Archief - Besef komt pas na je studie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CyberLama

Legacy Member
Ik zit nu in mijn derde jaar industrieel ingenieur en ik weet nu al dat het studentenleven een tof leventje is, en niet te vergelijken valt met werken.
In mijn studentenclubs zitten ook aardig wat afgestudeerden die nog graag eens afkomen, maar da's altijd miserie. Ze moeten kostbare vakantiedagen opsouperen als ze eens een voormiddagje willen uitslapen, ze hebben een bioritme die hen in slaap laat vallen tegen twee uur 's nachts, ze hebben een hele hoop kosten en en zorgen aan huis, auto... En dat zijn dan nog de soort mensen die nog moeilijk afscheid kunnen nemen van hun studentenleven, je hebt er nog een veel grotere groep die dan al lang samenwoont en misschien al denkt aan kinderen en een lening en heel de bataklan. Dat wil ik momenteel nog zo ver mogelijk van mij af houden.

Ik weet alvast dat ik mijn resterende anderhalf jaar flink zal genieten (en er proberen door te geraken...).


Nugoed, veel hangt ook af van je situatie thuis. Ik kom goed overeen met mijn ouders en zij hebben geen problemen om mijn studies te betalen. In veel gevallen is dit anders en is een tweede opleiding of nog enkele jaartjes thuis blijven wonen terwijl je al werkt helemaal geen optie, wat je dus natuurlijk nogal beperkt in je keuze.

ShPonGle

Legacy Member
CyberLama zei:
je hebt er nog een veel grotere groep die dan al lang samenwoont en misschien al denkt aan kinderen en een lening en heel de bataklan. Dat wil ik momenteel nog zo ver mogelijk van mij af houden.
hmmz is slechts uitstel van executie ze, you're dead meat :lol:

jorrelemargi

Legacy Member
virox zei:
Op dit moment zit ik in m'n 2de Bac Handelswetenschappen in Gent. Zalig leventje daar, de vrijheid, nie meer behandelt worden als een klein kind, ...

Wat ik later zou willen worden? Liefst ergens in de publiciteit/marketing sector terecht komen. In m'n 3de Bac ga ik uiteraard voor Marketing kiezen. Na HW ga ik zou ik graag nog een algemene grafische opleiding volgen. Waarschijnlijk wordt dit avondschool ofzo.

Liefst van al zou ik dus op een reclame bureau werken. Maar de grootste kans zit erin dat ik en de verkoop/marketing afdeling van een bedrijf terecht komt. Maar met de nodige ambitie en inspanning zal ik wel ergens terecht komen wat mij ligt.

ge hebt in ieder geval de goeie ambitie en ge weet al waar ge heen wilt :niceone:

zeker da laatste zinneke gaat u nog van pas komen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan