Five-seveN
Legacy Member
Mondmaskers verplicht in winkels juich ik toe! Als er 1 ding is wat men moet verplichten dan is het dat wel. Een zeer kleine moeite voor de mens. Niet te vergelijken met bubbels terug verkleinen. Maar wel een zeer effectieve maatregel.
Het aantal idioten dat het niet begrepen heeft en blijft rondlopen zonder mondmasker in een winkel is veel te groot. Gecombineerd met kuddeschapen die geen mondmasker durven opzetten als ze in de minderheid zouden zijn. Het is duidelijk dat in België een “aanbeveling” niet werkt. En aanbevelingen die dienen om anderen te beschermen moeten dus geen aanbevelingen zijn maar wel verplichtingen.
Onlangs voor mij nog een vriendelijke discussie aan de kassa supermarkt, tussen man voor mij en kassierster:
- Man zonder mondmasker: is dat te doen zo een mondmasker de hele dag?
- Kassierster met mondmasker:
Het is om ons en de klanten te beschermen, maar als de klanten het niet dragen heeft het weinig nut
- Man zonder mondmasker: Ja, allez, het heeft sowieso weinig nut. Het virus is er toch, we gaan het niet wegkrijgen! Fijne dag nog hè en bedankt!
- Kassierster: bedankt tot ziens!
Tja van dat soort gesprekken vergaat mijn eetlust. Verplichten die handel. Een kleine moeite.
Het aantal idioten dat het niet begrepen heeft en blijft rondlopen zonder mondmasker in een winkel is veel te groot. Gecombineerd met kuddeschapen die geen mondmasker durven opzetten als ze in de minderheid zouden zijn. Het is duidelijk dat in België een “aanbeveling” niet werkt. En aanbevelingen die dienen om anderen te beschermen moeten dus geen aanbevelingen zijn maar wel verplichtingen.
Onlangs voor mij nog een vriendelijke discussie aan de kassa supermarkt, tussen man voor mij en kassierster:
- Man zonder mondmasker: is dat te doen zo een mondmasker de hele dag?
- Kassierster met mondmasker:
Het is om ons en de klanten te beschermen, maar als de klanten het niet dragen heeft het weinig nut
- Man zonder mondmasker: Ja, allez, het heeft sowieso weinig nut. Het virus is er toch, we gaan het niet wegkrijgen! Fijne dag nog hè en bedankt!
- Kassierster: bedankt tot ziens!
Tja van dat soort gesprekken vergaat mijn eetlust. Verplichten die handel. Een kleine moeite.

en die hangt daar heel de dag op een halve meter van die pralines te hijgen...