Archief - Besef komt pas na je studie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suicide Monkey

Legacy Member
Dat je een beetje een droombeeld hebt ervan,
logistiek is een sector waar harde concurentie heerst vanuit buitenland.
Wil je een goed loon zul je het in een kaderfunctie moeten zoeken en veel ondankbare overuren moeten kloppen en zaterdagwerk waarvan je de helft nog is mag afdragen ook
Veel geld valt er als magazijnmedewerker/bediende niet te rapen.
Als je het op de werkvloer wil zoeken, vermits je o zo graag met de heftruk wil rondrijden (wat dan meestal ook maar is voor de lader/losser) raad ik je aan om een ploegenstelsel te zoeken en zoveel mogelijk attesten voor de voertuigen mee te pikken.

Sorry to burst your bubble.

*Maya* even onder andere account :)

KnackyBall

Legacy Member
Suicide Monkey zei:
Dat je een beetje een droombeeld hebt ervan,
logistiek is een sector waar harde concurentie heerst vanuit buitenland.
Wil je een goed loon zul je het in een kaderfunctie moeten zoeken en veel ondankbare overuren moeten kloppen.
Veel geld valt er als magazijnmedewerker/bediende niet te rapen.
Als je het op de werkvloer wil zoeken, vermits je o zo graag met de heftruk wil rondrijden (wat dan meestal ook maar is voor de lader/losser) raad ik je aan om een ploegenstelsel te zoeken en zoveel mogelijk attesten voor de voertuigen mee te pikken.
Ja inderdaad, ik ga da proberen om met een heftruck te rijden in ploegensysteem.
Dit ga ik moeten doen volgend jaar in het 7de Logistiek (10 weken blokstage/en in de week 1 of 2 keer)

virox

Legacy Member
Op dit moment zit ik in m'n 2de Bac Handelswetenschappen in Gent. Zalig leventje daar, de vrijheid, nie meer behandelt worden als een klein kind, ...

Wat ik later zou willen worden? Liefst ergens in de publiciteit/marketing sector terecht komen. In m'n 3de Bac ga ik uiteraard voor Marketing kiezen. Na HW ga ik zou ik graag nog een algemene grafische opleiding volgen. Waarschijnlijk wordt dit avondschool ofzo.

Liefst van al zou ik dus op een reclame bureau werken. Maar de grootste kans zit erin dat ik en de verkoop/marketing afdeling van een bedrijf terecht komt. Maar met de nodige ambitie en inspanning zal ik wel ergens terecht komen wat mij ligt.

russian

Legacy Member
jorrelemargi zei:
ik heb persoonlijk 2 hogere studies afgerond met veel plezier en zonder ooit herexamens te hebben. Altijd graag naar school gegaan en me goed geamuseerd na de uren.

Daarna komt echter de grote stap: het weirkleven! nu 1 jaar gewerkt en ik denk "studeren was toch de schoonsten tijd", de cliché die de ouders altijd maar bovenhalen, maar in mijn geval lijkt die toch te kloppen ;)


Staan de studerende mensen er al bij stil wat ze willen worden en weten ze dat ook duidelijk? Ik had er niet echt een idee van toen ik afstudeerde en vraag me nog altijd af wat ik echt wil

Na de studies begint te meer stil te staan bij wat ge int leven wilt, en beseft ge soms dat ge (nog) ni op de goeie weg zijt ;)

hebben nog mensen da gevoel al gehad? :woohoo:


Hoewel het weinig gebeurt, sta ik voor de volle 100% achter uw mening. Ik kan het niet beter verwoorden. Eigenlijk heel jammer maar de mooiste tijd is uw studententijd. En dat met veel voorsprong... Ik heb elke dag heimwee naar toen en heb het er persoonlijk heel, heel moeilijk mee.

diem

Legacy Member
ik heb dat gevoel voortdurend maar ik heb ook zo iets van, dat doe ik nie gans mijn leven juist een aantal jaar om wat centjes te verdienen en daarna vind ik wel iets wat ik graag doe. ik maak mij niet te veel zorgen :) Life is easy

Savage

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Hoewel het weinig gebeurt, sta ik voor de volle 100% achter uw mening. Ik kan het niet beter verwoorden. Eigenlijk heel jammer maar de mooiste tijd is uw studententijd. En dat met veel voorsprong... Ik heb elke dag heimwee naar toen en heb het er persoonlijk heel, heel moeilijk mee.

ik denk dat de meeste postmoderne mensen het er heel moeilijk mee hebben. Probleem is gewoon het doorgedreven rationalisme waar velen zelf het slachtoffer van worden. Ik heb daarstraks nog aan iemand uitleg gegeven wat mij zo aanspreekt in "De Schreeuw" van Munch en ik kon het niet beter verwoorden dan op deze manier: het failliet van de mensheid. Denk nu niet dat ik een romanticus ben cfr 19e eeuwse opvattingen, maar het feit is wel dat ik en velen in mijn omgeving terug trachten te ontsnappen naar oord van rust en kalmte. Daarom volgens mij ook de hernieuwde zoektocht naar religies en dergelijke :)

Maar kom, het is niet de bedoeling hier filosofisch uit te hoek trachten te komen, laten we gewoon accepteren dat studeren idd de beste tijd van uw leven is, wat iedereen ook zegt ...

Hmgrwngd

Legacy Member
Savage zei:
laten we gewoon accepteren dat studeren idd de beste tijd van uw leven is, wat iedereen ook zegt ...

Ik accepteer dat niet als waarheid, omdat het gewoon zo gigantisch subjectief is.

Sommige mensen worden gepest; al het studeerwerk, irritante leerkrachten, als je jong bent -> veel meer grenzen en controle , sommige mensen slagen niet, hebben leerproblemen, etc etc.

Ik ben dat blinde opgehemel beu van "studententijd is de beste tijd".

Aan elke periode in je leven zitten er veel voor- en nadelen; en je moet het beste maken van elk moment in je leven.

In je studententijd word je 'carpe diem' aangeleerd, maar mij lijkt het dat heel weinig mensen die boodschap echt voelen en tot uiting brengen in daden.
Het verleden is niet beter, het verleden is anders.

Darth-Falcon

Legacy Member
idd dat is mijn gevoel, zolang ge nog studeert valt ge onder de genade van uw ouders, weinig geld, beperkt in uw doen en laten, van zodra ge werkt hebt ge tenminste geld en zijt ge pas echt op u eigen

^MystiQ

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
idd dat is mijn gevoel, zolang ge nog studeert valt ge onder de genade van uw ouders, weinig geld, beperkt in uw doen en laten, van zodra ge werkt hebt ge tenminste geld en zijt ge pas echt op u eigen


Van zodra ge werkt zijt ge nog steeds afhankelijk van uw ouders, de gevallen die erin slagen om onmiddelijk na hun studies het huis te verlaten en op hun benen te kunnen staan zijn eenzaten .. :)

Savage

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik accepteer dat niet als waarheid, omdat het gewoon zo gigantisch subjectief is.

Sommige mensen worden gepest; al het studeerwerk, irritante leerkrachten, als je jong bent -> veel meer grenzen en controle , sommige mensen slagen niet, hebben leerproblemen, etc etc.

Ik ben dat blinde opgehemel beu van "studententijd is de beste tijd".

Aan elke periode in je leven zitten er veel voor- en nadelen; en je moet het beste maken van elk moment in je leven.

In je studententijd word je 'carpe diem' aangeleerd, maar mij lijkt het dat heel weinig mensen die boodschap echt voelen en tot uiting brengen in daden.
Het verleden is niet beter, het verleden is anders.

ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt, aangezien het niet mijn bedoeling is om met die zin te veralgemenen, immers maken uitzonderingen de regel. Wat ik wel wil zeggen is, dat bepaalde interpretaties op vlak van vriendschappen en bepaalde aspecten van persoonlijke intenties al gevoed worden tijdens een studentenperiode. Wat eenieder achteraf hiermee doet, is persoonlijk in te vullen.
Ikzelf heb al es gestudeerd, gewerkt en studeer nu terug opnieuw, dus ik kan uit vrij goeie persoonlijke ervaring zeggen dat studeren wel effectief de beste tijd is die je je kan inbeelden (en dan bedoel ik gezien over de 26 jaar leven die ik achter de rug heb).

zarathustra

Legacy Member
meh

studententijd == veel tijd, weinig geld..
werkend leven (veronderstel ik aangezien ik nog maar in mijn 4de jaar burgerlijk ir. zit :p ) == geen tijd, beetje meer geld.

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van leren tevreden zijn met wat je hebt.

Ali_

Legacy Member
zarathustra zei:
meh

studententijd == veel tijd, weinig geld..
werkend leven (veronderstel ik aangezien ik nog maar in mijn 4de jaar burgerlijk ir. zit :p ) == geen tijd, beetje meer geld.

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van leren tevreden zijn met wat je hebt.

Ik denk dat een beetje meer geld verkeerd is. Zeker als je burgerlijk doet...
Maar ik denk wel dat ik liever met wat minder geld leef en dan veel kan feesten => studentenleven is toch wle de max

zarathustra

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik denk dat een beetje meer geld verkeerd is. Zeker als je burgerlijk doet...
Maar ik denk wel dat ik liever met wat minder geld leef en dan veel kan feesten => studentenleven is toch wle de max

bwah

Je hebt wel *veel* meer geld, maar je moet ook *veel* meer zelf betalen eh. Elektriciteit, water, belastingen allerhande, verzekeringen, leningen/huur, voedsel >_<, dingen die kapot gaan,..

noot: ik zie de dingen wel somber in dus tja :p

TippedTerox

Legacy Member
jeroenrams zei:
Ikzelf besef dat ik momenteel een serieus luxeleven heb aan de hogeschool... Enkel begin ik het school écht beu te worden, vooral vakken als frans & engels waar je niet voor kan kiezen haat ik gewoon. Ik die financiën - verzekeringen (2e jaar momenteel) en dat interesseerd me echt enorm, maar je moet verdorie meer inzitten met die talen dan met hetgeen waar je eigenlijk voor kiest.

Om die reden zou ik liever gaan werken dan op school zitten...

Frans heb je nog niet zozeer nodig, Engels ZEKER en VAST. Ik zit in het laatste jaar, en dat is een werkjaar. Heb in dit laatste half jaar veel meer persoonlijkheid en werkdrift gekregen dan in de voorbije 2 jaar. En eu, dat Engels en Frans in Financie- en verzekeringen is nu niet zo moeilijk hé ...

Ali_

Legacy Member
TippedTerox zei:
Frans heb je nog niet zozeer nodig, Engels ZEKER en VAST. Ik zit in het laatste jaar, en dat is een werkjaar. Heb in dit laatste half jaar veel meer persoonlijkheid en werkdrift gekregen dan in de voorbije 2 jaar. En eu, dat Engels en Frans in Financie- en verzekeringen is nu niet zo moeilijk hé ...

Frans zal misschien tijdens de studie niet heel belangrijk zijn, maar als je een job wil kun je best je frans opkrikken. (bijna) geen enkele job is beschikbaar als je enkel Nederlands kunt.

TippedTerox

Legacy Member
Ja, ik weet wel dat ik mijn Frans beter zou opkrikken, maar hij sprak dat talen niet belangrijk zijn in de bank- en verzekeringssector :)

ShPonGle

Legacy Member
op threadvraag: volmondig JA. na 5 jaar succesvol studeren bleek dat ik echt niet graag da werk deed en heb ik pas dan vr eerste maal zelf studiekeuze gemaakt met als gevolg dak nu werk heb dat me wel heel goed ligt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan