Archief - Cola light

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terror Factor

Legacy Member
De smaak tusse zero en light is toch wel anders hoor. Zero komt idd wel dichter in de buurt van de gewone cola. de eerste keer da k t dronk von k t maar iets reppig, ma de 2e keer smaakte het al beter. zero moet goed koud zijn en dan valt het nog goe mee imo.

Nuja, gewone cola is imo nog altij t beste :)

Phil

Legacy Member
virtualdude zei:
Mijlleeeeeeeeeeenver van Coca Cola en nog verder van de orignal cola

Wat is de originele Cola dan volgens u? Ik dacht altijd dat dat Coca Cola was...



(en ivm dat tandenpoetsen en tanden stukdoen. Drink nadat ge cola of eender welke frisdrank drinkt, een glas water, en spoel uw mond er een beetje mee, dat helpt blijkbaar vrij hard tegen het stukdoen van uw tanden...)

_DKsissor_

Legacy Member
cola light is erger dan gewone cola door het aspartaan => kankerverwekkend
Toon dat eens aan aub:) ik wil op mijn volste gemak je studie over aspartaam doorlezen ook al bestaat het uit enkele 100den pagina's:).
Tis trouwens aspartaam dus ik heb niet zo een goed oog op die studie :p

Robinvv

Legacy Member
Schijnt van horen zeggen dat Cola Light nog méér kankerverwekkend is als de andere Cola... en neen niet van hier gehoord :p

PaJaMa

Legacy Member
er is geen bewijs dat het schadelijk, er is wel bewijs dat het niet schadelijk is voor ratten

cocksucker

Legacy Member
h0pje zei:
Ff de marketingsgedachte achter die Cola Light en Cola Zero uitleggen.
Na wa onderzoek bleek dat heel wa mannen geen Cola Light dronken omdat enkel vrouwen dat dronken (zie reclame voor Cola Light met die man in de lift enzo).
Zodoende geven ze Cola Light een andere naam, nl Cola Zero, en maken ze da wa mannelijker door van die reclames te maken waarin mannen hun mening geven. 'T verschil zit dus in de doelgroep:
Cola Light: vrouwen
Cola Zero: mannen
Ik drink altijd Cola Light, mannen die geen Cola Light drinken omdat ze dat voor vrouwen vinden, zijn geen echte mannen.

w00tw00t

Legacy Member
wil je afslanken? drink dan water ipv da gezever allemaal. Ik kijk altijd verbaasd als er mensen met overgewicht bij ons op unief, afkomen met flesjes van Cola Light :crazy: met de bijbedoeling dat het goed is voor hun gewicht...

Deetje

Legacy Member
Goh Cola Light en Zero, het is inderdaad zo om mannen aan te trekken, maar eerlijk is eerlijk, de smaak is wel anders.

Het is natuurlijk zo dat er daar geen caloriën in zitten, maar helaas is aspartaam inderdaad dubieus en is het zuur enorm hoog. Wist je dat Cola zonder suiker of zoetstoffen zuurder zou smaken dan azijn? Ze pompen daar zodanig veel suikers in dat het "lekker" smaakt.

Leg maar eens een verroeste spijker in een glas cola...

COCA-COLA

In verschillende staten in de USA nemen wegpatrouilles Coca-Cola mee
om het bloed van de weg te krijgen na een ongeval.

Al je een beentje in een glas Cola legt, is het na 2 dagen zo goed als
opgelost.

Om de WC te reinigen: giet een blik Cola in het toilet, laat het een
tijdje rusten en spoel door. Alle vlekken zijn weg...

Het zuur in Coca Cola helpt perfect om vlekken te verwijderen van
borden, tassen, .

Roestvlekken op chroom (vb. de bumper van je auto) wrijf je weg met
een stukje aluminiumfolie dat je overvloedig in Cola doopt.

Corrosievlekken van lekkende autobatterijen kan je oplossen door er
een blik Cola over te gieten.

Om vetvlekken te verwijderen uit kleding volstaat het om een blik Cola
in de wasmachine te gieten samen met de gevlekte kleding. Vervolgens gewoon
wassen. Het zuur in de Cola helpt het vet oplossen.

Cola is zelfs goed om de voorruit te reinigen van je auto !

Ter informatie:

Het actief bestanddeel dat hiervoor verantwoordelijk is, is
fosforzuur. Het heeft een pH waarde van 2.8 en kan een stukje vingernagel
oplossen in ongeveer 4u.

Fosforzuur steelt bovendien calcium uit onze beenderen en is de
belangrijkste oorzaak van het toenemend aantal gevallen van osteoporose.

Enkele jaren geleden werd een Duits onderzoek gevoerd naar de oorzaken
van osteoporose bij kinderen van 10 jaar (wat uitzonderlijk is). Resultaat:
overmatige consumptie van Coca Cola, door gebrek aan controle van de ouders.

De vrachtwagens die Coca Cola vervoeren dragen allemaal het label
"gevaarlijke materialen".

Verdelers van Coca Cola gebruiken al 20 jaar Cola om de motor van hun
vrachtwagens te reinigen.

Nog een klein detail:

Coca Cola Light wordt door artsen en onderzoekers nóg meer beschouwd
als een tijdbom door de mengeling van Coca met Aspartaam (kunstmatige
zoetstof) en wordt ervan verdacht de oorzaak te zijn van Lupus en
degeneratie van het zenuwstelsel.

En tot slot nog een tip: poets nooit je tanden na het drinken van een
glas Coca Cola. Je verwijdert al het email van je tanden, voor altijd !

WATER

Een onderzoek van de universiteit van Washington toont aan dat een
glas water het hongergevoel wegneemt tijdens de nacht voor nagenoeg 100% van
de personen die een dieet volgen.

Tekort aan water is de belangrijkste oorzaak van vermoeidheid tijdens
de dag.

Verschillende studies tonen aan dat bij 80% van de mensen met rug- en
gewrichtsklachten de pijn aanzienlijk vermindert door het drinken van 8 tot
10 glazen water per dag.

Een minimale vermindering van 2% water in het lichaam kan de oorzaak
zijn van incoherentie van het korte termijn geheugen, problemen bij het
rekenen en verminderde concentratie voor de computer of bij het lezen van
een gedrukte tekst.

Het drinken van 5 glazen water per dag vermindert het risico op
darmkanker met 45% en kan het risico op borstkanker verminderen met 79%.

Wat wordt het gasten? Cola of Water? Raar maar waar, maar ik dronk vier blikken pepsi max per dag en amper water. Na het lezen van dit drink ik twee liter water per dag en maximaal 2 blikjes frisdrank per dag.

Daedie

Legacy Member
daar zitten idd heel weinig caloriën in, maar om te te vermageren is water toch een must. Bij mij had het drinken van cola light ipv water toch een merkbaar remmende werking op mijn gewichtsverlies (tov het drinken van water).

En dat van die tanden poetsen na het drinken van cola, daar moet ik wel een beetje mee gaan oppassen dan :p.
Ma als ik dat hier zo lees kan ik best terug fulltime op water overschakelen.

Andromeda_

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
En dat van die tanden poetsen na het drinken van cola, daar moet ik wel een beetje mee gaan oppassen dan :p.
Ma als ik dat hier zo lees kan ik best terug fulltime op water overschakelen.

Het is sowieso al beter om uw tanden te poetsen voor daje eet.
Waarom? Wel ehm, tijdens de paasvakantie heb ik een interview gedaan met een tandarts (opdracht voor Nederlands btw :) ) en dit is wat zei antwoordde op de vraag of je je tanden voor of na het eten moet poetsen:

Je moet je tanden vóór het eten poetsen, omdat tijdens het eten het glazuur van je tanden veel suiker- en zuurstoten krijgt. De pH van je glazuur is 7 en als je die pH in een grafiek zou tekenen als er zo’n zuurstoot op je glazuur komt, dan gaat die pH onmiddellijk naar beneden gaan. Dus je glazuur wordt zuurder waardoor het afgebroken wordt, net als een puzzel. Eer dat die puzzel terug in elkaar wordt gestoken, gaat er al een hele tijd voorbij. Als jij binnen die tijd je tanden gaat poetsen, dan ga je het juist vermoeilijken om die puzzel te opnieuw maken. Dus raden wij aan om ofwel een halfuur of een uur na het eten te poetsen ofwel, en dan nog liever, ervoor te poetsen.


;)

hey69

Legacy Member
ik drink al jaren bijna uitsluitend Light. eens je de smaak gewoon bent is gewone cola super zoet. En als ik het kan , drink ik Zero, vind de smaak wel lekker.

KoenDK

Legacy Member
mja, als ik dit allemaal lees heb ik wel een probleem denk ik later
ik drink nu reeds 10jaar gemiddeld 2l cola per dag

het is echt een verslaving zelfs, ik drink dit HEEEEL graag :)



nu ja, ik ben ook niet van plan om er mee te stoppen
aangezien ik er nog geen enkele last van heb, en aangezien er andere zaken zijn als drank of sigaretten of drugs of ... ne mens moet van iets sterven hé, ik ben niet zo een gezondheidsfreak om daarvoor mijn cola verslaving op te geven, ik doe genoeg sport en heb zeker geen overgewicht ofzo, tot dus ver, mijn 50 cent :)

Hellrabbit

Legacy Member
Deetje zei:
*hoop weetjes*

Kijk, al die weetjes zijn te correleren aan de lage pH en nergens in die tekst wordt een lage pH gecorreleerd aan gezondheidsproblemen ... Kga nie zeggen dat dat wel gezond is ofzo, kvind gewoon dat zoiets dus compleet niets bewijst

Wat wordt het gasten? Cola of Water? Raar maar waar, maar ik dronk vier blikken pepsi max per dag en amper water. Na het lezen van dit drink ik twee liter water per dag en maximaal 2 blikjes frisdrank per dag.

Zo raar vind ik dat niet, dat ge uw eetgewoontes hebt aangepast :p

w00tw00t

Legacy Member
KoenDK zei:
mja, als ik dit allemaal lees heb ik wel een probleem denk ik later
ik drink nu reeds 10jaar gemiddeld 2l cola per dag

het is echt een verslaving zelfs, ik drink dit HEEEEL graag :)


holy. Swel serieus erg dan haha. Alleja kwee nie in hoevere dit gevolg heeft op u gezondheid maar eigenlijk moet je met alles oppassen en nooit overdrijven. Niet alleen maar met cola ma met eender welk product.
Ik drink mss fles per week en soms 1 keer in de maand ofzo. Vind het wel lekkr maar niet lekkr genoeg om verslavend te werken. Geef me ma lekkr fruitsap :p

Daedie

Legacy Member
Andromeda_ zei:
Het is sowieso al beter om uw tanden te poetsen voor daje eet.
Waarom? Wel ehm, tijdens de paasvakantie heb ik een interview gedaan met een tandarts (opdracht voor Nederlands btw :) ) en dit is wat zei antwoordde op de vraag of je je tanden voor of na het eten moet poetsen:

Je moet je tanden vóór het eten poetsen, omdat tijdens het eten het glazuur van je tanden veel suiker- en zuurstoten krijgt. De pH van je glazuur is 7 en als je die pH in een grafiek zou tekenen als er zo’n zuurstoot op je glazuur komt, dan gaat die pH onmiddellijk naar beneden gaan. Dus je glazuur wordt zuurder waardoor het afgebroken wordt, net als een puzzel. Eer dat die puzzel terug in elkaar wordt gestoken, gaat er al een hele tijd voorbij. Als jij binnen die tijd je tanden gaat poetsen, dan ga je het juist vermoeilijken om die puzzel te opnieuw maken. Dus raden wij aan om ofwel een halfuur of een uur na het eten te poetsen ofwel, en dan nog liever, ervoor te poetsen.


;)

Mja, dat mag dan wel zo zijn. Maar ik betwijfel dat er veel mensen zijn die graag met die mottige tandpasta-smaak in de mond hun eten opeten (want dat duurt toch al rap een uur voordat die smaak volledig weg is), vrij goor imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan