Archief - Alleen gaan wonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Weten dat ge volgende week dinsdag voor een paar dagen eens effe naar engeland zou moeten gaan voor een opleiding, constant moet rondrijden, constant andere mensen ontmoeten...
ME WANTS! :applause:

ShPonGle

Legacy Member
ik heb ook nog zogezegd 2 jaar deeltijds gewerkt en gestudeerd: kging in werkelijkheid totaal nie gaan werken, geen frank verdiend, en kging nagenoeg nooit naar de les :lol:
mr kwas er uiteindelijk wel door vr die studies :unsure:
kwil mr zeggen, oppassen met deeltijdse regimes, leegaarden is o so easy (en zo leuk:p)

prutseke

Legacy Member
kzou ook graag alleen gaan wonen (alja gaan samenwonen me men vriend :love: :love: )
maar ik studeer nog (kmoet nog 2,5 jaar doen, alst meezit)
men vriend werkt in den bouw en verdient een aardig centje en ik doe weekendwerk dat ook goed verdient maar in de winter lig ik stil :s dus niet echt genoeg om mee rond te komen denkt ik

dingen die me tegenhouden:

- ik en men vriend zijn no maar 4 maand samen (ni dat ni goed gaat ze maja)
- ik wil men diploma als opvoedster ebbe want ik wil ni de rest van men leven op een bureatje gaan zitten :oink: (heb secretariaat talen gedaan)
- eens ik weg ga mag ik ni meer binnen van men vader :evil:
- tis toch zo gemakkelijk, ge komt thuis van school/stage, voeten onder tafel steken en get eten, alles is gewassen en gestreken, en kmoe niet kuisen enal

de redens wrm ik hier weg wil!
- de afstand tussen ik en men vriend is massa's telkens een uur en een half rijden :$ en das te ver voor ik want ik mis hem constant en ik wil iedere seconde van de dag bij hem zijn. :$
- kzent hier beu :sad:

EverlastingHate

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
ME WANTS! :applause:


ME HATES :x

dit lijkt me een leuke routinejobke :D

Plannen van transporten per lichter/trein
Maken van laadplannen
Opvolgen van lichters/treinen
Communicatie met terminals/klanten

Verwacht:
Min. A2-diploma
Vlotte verwerking van informatie per computer
Nauwkeurig en zelfstandig kunnen werken
Teamspeler

Biedt:
Jonge dynamische ploeg
Kans om mee te groeien met het bedrijf
Extralegale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering)
Vast contract na proefperiode
Tijdsregeling: Dag - Voltijds

eens briefken schrijven

Ik hoop dat ik daar 40 jaar lang kan zitten aandikken.

boostah

Legacy Member
vdab cursus in een knelpunt beroep, houdt ge uw werkloosheidsuitkering (en als ge die eigenlijk nog ni moogt hebben krijgde nogaltijd de een of dander uitkering)+ ge hebt na 9 maand ofzo uw diploma

hatetn

Legacy Member
ShPonGle zei:
ik heb ook nog zogezegd 2 jaar deeltijds gewerkt en gestudeerd: kging in werkelijkheid totaal nie gaan werken, geen frank verdiend, en kging nagenoeg nooit naar de les :lol:
mr kwas er uiteindelijk wel door vr die studies :unsure:
kwil mr zeggen, oppassen met deeltijdse regimes, leegaarden is o so easy (en zo leuk:p)



welja da is dan het probleem bij deeltijds
ik doe ook deeltijds maar zet me er ook effectief voor in
als ik in een heel schooljaar 5 dagen thuisblijf(werk+school) is het veel
binnen 3 weken begin ik vast waar ik 2jaar deeltijds heb gewerkt en heb ondertussen ook een schone frank verdient en ben er ook altijd door
enige verchil ik heb iets geleerd en jij niet wie gaat er dan het verst raken me zijn ik ben er door in het deeltijds
ze laten u vrij maar ge kunt enkel uzelf straffen
denkte da u school ermee inzit dagge nie gaat(nee)
zit u werkgever ermee in da ge nie gaat en u nie moe betalen(nee want ge moogt gerust zijn da ze de meeste in het bedrijf direct kunnen vervangen)
wie blijft er over die er niets aan heeft
jij en niemand anders sta gescheten

themummy123

Legacy Member
boostah zei:
vdab cursus in een knelpunt beroep, houdt ge uw werkloosheidsuitkering (en als ge die eigenlijk nog ni moogt hebben krijgde nogaltijd de een of dander uitkering)+ ge hebt na 9 maand ofzo uw diploma

VDAB kan geen diploma's afgeven. Daarvoor zijn ze niet bevoegd. Ze geven attesten. De ene werkgever neemt dat aux serieux, de andere lacht daarmee.

Daarom dat de VDAB samenwerkt met avondscholen, want avondscholen kunnen wel een diploma geven.

Ik persoonlijk volg een opleiding boekhouding bij de vdab. (9 maanden ongeveer).
Tegelijk ben ik ook al begonnen aan de avondschool graduaat boekhouden.
Na 3 jaar heb ik dus m'n graduaat. + krijg ik ondertussen een uitkering(maar kheb nu effe(nog 6maanden) wachttijd:baard:
Als ik m'n graduaat heb behaald kan ik nog een jaartje Hogeschool volgen zodat ik m'n graduaat kan omzetten naar een bachelor.

Dus ik behaal in 4 jaar m'n bachelor ipv 3 jaar bij een student(hogeschool)
Het voordeel is dat ik in die 3 jaar een uitkering krijg(wachtuitkering of werkloosheidsuitkering als je hebt gewerkt) Een student kan 3 jaar op zijn kinnen kloppen:evil:

Ik studeer EN krijg een uitkering(zal krijgen, whatever):p

Nadeel is dat je in klas zit van 30+jarigen. Er zijn weinig mensen van jouw leeftijd. Ik ben zelf de jongste. Het voordeel hiervan is dat je bij mensen terechtkomt die al ervaring hebben in het leven en waarvan je heel veel kan leren.


PS
Ik raad u aan om uw a2 te halen, want bij sommige beroepen(vb bij de overheid) mag je niet beginnen zonder a2, ook al hebt ge uw a1 al..

Trouwens, als je a1 boekhouden hebt, zonder a2, kunt ge enkel maar in de boekhoudkundige sector werken. Als je vb iets anders wilt doen, kan het niet, omdat je geen a2 hebt.
Er zijn veel mensen die deze fout gemaakt hebben. Ze hebben het school nooit afgemaakt en denken dat hun a1 diploma een a2 overtreft. DAT IS NIET ZO!

Forze

Legacy Member
Alles hangt vooral af van de persoon zelf mensen: iedereen is anders & iedereen heeft een andere mentaliteit.

Als je wil verderleren, doe het dan; indien niet, stop dan & zoek een job: als je WIL werken & er de moeite voor wil doen, vind je wel een goede job.

Ik ben zelf een schoolverlater & ben onmidellijk gestart met werken, & heb na 6 jaar geen greintje spijt hiervan. Ik verdien goed (leuke werksfeer (vind ik een van de belangrijkste zaken van een job!!!!!), zeer goeie collega's (idem vorige punt), goedbetaald naar werken, krijg zelfs aanbiedingen om bij concurrenten te werken ...) in mijn ogen & zou het voor geen geld willen omruilen voor academische studies.

Bose

Legacy Member
nico zei:
dit zijn dan weer zeer interessante reacties. ook van de andere 2 users.
kan je even meer duidelijkheid geven over welke sector het gaat? (mss is dit niet het geval in alle sectoren.

btw : de 2500 euro is idd netto.
en bedankt voor de links.

@ CFK :
volgens uw profiel bent u 17jaar. ik zou dus maar wat dimmen. dit is idd niet de beste keuze en kzou ze ook niet willen maken. maar er zijn soms dingen in het leven waar je je moet aan kunnen aanpassen

lal :x , leer dan iets anders dat ge aankunt, doe uw (evil)examens en voila, gedaan. dan hebde ten minste een diploma.

sir oinksalot

Legacy Member
zit ook zowat in zo'n situatie, ben nu bezig aan men 7de jaar kantoor maar ik denk dat ik er nu ook mee ga stoppen, omdat op zich dat diploma voor mij weinig zal uitmaken gezien ik echt niet op een bureau wil werken, en voor andere jobs kom ik toch niet in aanmerking met dat diploma dusja... heb nu ook een mooie aanbieding gekregen bij een bedrijf waar ik reeds vakantie werk gedaan heb en wat ik echt plezant vonc (magazijnwerk, ik persoonlijk vind dat echt tof ja, vrij zwaar werk maar dan gaat de dag teminste vooruit, ipv op een bureau te zitten wat ik nu al anderhalf jaar elke week 2 dagen doe als stage, waar ik echt de uren zit af te tellen)

themummy123

Legacy Member
sir oinksalot zei:
zit ook zowat in zo'n situatie, ben nu bezig aan men 7de jaar kantoor maar ik denk dat ik er nu ook mee ga stoppen, omdat op zich dat diploma voor mij weinig zal uitmaken gezien ik echt niet op een bureau wil werken, en voor andere jobs kom ik toch niet in aanmerking met dat diploma dusja... heb nu ook een mooie aanbieding gekregen bij een bedrijf waar ik reeds vakantie werk gedaan heb en wat ik echt plezant vonc (magazijnwerk, ik persoonlijk vind dat echt tof ja, vrij zwaar werk maar dan gaat de dag teminste vooruit, ipv op een bureau te zitten wat ik nu al anderhalf jaar elke week 2 dagen doe als stage, waar ik echt de uren zit af te tellen)

met dat 7de jaar wordt uw BSO diploma gelijkgesteld als een TSO diploma, dus ik zou niet stoppen. In sommige scholen krijg je ook uw bedrijfsbeheer(je weet maar nooit wanneer je die nodig hebt). Dat dient om te beginnen als zelfstandige. Ik heb dat al gekregen in 6 Handel TSO. Maar niet elke school geeft dat uit, dacht ik.:s

Ik ken veel gasten die kantoor hebben gedaan en nog opzettelijk het 7de erbij doen om hun diploma te doen opwaarderen.

sir oinksalot

Legacy Member
themummy123 zei:
met dat 7de jaar wordt uw BSO diploma gelijkgesteld als een TSO diploma, dus ik zou niet stoppen. In sommige scholen krijg je ook uw bedrijfsbeheer(je weet maar nooit wanneer je die nodig hebt). Dat dient om te beginnen als zelfstandige. Ik heb dat al gekregen in 6 Handel TSO. Maar niet elke school geeft dat uit, dacht ik.:s

Ik ken veel gasten die kantoor hebben gedaan en nog opzettelijk het 7de erbij doen om hun diploma te doen opwaarderen.

mja feit is, ik ben gewoon schoolmoe, en ik vraag me af hoeveel meer opties ik zou hebben met dat diploma van 7de jaar, gelijkgestelt als een tso diploma is ook een fabeltje, dan heb je gewoon een diploma.. maar een werkgever zal een 7de jaar bso diploma nooit evenwaardig vinden als een van tso...
vooral dan ook het feit dat ik nu een goeie werkaanbieding heb met een redelijk mooi loon overtuigen me alleen maar meer om te stoppen

themummy123

Legacy Member
sir oinksalot zei:
mja feit is, ik ben gewoon schoolmoe, en ik vraag me af hoeveel meer opties ik zou hebben met dat diploma van 7de jaar, gelijkgestelt als een tso diploma is ook een fabeltje, dan heb je gewoon een diploma.. maar een werkgever zal een 7de jaar bso diploma nooit evenwaardig vinden als een van tso...
vooral dan ook het feit dat ik nu een goeie werkaanbieding heb met een redelijk mooi loon overtuigen me alleen maar meer om te stoppen

Ik niet dat het een fabeltje is hoor.:s

Meh, ge kunt nog 40 á 45 jaar werken, nu nog 1 á 3jaar(hogeschool) verder doen, maakt niks uit. Je doet maar he, tis uw leven

Towlie

Legacy Member
Na je 6de kantoor heb je geen diploma, maar een getuigschrift hé
Een diploma krijg je slechts na je 7de kantoor

themummy123

Legacy Member
Towlie zei:
Na je 6de kantoor heb je geen diploma, maar een getuigschrift hé
Een diploma krijg je slechts na je 7de kantoor

is dat een speciale regeling voor kantoor of zo?
Volgens mij kan dat niet, want 7de jaar is niet verplicht.

ik heb 6 handel gedaan(kreeg a2diploma + attest van bedrijfsbeheer)
daarna 7de jaar gedaan(getuigeschrift)

Towlie

Legacy Member
Zo is dat toch bij ons op school en op internet lees ik da toch.

SpArdA

Legacy Member
sir oinksalot zei:
mja feit is, ik ben gewoon schoolmoe, en ik vraag me af hoeveel meer opties ik zou hebben met dat diploma van 7de jaar, gelijkgestelt als een tso diploma is ook een fabeltje, dan heb je gewoon een diploma.. maar een werkgever zal een 7de jaar bso diploma nooit evenwaardig vinden als een van tso...

Zevende jaar kantoor is inderdaad niet evenwaardig aan TSO, maar wat je dan wél krijgt is een diploma secundair onderwijs.
Dit is toch zeer belangrijk aangezien dat een toelatingsvoorwaarde is voor hogeschool.
Ik was in het secundair ook schoolmoe, dus zakte ik altijd maar lager tot ik uiteindelijk afstudeerde in de laagste TSO richting.
Maar na een paar jaar werken ben ik toch nog verder gaan studeren.
Met andere woorden, bijt nu even door, dan heb je later nog opties indien je een andere kant uit wil.

We zitten wel al redelijk offtopic nu. :unsure:

Atrox

Legacy Member
In de les hebben we ooit zo'n link gekregen naar een site waar alle gemiddelde lonen opstonden, weet iemand die link mss?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan