Diatonico
Legacy Member
puni zei:Mja, als dat van een contact tracer komt die dag in, dag uit mensen die besmet zijn of die in contact zijn gekomen met besmette personen opbelt, dan moogt gij dat van mij gerust anekdotisch noemen. Ik zal mijn eigen conclusies wel trekken. Het sluit alleszins perfect aan bij het feit dat bvb. bepaalde Antwerpse gemeentes dé probleemzones zijn.
En neen, ik wijs daarom niet een bepaalde gemeenschap aan als dé schuldige. Ik duid wel aan dat er binnen die gemeenschap een disproportioneel aantal besmettingen voordoen en dat dat ook niet toevallig is.
Het is wel jammer dat we zo politiek correct geworden zijn dat we niet mogen zeggen dat sommige bevolkingsgroepen disproportioneel veel besmettingen hebben.
Daarom zijn die groepen niet "slecht" hé. Hun sociaal weefsel is nu eenmaal veel sterker dan dat van de gemiddelde Vlaming, wat hen een gemakkelijk doelwit maakt voor een besmettelijk virus. Voeg daar dan aan toe dat ze vaak onze media niet volgen, waardoor ze vaak niet op de hoogte zijn van nieuwe regels (die al onduidelijk en wispelturig genoeg zijn) en je hebt het perfecte recept voor wat we nu zien.



