Archief - Alleen gaan wonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShPonGle

Legacy Member
ik zeg in dit geval van puur materialisme en luiheid altijd:
studeer aan de universiteit. wie het rijkst wil worden én het minst wil werken moet het zeker maar eens proberen.

Conqie

Legacy Member
ShPonGle zei:
ik zeg in dit geval van puur materialisme en luiheid altijd:
studeer aan de universiteit. wie het rijkst wil worden én het minst wil werken moet het zeker maar eens proberen.

nu ge toch bezig bent, geef is een paar richtingen :p

ShPonGle

Legacy Member
psychologie, biologie of informatica :D
vond ik altijd de meest interessante vakken :)

^MystiQ

Legacy Member
Doom Dragon zei:
wa is da nu weer voor zever?
da ge maar zoveel moogt verdienen omda die geen hoger diploma heeft
in mijn weten mag ne werkgever zoveel geld geven aan zijn werknemers als die zelf wilt..
amai.. als da echt waar... vind ik da dikke bullshit ze
nuja... ik zit met het probleemke, da ik in een richting zit, da mij nie ligt.. wil wel leren, maar alst mij nie interreseert, dan gaat da maar moeilijk..
en ik heb het er al moeilijk mee da ik een jaar achterkom op mijn leeftijdsgenoten..

miss avond onderwijs? zou da geen idee zijn voor de threadstarten
want .. mijn maat werkt nu ook, achter vant ene bedrijf naart andere verhuizen , wil die ook weer gaan leren .. maja .. ie werkt nu, en die gaat nu avondonderwijs doen

Der bestaat wel zoiets als loonbarema's hoor .. Nen werkgever ga u geen 1700 euro geven als em u maar 1250 verplicht is ;)

PineMangoes

Legacy Member
ShPonGle zei:
ik zeg in dit geval van puur materialisme en luiheid altijd:
studeer aan de universiteit. wie het rijkst wil worden én het minst wil werken moet het zeker maar eens proberen.

Mja, als je weinig wil studeren denk ik dat je toch beter naar de hogeschool dan naar de unief gaat tbh. Zo simpel is de unief toch ook weer niet, terwijl de hogeschool toch wat minder inspanning vergt.

@TS: Tja, ik denk dat je je dat later flink zal beklagen. Als je 20 bent is het godganse jaar de godganse nacht in de fabriek arbeiden geen probleem, maar zonder diploma maak je ook veel trager promotie. Als je dan binnen 10 jaar nog aan dezelfde productielijn staat, begin je wel es na te denken denk ik. Alé ja, tis maar een gedacht.

Moloch

Legacy Member
FLT zei:
Slim, hééééél slim om te stoppen met school :kuh:

Mijn maat het ook doen, em mocht direct beginnen... Ah oei meneer heeft maar een middelbaar diploma jammer dan MOGEN (volgens de wet) wij jou niet meer betalen dan 1250eur.
De skills heeft hem alleen het papiertje van het hoger niet.
Stel dat hij al zijn hoger diploma in handen had dan kon hij beginnen aan 1750eur mét extra legale voordelen (laptop, gsm, ...)

Dusja mijn keuze zou nogal rap gemaakt zijn.

tuurlijk, ik verdien ± 1500eur (+ voordelen) en heb geen dimploma, explain that..

versta mij nie verkeerd, ik moedig stoppen met school zeker nie aan, maar 500eur per maand minder door het dimploma? bewijzen van?

Conqie

Legacy Member
Moloch zei:
tuurlijk, ik verdien ± 1500eur (+ voordelen) en heb geen dimploma, explain that..

versta mij nie verkeerd, ik moedig stoppen met school zeker nie aan, maar 500eur per maand minder door het dimploma? bewijzen van?

waarschijlijk is die ene ambtenaar ofzo

devilface

Legacy Member
PineMangoes zei:
Mja, als je weinig wil studeren denk ik dat je toch beter naar de hogeschool dan naar de unief gaat tbh. Zo simpel is de unief toch ook weer niet, terwijl de hogeschool toch wat minder inspanning vergt.

@TS: Tja, ik denk dat je je dat later flink zal beklagen. Als je 20 bent is het godganse jaar de godganse nacht in de fabriek arbeiden geen probleem, maar zonder diploma maak je ook veel trager promotie. Als je dan binnen 10 jaar nog aan dezelfde productielijn staat, begin je wel es na te denken denk ik. Alé ja, tis maar een gedacht.

Nuance misschien. Net zoals aan de univ zijn er aan hogescholen richtingen die minder moeite vergen als andere richtingen. Gelieve dan niet te zeggen dat alle richtingen aan een hogeschool betekenen dat je minder inspanningen moet doen.

ONTOPIC: Als ge veel geld wilt verdienen, dan moet ge gewoon en job zoeken die niet iedereen wilt/kan doen. Bij de vuilkar werken verdient heel erg goe, puur omdat ge elke morgen om 4 uur wakker zijt en ge fameus stinkt. Als leerjongen bij een bakker/slager/... werken verdient ook redelijk goed. In de HORECA ga je natuurlijk het meeste geld vangen, maar de vraag is maar hoe lang ge dat gaat volhouden. Zeker als ge overdag nog wilt studeren.

maxdevis

Legacy Member
devilface zei:
In de HORECA ga je natuurlijk het meeste geld vangen, maar de vraag is maar hoe lang ge dat gaat volhouden. Zeker als ge overdag nog wilt studeren.

das ook den eerste keer dat ik dat hoor

ShPonGle

Legacy Member
ik zou een gewone dagopleiding doen van een jaar, heb ik ook gedaan, en verdien nu toch wat meer dan destijds met mn A1 diploma

NoizeSuppressor

Legacy Member
als je in uw myserie wil lopen, stoppen met school. Pas op, sommige mensen zijn content hoor om magazijnier te zijn heel hun leven, daar is nix mis mee. Ga je goed verdienen als je bijvoorbeeld in diepvriesomgeving, met de nacht werkt? Ja, zeer goed. Ga je 't graag doen je hele leven? Das de vraag... En der is nix erger dan tegen je zin gaan werken maar goed, 't is uw leven ;)

EverlastingHate

Legacy Member
edit

(oops, vriendin dus ook :p)

2500 euro is meer dan genoeg, 500 euro afbetalen huis, 2000 euro vrij spenderen.

Tenzij ge per sé een auto van 60.000 euro wilt ipv ene van 10.000.

Pippoken

Legacy Member
maxdevis zei:
das ook den eerste keer dat ik dat hoor


Dan moede maar is uit u schelp komen zenne. Die mannen in den horeca verdienen bakken veel geld MAAR ze moeten er dan ook 3 keer zo hard voor werken als eenen met een 'deftig' diploma. In den horeca kunde gij ook 2500 € per maand hebben hoor (netto/persoon).

Alle stielmannen den dag van vandaag verdienen goed, denk maar aan metsers, loodgieters, vrachtwagenchauffeurs, koks.... vacatures met hopen !!!!

nico

Legacy Member
idd, een beroeps/technische opleiding doet veel. zeker voor zo'n bovenvernoemde 'stielen'

in de horeca : is dat gewoon in een cafe werken of wat bedoelen jullie?
500euro voor een huis lijkt me zeer weinig. ik dacht eerder aan 700 - 750 euro / maand.

Pippoken

Legacy Member
nico zei:
idd, een beroeps/technische opleiding doet veel. zeker voor zo'n bovenvernoemde 'stielen'

in de horeca : is dat gewoon in een cafe werken of wat bedoelen jullie?
500euro voor een huis lijkt me zeer weinig. ik dacht eerder aan 700 - 750 euro / maand.

JA zoiets he, café's, koks, Garcons, ...

Netrem

Legacy Member
kennis van me heeft ook enkel diploma middelbaar onderwijs.
Werkt nu als vertegenwoordigers van kabels, doet zijn werk zeer goed, verdient goed zijne boterham, is gelukkig met zijn werk.

Stoppen met studeren staat niet gelijk aan doppen eh mensen. Als je wat inzet toont geraak je er wel. Wel niet verwachten dat je direct een hoge post krijgtof een gigantische wedde enzo.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik wil ook het ouderlijke huis uittrekken.

Beetje sparen en dan de vleugels spreiden.

En geldkosten, pfff desnoods leen ik bij familie hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan