Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ilgonwe

Legacy Member
Toptennisser Novak Djokovic test positief: https://www.hln.be/sport/tennis/nov...enniswereld-test-positief-op-corona~a21c6b7f/

Verscheidene deelnemers en toeschouwers van de Adria Tour verleden weekend zijn reeds besmet getest. De social distancing was onbestaande dus de fallout zal nog wel groter zijn. Het is duidelijk nog niet de moment om dicht bij elkaar te zitten voor sportwedstrijden. Er waren vele beelden van group hugs en schouder aan schouder staan schreeuwen, da's geen goed idee. Helaas heeft de open lucht hier niet veel geholpen om te minimaliseren, dagenlang bij elkaar zitten werkt het voordeel tegen. Ze zaten blijkbaar ook vaak bij elkaar in slecht verluchte nachtclubs, nog zoiets dat te mijden is.

puni

Legacy Member
kimme1975 zei:
In se mag je daar mss geen rekening mee houden.. maar wel met de laksheid van de "brave" Belgische burger.. het is gewoonweg meer dan duidelijk dat "sterk aanbevelen" niet werkt hier.. Een logisch gevolg is verplichten.. en dat is uiteraard jammer voor de vele mensen die zich wel correct aan de regels houden en mondmaskers dragen waar het aanbevolen wordt.

En het voorval in Duitsland is het bewijs hoe snel het kan gaan qua toename van het aantal besmettingen.. Gelukkig kunnen ze een lokale lockdown instellen om de haard proberen in te dijken.

Ge zijt hier al maanden aan het kappen op 'de laksheid van de brave Belgische burger', en desondanks gaan de cijfers gewoon week na week gezellig naar omlaag. Sommige mensen zijn toch echt al hun zin voor realiteit kwijt hoor.

JorisBlack

Legacy Member
Oldskooler zei:
In verscheidene landen zoals Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Frankrijk... is het immers al langer verplicht om mondmaskers te dragen in supermarkten.
(...)

Klopt trouwens niet.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/0...n-controleer-reisadvies-regelmatig-repatrier/

"En ook in Oostenrijk zijn ze niet meer verplicht in de winkels. Dat was in de eerste fase van de exitstrategie wel zo, maar ondertussen is die regel weer afgeschaft. "
"In Frankrijk zijn de regels ongeveer zoals in ons land. Mondmaskers zijn verplicht op het openbaar vervoer, maar niet in de winkels."

Duitsland precies wel. (en laat net daar nu plots de nieuwe uitbraken zijn :ironic:)

dee

Legacy Member
kimme1975 zei:
In se mag je daar mss geen rekening mee houden.. maar wel met de laksheid van de "brave" Belgische burger.. het is gewoonweg meer dan duidelijk dat "sterk aanbevelen" niet werkt hier.. Een logisch gevolg is verplichten.. en dat is uiteraard jammer voor de vele mensen die zich wel correct aan de regels houden en mondmaskers dragen waar het aanbevolen wordt.

En het voorval in Duitsland is het bewijs hoe snel het kan gaan qua toename van het aantal besmettingen.. Gelukkig kunnen ze een lokale lockdown instellen om de haard proberen in te dijken.

De lockdown is er niet om de besmetting in te dijken.
Je begrijpt het nog altijd niet!
Om dit virus in te perken moet je het eerst kennen.
De lockdown in Duitsland dient om mensen te kunnen testen zonder de actie te ondermijnen doordat mensen na de test toch nog besmet worden.
In Westfalen heeft men een echt plan om die uitbraak aan te pakken. Eerst meten, dan correct reageren.

kimme1975

Legacy Member
puni zei:
Ge zijt hier al maanden aan het kappen op 'de laksheid van de brave Belgische burger', en desondanks gaan de cijfers gewoon week na week gezellig naar omlaag. Sommige mensen zijn toch echt al hun zin voor realiteit kwijt hoor.

Tuurlijk omdat ik overschot van gelijk heb met mijn mening tiens.. zo simpel is dat.. het zijn niet enkel de naakte cijfers die tellen ze makker..

Sommigen hier steken eerder hun hoofd in het zand.. denk daar maar eens over na ;-)

Of gaat gij ook pas problemen oplossen nadat ze gevormd zijn?

kimme1975

Legacy Member
dee zei:
De lockdown is er niet om de besmetting in te dijken.
Je begrijpt het nog altijd niet!
Om dit virus in te perken moet je het eerst kennen.
De lockdown in Duitsland dient om mensen te kunnen testen zonder de actie te ondermijnen doordat mensen na de test toch nog besmet worden.
In Westfalen heeft men een echt plan om die uitbraak aan te pakken. Eerst meten, dan correct reageren.

Awel ja idd.. maar jij begrijpt niet wat ik zeg ofwel lees je niet wat ik schrijf.. verder kijken dan uw neus lang is.. na het testen en meten komt het erop neer om de haard in te dijken op basis van die gegevens.. slimme

ValeRossi46

Legacy Member
@ puni dus..correctie:Ik denk dat gij hier wel is moogt stoppen te modereren als een soort orakel der wijsheid over dat topic.
Zeg mij is waarom ik uw galspugerij rechtstreeks vant internet als een soort absolute waarheid moet aannemen?
Kzal nog is iets zeggen dat jij automatisch verplaatst in hokjesdenken wss, ik zie het hier ni direct ophouden,als ik mijn gutfeeling volg zal de 2de golf niet lang op zich laten wachten.
En mijn mening..doe exact hetzelfde dan de vorige keer,zet de grenzen open laat mensen reizen...doe exact hetzelfde wat dat veroorzaakt heeft,dat noem ik niet uit uw fouten leren...

puni

Legacy Member
Alleen doet jullie gut feeling niet ter zake en zit ze er al maanden aan een stuk naast. Ik ben blij dat er beslissingen genomen worden op basis van cijfers en trends en niet op basis van het feit of iemand al dan niet wat druk op zijn blaas heeft en dat per toeval verkeerd interpreteert.

puni

Legacy Member
kimme1975 zei:
Tuurlijk omdat ik overschot van gelijk heb met mijn mening tiens.. zo simpel is dat.. het zijn niet enkel de naakte cijfers die tellen ze makker..

Sommigen hier steken eerder hun hoofd in het zand.. denk daar maar eens over na ;-)

Of gaat gij ook pas problemen oplossen nadat ze gevormd zijn?

Ok, als het niet de cijfers zijn die tellen, wat dan wel?

ValeRossi46

Legacy Member
Als ge gelijk hebt vriendschap..ben ik de eerste mij te excuseren,kvind dat jij er nogal theoretisch overgaat.
Das mijn mening..ik wens u en overigens niemand het toeBij mij ist kortbij gekomen,ik heb een 34jarig familielid eraan afgegeven.
Dus begrijp men ergernis dat hetgene in het krokusverlof is binnengehaald,of op zen minst versterkt is..een zware impact heeft gehad.
En terzijde..der zijn 10.000 doden te betreuren...da blijf ik wel is ne zomer voor binnen.

ValeRossi46

Legacy Member
puni zei:
Ok, als het niet de cijfers zijn die tellen, wat dan wel?

Kdenk dat pretty much uw van ranst wannabe snobisme hier gewoon ni aanvaard wordt..ga naar politiek en actualiteit en doe daar interessant..ik denk ni dat tegen de regels is om te zeggen dak uw zever nu wel heb gelezen en gezien,en ik best wel kan oordelen voor mezelf,

kimme1975

Legacy Member
puni zei:
Ok, als het niet de cijfers zijn die tellen, wat dan wel?

Nogmaals kijk verder dan uwe neus lang is ipv enkel en alleen maar de rauwe cijfers dag in dag uit te analyseren.. man toch..

Oogkleppen opzetten noemen ze dat ook als je het nog iets duidelijker wil horen.

nestorius

Legacy Member
kimme1975 zei:
Nogmaals kijk verder dan uwe neus lang is ipv enkel en alleen maar de rauwe cijfers dag in dag uit te analyseren.. man toch..

Oogkleppen opzetten noemen ze dat ook als je het nog iets duidelijker wil horen.

Zeg dan waar we moeten kijken ipv altijd uw gezwets van verder kijken dan uw neus lang is. Zeg dan eens duidelijk waar volgens u het probleem zit ipv altijd wat veralgemeningen over de belg etc te geven. Geloof toch niet dat dat in andere landen niet gebeurd.

jack|herrer

Legacy Member
Bij de oudste zoon van vrienden van ons in de klas corona vast gesteld eind vorige week. De 2 kinderen zijn daar nu lichtjes ziek met heel wat gehoest blijkbaar. Vrijdag worden we daar uitgenodigd voor een bbq met nog 2 ander koppels. Iedereen heeft 2 kinderen... WTF???

Carrion

Legacy Member
Als cijfers vanuit de overheid en het crisiscentrum de stelling van puni ondersteunen zie ik niet in waarom het buikgevoel van kimme doorslaggevender zou zijn? Tenzij de cijfers niet zeggen wat jij wilt horen natuurlijk.

ValeRossi46

Legacy Member
Daarom dat er ineens gemiddelden worden genomen...uit het niks en mondmaskers een verplichting zijn.
Kweet ook goed genoeg dat ons sociaal systeem een 2de golf niet overleeft.

Edit crew: persoonlijke aanval weggehaald.

nestorius

Legacy Member
Voor de liefhebbers:

https://www.info-coronavirus.be/nl/mondmasker/

Nergens staat voorlopig nog dat mondmaskers verplicht zijn voor winkels dus om daar op te zitten kakken, fietsen is ook sterk aangeraden ipv de auto nemen maar geen mens die daar zich ook maar iets van aantrekt. Zo zie je maar dat sterk aangeraden niet werkt he :unsure:

Anders nemen we dit er nog bij:
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...enden-zijn-de-echte-risicocontacten~a581ae76/

O ja, juist die buchtgazet waar we allen onze info uit halen.

https://www.demorgen.be/nieuws/waar-en-wanneer-is-het-dragen-van-mondmasker-nu-verplicht~b7b0ca76/

Zelfs de "kwaliteitskrant van verlicht belgie" spreekt nergens over mondmaskers in winkels.

ValeRossi46

Legacy Member
nestorius zei:
Voor de liefhebbers:

https://www.info-coronavirus.be/nl/mondmasker/

Nergens staat voorlopig nog dat mondmaskers verplicht zijn voor winkels dus om daar op te zitten kakken, fietsen is ook sterk aangeraden ipv de auto nemen maar geen mens die daar zich ook maar iets van aantrekt. Zo zie je maar dat sterk aangeraden niet werkt he :unsure:

Anders nemen we dit er nog bij:
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...enden-zijn-de-echte-risicocontacten~a581ae76/

O ja, juist die buchtgazet waar we allen onze info uit halen.

https://www.demorgen.be/nieuws/waar-en-wanneer-is-het-dragen-van-mondmasker-nu-verplicht~b7b0ca76/

Zelfs de "kwaliteitskrant van verlicht belgie" spreekt nergens over mondmaskers in winkels.

Tis de verhakkelde regering da erover begonnen is he,ma goe geprobeerd ze..gij ziet het nieuws ook maar een week later blijkbaar,

Tha_nOn

Legacy Member
jack|herrer zei:
Bij de oudste zoon van vrienden van ons in de klas corona vast gesteld eind vorige week. De 2 kinderen zijn daar nu lichtjes ziek met heel wat gehoest blijkbaar. Vrijdag worden we daar uitgenodigd voor een bbq met nog 2 ander koppels. Iedereen heeft 2 kinderen... WTF???

Zijn ze getest? (Dat doen ze nu bij elk symptoom van verkoudheid, mijn zoontje hebben ze bv ook al getest nadat hij iets overgekregen had van zijn nichtje, die al negatief getest had,)

Anders zou ik daar toch iets van zeggen :')

puni

Legacy Member
Holy shit jongens, tis heel erg dat ge iemand hebt verloren aan corona en alle sterkte daarvoor, maar ge moet dat niet op mij afreageren. :wtf:

Ik heb alleszins nog altijd geen antwoord gehad op mijn vraag op wat Kimme en uw stelling dan wel gebaseerd zijn, behalve 'buikgevoel'. Uw argument ivm gemiddelden slaagt ook nergens op, die weektrends worden al maanden gebruikt om de evolutie van het virus weer te geven. Ik heb dat twee maanden geleden zelfs nog letterlijk tegen Kimme gebruikt toen hij aan het klagen was dat er op een dag een stijging was terwijl alle trends (ge weet wel, die zaken die aangeven hoe iets evolueert) dalende waren. Hij heeft bij mijn weten nog altijd zijn ongelijk niet toegegeven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan