Archief - Cola light

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
ik ben gestopt met cola te drinken
vroeger heb ik hele liters van dat spul opgezopen

maar de neveneffecten zijn ook niet mals :: botaantastig, teveel suikers in u lijf, helemaal opgefokt als iets, slaaploosheid :p

drink al 2 jaar nie anders dan water, wel af en toe nog een ne ice-tea ofzo.. of soms nog 1 cola per 4maand ofzo.

maar vroeger was da dus 3l in 1 dag :oink:

grof .. Da ge als ge een roste bout in cola legt, de dag erop al die roestigheid is afgevreten door die cola en ge een glimmende bout hebt

kan toch nie gezond zijn als zo'n spul in u lijf geraakt

Holy Paladin

Legacy Member
Doom Dragon zei:
grof .. Da ge als ge een roste bout in cola legt, de dag erop al die roestigheid is afgevreten door die cola en ge een glimmende bout hebt

ja die mail heb ik ook gelezen (forward van mijn moeder ...)
en politie in amerika gebruikt cola om bloedvlekken op straat weg te vreten enzo, sure
was een hoopke zever hoor

amdr

Legacy Member
w00tw00t zei:
wil je afslanken? drink dan water ipv da gezever allemaal. Ik kijk altijd verbaasd als er mensen met overgewicht bij ons op unief, afkomen met flesjes van Cola Light :crazy: met de bijbedoeling dat het goed is voor hun gewicht...
Goh ik werk in de quick he. Ik krijg soms bestellingen van zo'n papzakken
Ja ne maxi giant menu me 2 pottekeks mayonaise. Dan nog 2 cheeseburgers. en dan nog ne king fish.
Dan vraag ik: en welk drinken mag er bij die menu?
Antwoord: euu neem maar Cola Light

Dan moet ik soms zo mijne lach inhoude :')

Tweek

Legacy Member
Osi` zei:
Kben nooit verdikt van de cola light, maar kheb wel't gevoel dak meer scheten moet laten dan vroeger, menne maag borrelt ook wel is same met de darme :(

light producten bevatten vaak fenylalanine = geeft laxerend effect :p


Quote: "De vrachtwagens die Coca Cola vervoeren dragen allemaal het label
"gevaarlijke materialen"."

mhm sure .... :p mss de vrachtwagens die het geconcentreerde fosforzuur vervoeren, maar cola als gevaarlijk product???

heel dien lijst die daar is vermeld zijn cola mythes die al jaren meedraaien ,en in vele gevallen niet kloppen (of half waar zijn) kijk maar op google. Mythbusters zou er ook een aflevering over hebben en coca cola zelf heeft ook een site waarin ze er verklaren ...

En welke logisch denkende mens gelooft nu wat ze in zo'n ketting mails rondsturen?....
Ik beweer niet dat cola gezond is, water is altijd het beste, maar het is imo een beetje teveel hysterie.

_DKsissor_

Legacy Member
Kdrink af en toe wat cola.We hebben het altijd in huis , drink elke dag een glas ofzo maar drink meestal zo water gemengd met van die thee in korrelvorm. LEKKER ^^^^.
Kheb zelf nog niks negatief van cola ondervonden, het kan heel dorstlessend zijn ^^
Na een paar uur in de tuin te werken ofzo kan een glas cola u echt opkikkere^^

btw is fenylalanine niet een eiwit dat we aanmaken?:p

Lon$daLe

Legacy Member
amdr zei:
Goh ik werk in de quick he. Ik krijg soms bestellingen van zo'n papzakken
Ja ne maxi giant menu me 2 pottekeks mayonaise. Dan nog 2 cheeseburgers. en dan nog ne king fish.
Dan vraag ik: en welk drinken mag er bij die menu?
Antwoord: euu neem maar Cola Light

Dan moet ik soms zo mijne lach inhoude :')

typische "kijk die vreet veel en dan wilt em ne diet soda erbij" mentaliteit heb jij...
mne pa en broer nemen ook altijd een maxi menu en erna nog ne gwne cheese ofzo en die zijn helemaal nie dik , ik ook nie ( 1m85 , 85 kg ) , dus als ik voorbij u kom voor een maxi menu en cola light ga ik iemand zien die nie probeerd te lachen? n/o ma als ik zoiets moet zien in ne quick of mc donalds steek ik mn geld terug weg en ga op een ander , genoeg van die ketens in een straal van 20 km hier

amdr

Legacy Member
Zal mij een worst weze als ge op een ander ga hoor :')
En ik zei letterlijk: Ik krijg soms bestellingen van zo'n papzakken

Lees lezen voor ge begint te zeiken e makker

Lon$daLe

Legacy Member
amdr zei:
Zal mij een worst weze als ge op een ander ga hoor :')
En ik zei letterlijk: Ik krijg soms bestellingen van zo'n papzakken

Lees lezen voor ge begint te zeiken e makker

stoer... mensen direct papzakken en zo noemen terwijl slechts de helft ofzo er daadwerkelijk iets kan aan doen.... kheb ne kameraad en die zen ma is dik en zen 3 zussen ook , kan em niks aan doen want em eet praktisch nooit junkfood of grote porties , dan moet ik em zeker papzak noemen of " ga naar mcdonalds tubby " roepen?

kan me u al voorstellen a la formaat ne meter 80 , plat als een plank en van die shirts waar iemand anders alleen 1ne arm inkrijgt...

nuja het feit da gij alweer direct begint over " makker en zeiken " terwijl ik gwn mn mening zei bewijst al genoeg

amdr

Legacy Member
Lon$daLe zei:
stoer... mensen direct papzakken en zo noemen terwijl slechts de helft ofzo er daadwerkelijk iets kan aan doen.... kheb ne kameraad en die zen ma is dik en zen 3 zussen ook , kan em niks aan doen want em eet praktisch nooit junkfood of grote porties , dan moet ik em zeker papzak noemen of " ga naar mcdonalds tubby " roepen?

kan me u al voorstellen a la formaat ne meter 80 , plat als een plank en van die shirts waar iemand anders alleen 1ne arm inkrijgt...

nuja het feit da gij alweer direct begint over " makker en zeiken " terwijl ik gwn mn mening zei bewijst al genoeg
Der komen daar ook vaste klanten. En meneer de moraalridder, gy kent mij ni dus gy weet ook niks over mijn "gezonde geestelijke leeftijd". En mijn excuses dat ik makker en zeiken zeg, dat is nu eenmaal mijn woordenschat.

En wees maar zeker, 90% kan er wel iets aan doen ;)

boostah

Legacy Member
Doom Dragon zei:
grof .. Da ge als ge een roste bout in cola legt, de dag erop al die roestigheid is afgevreten door die cola en ge een glimmende bout hebt

kan toch nie gezond zijn als zo'n spul in u lijf geraakt

enig idee wa een bout eruit zou zien als ge ze een dag in uw maagzuur zou leggen, juist ja der is geen bout ni meer,

Phil

Legacy Member
virtualdude zei:
Mijlleeeeeeeeeeenver van Coca Cola en nog verder van de orignal cola

Bump

Hoe verschilt Cola light of cola van de originele cola?

Of hoe smaakt de originele cola? (ik denk toch niet dat gij ooit dat hoestsiroopke hebt gedronken...)

TheCrow7

Legacy Member
Phil zei:
Of hoe smaakt de originele cola? (ik denk toch niet dat gij ooit dat hoestsiroopke hebt gedronken...)

Waarom niet ? Bij Coca Cola in Amerika kan je de originele Cola drinken, de siroop gemengd met water.

w00tw00t

Legacy Member
Lon$daLe zei:
stoer... mensen direct papzakken en zo noemen terwijl slechts de helft ofzo er daadwerkelijk iets kan aan doen.... kheb ne kameraad en die zen ma is dik en zen 3 zussen ook , kan em niks aan doen want em eet praktisch nooit junkfood of grote porties , dan moet ik em zeker papzak noemen of " ga naar mcdonalds tubby " roepen?

kan me u al voorstellen a la formaat ne meter 80 , plat als een plank en van die shirts waar iemand anders alleen 1ne arm inkrijgt...

nuja het feit da gij alweer direct begint over " makker en zeiken " terwijl ik gwn mn mening zei bewijst al genoeg

Iedere persoon kan er iets aan doen. Overgewicht wordt voor 25 of 30 % bepaald door u genen, rest door u eigen gedrag. (zoals ik al veel keren heb vermeld)

Hellrabbit

Legacy Member
rammsein zei:
btw is fenylalanine niet een eiwit dat we aanmaken?:p

fenylalanine is een aminozuur, geen eiwit

COO-CH-CH2-C6H5-NH3 als ik me niet vergis

*nerdie*

Cycloon

Legacy Member
@Deetje: Die tekst die je daar postte klopt niet helemaal. Het klopt eigelijk wel, maar dan moet je het hele verhaal kennen.

Fosforzuur mag dan wel een pH hebben van 2.8, maar dan spreekt men in zuivere toestand. Azijn die in jouw keuken staat is niet zo zuur natuurlijk want dat is heel sterk aangelengd met water. Zuiver azijnzuur (want daar maken ze azijn van) heeft een pH die rond de 1 schommelt. pH zegt dus iets over de concentratie aan H+ ionen, maar niets over de sterkte van een zuur. Als je fosforzuur aanlengt met water zoals bij cola gebeurt houd je een pH van ~5 over, wist je dat de pH waarde van CO2 5.5 was?

En dat die mannen cola gebruiken om dingen te reinigen: Dat zal wel de zuivere cola zijn waar nog geen water doorgemend is, zoals bij restaurants enzo gebeurt die een 'colatap' hebben waar het water pas terplekke wordt toegevoegd.

Dit is trouwens niet om cola ofzo te promoten, iedereen drinkt wat die graag drinkt, dood gaan doen we toch allemaal :)

Hellrabbit

Legacy Member
Ik vrees echter dat commerciële azijn weldegelijk een pH heeft van rond de 3

Brendman

Legacy Member
w00tw00t zei:
wil je afslanken? drink dan water ipv da gezever allemaal. Ik kijk altijd verbaasd als er mensen met overgewicht bij ons op unief, afkomen met flesjes van Cola Light :crazy: met de bijbedoeling dat het goed is voor hun gewicht...

Lol idd .


Maar van Cola Light vermager je echt wel, want ik cola light zit aspartaan en van aspartaan krijg je kanker en van kanker word je mager ! :applause:



En al die idiote da denken da cola ni zo schadelijk is omdat ze er nu niks van merken, dan zedde goe bezig.
Een glaske per dag ofzo zal nu ni zo ne kwaad kunne, ma mense die 1,2 liter per dag drinken ...
Djeezes waar zedde mee bezig :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan