Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EvilTwin

Legacy Member
Kelderke zei:
Dubbel gevoel. Enkele weken geleden had ik dit resoluut afgekeurd, maar vandaag zou ik er begrip voor kunnen opbrengen.

Ze kunnen nu al uitgaan tot 1u en tis weer niet goed. Echt slim.

nestorius

Legacy Member
EvilTwin zei:
Ze kunnen nu al uitgaan tot 1u en tis weer niet goed. Echt slim.

Als er iets duidelijk gekomen is de laatste maanden is het toch wel dat een groot deel van de bevolking niet echt al te snugger is in dit soort zaken.

MadisonAv

Legacy Member
Kelderke zei:
En daarvoor een hele zomer opgeofferd...

Kelderke zei:
Ahzo naar welke ronde van Frankrijk, Olympische spelen of EK voetbal ga jij gaan kijken? Of welke festivals ga jij doen?

:wtf:
Alsof het EK voetbal of festivals een zomer maken of breken... Dat zijn toch louter leuke extra'tjes (voor een deel van de bevolking toch).

En nu met alle cafe's, resto's, recreatiedomeinen, shoppingcentra, sportcentra, cinema's, etc. die weer open zijn/gaan, kunnen we al helemaal niet meer klagen.

Wordt een topzomer (zonder zware 2de piek, that is) :) Stay positive.

Straddle

Legacy Member
EvilTwin zei:
https://www.hln.be/in-de-buurt/brus...eren-feest-aan-brussels-flageyplein~a22a7601/

Ik vraag mij af wat ze aan het vieren waren. Feest van de heilige Pandemonius? Dag van stomme kloten?

Feest v/h einde van de lockdown en de vrijheidsbeperkingen. Ik ben momenteel op citytrip in Lissabon en hier is er ook een sluitingsuur, maar de feestjes en muziek gaan gewoon door op pleinen. En ja, zo wordt het al vlug moeilijk om 1,5m afstand te houden als de pleinen vollopen. Best asap kappen met de sluitingsuur, dan moeten de mensen niet allemaal samkroppen op een plein op hetzelfde moment.

Gonzo the Great

Legacy Member
puni zei:
Ge kunt trouwens inderdaad wel zeggen dat de hoeveelheid viruspartikels op een swab an sich weinig zegt over hoeveel viruspartikels er effectief nog zijn, maar als die consistent allemaal weinig partikels bevatten, is er wel degelijk een patroon natuurlijk.

Dat zal inderdaad wel een deel van de reden zijn: er lopen nu minder super-besmettelijke mensen rond. Maar we hebben ook nog niet alle maatregelen los gelaten he, we gaan nog steeds niet in mekaars nek gaan roepen of zingen, DE manier om iemand hard te besmetten.

Want dat is de echte reden volgens mij: "hoe hard" men initieel besmet wordt. Besmettingen zijn nu gewoon minder hard hier, waardoor er minder ziekenhuis opnames zijn.

Daar zijn al van in het begin aanwijzingen voor uit Duistland:
https://medicalxpress.com/news/2020-05-team-covid-infection-fatality.html
Quote:
Interestingly, 22 percent of infected persons in Gangelt were asymptomatic. People who participated in the carnival event had more often symptoms. "In order to examine if physical proximity to participants of the carnival event and the increased aerosol formation through loud speaking or singing lead to a more severe disease progression, we are planning further studies in cooperation with hygiene specialists," explains Prof. Hartmann.

En ook bij andere types griep hangt het af van hoe hard je initieel besmet werd, hoe hard je symptomen zijn, dus dat kan bij Corona evengoed zo zijn. Of niet, ze hebben dat dus nog niet getest. Maar alles wijst er wel op vind ik.

https://www.newscientist.com/article/2238819-does-a-high-viral-load-or-infectious-dose-make-covid-19-worse/
Quote:
However, a study of patients hospitalised with covid-19 in Nanchang, China, found a strong association between disease severity and the amount of virus present in the nose. “Those with more severe disease had a higher level of virus replication, although we have no evidence to relay the initial exposure dose to disease outcome,” says Leo Poon at Hong Kong University, who was involved in the study. “That rumour is still an open question to me.”

It is early days, but if the initial amount of virus a person is infected by doesn’t correlate with the severity of disease symptoms, this would mark covid-19 out as different from influenza, MERS and SARS.

For influenza, a higher amount of virus at infection has been associated with worse symptoms. It has been tested by exposing volunteers to escalating doses of influenza virus in a controlled setting and carefully monitoring them over several weeks. This hasn’t been done with covid-19, and is unlikely to happen, given its severity.

puni

Legacy Member
Straddle zei:
Feest v/h einde van de lockdown en de vrijheidsbeperkingen. Ik ben momenteel op citytrip in Lissabon en hier is er ook een sluitingsuur, maar de feestjes en muziek gaan gewoon door op pleinen. En ja, zo wordt het al vlug moeilijk om 1,5m afstand te houden als de pleinen vollopen. Best asap kappen met de sluitingsuur, dan moeten de mensen niet allemaal samkroppen op een plein op hetzelfde moment.

Dit dus. Absoluut geen begrip voor wie het doet, maar dat samentroepen is wel een logisch gevolg van een vast sluitingsuur. Als ge een hoop (half)dronken mensen op een bepaald uur allemaal tegelijkertijd op straat zet, moet ge daar toch echt niet verbaasd over zijn.

Carrion

Legacy Member
Ik snap het nut van dat sluitingsuur eigenlijk niet. Als je al vanaf 19u op café zit gaat het geen verschil maken of ja daar nu tot 1u of 4u zit. En het lijkt me dat na 1u er amper nog nieuw volk gaat binnenkomen.

MrKend54l

Legacy Member
MadisonAv zei:
:wtf:
Alsof het EK voetbal of festivals een zomer maken of breken... Dat zijn toch louter leuke extra'tjes (voor een deel van de bevolking toch).

En nu met alle cafe's, resto's, recreatiedomeinen, shoppingcentra, sportcentra, cinema's, etc. die weer open zijn/gaan, kunnen we al helemaal niet meer klagen.

Wordt een topzomer (zonder zware 2de piek, that is) :) Stay positive.
Wat maakt er dan een zomer?
Toch zaken die je enkel in de zomer kan doen.

En daarvan zijn er heel veel zaken die gewoon niet doorgaan. Dit gaat voor velen, mezelf incluis, de slechtste zomer die we ons herinneren. Vergeet niet dat de zomer voor vele HET seizoen van het jaar is, de reden waarom ze heel het jaar werken.

Mensen die zeggen dat hun zomer volzit, daar zet ik toch grote vraagtekens bij.

zarathustra

Legacy Member
MrKend54l zei:
Wat maakt er dan een zomer?
Toch zaken die je enkel in de zomer kan doen.

En daarvan zijn er heel veel zaken die gewoon niet doorgaan. Dit gaat voor velen, mezelf incluis, de slechtste zomer die we ons herinneren. Vergeet niet dat de zomer voor vele HET seizoen van het jaar is, de reden waarom ze heel het jaar werken.

Mensen die zeggen dat hun zomer volzit, daar zet ik toch grote vraagtekens bij.

Is dat niet vooral voor schoolkinderen en studenten?

nestorius

Legacy Member
MrKend54l zei:
Wat maakt er dan een zomer?
Toch zaken die je enkel in de zomer kan doen.

En daarvan zijn er heel veel zaken die gewoon niet doorgaan. Dit gaat voor velen, mezelf incluis, de slechtste zomer die we ons herinneren. Vergeet niet dat de zomer voor vele HET seizoen van het jaar is, de reden waarom ze heel het jaar werken.

Mensen die zeggen dat hun zomer volzit, daar zet ik toch grote vraagtekens bij.

Mijn zomer zit vol met zaken die ik andere jaren ook doe dus het moet toch zijn dat er mensen zijn die die massa evenement niet nodig hebben.

MrKend54l

Legacy Member
nestorius zei:
Mijn zomer zit vol met zaken die ik andere jaren ook doe dus het moet toch zijn dat er mensen zijn die die massa evenement niet nodig hebben.
En wat zijn die zaken dan?

nestorius

Legacy Member
MrKend54l zei:
En wat zijn die zaken dan?

Uitstapjes met de kinderen in binnen en buitenland, enkele barbecue's met vrienden en vrienden van de vrouw, onze jaarlijkse reis naar het zuiden en nog enkele barbecuewedstrijden gaan jureren. Allemaal zaken die momenteel nog altijd door gaan.

nestorius

Legacy Member
jack|herrer zei:
Ik word ook mottig van al die beschuldigende vingertjes. Schrijf die toch gvd allemaal stuk voor stuk op.
Imo begint men echt wel zwak te worden, in het begin voor het minste 250 euro de man aan boetes uitdelen en nu treed men overal de voeten aan de maatregelen en gaat men het eens vriendelijk vragen of men zich toch niet aan de maatregelen wil houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

bassie82

Legacy Member
R waarde in duitsland is gestegen naar 2.88.

Blijkbaar loopt het toch niet zo goed meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan