Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
kay-gell zei:
Ik weet dat nog zo niet. Er is ook sprake dat slecht verluchte ruimtes waar luid gepraat wordt ook een groot risico vormen vandaar eigenlijk mijn terughoudendheid wat.

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gaan uiteten, was buiten op het terras. Dat is dus ideaal. Ik zie het inderdaad ook nog niet zitten om in een volgeladen binnenruimte te gaan zitten :)

Juan Luis in Hasselt bijvoorbeeld, daar zit je normaal echt op een hoop, geen idee hoe die dat nu doen :)

Sylverscythe

Legacy Member
Musk zei:
Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gaan uiteten, was buiten op het terras. Dat is dus ideaal. Ik zie het inderdaad ook nog niet zitten om in een volgeladen binnenruimte te gaan zitten :)

Juan Luis in Hasselt bijvoorbeeld, daar zit je normaal echt op een hoop, geen idee hoe die dat nu doen :)

Ik zou ook opteren voor het terras. Hier in het centrum hetzelfde bij de meeste mensen eigenlijk: de restaurants binnen zo goed als leeg en de terrassen vol. Eerlijk gezegd lijkt mij dat ook beter.

kay-gell

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Ik zou ook opteren voor het terras. Hier in het centrum hetzelfde bij de meeste mensen eigenlijk: de restaurants binnen zo goed als leeg en de terrassen vol. Eerlijk gezegd lijkt mij dat ook beter.

Ja terras zou sowieso mijn voorkeur genieten.
Onlangs hier in het stad wel een terrasje gedaan voor ne cola omdat er plaats zat was.
Maar ja als ge op restaurant gaat moet ge reserveren en als het slecht weer is of er geen plaats op terras is dan zie ik dat dus inderdaad absoluut niet zitten.

Al bij al zie ik hier op de meeste terrassen alleszins geen probleem, naar mijn aanvoelen that is.

JorisBlack

Legacy Member
Hopelijk begint de horeca alvast na te denken over hoe ze het gaan aanpakken in het najaar, wanneer het te koud wordt voor terrasjes...

Gonzo the Great

Legacy Member
kay-gell zei:
Ik weet dat nog zo niet. Er is ook sprake dat slecht verluchte ruimtes waar luid gepraat wordt ook een groot risico vormen vandaar eigenlijk mijn terughoudendheid wat.

Ja, net zoals de fitness.
Het aandeel van Basic Fit schoot daarna natuurlijk 10 percent omhoog, geen kat dat zoiets verwachtte. Ze mogen wel eens nakijken of daar geen transacties met voorkennis geweest zijn door verwanten van onze "superkern". Want andere drijfveren voor zo n rare beslissing kan ik me moeilijk voorstellen.

Anoniem15

Legacy Member
De afgelopen zeven dagen waren er gemiddeld 89 besmettingen per dag in ons land. Dat is 17 procent minder dan de 7 dagen daarvoor.

Er werden ook gemiddeld 18 mensen opgenomen in het ziekenhuis. Dat is 11 procent minder dan de 7 dagen ervoor.

Gemiddeld vielen er 5 doden per dag, wat 46 procent minder is dan de 7 dagen voordien.

Perfect te verantwoorden noodzaak tot het verplichten van mondmaskers vanaf nu dus :ironic:

Musk

Legacy Member
kay-gell zei:
Ja terras zou sowieso mijn voorkeur genieten.
Onlangs hier in het stad wel een terrasje gedaan voor ne cola omdat er plaats zat was.
Maar ja als ge op restaurant gaat moet ge reserveren en als het slecht weer is of er geen plaats op terras is dan zie ik dat dus inderdaad absoluut niet zitten.

Al bij al zie ik hier op de meeste terrassen alleszins geen probleem, naar mijn aanvoelen that is.

Protip: ga naar Maastricht, daar is tegenwoordig geen kat. De Hollanders hebben nog geen goesting om op restaurant/café te gaan blijkbaar ;) (of ze zijn verstandiger dan ons..)

Oldskooler

Legacy Member
zarathustra zei:
Dat het weldegelijk had geholpen met maskers 2-3 maanden terug maar dat men niet te duidelijk wou aangeven dat er een falen vanuit de overheid was om voorbereid te zijn.

Dat is een mogelijke reden.

De nog meer cynische reden is dat welk bedrijf dan ook dat het geld op de juiste plaats gezet heeft pas nu kon leveren.

In verscheidene landen zoals Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Frankrijk... is het immers al langer verplicht om mondmaskers te dragen in supermarkten.

Zijn mensen nu losser geworden dan toen, is een mogelijke reden? Maar toen tijdens de hamsterperiode, zo druk was het nog nooit -_-.
Was er toen een tekort, ja, maar alternatieven of zelf gemaakte mondmaskertjes hielpen ook enigzins.

Een viroloog als Van Gucht die zelf steeds herhaalde geen mondmasker te dragen in een winkel.

....
https://www.limburger.nl/cnt/dmf202...chte-mondmaskers-in-oostenrijkse-supermarkten
https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...s-zo-veel-mogelijk-thuis-te-blijven~af66d9e1/
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...draag-geen-mondmasker-in-supermarkt~ae4f3388/
...

Geeft allemaal een dubbel en verwarrend gevoel uiteraard.

Avilowca

Legacy Member
zarathustra zei:
Dat het weldegelijk had geholpen met maskers 2-3 maanden terug maar dat men niet te duidelijk wou aangeven dat er een falen vanuit de overheid was om voorbereid te zijn.

Dat is een mogelijke reden.

De nog meer cynische reden is dat welk bedrijf dan ook dat het geld op de juiste plaats gezet heeft pas nu kon leveren.

Ik denk dat het pure onkunde en bureaucratisch drijfzand is waar het probleem zit.

Wilcao

Legacy Member
Musk zei:
Protip: ga naar Maastricht, daar is tegenwoordig geen kat. De Hollanders hebben nog geen goesting om op restaurant/café te gaan blijkbaar ;) (of ze zijn verstandiger dan ons..)
In de stad zelf is het wel wat drukker geloof ik he? Ik zag zaterdagochtend toch al wat volk bij het Mosea Forum. Natuurlijk zie ik ook veel Belgen dagelijks de parkeergarage in en uit rijden in Maastricht.

Musk

Legacy Member
Wilcao zei:
In de stad zelf is het wel wat drukker geloof ik he? Ik zag zaterdagochtend toch al wat volk bij het Mosea Forum. Natuurlijk zie ik ook veel Belgen dagelijks de parkeergarage in en uit rijden in Maastricht.

een paar keer 's avonds terrasje gaan doen, een donderdagavond en een vrijdagavond en dat was opvallend rustig :) (aan de kant van het stadspark)

Wilcao

Legacy Member
Musk zei:
een paar keer 's avonds terrasje gaan doen, een donderdagavond en een vrijdagavond en dat was opvallend rustig :) (aan de kant van het stadspark)
Ah, in de avond. Dan is het mss wat rustiger. Ben ook niet verder geraakt dan het Mosea Forum. Misschien is de horeca nog niet interessant, maar de winkels wel.

Deckard

Legacy Member
Zelf al twee keer gaan eten op restaurant op twee verschillende plaatsen. Beiden hielden zich goed aan de regels. Er stonden redelijk wat minder tafels dus je zat ver genoeg van andere tafels, al het personeel een mondmasker op en verplicht handen ontsmetten bij binnenkomen. Gescheiden in- en uitgang daar waar het kon alsook deuren open om te ventileren.

Ik denk soms dat het nu misschien het beste moment is om eens te gaan eten als je er zin in hebt. Er wordt nu goed op gelet om het juist te doen. Misschien dat dit binnen twee maand al wat minder is en zo nauw niet meer kijkt. En ik denk ook niet dat er al superveel volk op restaurant gaat/durft.

Uiteraard zullen er altijd zijn die het niet willen/kunnen om de nodige aanpassingen te doen of die er kortweg hun voeten aan vegen. Op terras in Mechelen ook eens iets gaan drinken 's middags. Degene die mij bediende had heel de tijd haar mondmasker op alsook handgel zodat ik mijn handen kon ontsmetten nadat ik met Bancontact had betaald (heb nog oude kaart zonder contactloos betalen). Maar twee terrassen verder zag ik dan iemand opdienen die zijn mondmasker heel de tijd onder zijn kin had hangen. Sja, zet dan geen op he...

Wilcao

Legacy Member
2 terrasjes gedaan en 1x gaan uiteten. Op zich wel een veilig gevoel. Bij het uiteten had je een QR-code die je kon scannen voor de menukaart. Alle stoelen leken ook ontsmet te worden nadat een tafeltje wegging. En bij de ingang moest ook iedereen zijn handen ontsmetten + er stonden flesjes op tafel voor je handen. Er stonden ook schermen tussen elke tafel.

kimme1975

Legacy Member
dee zei:
Welke toestanden in Duitsland? Men heeft toch nooit gezegd dat supermarkten de oorzaak waren van de uitbraak?
Supermarkten zijn de meest en druk bezochte winkels de laatste 4 maand. Nooit is er bericht over uitbraken door de situatie daar. Zelfs niet toen die colruyt medewerkers elkaar besmet hadden.
Uw logica is achterwaarts.

Maanden geleden is hier al gezegd geweest dat de overheid meer data moet verzamelen om gemeenschappelijke delers te vinden van de positieve gevallen. Tot op heden doen ze het nog altijd niet.
Als er ooit een 2de golf komt zal dat de reden zijn.
Niet het niet naleven van maatregelen waar men totaal niet van weet of ze maar enig effect hebben.

Blijkbaar snap je het niet.. tant pis.. Beetje verder kijken dan je neus lang is en je zou snappen wat ik bedoel..

Idd in Duitsland is er niets aan de hand.. dat vergeten we even.. Wereldwijd stijgt het aantal gevallen exponentieel.. maar dat vergeten we ook even.. ;-) ... We kruipen in onze veilige Belgische bubbel..

Mijn logica is helemaal niet achterwaarts maar voorwaarts..

Flauwe kul en zeer naiëf om te beweren dat het niet naleven van de maatregelen enig effect hebben..

Ik zou zeggen.. wake up

kimme1975

Legacy Member
JorisBlack zei:
Die uitbraak in Duitsland, was dat in een winkel dan? (antwoord is nee trouwens)

En als het aantal besmettingen plots snel terug omhoog gaat, kan er dan nog altijd zeer snel beslist worden om het te verplichten in winkels.
Dat hoeft nu toch niet?


Misschien kunnen ze ook verplichten dat iedereen een kort schietgebedje zegt voor ze de winkel binnen gaan, want ja, het moest maar eens helpen :ironic:

Met deze kop in het zand mentaliteit ga je ver komen idd..

Neen, de uitbraak was niet in winkels maar daar heeft er dus helemaal niets mee te maken wat ik bedoel..

Dat hoeft nu juist wel om het te verplichten.. om ruim op tijd voorzorgen te nemen en sociaal geëngageerd te zijn tov uw medemens. Als je nog een paar maanden wacht is het veel te laat.

Uw denkwijze doet me denken aan dat van de gemiddelde je m'en foutist hier in Vlaanderen.. proficiat ;-)

bassie82

Legacy Member
kimme1975 zei:
Blijkbaar snap je het niet.. tant pis.. Beetje verder kijken dan je neus lang is en je zou snappen wat ik bedoel..

Idd in Duitsland is er niets aan de hand.. dat vergeten we even.. Wereldwijd stijgt het aantal gevallen exponentieel.. maar dat vergeten we ook even.. ;-) ... We kruipen in onze veilige Belgische bubbel..

Mijn logica is helemaal niet achterwaarts maar voorwaarts..

Flauwe kul en zeer naiëf om te beweren dat het niet naleven van de maatregelen enig effect hebben..

Ik zou zeggen.. wake up

De wereldwijde stijging mag je op zich geen rekening mee houden.
Binnen de EU zijn we wel heel goed bezig om het onder controle te krijgen en houden.
In Duitsland gaat de omgeving van het slachthuis in volledige lockdown. Alsook de andere haarden.

Landen zoals Brazilië en VS hebben grote invloed op de blijvende stijging van coronabesmettingen maar die landen doen ook niet zoveel om het in te dijken.

kimme1975

Legacy Member
bassie82 zei:
De wereldwijde stijging mag je op zich geen rekening mee houden.
Binnen de EU zijn we wel heel goed bezig om het onder controle te krijgen en houden.
In Duitsland gaat de omgeving van het slachthuis in volledige lockdown. Alsook de andere haarden.

Landen zoals Brazilië en VS hebben grote invloed op de blijvende stijging van coronabesmettingen maar die landen doen ook niet zoveel om het in te dijken.

In se mag je daar mss geen rekening mee houden.. maar wel met de laksheid van de "brave" Belgische burger.. het is gewoonweg meer dan duidelijk dat "sterk aanbevelen" niet werkt hier.. Een logisch gevolg is verplichten.. en dat is uiteraard jammer voor de vele mensen die zich wel correct aan de regels houden en mondmaskers dragen waar het aanbevolen wordt.

En het voorval in Duitsland is het bewijs hoe snel het kan gaan qua toename van het aantal besmettingen.. Gelukkig kunnen ze een lokale lockdown instellen om de haard proberen in te dijken.

onxot

Legacy Member
kay-gell zei:
Beetje lullig die gemiddelde besmettingen die ze nu geven, al snap ik waarom. Ik hoopte nu het effect te kunnen zien in de ziekenhuisopnames van de heropening van de horeca nu twee weken geleden om zo een beetje in te schatten of ik nu zelf al es op restaurant zou gaan of niet.
Als dat de laatste dagen gestegen is en de dagen ervoor een daling was heft zich dat op en weet ik nog niet meer natuurlijk.

Volgens hun tool 18 nieuwe opnames op 20, 10 op 21 en 12 op 22 juni.
Ook maar 34 nieuwe besmettingen op 20 juni en 6 op 21 juni. Weet wel niet of die cijfers al volledig zijn. Lijkt mij nu wel heel weinig.

JorisBlack

Legacy Member
kimme1975 zei:
Met deze kop in het zand mentaliteit ga je ver komen idd..

Neen, de uitbraak was niet in winkels maar daar heeft er dus helemaal niets mee te maken wat ik bedoel..

Dat hoeft nu juist wel om het te verplichten.. om ruim op tijd voorzorgen te nemen en sociaal geëngageerd te zijn tov uw medemens. Als je nog een paar maanden wacht is het veel te laat.

Uw denkwijze doet me denken aan dat van de gemiddelde je m'en foutist hier in Vlaanderen.. proficiat ;-)

Ok dan :wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan