Archief - bloedonderzoek na ongeval

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
hallo,

ik heb een klein vraagje


ik heb in december 2001 een bijna dodelijk accident gehad
ik was passagier trouwens

de chauffeur had een hersenschudding, en ik lag 2 weken in het ziekenhuis,
met nadien nog een paar maanden kine

nu ben ik door dat accident veranderd qua levenstijl,
aangezien ik mijn hobby (tennis) hiermee een beetje ben kwijtgeraakt
(ik had een breuk in mijn rechterarm)

doet men standaard een bloedonderzoek na een accident?
en eigenlijk vraag ik dit ivm drugs

ik heb dit altijd gezwegen maar besef dat ik het beter niet had gedaan
reden : het was mijne 'maat' + het is een bekende persoon in het milieu waarvan ik eigenlijk wel schrik had om het te verraden

anyway, het is allemaal veel te laat, maar zou men dit nog ergens liggen hebben?

domme vraag ik weet het
hoe kan ik dit trouwens te weten komen?
als er hier iemand iemand kent die in het ziekenhuis werkt, dokter in de familie, advocaat, whatever ...

:x



damn, mijn leven voor en na het accident is echt wel 180° gekeerd,
en dat bedoel ik dan, hoe kan het ook anders, in de negatieve zin

ik zou wel graag hebben dat ik serieuze reacties krijg,
en niet in de zin van : domme gast, het is nu veel te laat hoor,

het is allemaal beetje complicated :eek:
trouwens, ik vraag me nog altijd af waarom dit niet standaard wordt gedaan na serieuze ongevallen !!



alvast bedankt

NSA.Rhinox

Legacy Member
Ik weet het niet, maar ik ga het maandag op spoed navragen na mijn examen, als ik het niet vergeet. Ik vermoed dat ze uw bloed wel controleren naar bloedgroep toe als ge bloed moet krijgen, maar hoe da juist gebeurt... Kan evengoed zijn dat da in uw dossier al staat ofzo, wat mij zelfs logischer lijkt. Achja, maandag laat ik iets weten als ik het niet vergeten ben. :)

KIA_Killer

Legacy Member
'k snap niet goed waar je heen wil,
nuja ik denk wel dat ze je bloed natrekken...

viewer

Legacy Member
bedoelt ge nu dat gij of de bestuurder drugs had gebruikt?

ik denk dat, als het de bestuurder was, er wel een kans bestaat dat da bloed daarop getest is (ivm verzekering enzo)


als het over uzelf gaat, vraag ik mij eigenlijk een beetje af waarom ge u zorgen maakt, aangezien ge nu toch al "met uzelf in het reine zijt gekomen".

_DKsissor_

Legacy Member
ik denk dat zijn aanrijder misschien drugs had genomen? als ik het begrijp

EverlastingHate

Legacy Member
ja dat krijg je

Om na te gaan of ze u wel verdovende middelen en zo mogen geven. ALs ge al half high zijt, en ze spuiten nog wat morfine of iets dergelijks bij, kan het wel eens verkeerd aflopen.

KoenDK

Legacy Member
bestuurder had drugs genomen
en blijkbaar, aangezien ik toen domweg zweeg, hebben ze niets gezegd, ze hebben dus niets gevonden,
met andere woorden, ze hebben het niet nagekeken

ik heb me zelfs laten wijsmaken dat dit nooit wordt getest na een zwaar accident

leve België :s



NSA Rhinox : je zou me daar een groot plezier mee kunnen doen


het zijn allemaal vijgen na pasen, maar achteraf bekeken had ik nooit verwacht dat het mijn leven zo zou kunnen veranderen

viewer

Legacy Member
maar wat voor voordeel zou ge deraan hebben moesten ze nu zo'n bloedtestresultaten vinden? Wilde die kerel aanklagen ofzo? (want voor verzekeringen ofzo lijkt het mij nu niet echt voordelig dat ge bij iemand onder invloed meerijd)

User_BELGIUM

Legacy Member
volgens mij waren ze alle 2 aan den drugs en hebben ze een ongeval gereden en nu heeft hij spijt dat hij het ooit zover heeft laten komen omdat het mssn wat onder invloed van hem was dat ze er namen.
=> dat maak ik ervan

ja je bloed wordt gecontroleerd op bloedgroep en omdat het zo een ernstig ongeval was zal het wel grondig onderzocht geweest zijn door een inspecteur en de verzekering. Dus dan zal het bloed van alle inzittenden wel grondig getest geweest zijn. Maar omdat jij passagier treft je geen schuld aan dat soort zaken.

Bloed wordt maar max. 2 weken bijgehouden dacht ik.

KoenDK

Legacy Member
laatste 2 replies slaan op niets

hij was onder invloed toen we naar de dancing reden, en reed toen kalm en rustig tegen 50km/u
(je mag niet sneller rijden op die steenweg)


er is toch steeds een groot verschil tussen een accident onder invloed van alcohol of nuchter?
waarom zouden drugs dan een uitzondering zijn?

vooral de laatste reply slaat op niets, ik had niets van drugs binnen man :)
en blijkbaar hebben ze het niet getest, anders zou het wel zijn uitgekomen hé ;-)


enfin, ik weet dat het hopeloos is, maar ja

metaphore

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp wil je nu degene die de wagen bestuurde (onder invloed) ,terwijl jij passagier was, gaan aangeven bij de politie omdat hij onder invloed reed? En wil je daarom weten of het bloed van hem nog ergens te vinden valt, als bewijs.
Of begrijp ik het verkeerd?

Als het al meer dan enkele weken geleden is betwijfel ik het of ze dat bloed nog hebben. Ze doen die test daarop en als alle test gelukt zijn dan wordt dat bloed volgens mij weggesmeten.
Drugstest worden niet standaard gedaan naar mijn weten, enkel als daar aanleiding toe is (dus als de politie ofzo merkt dat hij precies onder invloed is)
Anders kosten die dingen nodeloos geld.
En dat zal in dit geval dus ook niet gebeurd zijn anders had de bestuurder het al wel lang gemerkt.

Dus ik denk eerlijk gezegd dat er niet meer veel is dat je kan doen.

KoenDK

Legacy Member
dacht ik al :)

vind ik wel een dom systeem



alcohol testen genoeg, flitspalen overal, en andere zaken gaat men dan te gemakkelijk over :s



via een ander forum kwam ik tot volgende quote (wet?):

"Iedere bestuurder die betrokken is in een verkeersongeval moet aan een alcoholcontrole onderworpen worden, ongeacht of het gaat om een verkeersongeval met doden of gekwetsten dan wel met louter materiële schade, ook al zijn er geen aanwijzingen van alcoholverbruik."


voor mij mogen ze deze wet aanpassen :-)




ps : maat van mij heeft hetzelfde voor (2 weken geleden)

metaphore

Legacy Member
KoenDK zei:
dacht ik al :)

vind ik wel een dom systeem



alcohol testen genoeg, flitspalen overal, en andere zaken gaat men dan te gemakkelijk over :s

Mja idd is wel raar.
Maar die test kosten wel heel wat geld en als ze dat bij elk ongeval zouden doen zou dat heel veel geld kosten volgens mij.

Dus als er geen verdachte omstandigheden zijn dan laten ze dat achterwege.
Was u vriend trouwens in fout of niet?

EverlastingHate

Legacy Member
Ik denk dat hij spijt heeft dat hij de bestuurder nooit heeft aangegeven :p,

Hij wilt de bestuurder doen boeten :p, en de schade in zijn leven laten vergoeden. Moesten er drugs aangetroffen zijn, zou hij de bestuurder zeker kunnen laten opdraaien.

Het gevoel van ik heb de lotto gemist :p

metaphore

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Ik denk dat hij spijt heeft dat hij de bestuurder nooit heeft aangegeven :p,

Hij wilt de bestuurder doen boeten :p, en de schade in zijn leven laten vergoeden. Moesten er drugs aangetroffen zijn, zou hij de bestuurder zeker kunnen laten opdraaien.

Maar als er drugs gevonden zouden zijn zou de politie dat al weten...

User_BELGIUM

Legacy Member
EverlastingHate zei:
In zijn bloed he :s

natuurlijk da. dat zei ik al in mn eerste post.

nog ff herhalen:

ja je bloed wordt gecontroleerd op bloedgroep en omdat het zo een ernstig ongeval was zal het wel grondig onderzocht geweest zijn door een inspecteur en de verzekering. Dus dan zal het bloed van alle inzittenden wel grondig getest geweest zijn. Maar omdat jij passagier treft je geen schuld aan dat soort zaken.

Bloed wordt maar max. 2 weken bijgehouden dacht ik.

metaphore

Legacy Member
EverlastingHate zei:
In zijn bloed he :s

da had ik wel door :)
Dat bloedonderzoek zou dan wel in opdracht van de politie zijn hé slimpie :p
dus drugs in da bloed zou gemeld worden.


@user_BELGIUM
drugs heeft er wel iets mee te maken
ge kunt precies niet goed volgen :)

User_BELGIUM

Legacy Member
metaphore zei:
@user_BELGIUM
drugs heeft er wel iets mee te maken
ge kunt precies niet goed volgen :)

ja kwas ff nie mee hoe dat da nu zat met 'onder invloed' ff vergeten dat gedrogeerd zijn ook 'onder invloed' is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan