Archief - bloedonderzoek na ongeval

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MarG

Legacy Member
Van wat ik heb begrepen wel en als dat zo het geval is dan zal hij de persoon in kwestie nooit aansprakelijk kunnen stellen.

metaphore

Legacy Member
Killer Queen zei:
Van wat ik heb begrepen was hij daar niet echt van op de hoogte

jawel, maar hij vond dat de persoon nog heel goed in staat was om te rijden.
Want hij zei dat hij al wist dat in hij in het heen rijden onder invloed was.
Maar dat hij toen wel rustig reed.

^MystiQ

Legacy Member
Het is simpel. KOENDK wil zijn maat laten opdraaien maar heeft dit niet gedaan omdat diene gast nogal gekend was in het drugsmilieu en vreesde dat er mss represailles zouden komen tegen KOENDK zelf.

Maar omdat hij nooit had gedacht dat zijn leven zo een omwenteling zou gehad hebben heeft hij daar nu spijt van.

KOEN ik heb eigenlijk maar 3 dingen te zeggen :

1. Deze thread mag gesloten worden
2. Had je een beetje verstand gehad dan was je in de eerste plaats nooit meegereden met iemand die high aan het stuur zat. Daarmee verklein je aanzienlijk de kans op een ongeval.
3. Ge gaat er kunnen naar fluiten :)

Simonn

Legacy Member
Math'ke zei:
Het is simpel. KOENDK wil zijn maat laten opdraaien maar heeft dit niet gedaan omdat diene gast nogal gekend was in het drugsmilieu en vreesde dat er mss represailles zouden komen tegen KOENDK zelf.

Maar omdat hij nooit had gedacht dat zijn leven zo een omwenteling zou gehad hebben heeft hij daar nu spijt van.

KOEN ik heb eigenlijk maar 3 dingen te zeggen :

1. Deze thread mag gesloten worden
2. Had je een beetje verstand gehad dan was je in de eerste plaats nooit meegereden met iemand die high aan het stuur zat. Daarmee verklein je aanzienlijk de kans op een ongeval.
3. Ge gaat er kunnen naar fluiten :)


Blijkbaar zelf nog nooit iets gedaan waarvan je later spijt hebt :ironic:

Yo-Han

Legacy Member
Als ge vertrekt met een kerel die al stoned is moet je er vanuitgaan dat hij ter plaatse(in de discotheek of whatever) NOG zal/kan gebruiken en je WIST dat eigenlijk wel,dus zal de rechtbank jou verantwoordelijk stellen voor je daden die avond...tenzij er idd duidelijk bewijs is/was dat de bestuurder die moment zwaar onder invloed was en roekeloos reed daardoor...zowiezo 150km/u is al te snel...sommige sporen van drugs vinden ze weken langer in je bloed en de bestuurder kon nog altijd zeggen dat het sporen waren van bvb de dagen ervoor en dan was het jullie woord tegen het zijne als je wou bewijzen dat hij op die moment apestoned was..natuurlijk als je dat met 3 tegen 1 getuigd.....maar,TE LAAT maw om nu nog iets te beginnen,ook al was er een bloedtest,ook al reed ie te snel..

uw verhaal is zeer onduidelijk..de rechter zou je wel heel duidelijke vragen stellen hoor..en zijn sterk punt is dat het je WIST dat de bestuurder stoned was en jij uit vrije wil in die auto stapte

ps uw verwondingen zijn een spijtige zaak,maar zal je nu eens nadenken als je met zware gebruikers op de baan zijt? ja ,denk ik

^MystiQ

Legacy Member
cclherreman zei:
Blijkbaar zelf nog nooit iets gedaan waarvan je later spijt hebt :ironic:

Allezins nog niet met iemand meegereden die onder invloed was het 1 of ander. Dat is imo het domste dat je kan doen :)

Zijn verzekering zal zelfs niet tussenkomen want ze zullen juist hetzelfde zeggen, hij is volwassen en wordt geacht in staat te zijn van de juiste beslissing te nemen en meerijden met iemand die onder invloed is, is niet de juiste beslissing nemen, doe je het toch, draag er dan gevolgen van :)

Dus laat die ":ironic:" maar weg want het slaat op niets :)

Edit : Deze thread zou van mijn part al mogen gesloten worden vanaf dat hij hier op het forum terecht kwam. Weet ge oe da ze da noemen cclherreman, uw verantwoordelijkheid opnemen voor uw daden. Zelfs moest koen een rechtzaak tegen zijne maat aanspannen, ie zou ze zelfs niet gewonnen hebben :)

NSA.Rhinox

Legacy Member
Math'ke zei:
Allezins nog niet met iemand meegereden die onder invloed was het 1 of ander. Dat is imo het domste dat je kan doen :)

Zijn verzekering zal zelfs niet tussenkomen want ze zullen juist hetzelfde zeggen, hij is volwassen en wordt geacht in staat te zijn van de juiste beslissing te nemen en meerijden met iemand die onder invloed is, is niet de juiste beslissing nemen, doe je het toch, draag er dan gevolgen van :)

Dus laat die ":ironic:" maar weg want het slaat op niets :)

Uw ":)" komt anders ook wel arrogant over.

Simonn

Legacy Member
Math'ke zei:
Maar mijn post slaat geen hoopje onzin uit ;)

Eigenlijk wel aangezien het merendeel van wat je zegt er niet toe doet. Het gaat hier helemaal niet om het feit dat KOENDK niet moest meerijden met de persoon in kwestie (iets wat natuurlijk dom is, maar zoals ik al zei: iedereen maakt fouten, de één al wat meer dan de ander) maar om iemand die onder invloed van drugs een ongeval heeft veroorzaakt. En imo mag dat zeker aangegeven worden aan de politie om de zaak te onderzoeken..of KOENDK nu iets terug krijgt van de verzekering doet er dan ook helemaal niet toe.

EDIT: En trouwens, KOENDK kwam hier gewoon vragen of de sporen van drugs nog terug te vinden zijn..dus al die zaken zoals 'je had het maar niet moeten doen, verantwoordelijkheid opnemen,...' doen hier zelfs niets terzake

KoenDK

Legacy Member
Puppieke zei:
Ik studeer MLT (ofte Medische laboratoriumtechnieken) en ik kan je verzekeren dat na een ongeval (zeker een waarbij de slachtoffers in het ziekenhuis komen te liggen) een volledige bloedscreen krijgen!!
Dus zowel op bloedgroep, al dan niet aanwezige enzymen, mineralen en andere stoffen. En tevens wordt er ook een Triage sneltest uitgevoerd. Hiermee weet je al na 10minuten of er drugs in het bloed/urine aanwezig is. Je weet wel niet HOEVEEL er aanwezig is. Indien nodig wordt dit natuurlijk nog verder onderzocht.

ofwel is dit dikken bs
ofwel kunnen die testen coke, ghb en weed niet vinden


ik zweer het u, ze hebben niets gevonden,
waarom hebben ze niets gevonden? omdat ze de testen niet doen mijn beste


misschien dat je het zo op school leert, maar in praktijk...


onlangs heeft mijn maat (ik heb dit verhaal al verteld in dit topic) ook een bocht verloren, auto per total,
hij het ziekenhuis in, en ze hebben niets gevonden !!

(en die kerel rookt al 5jaar weed iedere dag :p )



theorie/praktijk




ps : ik wist het hele verhaal van wat er precies is gebeurd, including het druggebruik, pas achteraf
na het accident

blijkbaar is er daar veel gebeurd tijdens het bezoek aan de dancing, zonder mijn weten
wat achteraf natuurlijk een tegenslag is

nu ja, het WAS mijn maat, was ook al een reden om te zwijgen, en zelfs al zou ik niet zwijgen,
dan zou ik wel dreigementen gekregen hebben, het is echt geen doetje hoor :)

soit, allemaal bedankt voor de info,
en ik hoop voor de mensen met negatieve commentaar in deze thread,
dat ze ooit hetzelfde meemaken terwijl hun beste vriend achter het stuur zit


mag closed worden

russian

Legacy Member
KoenDK zei:
ofwel is dit dikken bs
ofwel kunnen die testen coke, ghb en weed niet vinden


ik zweer het u, ze hebben niets gevonden,
waarom hebben ze niets gevonden? omdat ze de testen niet doen mijn beste


misschien dat je het zo op school leert, maar in praktijk...


onlangs heeft mijn maat (ik heb dit verhaal al verteld in dit topic) ook een bocht verloren, auto per total,
hij het ziekenhuis in, en ze hebben niets gevonden !!

(en die kerel rookt al 5jaar weed iedere dag :p )



theorie/praktijk




ps : ik wist het hele verhaal van wat er precies is gebeurd, including het druggebruik, pas achteraf
na het accident

blijkbaar is er daar veel gebeurd tijdens het bezoek aan de dancing, zonder mijn weten
wat achteraf natuurlijk een tegenslag is

nu ja, het WAS mijn maat, was ook al een reden om te zwijgen, en zelfs al zou ik niet zwijgen,
dan zou ik wel dreigementen gekregen hebben, het is echt geen doetje hoor :)

soit, allemaal bedankt voor de info,
en ik hoop voor de mensen met negatieve commentaar in deze thread,
dat ze ooit hetzelfde meemaken terwijl hun beste vriend achter het stuur zit


mag closed worden

Je wenst een aantal personen een accident toe? En dat omwille van een negatieve reactie? Ik heb al spijt van m'n post. Ook is personen aanspreken met "beste" vrij ongepast in deze.

Je hebt nog een beetje te leren/verwerken precies.

Puppieke

Legacy Member
KoenDK zei:
ofwel is dit dikken bs
ofwel kunnen die testen coke, ghb en weed niet vinden


ik zweer het u, ze hebben niets gevonden,
waarom hebben ze niets gevonden? omdat ze de testen niet doen mijn beste


misschien dat je het zo op school leert, maar in praktijk...


onlangs heeft mijn maat (ik heb dit verhaal al verteld in dit topic) ook een bocht verloren, auto per total,
hij het ziekenhuis in, en ze hebben niets gevonden !!

(en die kerel rookt al 5jaar weed iedere dag :p )



theorie/praktijk




ps : ik wist het hele verhaal van wat er precies is gebeurd, including het druggebruik, pas achteraf
na het accident

blijkbaar is er daar veel gebeurd tijdens het bezoek aan de dancing, zonder mijn weten
wat achteraf natuurlijk een tegenslag is

nu ja, het WAS mijn maat, was ook al een reden om te zwijgen, en zelfs al zou ik niet zwijgen,
dan zou ik wel dreigementen gekregen hebben, het is echt geen doetje hoor :)

soit, allemaal bedankt voor de info,
en ik hoop voor de mensen met negatieve commentaar in deze thread,
dat ze ooit hetzelfde meemaken terwijl hun beste vriend achter het stuur zit


mag closed worden

Hetgeen ik verteld heb is 100% geen BS!!
het zal dan heel hard afhangen van in welke ziekenhuis je terechtkomt.
Theoretisch wordt de TRIAGE-test altijd uitgevoerd (en deze kan 99% van alle drugssoorten opsporen). In het ziekenhuis waar ik stage heb gedaan werd deze test ook uitgevoerd. (heb het persoonlijk meerdere malen moeten doen)

Zoals eerder gezegd spreek ik mij niet uit over andere labo's...
anders plaatsen, ander wetten...

^MystiQ

Legacy Member
cclherreman zei:
Eigenlijk wel aangezien het merendeel van wat je zegt er niet toe doet. Het gaat hier helemaal niet om het feit dat KOENDK niet moest meerijden met de persoon in kwestie (iets wat natuurlijk dom is, maar zoals ik al zei: iedereen maakt fouten, de één al wat meer dan de ander) maar om iemand die onder invloed van drugs een ongeval heeft veroorzaakt. En imo mag dat zeker aangegeven worden aan de politie om de zaak te onderzoeken..of KOENDK nu iets terug krijgt van de verzekering doet er dan ook helemaal niet toe.

Je hebt het mss niet door maar dat is wel waar koen op aast -_-

Simonn

Legacy Member
Math'ke zei:
Je hebt het mss niet door maar dat is wel waar koen op aast -_-

Ik reageerde met die :ironic: omdat je in jouw reactie deed blijken alsof iemand die fouten maakt maar moet boeten, zonder de mogelijkheid te krijgen iets 'recht' te zetten.. En het maakt voor mij ook niet uit wat KOENDK nu precies wil bereiken, ik zeg gewoon dat die bepaalde persoon (druggebruiker) zou mogen gestraft worden.

Als je het nog niet begrijpt, stuur gerust pm.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Kheb het aan een collega van het RK gevraagd.

X zegt:
goh, als daar twijfel over bestaat dan kan de politie dat eisen ja
X zegt:
Nu als vpk of artsen daar toevallig op uitkomen bij onderzoek gaan die dat niet melden nee, tenzij de politie die resultaten opvorderd of eist ( weet niet juist hoe dat in zijn werk gaat) dan gaat men dat wel te weten komen.
X zegt:
Valt onder het beroepsgeheim van de arts, maar de politie kan een arts vorderen om het alcohol gehalte te bepalen, maar dat zal dan wss niet die van de spoed zijn


Maw, de persoon die het ongeval heeft veroorzaakt wordt beschermd door het beroepsgeheim. Misschien met uw huisarts eens over praten?

^MystiQ

Legacy Member
cclherreman zei:
Ik reageerde met die :ironic: omdat je in jouw reactie deed blijken alsof iemand die fouten maakt maar moet boeten, zonder de mogelijkheid te krijgen iets 'recht' te zetten.. En het maakt voor mij ook niet uit wat KOENDK nu precies wil bereiken, ik zeg gewoon dat die bepaalde persoon (druggebruiker) zou mogen gestraft worden.

Als je het nog niet begrijpt, stuur gerust pm.

Ik begrijp uw post maar wij twee hebben gewoon niet dezelfde mening .. Had koen niet met een persoon meegereden die onder invloed van (meerdere) drugs was dan had koen dit nu niet voor en had hij zijn hobby niet hoeven opgeven. Wat ook waar is, had koen meegereden met een nuchter iemand en toch een ongeval meegemaakt had wegens een fout van de bestuurder zou hij wel betaald worden voor het "leed" die hem aangedaan werd.

Maar iedereen met een beetje gezond verstand beseft ook wel dat dit gewoon een verloren zaak is .. Dat is wat ik bedoel. Ik weet ook wel dat koen alleen maar het bloed wil natrekken maar wat is hij er achteraf mee plan ..

KoenDK

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je wenst een aantal personen een accident toe? En dat omwille van een negatieve reactie? Ik heb al spijt van m'n post. Ook is personen aanspreken met "beste" vrij ongepast in deze.

Je hebt nog een beetje te leren/verwerken precies.

ik wens dat niet toe, aan niemand niet,
maar blijkbaar is dit de enige manier om op empathie te rekenen

wat zou jij doen indien jouw beste maat zulk een ongeval veroorzaakt?
denk er maar eens over na wat jij zou doen de dag nadien


personen aanspreken met beste?
het was mijn beste maat in die tijd ja,
ik heb er 3 jaar naast gezeten op school, in de klas :offtopic:

^MystiQ

Legacy Member
Maat of gene maat, ik stap bij niemand in die aan den drugs gezeten heeft of aan den alchohol en daar compleet 'scheef' aan het stuur zit :)

KoenDK

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Maw, de persoon die het ongeval heeft veroorzaakt wordt beschermd door het beroepsgeheim. Misschien met uw huisarts eens over praten?

mijn huisarts zei dat het nooit wordt gedaan

drugscontrole na een accident


dat waren letterlijk zijn woorden in die tijd ;)




ps : hij was niet compleet scheef, integendeel
ps2 : ik wist dat van de drugs pas veel later
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan