graag weten omdat de gebeurtenissen in Antwerpen, zoals de avondklok en nu dit, mij (persoonlijk) als drastische inperkingen van de burgerlijke vrijheden aanvoelen. Maar ik moet dus niet goed begrijpen hoe dat legaal allemaal kan![]()
En straks in de HLN krant ene die dan snikt en weent dat de helft van zijn/haar vrienden en familie overleden is aan dit virus ...KBE zei:Waar mijn moeder woont ook buitenlanders, zitten daar met 15 man binnen elke avond te feesten.
We zullen wij ons wel aan de regels houden zeker.