Archief - Cola light

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Supercookie

Legacy Member
Brianz zei:
De heisa rond aspartaam is megaoverroepen vinnek.
Omdat een paar italiaanse 'onderzoekers' hadden gevonden dat het kankerverwekkend was op muizen. Andere onafhankelijke onderzoekers hebben die kankerverwekkende eigenschappen niet kunnen vaststellen.
Dus ik veronderstel dat er niet echt iets aan de hand is.
Soms moeten wetenschappelijke onderzoeken toch wel met een korrel zout genomen worden vinnek. Van wit brood zou je vb darmkanker gaan krijgen

Dit is hoe het zat met dat Italiaans onderzoek. Ze dienden muizen aspartaam toe en wachtten tot ze vanzelf stierven. Alle muizen bleken kanker te hebben. Ze hadden echter geen controlegroep gebruikt, dieren die geen aspartaam toegediend kregen dus. Wat bleek nu? Muizen die er geen kregen kregen ook allemaal kanker! Ze hadden een muizenras gebruikt dat speciaal voor dierproeven gekweekt was en altijd kanker krijgt.
Een tijdje geleden stond er nog een artikel over in "Kijk", en in "Eos" heeft er ook nog iets van in gestaan maar dat is al wat langer geleden. Dit is ook interessante lectuur:

http://www.skepsis.nl/aspartaam.html

En dan die onzin van "niet bewezen dat het onschadelijk is". Het probleem is dat je een onwaarheid niet kan bewijzen. Je kan evenmin bewijzen dat er geen kabouters bestaan!

Moloch

Legacy Member
PapaGanz zei:
Neen, het zijn leugenaars :ironic:

gij gaat er zeker nog vanuit dat die producenten heilig zijn zeker? :lol:

kijk maar eens op holland naar da program waar ze verschillende producten onderzoeken.. ge zout nog verschieten wat ze er allemaal opzetten dat langs geen kanten klopt

Hellrabbit

Legacy Member
... en?

Moloch zei:
gij gaat er zeker nog vanuit dat die producenten heilig zijn zeker? :lol:

kijk maar eens op holland naar da program waar ze verschillende producten onderzoeken.. ge zout nog verschieten wat ze er allemaal opzetten dat langs geen kanten klopt

Ik weet niet hoe het in holland zit, maar hier is dat effectief niet mogelijk. Ge moogt er redelijk zeker van zijn dat verpakkingen altijd juiste waardes vermelden ... toch als ge verwacht dat ze langer dan een maand in de rekken liggen

EagleEye

Legacy Member
Lon$daLe zei:
stoer... mensen direct papzakken en zo noemen terwijl slechts de helft ofzo er daadwerkelijk iets kan aan doen.... kheb ne kameraad en die zen ma is dik en zen 3 zussen ook , kan em niks aan doen want em eet praktisch nooit junkfood of grote porties , dan moet ik em zeker papzak noemen of " ga naar mcdonalds tubby " roepen?
Hij WERKT BIJ DE QUICK... Hij heeft het dus over mensen die bij de quick gaan eten. Geen enkel van uw argumenten gaat dus op :p

Zorba

Legacy Member
Ik drink nog vrij veel cola, maar ik heb altijd wel een fles water op m'n kamer staan (ja, ik drink daar ook van :baard: ).

De smaak van Coca Cola (dus niet light) is wel zalig, maar ik ben er ook wel vrij zeker van dat het niet echt gezond is hoor. De enige keer dat Cola me echt heeft 'geholpen' was toen ik moest fietsen voor m'n trein (geen 100m, paar km) en me serieus slecht voelde, blikje Cola heeft me wel serieus geholpen :p (Nuja, een klontje suiker ofzo wrs ook, maar you get the point)

Zorba

Legacy Member
Osi` zei:
En daarbij scheelt er helemaal niets met mij :/

Denk dat teveel mensen gewoon de professor of de slimme wilt uithangen. :')

We'll talk again in 20 years :evil:

Als er dan nog niets met je is, des te beter :unsure:

noreeeee

Legacy Member
Osi` zei:
Het enige wa ik hier lees is, dat er een paar mensen gewoon ff over cola gaan lullen dat het kankerverwekkend is, allemaal omdat ze het van iemand gehoord hebben, of op tv gezien hebben, of van de media gelezen hebben.

Ik drink hier Cola Light, omdat ik dat ten eerste, zeer zeer lekker vind. Cola lus ik nie, want daar knarsen men tanden elke keer weer van. Cola zero valt mee, maar Light blijft het beste. En daarbij scheelt er helemaal niets met mij :/

Denk dat teveel mensen gewoon de professor of de slimme wilt uithangen. :')

Smile van de dag

a242050

Legacy Member
Euh roest met cola verwijderen gaat toch niet hoor, ik heb het ook al geprobeerd en op mythbusters zeggen ze ook dat het niet gaat :s

Bart Religion

Legacy Member
Coca Zero vind ik lekkerder dan Coca Original. Vind trouwens dat het absoluut niet smaakt naar Light, want dat lust ik niet.

Kheb natuurlijk wel een fijnbesnaard smaakorgaan :p lol

exploder

Legacy Member
BrEeZiE zei:
lol wie drinkt nu bijna anderhalve liter cola per dag


moet je toch een serieuze gek voor zijn hoor

Jaar geleden ofzo, of mss 2 jaar geleden, dronk ik dagelijks minimum 6 blikken per dag, ma da kon makkelijk oplopen tot 9-10 blikken als 'k heel de dag thuisbleef

Nu nog maar 1 of 2 per dag ofzo :)

Latinos

Legacy Member
ik zal mijn smaak hier eens zeggen;

cola light < cola zero < cola < cola light lemon

Der Condor

Legacy Member
cola light bevat aspartaam, aspartaam is kankerverwekkend, dus van cola light wordt men mager...... (think about it :-)))

Wesdude

Legacy Member
Nog nooit in mijn leven cola gedronken, ook geen fanta,sprite,... :crazy:

metaphore

Legacy Member
Der Condor zei:
cola light bevat aspartaam, aspartaam is kankerverwekkend, dus van cola light wordt men mager...... (think about it :-)))

aspartaam is niet kankerverwekkend
om toch maar in herhaling te vallen.

Latinos

Legacy Member
^
meende gij da nu? Dan zijt gij toch wel een van de weinige hoor. nog nooit cola gedronken, alle...
Suikerziekte ofzo? Of allergisch aan? Of echt uit overtuiging?

PaJaMa

Legacy Member
Der Condor zei:
cola light bevat aspartaam, aspartaam is kankerverwekkend, dus van cola light wordt men mager...... (think about it :-)))
hopelijk is dit sarcasme?

Wesdude

Legacy Member
Latinos zei:
^
meende gij da nu? Dan zijt gij toch wel een van de weinige hoor. nog nooit cola gedronken, alle...
Suikerziekte ofzo? Of allergisch aan? Of echt uit overtuiging?

Nooit geen behoefte aan gehad, ik weet nie of het overtuiging is, maar iets in mijn hoofd zegt altijd: pak toch maar iets anders en dan is het plat water of fruitsap.

servi

Legacy Member
virtualdude zei:
Zero is gwn ne rebrand of cola light. Ze krijgen de light niet verkocht dus plakken ze een andere naam erop.

Kijk naar de inhoud van beide. Het enige verschil is de ene heeft wat meer cafeïne. Voor de rest is de smaak van zero en light knalgelijk. Mijlleeeeeeeeeeenver van Coca Cola en nog verder van de orignal cola

wat is dat nu voor bullshit ? omdat bijna alle ingrediënten hetzelfde zijn, is het knal hetzelfde ?

Volgens uw redenering is dan een vodka-cola met 0,1cl vodka en 19,9cl cola knal hetzelfde als een vodka-cola met 19,9cl vodka en 0,1cl cola.
Of een pak fritten met 1g zout op smaakt hetzelfde als een pak fritten met 1 kg zout op ?

goed bezig zou ik zo zeggen :niceone:

cola zero smaakt inderdaad wat anders dan regular cola en cola zero smaakt weldegelijk anders dan cola light, hoewel dat cola zero beter de smaak van regular cola benadert.
Als je het verschil niet proeft tussen die 3 soorten zijn gewoon je smaakpapillen kapot.


Deetje zei:
Goh Cola Light en Zero, het is inderdaad zo om mannen aan te trekken, maar eerlijk is eerlijk, de smaak is wel anders.

Het is natuurlijk zo dat er daar geen caloriën in zitten, maar helaas is aspartaam inderdaad dubieus en is het zuur enorm hoog. Wist je dat Cola zonder suiker of zoetstoffen zuurder zou smaken dan azijn? Ze pompen daar zodanig veel suikers in dat het "lekker" smaakt.

Leg maar eens een verroeste spijker in een glas cola...

COCA-COLA

In verschillende staten in de USA nemen wegpatrouilles Coca-Cola mee
om het bloed van de weg te krijgen na een ongeval.

Al je een beentje in een glas Cola legt, is het na 2 dagen zo goed als
opgelost.

Om de WC te reinigen: giet een blik Cola in het toilet, laat het een
tijdje rusten en spoel door. Alle vlekken zijn weg...

Het zuur in Coca Cola helpt perfect om vlekken te verwijderen van
borden, tassen, .

Roestvlekken op chroom (vb. de bumper van je auto) wrijf je weg met
een stukje aluminiumfolie dat je overvloedig in Cola doopt.

Corrosievlekken van lekkende autobatterijen kan je oplossen door er
een blik Cola over te gieten.

Om vetvlekken te verwijderen uit kleding volstaat het om een blik Cola
in de wasmachine te gieten samen met de gevlekte kleding. Vervolgens gewoon
wassen. Het zuur in de Cola helpt het vet oplossen.

Cola is zelfs goed om de voorruit te reinigen van je auto !

Wie verspreidt die onzin toch altijd :doh:
http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp

Veel van wat er over coca cola wordt beweerd is gewoon niet waar.

Het is een feit dat coca cola niet echt goed is voor de gezondheid, maar het is ook een feit dat er over coca cola enorm veel onzin wordt verteld. ( Zoals onder andere dat coca cola de kerstman heeft uigevonden :ironic: )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan