metaphore
Legacy Member
boogje zei:ik zit nu in het 4de middelbaar, ik heb nu net een examen afgelegd. Oké, je zal denken " is toch niet zwaar", maar er zijn weldegelijk mensen die dan al wa moeten knokken om dingen eirn te krijgen en vooral als je een hele week moe bent en om 8 uur al in uw bed ligt. Ik ben dus nu wéér moe maar nu moet ik een hoofdvak leren voor morgen <_<
als ik nu gewoonweg één keer kon uitslapen, dan leerde ik 10 keer zo goe
dat lijkt me nu wel "beter" aan het werkleven : je werkt, je komt thuis, maar dan moet je niet NOG es werken als je thuiskomt ( valt te zien, sommige mensen dan weer wel natuurlijk). Het minst toffe aan het werkleven is dan die vakanties missen en bijkomende stress (?)
dat is het voordeel aan hoger onderwijs
als ge tijd hebt kunt ge nekeer uitslapen want ge hebt nie elke dag examen
hoe dan ook, opt einde van de examens bent ge altijd uitgeput en toch slaap ik meestal voldoende...
leren is gewoon een serieus vermoeiende bezigheid.

)
vooral de laatste jaren dervan, ik ging echt graag naar school; en ik besefte dat toen ook al.
), aan de hand van je interesses, maar ook aan de hand van hetgeen nodig is om jouw interesses uit te voeren. dan komt dat allemaal wel vanzelf (al zeg ik niet dat je nooit es iemand kan gebruiken die je wat meer uitleg geeft). maar van een studierichting te doen, daar wordt je zo loom en moe van, jesus.