Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Merci!ugar zei:Tussen 2009 en 2013 stierf één Europeaan op de duizend na een besmetting met de griep. Dat is dus een sterftekans van 0,1 procent. Bij corona is dat vijf tot tien keer hoger, in ons land zelfs twaalf. Zelfs als we alleen naar de niet-rusthuisbewoners kijken – wat geen correcte vergelijking is – ligt het risico nog altijd vier keer hoger.
Dus COVID-19 is 5 tot 10 keer dodelijker dan griep
Van Ranst en Van Gucht willen mondmaskers in winkels verplichten, De Block neemt voorstel mee naar Veiligheidsraad
Het inderdaad weinig big deal maar hun geloofwaardigheid blijft toch wel dalen door zo'n zaken.Deckard zei:Big deal. Ik draag het al twee maanden als ik naar de supermarkt ga.
Dat zou een mooi bewijs zijn dat ze ons regelmatig vanalles hebben wijs gemaakt wanneer het hen uit kwam.Kelderke zei:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/22/liveblog-22-juni/
Echt WTF? Het aantal besmettingen, opnames en overlijdens lag nog nooit zo laag, en nu gaan we plots mensen gaan verplichten om met zo een mondmasker rond te lopen in de winkel. Tijdens de zwaarste weken van de lockdown en de epidemie was het allemaal niet nodig, maar nu plots wel. Wat een zever is dit toch allemaal.
Mondmaskers op veel plaatsen verplicht?Nesjamag zei:Ik volg al tijdje het nieuws niet meer, maar wordt nu door experts en overheden erkend dat het virus zich via lucht verplaatst en niet enkel hoesten/niezen?
Ik weet wel dat mondmaskers nu op veel plekken verplicht zijn, maar van een erkenning dat het virus zich via lucht kan verplaatsen heb ik nog niet gehoord.
JorisBlack zei:Dit is ook best interessant: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200622_04997736
Vooral:
[IG]https://i.imgur.com/sz2qFII.png[/IMG]
en
[IG]https://i.imgur.com/8gQ9wwQ.png[/IMG]
Uiteraard wel wat onzekerheid op alle cijfers (zowel aantal doden als aantal besmettingen).
ugar zei:Tussen 2009 en 2013 stierf één Europeaan op de duizend na een besmetting met de griep. Dat is dus een sterftekans van 0,1 procent. Bij corona is dat vijf tot tien keer hoger, in ons land zelfs twaalf. Zelfs als we alleen naar de niet-rusthuisbewoners kijken – wat geen correcte vergelijking is – ligt het risico nog altijd vier keer hoger.
Dus COVID-19 is 5 tot 10 keer dodelijker dan griep
Kelderke zei:Ik vind het een teken van angsthazerij en onderdrukking.
Het helpt ook niet veel dat winkels ook alsmaar minder moeite insteken. Hier al geen ontsmette karren meer, je moet het zelf doen aan de ingang. Meeste mensen lopen dat gewoon voorbij. Broden niet meer al op voorhand in zakken gestoken. Enzoverder.kimme1975 zei:Een logisch gevolg van de enorme laksheid van een deel van de Belgische bevolking.. het "gezond verstand" helpt niet bij velen, vandaar het nu willen verplichten van mondmaskers..
Trouwens een kleine moeite om dat te dragen vind ik --> op het werk, openbare plaatsen, winkels, het openbare vervoer enzovoorts.. Is het niet voor uw eigen, doe het dan voor de ander vind ik.. ;-) --> sociaal engagement.
Kelderke zei:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/22/liveblog-22-juni/
Echt WTF? Het aantal besmettingen, opnames en overlijdens lag nog nooit zo laag, en nu gaan we plots mensen gaan verplichten om met zo een mondmasker rond te lopen in de winkel. Tijdens de zwaarste weken van de lockdown en de epidemie was het allemaal niet nodig, maar nu plots wel. Wat een zever is dit toch allemaal.
