Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kelderke zei:Als men nu plots mondmaskers gaat verplichten in de winkels, dan moeten ze verder ook maar geen enkele versoepeling meer toestaan.
kimme1975 zei:Zeer simpel eigenlijk om uit te leggen en te verklaren.. om proberen te voorkomen dat we hier toestanden krijgen zoals in Duitsland bv.. En op voorhand + op tijd klaar zijn moest er een 2e coronagolf aankomen.. want die komt er vrijwel zeker.. Dat zijn zaken die toch beetje bij beetje helpen.
En aanbevelingen werken hier in België inderdaad niet.. dat is ook duidelijk te merken aan die grote samenscholingen en feestjes op pleinen na het sluiten van de horeca. De laksheid onder de mensen wordt gewoonweg te groot.
Daarom verplichten! Lijkt me allemaal voor de hand liggend.
kimme1975 zei:Zeer simpel eigenlijk om uit te leggen en te verklaren.. om proberen te voorkomen dat we hier toestanden krijgen zoals in Duitsland bv.. En op voorhand + op tijd klaar zijn moest er een 2e coronagolf aankomen.. want die komt er vrijwel zeker.. Dat zijn zaken die toch beetje bij beetje helpen.
En aanbevelingen werken hier in België inderdaad niet.. dat is ook duidelijk te merken aan die grote samenscholingen en feestjes op pleinen na het sluiten van de horeca. De laksheid onder de mensen wordt gewoonweg te groot.
Daarom verplichten! Lijkt me allemaal voor de hand liggend.
bassie82 zei:Mijn punt is dat je franse winkels binnen gaat met fransen die er shoppen en iedereen draagt een mondmasker
je gaat een franse winkel binnen met grotendeels vlamingen en een deel van de mensen draagt een mondmasker
Fransen kunnen zich er blijkbaar wel aan houden, Vlamingen denken weer dat het niet geldt voor hen.

bassie82 zei:Naar Lille geweest (Rijsel dus) vrijdag.
Daar was het iedere winkel binnen met mondmasker. Iedereen deed het dan ook zonder problemen en zonder dat er iemand iets moest vragen.
Op terugweg naar Auchan geweest waar het vol met de vlamingen liep en maar een deel van de mensen een mondmasker droegen.
Waar zit het verschil![]()
zarathustra zei:Ik ben in ieder geval al blij dat er hier van mondmaskers geen sprake is. Denk dat ik mss 5 mensen gezien heb met een masker in de laatste paar maanden. Ik zal het uiteraard dragen moest het verplicht zijn, maar daar is geen sprake van.
Kelderke zei:Ik blijf erbij dat er achter het plots verplichten van die mondvodden meer zit dan het puur intomen van mogelijke besmettingen, wat overigens niet eens opportuun is op dit moment. Ik ben benieuwd naar de cijfers straks, want het effect van alle overtredingen de laatste weken zou nu toch al zichtbaar mogen zijn?
Heb je het over de walen? Want in het Zuiden van Frankrijk hoor ik (van veel verschillende bronnen, ook voor het openen van de grenzen) dat Corona daar precies onbestaande is. Amper maatregelen te zien, buiten de vanuit de overheid opgelegde maatregelen.bassie82 zei:Mijn punt is dat je franse winkels binnen gaat met fransen die er shoppen en iedereen draagt een mondmasker
je gaat een franse winkel binnen met grotendeels vlamingen en een deel van de mensen draagt een mondmasker
Fransen kunnen zich er blijkbaar wel aan houden, Vlamingen denken weer dat het niet geldt voor hen.
Nineshots zei:Heb je het over de walen? Want in het Zuiden van Frankrijk hoor ik (van veel verschillende bronnen, ook voor het openen van de grenzen) dat Corona daar precies onbestaande is. Amper maatregelen te zien, buiten de vanuit de overheid opgelegde maatregelen.
kay-gell zei:Beetje lullig die gemiddelde besmettingen die ze nu geven, al snap ik waarom. Ik hoopte nu het effect te kunnen zien in de ziekenhuisopnames van de heropening van de horeca nu twee weken geleden om zo een beetje in te schatten of ik nu zelf al es op restaurant zou gaan of niet.
Als dat de laatste dagen gestegen is en de dagen ervoor een daling was heft zich dat op en weet ik nog niet meer natuurlijk.
Loser zei:Wat dan? Wat zit daar dan achter volgens jou? Ik kan met de beste wil van de wereld niks bedenken, hoor.
Nineshots zei:Als je vertrouwen hebt in de hygiëne van het werkvolk in het restaurant, is er geen enkele reden om niet op restaurant te gaan. Je zit allemaal aan je eigen tafel met je bubbel.
Redelijk veilige omgeving imo.
kay-gell zei:Beetje lullig die gemiddelde besmettingen die ze nu geven, al snap ik waarom. Ik hoopte nu het effect te kunnen zien in de ziekenhuisopnames van de heropening van de horeca nu twee weken geleden om zo een beetje in te schatten of ik nu zelf al es op restaurant zou gaan of niet.
Als dat de laatste dagen gestegen is en de dagen ervoor een daling was heft zich dat op en weet ik nog niet meer natuurlijk.

Loser zei:Wat dan? Wat zit daar dan achter volgens jou? Ik kan met de beste wil van de wereld niks bedenken, hoor.