Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kimme1975

Legacy Member
Ik draag ook een bril en het grootste nadeel van het mondmasker is dat uw brilglazen makkelijk aandampen idd.. Precies of je zit plots in de mist ;-)

bassie82

Legacy Member
Kelderke zei:
Als men nu plots mondmaskers gaat verplichten in de winkels, dan moeten ze verder ook maar geen enkele versoepeling meer toestaan.

als mensen niet kunnen goed omgaan met de huidige versoepelingen gaan er inderdaad geen toekomstige versoepelingen meer inzitten tot er vaccin is of virus volledig uit het land is verdwenen.

dee

Legacy Member
kimme1975 zei:
Zeer simpel eigenlijk om uit te leggen en te verklaren.. om proberen te voorkomen dat we hier toestanden krijgen zoals in Duitsland bv.. En op voorhand + op tijd klaar zijn moest er een 2e coronagolf aankomen.. want die komt er vrijwel zeker.. Dat zijn zaken die toch beetje bij beetje helpen.

En aanbevelingen werken hier in België inderdaad niet.. dat is ook duidelijk te merken aan die grote samenscholingen en feestjes op pleinen na het sluiten van de horeca. De laksheid onder de mensen wordt gewoonweg te groot.

Daarom verplichten! Lijkt me allemaal voor de hand liggend.

Welke toestanden in Duitsland? Men heeft toch nooit gezegd dat supermarkten de oorzaak waren van de uitbraak?
Supermarkten zijn de meest en druk bezochte winkels de laatste 4 maand. Nooit is er bericht over uitbraken door de situatie daar. Zelfs niet toen die colruyt medewerkers elkaar besmet hadden.
Uw logica is achterwaarts.

Maanden geleden is hier al gezegd geweest dat de overheid meer data moet verzamelen om gemeenschappelijke delers te vinden van de positieve gevallen. Tot op heden doen ze het nog altijd niet.
Als er ooit een 2de golf komt zal dat de reden zijn.
Niet het niet naleven van maatregelen waar men totaal niet van weet of ze maar enig effect hebben.

JorisBlack

Legacy Member
kimme1975 zei:
Zeer simpel eigenlijk om uit te leggen en te verklaren.. om proberen te voorkomen dat we hier toestanden krijgen zoals in Duitsland bv.. En op voorhand + op tijd klaar zijn moest er een 2e coronagolf aankomen.. want die komt er vrijwel zeker.. Dat zijn zaken die toch beetje bij beetje helpen.

En aanbevelingen werken hier in België inderdaad niet.. dat is ook duidelijk te merken aan die grote samenscholingen en feestjes op pleinen na het sluiten van de horeca. De laksheid onder de mensen wordt gewoonweg te groot.

Daarom verplichten! Lijkt me allemaal voor de hand liggend.

Die uitbraak in Duitsland, was dat in een winkel dan? (antwoord is nee trouwens)

En als het aantal besmettingen plots snel terug omhoog gaat, kan er dan nog altijd zeer snel beslist worden om het te verplichten in winkels.
Dat hoeft nu toch niet?


Misschien kunnen ze ook verplichten dat iedereen een kort schietgebedje zegt voor ze de winkel binnen gaan, want ja, het moest maar eens helpen :ironic:

LSDsmurf

Legacy Member
bassie82 zei:
Mijn punt is dat je franse winkels binnen gaat met fransen die er shoppen en iedereen draagt een mondmasker

je gaat een franse winkel binnen met grotendeels vlamingen en een deel van de mensen draagt een mondmasker


Fransen kunnen zich er blijkbaar wel aan houden, Vlamingen denken weer dat het niet geldt voor hen.

Zoek eens beelden van la Fête de la musique, feestje dit weekend in Parijs vol met gedisciplineerde Fransen ;)

In NL was er de afgelopen dagen ook wat commotie over een reisbureautje dat nu promo aan het voeren is voor reizen naar een zomerfestival in Servië.

Kingrotra

Legacy Member
bassie82 zei:
Naar Lille geweest (Rijsel dus) vrijdag.
Daar was het iedere winkel binnen met mondmasker. Iedereen deed het dan ook zonder problemen en zonder dat er iemand iets moest vragen.

Op terugweg naar Auchan geweest waar het vol met de vlamingen liep en maar een deel van de mensen een mondmasker droegen.
Waar zit het verschil ;)

In communicatie van de overheid. In Frankrijk is een mondmasker sinds dag 1 van de versoepeling een verplichting geweest. Hier niet, zelfs vandaag niet, dus waarom verwacht je dan dat iedereen in warm weer met een mondmasker moet rondlopen?

Ik vind het toch ook eigenaardig hoe een duo virologen even voor ons zal beslissen wat verplicht wordt. Waar zijn de bewijzen die aantonen dat besmetting in de supermarkt plaatsvindt?

Het toelaten van de betoging in brussel zou wel eens de grootste oorzaak kunnen zijn dat mensen zich minder en minder aan regels houden. De lauwe veroordeling daarop (want het was voor e goeie zaak) maakte het enkel maar erger.

Ik zou nu heen agent willen zijn die mensen moet opschrijven voor het niet naleven van de maatregelen, wanneer er 10 000 mensen ongestraft op elkaar liggen te betogen in Brussel.

Anoniem15

Legacy Member
Ik blijf erbij dat er achter het plots verplichten van die mondvodden meer zit dan het puur intomen van mogelijke besmettingen, wat overigens niet eens opportuun is op dit moment. Ik ben benieuwd naar de cijfers straks, want het effect van alle overtredingen de laatste weken zou nu toch al zichtbaar mogen zijn?

ilgonwe

Legacy Member
Aangezien ze alle voorbije dagen gaan samen nemen voor het verschil kan je wss niet veel afleiden.

Ik denk ook niet dat je veel ervan moet verwachten met vele gemeenten die geen besmettingen hebben en rusthuizen die nog smeulen met 10 hier, 20 daar, dus dan ben je al helemaal in de mist gehuld wat betreft verspreiding in algemene bevolking.

gumball4000

Legacy Member
Eigenlijk is "de mens" alleen opzich niet het grote probleem
"de mens" icm alcohol is een groter probleem. Alle remmingen zijn dan weg. Al die feestjes met opgehoopte mensen, is er altijd alcohol in het spel.

Ik zie nog altijd wel een verschil tussen een supermarkt met iemand die eens te dicht komt vs. een hele troep mensen die tegen elkaar geplakt staan.

zarathustra

Legacy Member
Ik ben in ieder geval al blij dat er hier van mondmaskers geen sprake is. Denk dat ik mss 5 mensen gezien heb met een masker in de laatste paar maanden. Ik zal het uiteraard dragen moest het verplicht zijn, maar daar is geen sprake van.

kay-gell

Legacy Member
Beetje lullig die gemiddelde besmettingen die ze nu geven, al snap ik waarom. Ik hoopte nu het effect te kunnen zien in de ziekenhuisopnames van de heropening van de horeca nu twee weken geleden om zo een beetje in te schatten of ik nu zelf al es op restaurant zou gaan of niet.
Als dat de laatste dagen gestegen is en de dagen ervoor een daling was heft zich dat op en weet ik nog niet meer natuurlijk.

kay-gell

Legacy Member
zarathustra zei:
Ik ben in ieder geval al blij dat er hier van mondmaskers geen sprake is. Denk dat ik mss 5 mensen gezien heb met een masker in de laatste paar maanden. Ik zal het uiteraard dragen moest het verplicht zijn, maar daar is geen sprake van.

In combinatie met uwe profielfoto vond ik dat wel een beetje grappig

Loser

Legacy Member
Kelderke zei:
Ik blijf erbij dat er achter het plots verplichten van die mondvodden meer zit dan het puur intomen van mogelijke besmettingen, wat overigens niet eens opportuun is op dit moment. Ik ben benieuwd naar de cijfers straks, want het effect van alle overtredingen de laatste weken zou nu toch al zichtbaar mogen zijn?

Wat dan? Wat zit daar dan achter volgens jou? Ik kan met de beste wil van de wereld niks bedenken, hoor.

Nineshots

Legacy Member
bassie82 zei:
Mijn punt is dat je franse winkels binnen gaat met fransen die er shoppen en iedereen draagt een mondmasker

je gaat een franse winkel binnen met grotendeels vlamingen en een deel van de mensen draagt een mondmasker


Fransen kunnen zich er blijkbaar wel aan houden, Vlamingen denken weer dat het niet geldt voor hen.
Heb je het over de walen? Want in het Zuiden van Frankrijk hoor ik (van veel verschillende bronnen, ook voor het openen van de grenzen) dat Corona daar precies onbestaande is. Amper maatregelen te zien, buiten de vanuit de overheid opgelegde maatregelen.

Sylverscythe

Legacy Member
Nineshots zei:
Heb je het over de walen? Want in het Zuiden van Frankrijk hoor ik (van veel verschillende bronnen, ook voor het openen van de grenzen) dat Corona daar precies onbestaande is. Amper maatregelen te zien, buiten de vanuit de overheid opgelegde maatregelen.

Op het nieuws gisteren: Fête de la Musique in Nice. Iedereen op elkaar gepakt in de straten en op de terrassen. Hmm.

Nineshots

Legacy Member
kay-gell zei:
Beetje lullig die gemiddelde besmettingen die ze nu geven, al snap ik waarom. Ik hoopte nu het effect te kunnen zien in de ziekenhuisopnames van de heropening van de horeca nu twee weken geleden om zo een beetje in te schatten of ik nu zelf al es op restaurant zou gaan of niet.
Als dat de laatste dagen gestegen is en de dagen ervoor een daling was heft zich dat op en weet ik nog niet meer natuurlijk.

Als je vertrouwen hebt in de hygiëne van het werkvolk in het restaurant, is er geen enkele reden om niet op restaurant te gaan. Je zit allemaal aan je eigen tafel met je bubbel.
Redelijk veilige omgeving imo.

zarathustra

Legacy Member
Loser zei:
Wat dan? Wat zit daar dan achter volgens jou? Ik kan met de beste wil van de wereld niks bedenken, hoor.

Dat het weldegelijk had geholpen met maskers 2-3 maanden terug maar dat men niet te duidelijk wou aangeven dat er een falen vanuit de overheid was om voorbereid te zijn.

Dat is een mogelijke reden.

De nog meer cynische reden is dat welk bedrijf dan ook dat het geld op de juiste plaats gezet heeft pas nu kon leveren.

kay-gell

Legacy Member
Nineshots zei:
Als je vertrouwen hebt in de hygiëne van het werkvolk in het restaurant, is er geen enkele reden om niet op restaurant te gaan. Je zit allemaal aan je eigen tafel met je bubbel.
Redelijk veilige omgeving imo.

Ik weet dat nog zo niet. Er is ook sprake dat slecht verluchte ruimtes waar luid gepraat wordt ook een groot risico vormen vandaar eigenlijk mijn terughoudendheid wat.

bassie82

Legacy Member
kay-gell zei:
Beetje lullig die gemiddelde besmettingen die ze nu geven, al snap ik waarom. Ik hoopte nu het effect te kunnen zien in de ziekenhuisopnames van de heropening van de horeca nu twee weken geleden om zo een beetje in te schatten of ik nu zelf al es op restaurant zou gaan of niet.
Als dat de laatste dagen gestegen is en de dagen ervoor een daling was heft zich dat op en weet ik nog niet meer natuurlijk.

hln is sensatie maar hun grafieken zijn wel goed :)

https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...jdens-en-18-opnames-in-ziekenhuizen~ae2094c9/

staat per dag in hun grafieken

JorisBlack

Legacy Member
Loser zei:
Wat dan? Wat zit daar dan achter volgens jou? Ik kan met de beste wil van de wereld niks bedenken, hoor.

Inderdaad... het enige dat ik kan bedenken is dat ze het nu pas willen verplichten omdat we eindelijk voldoende maskers hebben.
En omdat het draagvlak er nu misschien wat meer is in vgl met in maart ofzo (mensen zijn iets meer gewend aan mondmaskers te dragen en te zien). Als ge begin maart met een mondmasker naar de winkel ging dachten ze misschien nog dat ge de winkel wou beroven :p
Maar dat is een positief argument, en geen samenzweringstheorie ofzo :p


Het is gewoon een raar moment om die beslissing te nemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan