Archief - bloedonderzoek na ongeval

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

metaphore

Legacy Member
Math'ke zei:
Je hebt het mss niet door maar dat is wel waar koen op aast -_-

Umh hij heeft wss wel van de verzekering getrokken omdat hij in een ongeval betrokken was waar hij zelf geen schuld trof.
Hij doet het echt niet voor het geld ofzo volgens mij zenne.

Gaan melden dat hij drugs had gebruikt gaat net het tegenovergestelde effect geven hé :p

russian

Legacy Member
KoenDK zei:
mijn huisarts zei dat het nooit wordt gedaan

drugscontrole na een accident


dat waren letterlijk zijn woorden in die tijd ;)


Een drugscontrole wordt nooit gedaan na een accident. Je hoeft geen knappe bol te zijn om die stelling te ontkrachten. Je hoort toch meermaals op het nieuws dat een bestuurder onder invloed was, na een accident. Je huisarts is onbetrouwbaar.

metaphore

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Een drugscontrole wordt nooit gedaan na een accident. Je hoeft geen knappe bol te zijn om die stelling te ontkrachten. Je hoort toch meermaals op het nieuws dat een bestuurder onder invloed was, na een accident. Je huisarts is onbetrouwbaar.

alcohol en drugs is hier niet hetzelfde.
Wss doet de politie alleen een aanvraag als er verdachte omstandigheden zijn.

^MystiQ

Legacy Member
metaphore zei:
Umh hij heeft wss wel van de verzekering getrokken omdat hij in een ongeval betrokken was waar hij zelf geen schuld trof.

Als hij geld van de verzekering had getrokken vraag ik me af waarom deze thread hier dan staat ..

metaphore

Legacy Member
Math'ke zei:
Als hij geld van de verzekering had getrokken vraag ik me af waarom deze thread hier dan staat ..

Mja ik ook een beetje, kan zijn dat hij met een soort schuldgevoel zit en dat hij tot inzicht is gekomen dat zulke mensen een gevaar zijn op de weg en dus aangegeven moeten worden.

Waarom zou de verzekering niet betalen als je als passagier gekwetst geraakt in een ongeval waar je zelf niets mee te maken hebt. Daar dient verzekering toch voor?

Schadeveroeding ofzo is da natuurlijk niet hé :) maar terugbetaling medische kosten etc.

^MystiQ

Legacy Member
metaphore zei:
Waarom zou de verzekering niet betalen als je als passagier gekwetst geraakt in een ongeval waar je zelf niets mee te maken hebt. Daar dient verzekering toch voor?

Daar dient een verzekering in principe voor ja, ik zeg wel in principe, in de praktijk komt het er op neer dat je de goedkoopste verzekering 'aanschaft' want als puntje bij paaltje komt klagen de verzekeringen iedereen aan die in een auto ongeval betrokken zijn en geloof mij vrij, ze vinden de raarste redens uit om niet te moeten betalen.

Mijn ma was betrokken in een verkeersongeval en veel ooggetuigen hebben bevestigd dat zij niet in de fout was, toch kwam de verzekering van de tegenpartij in opspraak en heeft iedereen naar de recht bank gesleept ( stuk of 4 bestuurders in totaal ) mijn ma moest gaan voor slagen en verwondingen, stelt u voor, natuurlijk werd was da ne hele show en hebben ze der nix bij gewonnen maarja, zo ziede maar, verzekeringen, bah .. :)

Bart Religion

Legacy Member
behoorlijk laf en achterbaks om achteraf te klikken. je wist dat ie niet nuchter was en toch kruip je in zijn auto. Eigenlijk ben jij in fout om je uw maat onder invloed hebt laten rijden en nu, zoveel jaar later, probeer je hem nog eens in het zak te zetten?

NoizeSuppressor

Legacy Member
KoenDK zei:
hallo,

ik heb een klein vraagje


ik heb in december 2001 een bijna dodelijk accident gehad
ik was passagier trouwens

de chauffeur had een hersenschudding, en ik lag 2 weken in het ziekenhuis,
met nadien nog een paar maanden kine

nu ben ik door dat accident veranderd qua levenstijl,
aangezien ik mijn hobby (tennis) hiermee een beetje ben kwijtgeraakt
(ik had een breuk in mijn rechterarm)

doet men standaard een bloedonderzoek na een accident?
en eigenlijk vraag ik dit ivm drugs

ik heb dit altijd gezwegen maar besef dat ik het beter niet had gedaan
reden : het was mijne 'maat' + het is een bekende persoon in het milieu waarvan ik eigenlijk wel schrik had om het te verraden

anyway, het is allemaal veel te laat, maar zou men dit nog ergens liggen hebben?

domme vraag ik weet het
hoe kan ik dit trouwens te weten komen?
als er hier iemand iemand kent die in het ziekenhuis werkt, dokter in de familie, advocaat, whatever ...

:x



damn, mijn leven voor en na het accident is echt wel 180° gekeerd,
en dat bedoel ik dan, hoe kan het ook anders, in de negatieve zin

ik zou wel graag hebben dat ik serieuze reacties krijg,
en niet in de zin van : domme gast, het is nu veel te laat hoor,

het is allemaal beetje complicated :eek:
trouwens, ik vraag me nog altijd af waarom dit niet standaard wordt gedaan na serieuze ongevallen !!



alvast bedankt


waarom zou jij hem moeten verraden??? Verzekering dekt alles van jouw kosten. En jij wist toen je in de auto stapte dat die dat deed! Dan moet je niet meerijden ook! Fuck man, van zoiets te lezen word ik dus vrij pissed.

Als je van hem geen schrik had had je hem geklikt...

Samen uit samen thuis en je wist wat die risico's inhielden

dJeez

Legacy Member
KoenDK zei:
ofwel is dit dikken bs
ofwel kunnen die testen coke, ghb en weed niet vinden

ik zweer het u, ze hebben niets gevonden,
waarom hebben ze niets gevonden? omdat ze de testen niet doen mijn beste
Hoezo? Je vraagt in je eerste post of ze dergelijke tests doen en nu begin je te verklaren dat je stellig weet dat dat niet het geval is?

Wat is het nu, weet je het of weet je het niet? In het eerste geval (wat mij zou verwonderen, aangezien er zoiets bestaat als het beroepsgeheim) waarom dan je vraag?

Het is idd niet zo dat bij elk ongeval er een alcohol of drugstest wordt afgenomen. Maar van zodra er gewonden in het spel zijn en/of de autoriteiten kunnen zien dat je onder invloed bent zal dat zeker wel het geval zijn. Het volstaat trouwens om de berichtgeving in de media wat te volgen bij ongevallen om te weten dat er inderdaad naast alcohol ook op druggebruik wordt gecontroleerd.

NSA.Rhinox

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
waarom zou jij hem moeten verraden??? Verzekering dekt alles van jouw kosten. En jij wist toen je in de auto stapte dat die dat deed! Dan moet je niet meerijden ook! Fuck man, van zoiets te lezen word ik dus vrij pissed.

Als je van hem geen schrik had had je hem geklikt...

Samen uit samen thuis en je wist wat die risico's inhielden

Als als als... Als ons kat een koei was dan kon ik ze melken voor't stoof.

Hellrabbit

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
waarom zou jij hem moeten verraden??? Verzekering dekt alles van jouw kosten. En jij wist toen je in de auto stapte dat die dat deed! Dan moet je niet meerijden ook! Fuck man, van zoiets te lezen word ik dus vrij pissed.

Als je van hem geen schrik had had je hem geklikt...

Samen uit samen thuis en je wist wat die risico's inhielden

Waarom verraden?

Omdat die kerel gedrogeerd achter het stuur zat mss?
Maakt toch nie uit of hij der naast zat of niet, zo een mensen moeten gewoon gestrafd worden

NoizeSuppressor

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Waarom verraden?

Omdat die kerel gedrogeerd achter het stuur zat mss?
Maakt toch nie uit of hij der naast zat of niet, zo een mensen moeten gewoon gestrafd worden

daar gaat het niet over. Dat is aan de politie. Het gaat erover dat hij instapte en WIST wat die man deed,
daarna gaan klikken is intriest, zeker als 't een maat is maar bon.

-Helld0g-

Legacy Member
KoenDK zei:
nu ben ik door dat accident veranderd qua levenstijl,
aangezien ik mijn hobby (tennis) hiermee een beetje ben kwijtgeraakt
(ik had een breuk in mijn rechterarm)

doet men standaard een bloedonderzoek na een accident?
en eigenlijk vraag ik dit ivm drugs

ik heb dit altijd gezwegen maar besef dat ik het beter niet had gedaan
reden : het was mijne 'maat' + het is een bekende persoon in het milieu waarvan ik eigenlijk wel schrik had om het te verraden

anyway, het is allemaal veel te laat, maar zou men dit nog ergens liggen hebben?

domme vraag ik weet het
hoe kan ik dit trouwens te weten komen?
als er hier iemand iemand kent die in het ziekenhuis werkt, dokter in de familie, advocaat, whatever ...

:x



damn, mijn leven voor en na het accident is echt wel 180° gekeerd,
en dat bedoel ik dan, hoe kan het ook anders, in de negatieve zin

ik zou wel graag hebben dat ik serieuze reacties krijg,
en niet in de zin van : domme gast, het is nu veel te laat hoor,

het is allemaal beetje complicated :eek:
trouwens, ik vraag me nog altijd af waarom dit niet standaard wordt gedaan na serieuze ongevallen !!

heb ik nu een verkeerde kijk op de situatie of zou ge graag u maat een lap terug geven??

je zou er niks mee bereiken en al helemaal geen geld bij winnen...

je bent slachtoffer van dat ongeval, maar je weet welk risico je genomen hebt toen je in de wagen stapte met die persoon hé...

Hellrabbit

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
daar gaat het niet over. Dat is aan de politie. Het gaat erover dat hij instapte en WIST wat die man deed,
daarna gaan klikken is intriest, zeker als 't een maat is maar bon.

Maar als de politie hun onderzoek nie grondig genoeg gevoerd heeft ...
Het is niet alsof het onrechtvaardig zou zijn om hem er alsnog bij te lappen he

Of het al dan niet zou lukken en al dat ander gedoe, daar spreek ek me nu niet over uit :)

grey-turtle

Legacy Member
KoenDK zei:
bestuurder had drugs genomen
en blijkbaar, aangezien ik toen domweg zweeg, hebben ze niets gezegd, ze hebben dus niets gevonden,
met andere woorden, ze hebben het niet nagekeken

ik heb me zelfs laten wijsmaken dat dit nooit wordt getest na een zwaar accident

leve België :s



NSA Rhinox : je zou me daar een groot plezier mee kunnen doen


het zijn allemaal vijgen na pasen, maar achteraf bekeken had ik nooit verwacht dat het mijn leven zo zou kunnen veranderen

Als iemand met een ongeluk naar het ziekenhuis gebracht wordt, dan wordt hij onderzocht door een dokter (wschl van de spoed of een anesthesist voor de zwaardere gevallen).
In geval van veel bloedverlies wordt er altijd een aanvraag gestuurd naar het labo voor bloedgroepbepaling en kruisproeven. Een kruisproef is een test om aan te tonen of de bloedzak mag gegeven worden aan die persoon.
Het kan zijn dat de dokter bijkomende labotesten laat uitvoeren (bv ionen, glucose, lactaat, enzymes,...). De dokter beslist welke testen en het labo voertze uit. Als de dokters het niet nuttig vinden om drugs te testen in het bloed of urine (wordt meer gedaan in kleinere ziekenhuizen), dan wordt het niet aangevraagd en zal het labo dat niet uitvoeren (tenzij het daar niet druk is). Ik weet niet of dat standaard wordt uitgevoerd, maar ik denk dat het van arts tot arts afhangt.
De labostalen (bv. bloedstaal) worden altijd voor ongeveer 1 week bewaard nadien worden ze weggesmeten. De resultaten van die testen worden veel langer bewaard en op een speciale plaats geärchiveerd.
Deze resultaten zijn opvraagbaar, maar er is een strikte reglementering van beroepsgeheim, waarbij de persoon die de resultaten opvraagt niet zomaar aan iedereen mag doorgeven. Ik denk dat alleen artsen onder elkaar dat mogen. Dus als ik in dat ziekenhuis zou werken en eraan kan, dan mag ik dat niet zomaar doorgeven aan jou.

NoizeSuppressor

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Maar als de politie hun onderzoek nie grondig genoeg gevoerd heeft ...
Het is niet alsof het onrechtvaardig zou zijn om hem er alsnog bij te lappen he

Of het al dan niet zou lukken en al dat ander gedoe, daar spreek ek me nu niet over uit :)


ja man, als gij uw maten ook verlinkt enzo mij niet gelaten ik hoop dat ze er mee kunnen lachen :p

Mr. M

Legacy Member
btw als je onder invloed van drugs/alcohol rijd heb je het imo zelf gezocht, als je dan meerijdt (hoe erg het ook is he, natuurlijk heb ik liever dat zo'n dingen niet gebeuren) weet je dat je een risico neemt

ik heb ook al meegereden met mensen onder invloed (en dat is een keer gebeurd en niet terug, die rijd ook niet meer onder invloed (was daarna gepakt door zen ouders :p) en dat was op weed)
en ik kan u zeggen dat die persoon duidelijk nog perfect wist wat hij deed, heel rustig reed (rustiger als anders) en dat er totaal geen enkel probleem was

als dat bij die maat van de TS niet zo was, dan was hij ofwel niet alleen onder invloed van weed (ik smoord ook praktisch dagelijks en rijd zo veel met de fiets en je WEET dat je geen 150 dan moet rijden, dus als ge da dan wel doet is da imo u eige schuld) ofwel kan em echt niet rijden

als je weet dat je onder invloed bent ga je toch extra opletten en kalm rijden zou ik zo zeggen

nu ja, OT
je hoort genoeg dat ze zeggen op het nieuws dat de bestuurder onder invloed was (is hier al gezegd), ik heb ook al gehoord onder invloed van drugs (en ze spreken in belgie over alcohol (spijtig genoeg) niet als drug), dus ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n tests niet doen (al kan het wel zijn in 2001 dat die nog niet gedaan werden ja, das ook al weer 6 jaar geleden he) en mss gebeurt het ook wel niet altijd

en over maten verklikken:
- dan is/was da gene maat als ge die wilt verklikken
- vind ik van het laagste dat er is (al kan ik in u rede/denkwijze wel inkomen)
- niemand heeft u verplicht van in die auto te stappen, het is niet omdat u maat dom moet doen da gij mee moet doen
- als het echt zo was dat hij zonder u te verwittigen onder invloed met u heeft gereden is die niet waard een maat te zijn van u imo (maar nog altijd geen rede om te verklikken, ik heb zowiso een grondige afkeer van verklikken)

edit: en ik wil niet hier beginnen afgeven enzo op de TS he, wat gebeurd is is (spijtig genoeg) gebeurd
maar, ik vind niet dat je na zo'n lange tijd (omdat je toevallig hebt gehoord dat die persoon onder invloed was) ineens moet beginnen met zo'n oude koe terug uit de gracht te halen en dan nog die persoon te gaan verklikken (nu ja, just my two cents, de TS doet natuurlijk wat hij zelf wilt he, daar heeft niemand op heel dit forum iets over te zeggen, maar als ge het dan toch hier gooit moet ge er wel tege kunnen dat de mensen hun mening zeggen imo)

KoenDK

Legacy Member
sinds het accident heb ik die zogenaamde 'maat' niet meer gezien hoor
zo zie je maar
de man was te laf en kon mij niet meer in mijn ogen zien
ik heb talloze keren gebeld om af te spreken, maar de man had het steeds 'te druk'


het kan verkeren ;)

Mr. M

Legacy Member
KoenDK zei:
sinds het accident heb ik die zogenaamde 'maat' niet meer gezien hoor
zo zie je maar
de man was te laf en kon mij niet meer in mijn ogen zien
ik heb talloze keren gebeld om af te spreken, maar de man had het steeds 'te druk'


het kan verkeren ;)
mja, ik veronderstel dat hij zich gewoon zeer hard schaamt he
als een van je vrienden zoiets voorheeft door u schuld zou ik ook niet weten wat te doen eigelijk

ik zou mij er ook kapot voor schamen en zou er zeer hard mee inzitten (ik denk niet dat die zijn leven nog hetzelfde is als daarvoor ook niet)

nu ja, das dus te begrijpen (maar het is natuurlijk wel spijtig enzo dat het op die manier moet gebeuren)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan