Archief - Besef komt pas na je studie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jorrelemargi

Legacy Member
ik heb persoonlijk 2 hogere studies afgerond met veel plezier en zonder ooit herexamens te hebben. Altijd graag naar school gegaan en me goed geamuseerd na de uren.

Daarna komt echter de grote stap: het weirkleven! nu 1 jaar gewerkt en ik denk "studeren was toch de schoonsten tijd", de cliché die de ouders altijd maar bovenhalen, maar in mijn geval lijkt die toch te kloppen ;)


Staan de studerende mensen er al bij stil wat ze willen worden en weten ze dat ook duidelijk? Ik had er niet echt een idee van toen ik afstudeerde en vraag me nog altijd af wat ik echt wil

Na de studies begint te meer stil te staan bij wat ge int leven wilt, en beseft ge soms dat ge (nog) ni op de goeie weg zijt ;)

hebben nog mensen da gevoel al gehad? :woohoo:

coap

Legacy Member
Ik studeer maar besef goe dak beter nog iet zoek om nog wat verder te studeren. Maarja das het handige aan stages , dan wete wa u werk ga zijn :)

passero

Legacy Member
Al vanaf het 4de middelbaar wist ik wat ik wou worden en nu ben ik dat ook effectief en ben content...
Om eerlijk te zijn vind ik mijn leven nu, leuker dan het studentenleven... misschien omdat ik eigenlijk nooit genoten heb van het studentenleven gelijk anderen... ben nooit zat geweest tijdens mijn studieperiode, nooit gaan fuiven of in studentenclubs gezeten ofzo..
Khad wel een sociaal leven maar lag volledig buiten de school.

Na mijn studie ben ik ook een aantal dingen gaan doen waar ik toen geen tijd voor had zoals muziekschool.
Ik heb nu eigenlijk meer vrije tijd dan tijdens mijn studentenleven en heb van mijn hobby mijn beroep kunnen maken, wa moet je nog meer hebben? :d

Stimpy

Legacy Member
jorrelemargi zei:
en... is it? :)
en hoe lang werkt ge al?

werk dikke anderhalve maand
tis nog wel relax enal, ict / helpdesk van hogeschool
ma mss iets te basic om 3 jaar voor gestudeerd te hebben :-/ dno of er doorgroeimogelijkheden zijn enz. indien ja zit ik hier wel goed denk k :)

den Acid Burn

Legacy Member
het was inderdaad ne schonen tijd.
ik voel me nu ook heel goed opt werk
maar met periodes als kerstmis en de zomer mis ik toch die schoolvakanties :p

werk nu 6 maanden als programmeur bij commsquare maar nu ze gezien hebben dat ik redelijk thuis ben in linux doe ik ook het server onderhoud, netwerkonderhoud en als er iemand problemen heeft ga ik dat meestal ook oplossen.
waren hier allemaal windows servers, stuk voor stuk aant vervangen door linux (buiten de Active Directory server)

volledig voip netwerk opgezet met asterisk

met html, css, php, javascript, ... heb ik ook alw at ervaring en ik heb nu ook al de nieuwe website mogen doen.
waarom veel geld voor betalen als we het zelf kunnen zei ik.

kortom dus heel gevarieerd en erg plezant werken zo :)


alleen die vakanties he :cry:

jorrelemargi

Legacy Member
passero zei:
Ik heb nu eigenlijk meer vrije tijd dan tijdens mijn studentenleven en heb van mijn hobby mijn beroep kunnen maken, wa moet je nog meer hebben? :d

mogen we weten wat ge doet?
ik heb nu absoluut te weinig vrije tijd eigenlijk... da stoort me nog het meest van al

jorrelemargi

Legacy Member
coap zei:
Ik studeer maar besef goe dak beter nog iet zoek om nog wat verder te studeren. Maarja das het handige aan stages , dan wete wa u werk ga zijn :)

als ik iets kan aanraden voor onze minister van onderwijs, dan is het:
las verschillende! stages in in elke opleiding, en leg de nadruk op "interesse van de leerling", eerder dan op "tegen die datum moet ge een stage hebben"

:)

passero

Legacy Member
ik ben nu webdeveloper in oracle. Programmeur mee andere woorden :)
en aangezien ze bij ons opt werk maar een bepaald aantal VPN verbindingen hebben kan ik thuis nie werken dus heb ik heel veel vrije tijd :)

Nu ja, in mijn vrije tijd moet ik wel koken, kuisen en andere dagdagelijkse dingen maar dat stoort me niet eigenlijk.

Nooby007

Legacy Member
ik zit nu in het 6de en ik wil belange nog ni gaan werken, maar ik zie het ook ni echt zitten om verder te studeren.. :oink: Dus ik zal maar andere dingen zoeken dan werken om geld te verdienen :p

Rage

Legacy Member
passero zei:
ik ben nu webdeveloper in oracle. Programmeur mee andere woorden :)
en aangezien ze bij ons opt werk maar een bepaald aantal VPN verbindingen hebben kan ik thuis nie werken dus heb ik heel veel vrije tijd :)

Nu ja, in mijn vrije tijd moet ik wel koken, kuisen en andere dagdagelijkse dingen maar dat stoort me niet eigenlijk.

Ik dacht even dat ge artiest waard geworden, en optrad met uw gitaar :rofl:

boogje

Legacy Member
ik zit nu in het 4de middelbaar, ik heb nu net een examen afgelegd. Oké, je zal denken " is toch niet zwaar", maar er zijn weldegelijk mensen die dan al wa moeten knokken om dingen eirn te krijgen en vooral als je een hele week moe bent en om 8 uur al in uw bed ligt. Ik ben dus nu wéér moe maar nu moet ik een hoofdvak leren voor morgen <_<

als ik nu gewoonweg één keer kon uitslapen, dan leerde ik 10 keer zo goe

dat lijkt me nu wel "beter" aan het werkleven : je werkt, je komt thuis, maar dan moet je niet NOG es werken als je thuiskomt ( valt te zien, sommige mensen dan weer wel natuurlijk). Het minst toffe aan het werkleven is dan die vakanties missen en bijkomende stress (?)

Gentei

Legacy Member
den Acid Burn zei:
het was inderdaad ne schonen tijd.
ik voel me nu ook heel goed opt werk
maar met periodes als kerstmis en de zomer mis ik toch die schoolvakanties :p

werk nu 6 maanden als programmeur bij commsquare maar nu ze gezien hebben dat ik redelijk thuis ben in linux doe ik ook het server onderhoud, netwerkonderhoud en als er iemand problemen heeft ga ik dat meestal ook oplossen.
waren hier allemaal windows servers, stuk voor stuk aant vervangen door linux (buiten de Active Directory server)

volledig voip netwerk opgezet met asterisk

met html, css, php, javascript, ... heb ik ook alw at ervaring en ik heb nu ook al de nieuwe website mogen doen.
waarom veel geld voor betalen als we het zelf kunnen zei ik.

kortom dus heel gevarieerd en erg plezant werken zo :)


alleen die vakanties he :cry:

hehe toen ik voor het eerst een pc had intresseerde mij de pc heel hard ben ik later besloten om programmeur te worden, ik zit nu in mijn laatste jaar middelbaar en wrs volgend jaar hoogeschool informatica programmeren, wat ik wil vragen wordt dat programmeren op den duur niet saai?? ik bedoel heel de dag voor uw computerscherm code zien of eventuele fouten opzoeken, ik bedoel ik wil echt dat werk doen maar ben bang dak op 1 jaar scheef ga zien van elke dag code zien enzo...ben bang dat da saai wordt...
Ook wat ik wil vragen is betaalt het goed??

den Acid Burn

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
hehe toen ik voor het eerst een pc had intresseerde mij de pc heel hard ben ik later besloten om programmeur te worden, ik zit nu in mijn laatste jaar middelbaar en wrs volgend jaar hoogeschool informatica programmeren, wat ik wil vragen wordt dat programmeren op den duur niet saai?? ik bedoel heel de dag voor uw computerscherm code zien of eventuele fouten opzoeken, ik bedoel ik wil echt dat werk doen maar ben bang dak op 1 jaar scheef ga zien van elke dag code zien enzo...ben bang dat da saai wordt...
Ook wat ik wil vragen is betaalt het goed??

bwa saai.
ik doe nu ook andere dingen buiten programmeren, anders zou het soms wel eens saai kunnen worden ja.
ik heb ook pas echt deftig object georienteed leren programmeren hier op mijn werk.
mijn overste (den tom) is erg strict kwa OO Design en dat helpt echt enorm.
We kopen ookr egelmatig boeken aan over OO Design and what else.
Als ik een bepaald boek interessant vind mag ik die egwoon op amazon bestellen enzo

Altijd leuk om uzelf verder te perfectioneren op bepaalde gebieden.
niet te vergelijken met school!

voor de rest hangt het er natuurlijk ook vanaf.
het ene project is al interessanter als het andere, maar dat hebt ge overal wel denk ik.

en kwa loon mag ik ook niet klagen
2000 bruto als starter en zijt maar gerust dat de staat daar gretig aan knabbelt (zeg maar schrokt)
gelukkig nog een heleboel extra legale voordelen erbovenop

Emerxill

Legacy Member
passero zei:
Al vanaf het 4de middelbaar wist ik wat ik wou worden en nu ben ik dat ook effectief en ben content...
Om eerlijk te zijn vind ik mijn leven nu, leuker dan het studentenleven... misschien omdat ik eigenlijk nooit genoten heb van het studentenleven gelijk anderen... ben nooit zat geweest tijdens mijn studieperiode, nooit gaan fuiven of in studentenclubs gezeten ofzo..
Khad wel een sociaal leven maar lag volledig buiten de school.

<knip>
Same here, op da zat zijn tijdens de studieperiode na :p.
Mijne vrije tijd varieert van project tot project.

Het grootste voordeel is dat ik meestal mijn dag zelf kan invullen (zolang ik ma 8u gewerkt heb).
Doordat ik in de outsourcing zit kom ik ook op veel meer plaatsen en leert ge altijd wel interessante mensen kennen :)
Ik heb ook nie echt het gevoel van "is dit het nu wat ik de rest van mijn leven ga doen". Want het kan 2 kanten uit. Wat ik momenteel doe (java developer) kan ik nog wel een tijdje volhouden. Ook bestaat de mogelijkheid om later in projectmanagement te stappen, wat weer heel iets anders is...
Daarnaast is het aspect "centjes" ook niet onbelangrijk.

passero

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik dacht even dat ge artiest waard geworden, en optrad met uw gitaar :rofl:


bwa ja, moest ik daar evenveel mee kunnen vedienen, waarom niet hé :)

EternalSilence

Legacy Member
ik werk nog nie (gelukkig :p)
maar ik kan er wel inkomen dat sommige 'school' missen

in het peuter, mis je een kleine bederfd kind zijn
in het kleuter, mis je de peuterklas
in het lager, mis je de kleuterklas
in het middelbaar, mis je het lager
in het hoger/unief, mis je het middelbaar
op je werk, mis je hoger/unief (studententijd)

hybrid

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ik werk nog nie (gelukkig :p)
maar ik kan er wel inkomen dat sommige 'school' missen

in het peuter, mis je een kleine bederfd kind zijn
in het kleuter, mis je de peuterklas
in het lager, mis je de kleuterklas
in het middelbaar, mis je het lager
in het hoger/unief, mis je het middelbaar
op je werk, mis je hoger/unief (studententijd)

²nd that

Hellrabbit

Legacy Member
geen idee wat ik later ga worden
ik zit dan ook nog maar in men 2e jaar van men hogere opleiding en ik moet na volgend jaar nog een master kiezen die redelijk bepalend is "wat" ik nu juist studeer

en zelfs dan nog is er niet zoiets als een vast beroep verbonden aan mijn diploma, dus het kan nog alle richtingen uit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan