Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SomeDude

Legacy Member
math zei:
Is geen probleem als het dezelfde bubbel is + 5 extra personen.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Maar dat is het 100% zeker niet
En dat zijn quasi allemaal 50+ ers he

puni

Legacy Member
Archaos zei:
Genoeg mensen die regels aan hun laars lappen. Ongeacht kleur, afkomst, leeftijd, ... Denk dat dat ondertussen wel duidelijk is.

Je kan het gewoon opsplitsen in mensen mét verantwoordelijkheidszin en mensen zónder.

Dat kan, ik vertel gewoon het verhaal van iemand die op contact tracing zit. Ik zeg nergens dat iedereen zich voor de rest braaf aan de regels houdt, wel dat de besmettingen zich voornamelijk in die gemeenschap(pen) voordoen, en dat die mensen het dan nog nodig vinden om gewoon verder te doen met hoe ze bezig zijn ipv in quarantaine te gaan en vlakaf zitten te liegen over hun contacten. En dat dat de situatie helemaal niet vooruit helpt.

ilgonwe

Legacy Member
Er waren al een aantal grondwetspecialisten die de maatregelen in Antwerpen niet valide vonden en die weigeringen aan de fitness zijn eigenlijk niet houdbaar. De VVSG zwaait wel met het excuus van de volksgezondheid maar ze hopen uiteraard vurig dat mensen gewoon huiswaarts keren en niet de moeite doen om aan te vechten.

Ik denk ook dat achter de schermen mondeling werd gesteld dat het juridisch aanvechtbaar is maar zoals Cathy Berx in haar interviews toegeeft dat ze de volksgezondheid eerst laten gaan. Eens je het aanvechten wint is de golf hopelijk overgewaaid.

Sluiten van fitness en avondklok lijkt me in deze specifieke uitbraak ook wat ernaast slaan aangezien de clusters zich niet bevinden waar de maatregelen voor gelden. En of die lege cafés ook veel zullen doen aan het vertragen. Als we in de week van 17 augustus niet onder 50 uitbraken in de hele provincie komen kan ik het beleid toch niet succesvol noemen, maar het valt nog te zien.

Squidward

Legacy Member
Hittegolf en verplicht mondmasker... pffft. Dat is echt niet te doen, ik bedoel, ik begrijp de nood maar boven de dertig graden is dat echt niet leefbaar. We zitten al noodgedwongen thuis, zelfs boodschappen doen is dan een uitje (alleen) maar je komt ziek van de hitte thuis met dat ding gedwongen op.

KBE

Legacy Member
Squidward zei:
Hittegolf en verplicht mondmasker... pffft. Dat is echt niet te doen, ik bedoel, ik begrijp de nood maar boven de dertig graden is dat echt niet leefbaar. We zitten al noodgedwongen thuis, zelfs boodschappen doen is dan een uitje (alleen) maar je komt ziek van de hitte thuis met dat ding gedwongen op.

Moet zeggen dat het echt afhangt welke mondmasker ik aan heb, sinds ik die van de overheid aanheb kan ik zoveel beter ademen.
Enige dat ik wel ervaar is dat ik harder zweet met dat masker aan. Snap wel dat het niet aangenaam is.
Heb wel mijn baard serieus wat laten inkorten en het masker sluit ook wel beter aan nu.

sandervdw

Legacy Member
Squidward zei:
Hittegolf en verplicht mondmasker... pffft. Dat is echt niet te doen, ik bedoel, ik begrijp de nood maar boven de dertig graden is dat echt niet leefbaar. We zitten al noodgedwongen thuis, zelfs boodschappen doen is dan een uitje (alleen) maar je komt ziek van de hitte thuis met dat ding gedwongen op.

Boodschappen, dat is rondlopen in een supermarkt met airco...
En thuis moet je het niet opzetten.

Haters gonna hate zeker?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Timothy555

Legacy Member
JorisBlack zei:
Hier nog wat gezond verstand:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200802_94822395

Timothy555 dat was toch uw tuinfeest niet zeker? :lol:

Hahah,

Neen, feestje is hier doorgegaan met 2 volwassenen uit m’n bubbel en 7 kindjes -12. Springkasteel, grote Intex, schommel in de tuin, pizza,... meer hebben die klein mannen niet nodig.

Dan ‘s avonds het openmaken van alle cadeau’s live gestreamd voor iedereen die bijgelegd had. Dochter was superblij met haar ‘Corona-feestje’.

De andere personen krijgen achteraf, eens wat meer sociaal contact toegelaten is, nog een BBQ.

Ik heb van helemaal niks van politie gezien. Had ik van slechte wil geweest, ik had ook gewoon m’n zin gedaan, we zaten helemaal uit het zicht van iedereen, enkel 1 kant kunnen de buren ons zien als ze hun best doen, maar die hun dochter was hier zelf aan het ravotten + ken die mensen, ik zou met 100 in mijn tuin mogen zitten, die bellen dan nog niet.

EvilTwin

Legacy Member
Squidward zei:
Hittegolf en verplicht mondmasker... pffft. Dat is echt niet te doen, ik bedoel, ik begrijp de nood maar boven de dertig graden is dat echt niet leefbaar. We zitten al noodgedwongen thuis, zelfs boodschappen doen is dan een uitje (alleen) maar je komt ziek van de hitte thuis met dat ding gedwongen op.

Ocharme toch. Werk je in de gezondheidzorg misschien?

makila

Legacy Member
Squidward zei:
Hittegolf en verplicht mondmasker... pffft. Dat is echt niet te doen, ik bedoel, ik begrijp de nood maar boven de dertig graden is dat echt niet leefbaar. We zitten al noodgedwongen thuis, zelfs boodschappen doen is dan een uitje (alleen) maar je komt ziek van de hitte thuis met dat ding gedwongen op.
Ipv met de fiets 5km naar de winkel te puffen, spring gewoon in uwe wagen = airco, géén mondmasker op tot aan de winkel. :p
Ge wordt gestraft door als sportieveling de wagen niet te nemen ;)

straight_six

Legacy Member
Hier, en dat zijn geen vreemdelingen. Niet mijn foto trouwens. Zie hem juist passeren van een vriend.
4f28566f9a0ae061703d8f0729477899.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Diatonico

Legacy Member
Er groeit blijkbaar wel een kloof tussen 2 groepen mensen:

zij die de maatregelen als een noodzakelijk kwaad zien om een gemeenschappelijke vijand te verslaan

en zij die zich vragen stellen bij de middelen die geheiligd worden in naam van dit doel.

De mensen die de maatregelen links laten liggen, of er toch alleszins de kantjes van af lopen, reken ik overigens tot geen van deze beide groepen wegens gebrek aan betrokkenheid.

Afhankelijk van hoe de crisis evolueert, zou deze tegenstelling wel eens scherper kunnen worden.

ugar

Legacy Member
zwarten zei:
Anekdotisch bewijs is anekdotisch. Stond hier in de krant. 50 man op tuinfeest. Allemaal boete. Die waren niet van buitenlandse origine :unsure:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Voilà. Confirmation bias heet zoiets. Ik zie een vreemdeling die zich niet aan de wet houdt, dan bevestigt die 'meting' je bias.

Dat is net zoals "BMW chauffeurs zijn agressief". Al die BMW chauffeurs die normaal rijden vallen je niet op, maar wanneer je een doodrijder met een BMW ziet bevestigd dat je bias.
Net zoals "Vrouwen kunnen niet met de auto rijden"

makila

Legacy Member
Ba wah ik heb de indruk dat van die 20% die zich niet aan de regels houdt, 2/3de toch wel van buitenlandse origine is hoor.

Maar anderzijds 1/3de van ruim 2 miljoen Belgen (20%) = Nog altijd 600k+ (!) mensen van binnenlandse origine die zich niet aan de regels houden hé! Dat is ook nog altijd een serieuze massa.

Dus neen zomaar 1 groep aanwijzen als DE schuldigen is inderdaad niet fair.
Plus het offerfeest is nu bezig dus je hebt zowiezo nu ook een momentopname natuurlijk. (wat ook niet fair is eigenlijk)

puni

Legacy Member
ugar zei:
Voilà. Confirmation bias heet zoiets. Ik zie een vreemdeling die zich niet aan de wet houdt, dan bevestigt die 'meting' je bias.

Dat is net zoals "BMW chauffeurs zijn agressief". Al die BMW chauffeurs die normaal rijden vallen je niet op, maar wanneer je een doodrijder met een BMW ziet bevestigd dat je bias.
Net zoals "Vrouwen kunnen niet met de auto rijden"

Mja, als dat van een contact tracer komt die dag in, dag uit mensen die besmet zijn of die in contact zijn gekomen met besmette personen opbelt, dan moogt gij dat van mij gerust anekdotisch noemen. Ik zal mijn eigen conclusies wel trekken. Het sluit alleszins perfect aan bij het feit dat bvb. bepaalde Antwerpse gemeentes dé probleemzones zijn.

En neen, ik wijs daarom niet een bepaalde gemeenschap aan als dé schuldige. Ik duid wel aan dat er binnen die gemeenschap een disproportioneel aantal besmettingen voordoen en dat dat ook niet toevallig is.

zwarten

Legacy Member
puni zei:
Mja, als dat van een contact tracer komt die dag in, dag uit mensen die besmet zijn of die in contact zijn gekomen met besmette personen opbelt, dan moogt gij dat van mij gerust anekdotisch noemen. Ik zal mijn eigen conclusies wel trekken. Het sluit alleszins perfect aan bij het feit dat bvb. bepaalde Antwerpse gemeentes dé probleemzones zijn.

En neen, ik wijs daarom niet een bepaalde gemeenschap aan als dé schuldige. Ik duid wel aan dat er binnen die gemeenschap een disproportioneel aantal besmettingen voordoen en dat dat ook niet toevallig is.

voor de enkelingen die die opbellen. (lammeken. Van zijn vriendengroep was hij blijkbaar de enige) En artikels in het nieuwsblad waar blijkt dat de helft tijdens de uren zich steendood aan het vervelen is, aan het kaarten of netflix series erdoor aant jagen is lijkt me nu niet echt representatief voor de gehele bevolking.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan