Archief - Cola light

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plastic

Legacy Member
Op de fles van Cola Light staat dat er 0.2 caloriën per mililietr (!) inzitten, nu vroeg ik mij af, is dat ook zo? weet er iemand meer van, want het lijkt mij echt wel straf, ik bedoel, zelfs een appel heeft meer...

Babs

Legacy Member
alles met cola in is slecht, dus ... :)

Kdenk da bij cola het meer met de suikers te maken heeft. Kweet ook nie juist hoe het zit.

Defees

Legacy Member
0,00.. Kcal misschien wel... maar aspartaam is dan weer hoog verslavend, plus kdenk dat je veel vocht ofzo er van op houd :p

Radiance

Legacy Member
Plastic zei:
Op de fles van Cola Light staat dat er 0.2 caloriën per mililietr (!) inzitten, nu vroeg ik mij af, is dat ook zo? weet er iemand meer van, want het lijkt mij echt wel straf, ik bedoel, zelfs een appel heeft meer...
Waarom zou dat zo straf zijn ? In een appel zitten vrij veel (natuurlijke) suikers.
Nuja dat maakt het niet gezond natuurlijk. Er zitten sterke zuren in, vrij slecht voor uw tanden. Het in grote hoeveelheden drinken zorgt nog altijd voor een cafeïneverslaving natuurlijk.

Plastic

Legacy Member
Ja oké, maar de vraag is, is het echt waar da ge der nie dik van word, alé ik bedoel maar, als daar echt zo weinig in zit kunde der bakanst van vermagere...

PapaGanz

Legacy Member
Je wordt er niet dik van, maar je maakt er je organen langzamerhand mee kapot

TheCrow7

Legacy Member
Plastic zei:
Ja oké, maar de vraag is, is het echt waar da ge der nie dik van word, alé ik bedoel maar, als daar echt zo weinig in zit kunde der bakanst van vermagere...

lol

Doe gerust uw Cola Light dieet, maar vergeet niet dat je 20min wacht alvorens je tanden te poetsen na het drinken ervan. Tenzij je voor je 40e met een vals gebit wil rondlopen.

Trouwens aspartaam is nog altijd een beetje dubieus, waarmee ik wil zeggen langdurig gebruik zou schadelijk zijn. Maar echt concrete bewijzen zijn er nog niet.

Plastic

Legacy Member
Neeh ik drink da nie :p hou het eerder bij fruitsap, Duvel en wodka, ma gewoon om te wete, was mij eens opgevalle :D

TheCrow7

Legacy Member
Nu, dat is tenminste drank zie.

Spijtig dat je van Duvel zo open zwelt.

gecko

Legacy Member
TheCrow7 zei:
lol

Doe gerust uw Cola Light dieet, maar vergeet niet dat je 20min wacht alvorens je tanden te poetsen na het drinken ervan. Tenzij je voor je 40e met een vals gebit wil rondlopen.
.
Kun je dat eens uitleggen aub?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Kan iemand pme eigenlijk zeggen wat het vershcil is tussen cola zero en cola light? Ze stonden vandaag die zero gratis te geven bij ons op de campus en ik vond dat toch maar iets bizars precies.

PapaGanz

Legacy Member
Zero moet zogezegd smaken zoals de originele Cola, ook met ZERO sugar :)

Therif

Legacy Member
light is geen calorieen met een eigen smaak
zero is geen calorieen die zou moeten smaken als rooie cola :)


ma 'k denk da da een grote marketing brol is

TheCrow7

Legacy Member
gecko14 zei:
Kun je dat eens uitleggen aub?

Het zuur in Cola maakt het glazuur van je tanden wak. Als je dus bijgevolg je tanden te lijf gaat met een tandenborstel beschadig je de glazuurlaag. De glazuurlaag is de beschermlaag van de tand.

virtualdude

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Kan iemand pme eigenlijk zeggen wat het vershcil is tussen cola zero en cola light?.

Zero is gwn ne rebrand of cola light. Ze krijgen de light niet verkocht dus plakken ze een andere naam erop.

Kijk naar de inhoud van beide. Het enige verschil is de ene heeft wat meer cafeïne. Voor de rest is de smaak van zero en light knalgelijk. Mijlleeeeeeeeeeenver van Coca Cola en nog verder van de orignal cola

Thales

Legacy Member
cola light is erger dan gewone cola door het aspartaan => kankerverwekkend

h0pje

Legacy Member
Ff de marketingsgedachte achter die Cola Light en Cola Zero uitleggen.
Na wa onderzoek bleek dat heel wa mannen geen Cola Light dronken omdat enkel vrouwen dat dronken (zie reclame voor Cola Light met die man in de lift enzo).
Zodoende geven ze Cola Light een andere naam, nl Cola Zero, en maken ze da wa mannelijker door van die reclames te maken waarin mannen hun mening geven. 'T verschil zit dus in de doelgroep:
Cola Light: vrouwen
Cola Zero: mannen

dJeez

Legacy Member
Ze hebben wel de smaak ook nog iets aangepast om het niet te veel te laten opvallen, maar het bovenstaande verhaal klopt echt wel :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan