Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Spiros zei:Als je op een vrijdag- of zaterdagavond naar de oude markt in Leuven gaat, dan zit het daar echt helemaal vol en het is absoluut niet zo dat daar die 1,5m regel overal gerespecteerd wordt.
Echter blijft het aantal mensen in het ziekenhuis maar dalen desondanks alle zaken die terug toegestaan zijn. Toch straf..
Deckard zei:Maar horeca is nog maar kleine twee weken open. Te vroeg om al het effect daarvan te zien in de cijfers. Pas volgende week zal dat mogelijk zijn.
bassie82 zei:euh gemiddeld gezien krijg je na 5 dagen eerste symptomen.
Dus we zouden al een effect moeten zien.
Loser zei:Gemiddeld gezien ga je ook niet met zulke symptomen op d1 naar de dokter.

bassie82 zei:gemiddeld niet neen, maar in coronatijden gaan mensen wel rapper reageren zou ik verwachten.
Dan nog zou je een stijging moeten zijn na 13 dagen![]()


puni zei:Los van het feit dat er wel degelijk meer milde besmettingen worden vastgesteld op dit moment, grootste bewijs daarvan is waarschijnlijk het feit dat uw besmettingscurve al weken constant is maar uw ziekenhuisopnames en ICU wel blijven dalen. Dus lijkt het mij inderdaad dat er sneller getest wordt bij milde symptomen.
Ik zou meer en meer beginnen denken dat ofwel het virus is geëvolueerd naar iets dat neigt naar een verkoudheid, en dus besmettelijker is maar veel minder gevaarlijk, ofwel dat het bij zijn eerste doortocht gewoon, cru gesteld, bijna iedereen heeft meegenomen die er enorm vatbaar voor was. Ik hoop alleszins dat er vanuit de medische en wetenschappelijke wereld onderzoek naar die dingen gedaan wordt, want dat zou wel een serieuze factor zijn in hoe noodzakelijk bepaalde maatregelen eigenlijk nog zijn momenteel.
Daar opent hij toch mee? Besmettingen nemen niet zo gigantisch af maar de druk naar de ziekenhuizen blijft gestaag afnemen.Avilowca zei:Wat zijn de indicatoren dat het virus momenteel minder gevaarlijk zou zijn?
Avilowca zei:Wat zijn de indicatoren dat het virus momenteel minder gevaarlijk zou zijn?


Weet ge zeker dat ze je niet alleen iets laten weten indien je positief test?RB26DETT zei:Donderdag test laten doen en nog altijd de uitslag niet gekregen. Wat een klucht.
eniac zei:Daar opent hij toch mee? Besmettingen nemen niet zo gigantisch af maar de druk naar de ziekenhuizen blijft gestaag afnemen.
Kelderke zei:Ahzo naar welke ronde van Frankrijk, Olympische spelen of EK voetbal ga jij gaan kijken? Of welke festivals ga jij doen?
RB26DETT zei:Donderdag test laten doen en nog altijd de uitslag niet gekregen. Wat een klucht.
puni zei:Het feit dat uw besmettingscurve al weken relatief constant is (als ik mij de cijfers van JPV goed herinner gaat het om ongeveer 3% positieve testen per dag) terwijl uw ziekenhuisopnames, ziekenhuisbezetting en IC-bezetting blijft dalen. Of dat er vanuit Italië ook al dokters zijn die vermelden dat het virus ginds serieus aan kracht heeft ingeboet (zie ook https://www.reuters.com/article/us-...potency-top-italian-doctor-says-idUSKBN2370OQ).