Archief - Cola light

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

breez

Legacy Member
lol wie drinkt nu bijna anderhalve liter cola per dag


moet je toch een serieuze gek voor zijn hoor

stoomboot

Legacy Member
Thales zei:
cola light is erger dan gewone cola door het aspartaan => kankerverwekkend

Jonges jonges jonges toch...
Het is enkel kankerverwekkend als ge de maximale dagelijkse hoeveelheden gaat overschrijden...

Ruk toch ni alles zo uit zen context of neemt eens ni alles klakkeloos over van anderen die u dat eens gezegd hebbe...

Hellrabbit

Legacy Member
nielseke zei:
Jonges jonges jonges toch...
Het is enkel kankerverwekkend als ge de maximale dagelijkse hoeveelheden gaat overschrijden...

Ruk toch ni alles zo uit zen context of neemt eens ni alles klakkeloos over van anderen die u dat eens gezegd hebbe...

Aangezien er omtrent aspartaam nog niets bewezen is, merk ik hier een vleugje hypocrisie

Jonathan

Legacy Member
BrEeZiE zei:
lol wie drinkt nu bijna anderhalve liter cola per dag


moet je toch een serieuze gek voor zijn hoor

... als ge nu cola drinkt in plaats van water ? En iemand gelijk ik die soms tot 5 uur snachts wakker is drinkt toch wel om het uur of zelfs half uur een glas cola ... 5 uren is een fles = 1.5 liter dan é :x

breez

Legacy Member
ik zou die slechte gewoonte dan toch proberen af te leren

drink liever water of fruitsap dan ofzo

tekn0w!z

Legacy Member
BrEeZiE zei:
lol wie drinkt nu bijna anderhalve liter cola per dag


moet je toch een serieuze gek voor zijn hoor

kdenk toch dat een fles cola gezonder is dan een pakje sigaretten ;)

en rokers zijn toch ook niet gek?

DogFacedGod

Legacy Member
BrEeZiE zei:
lol wie drinkt nu bijna anderhalve liter cola per dag


moet je toch een serieuze gek voor zijn hoor

Dat is heel gewoon. Ik weet nie of het pepsi of cola is die dat ontdekt is maar een fles van gelijk wat die 'smorgens opengedaan is, is tegen de avond meestal leeg. Of die fles 1,5liter of 2 liter is. Dat maakt nie uit.

en die tanden-problematiek. Ik had ergens gelezen dat je speeksel het zuur neutraliseerde. Niet zot zijn hé. In een land waar er gesmeten wordt met miljardenclaims vanwege gezondheidsneveneffecten gaan ze niet rap zulke eigenschappen in hun product laten steken.

Soaking something in a soft drink or rubbing something with a cloth soaked in a soft drink is not at all like drinking a soft drink. People don't hold soft drinks in their mouths for long periods of time, nor rub their teeth with fabric soaked in soft drinks, so it doesn't make sense to extend these possible affects to normal use of the product. Because our teeth are constantly bathed by saliva, which helps buffer the effects of acids from foods and beverages, the effect on tooth enamel is greatly reduced. In fact, the acids in most foods are neutralized to a large degree by the saliva in the mouth long before they reach the stomach.

breez

Legacy Member
tekn0w!z zei:
kdenk toch dat een fles cola gezonder is dan een pakje sigaretten ;)

en rokers zijn toch ook niet gek?

ok, daar heb je wel gelijk in idd

maar ik bedoel gewoon dat zoveel cola drinken niet gezond kan zijn (roken zal wel erger zijn inderdaad, maar dat rechtvaardigt nog altijd niet het feit dat je veel cola mag drinken)

ik zou het gewoon proberen af te leren moest'k in die kerel zijn plaats zijn.

mijn eerst post was misschien wat overdreven...

metaphore

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Aangezien er omtrent aspartaam nog niets bewezen is, merk ik hier een vleugje hypocrisie

Eindelijk nog mensen die de feiten kennen en niet hetgeen erom gezegd wordt.
Altijd die zever van aspartaam is kankerverwekkend terwijl er tot nu toe nog nix, maar dan ook nix bewezen is.

:applause: for hellrabbit

Brianz

Legacy Member
De heisa rond aspartaam is megaoverroepen vinnek.
Omdat een paar italiaanse 'onderzoekers' hadden gevonden dat het kankerverwekkend was op muizen. Andere onafhankelijke onderzoekers hebben die kankerverwekkende eigenschappen niet kunnen vaststellen.
Dus ik veronderstel dat er niet echt iets aan de hand is.
Soms moeten wetenschappelijke onderzoeken toch wel met een korrel zout genomen worden vinnek. Van wit brood zou je vb darmkanker gaan krijgen

whacker

Legacy Member
"Al je een beentje in een glas Cola legt, is het na 2 dagen zo goed als
opgelost."
Niks van waar. Probeer het zelf maar is: leg nen tand ofzo in een glas Cola en 2 dagen erna ligt er nog nen tand in.
Was trouwens ook eens op Brainiac...

ComputerVISTA

Legacy Member
BaBsie zei:
alles met cola in is slecht, dus ... :)

Kdenk da bij cola het meer met de suikers te maken heeft. Kweet ook nie juist hoe het zit.

Als ge ziet dat ge roest kunt verwijderen met cola kunde u idd wel al voorstellen dat cola niet bijster gezond is ^^

JeanPerrier

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Als ge ziet dat ge roest kunt verwijderen met cola kunde u idd wel al voorstellen dat cola niet bijster gezond is ^^

de cola vreet het metaal zelf dan toch niet aan?

ComputerVISTA

Legacy Member
JeanPerrier zei:
de cola vreet het metaal zelf dan toch niet aan?

Dat ik het niet weet, wat ik wel weet is dat ik met bepaalde producten het roest niet weg kreeg van ne velo en met cola perfect, dat in uw maag lijkt me nu niet bepaald het beste, en als ik m'n specialisten mag geloven is al die rommel een ware aanval voor uwen binnenkant.

flipperwi

Legacy Member
Cyc1oon zei:
En dat die mannen cola gebruiken om dingen te reinigen: Dat zal wel de zuivere cola zijn waar nog geen water doorgemend is, zoals bij restaurants enzo gebeurt die een 'colatap' hebben waar het water pas terplekke wordt toegevoegd.
Hebde ooit dat goedje al eens gezien als het nog niet gemengd is? als dat op de grond komt krijg je het er bijzonder moeilijk af, is echt een kleverige stroop. dus ik denk niet dat ze dat gaan gebruiken om andere dingen mee te reinigen

Skoebiedoe

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dat ik het niet weet, wat ik wel weet is dat ik met bepaalde producten het roest niet weg kreeg van ne velo en met cola perfect, dat in uw maag lijkt me nu niet bepaald het beste, en als ik m'n specialisten mag geloven is al die rommel een ware aanval voor uwen binnenkant.


Weet dan wel dat de maagsappen nog zuurder zijn dan de cola die je erbij kapt.
Dat reinigings effect komt gewoon door de zuurtegraad van de cola net als bij de ketchup.

Ik heb ook al eens geprobeerd om met cola roest weg te halen maar met de stalen borstel ging dat veel beter en sneller....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan