Archief - Alleen gaan wonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

virtualdude

Legacy Member
Atrox zei:
In de les hebben we ooit zo'n link gekregen naar een site waar alle gemiddelde lonen opstonden, weet iemand die link mss?

ihmo zijde er niks mee. Er wordt totaal geen rekening gehouden met andere voordelen

Atrox

Legacy Member
Dat is het, thanks! :niceone:

*edit* ofc, ma altijd interessant om es te lezen.

Tolk, vertaler
1.797 €

Kga ne arme zak worde :p

Iemand da weet hoeveel een gids gemiddeld verdient :unsure:

cram

Legacy Member
In den wegenbouw en de geweune bouw is er volk te weinig.
verdiend goe als je doorzet.

Hostage

Legacy Member
nico zei:
Hallo iedereen.
sinds ruime tijd speel ik met het idee om mijn studies op te geven en te gaan werken. en uiteraard ne enige tijd een huis/loft/appartement aan te schaffen.

waarom ik stop met studeren : examens zijn voor mij een hel. (ik sla compleet tilt)

maar ik zit met een heleboel vragen die ik niet aan iederee kan stellen.

Ik ben 20 jaar en wil graag zoveel mogelijk verdienen (dit betekent wrs nachtwerk), zijn er soms mensen die me dingen kunnen aanraden?
en kan je met een inkomen van 2500euro(vriendin en ik) iets fatsoenlijk kopen en ook nog leven?

Mvg,
nico

als iemand een betere titel weet, laat maar komen he :)
deze thread is bedoelt om mij wat duidelijkheid te kunnen geven maar mss kan dit uitgroeien naar een thread waar mensen met verwante vragen mss wel een oplossing kunnen vinden.

Goh ja,kopen zal er nog niet van komen denk ik.Ga samen wonen met haar.Zoek u een appartement rond de 500 euro.Is makkelijker om de kosten te delen.
Een raadje,als je bij je ouders niet te klagen hebt,blijf dan daar wonen.
Het kost veel geld,ikzelf woon 5 jaar alleen.Had ik langer bij mijn vader kunnen wonen had ik het zeker gedaan.
Denk er zeker nog eens tegoei over na!!

This message has been edited

J3rry

Legacy Member
cram zei:
In den wegenbouw en de geweune bouw is er volk te weinig.
verdiend goe als je doorzet.

yep, just nie bij kleine firma's beginnen en zeker geen bvba's
ik werk al 6 jaar in den bouw als bekister, en kheb al 4 firmas gehad die mij nie correct betaalden, sjoemelen met je loon of contracten, en het ergste u nie betalen :)
voor in den bouw geld te verdienen zien dat ge bij een grote firma werkt zoals jan de nul

cram

Legacy Member
J3rry zei:
yep, just nie bij kleine firma's beginnen en zeker geen bvba's
ik werk al 6 jaar in den bouw als bekister, en kheb al 4 firmas gehad die mij nie correct betaalden, sjoemelen met je loon of contracten, en het ergste u nie betalen :)
voor in den bouw geld te verdienen zien dat ge bij een grote firma werkt zoals jan de nul

Mijn broer heeft vroeger bij Jan de nul gewerkt.Als baggeraar in het buitenland.

polleke

Legacy Member
Skratz zei:
ik hoor van bij mij op het werk dat ze zo'n 300 euro huur betalen om alleen te wonen in een klein appartement. Is die € 2500 netto? en moet ge daarna nog veel belasting op betalen?

huur € 300
electriciteit ?
water ?
verwarming ?
eten ?
kleren ?

hangt af waar je woont, hier kunde voor 300€ nog niet eens een studio'ke permiteren. neem maar een dikke 600€, zeker als je al met 2 wil gaan samenwonen. doe daar dan u verzekering, water, elektriciteit, gsm, internet, ... facturen bij. wat 'huishoudgeld' voor eten, onderhoud, ... enzo. en je komt aan een mooi bedrag per maand.

toen ik alleen ging wonen, ben ik daar ook van verschoten, waar er allemaal geld in kruipt!

hatetn

Legacy Member
cram zei:
In den wegenbouw en de geweune bouw is er volk te weinig.
verdiend goe als je doorzet.



ge moet er dan wel eerst iets van kennen e
anders gade nie ver raken

fromalk

Legacy Member
Hostage zei:
Goh ja,kopen zal er nog niet van komen denk ik.Ga samen wonen met haar.Zoek u een appartement rond de 500 euro.Is makkelijker om de kosten te delen.
Een raadje,als je bij je ouders niet te klagen hebt,blijf dan daar wonen.
Het kost veel geld,ikzelf woon 5 jaar alleen.Had ik langer bij mijn vader kunnen wonen had ik het zeker gedaan.
Denk er zeker nog eens tegoei over na!!

This message has been edited

k sluit me hier volledig bij aan, k wil zelf ook al lange tijd alleen gaan wonen, de laatste maanden is mn vriendin er ook wat op aan het pushen, nu hebben we besloten toch nog een jaar, misschien 2 thuis te blijven wonen, we studeren beide nog, ik verdien de laatse tijd wel her en der ne aardige cent bij maar mocht k nu van de zomer daadwrkelijk zijn gaan alleen wonen zou k nu een stuk minder overhouden op het einde van de maand.

Geld lenen en een verblijf huren is ook niet door elke verhuurder zo aanvaard als 'gewoon' veliefd koppel, mn pa, schoonpa en opa en oma verhuren samen een 30-40 appartementen/lofsts/studios gaande vanaf 500-1500€ / maand, daar zitten alleen maar gehuwde mensen in, of mensen die ongehudwd samen wonen maar dan een specifiek contract getekend hebben. Kwestie van als verhuurder zeker te zijn u centen tegoei te krijgen op het einde van de maand.
Ik ga er gewoon vanuit dat je niet gehuwd bent of dergelijke, kon er niet echt iets van terug vinden :)

Timborius

Legacy Member
Ik ben 3 maand geleden alleen gaan wonen , ik was het thuis moe en ik wou men eigen goesting doen.
Nu woon ik samen met men vriendin in een appartmentje in Merksem.
Ik ben direkt na men middelbaar gaan werken en werk in ploegen op BASF.

Maandelijkse kosten:
huur: 425 euro
gas+elektriciteit : 92 euro
internet bij dommel : 33.5euro

Aangezien ik samen met mijn vriendin woon delen we alle kosten, dus opzich vallen die kosten wel goed mee.
Maar voedsel kost ook nog wel nen hoop geld en ge moet natuurlijk af en toe is kuisen:)

dresse

Legacy Member
ik ga int begin gewoon nog een paar jaar op een kamer/kot wonen denkk... heb hier alles watk nodig heb, is zalig goedkoop en zit veel jong volk dus verveelt u ni :)
ideale mannier om te sparen...

hier op kot zitten er ook een meiske en jongen die hier vast wonen en al werken... jongen betaald 200 per maand en meiske 180 ofzo... en tis elken dag feest :)
Diene kerel werkt int weekend snachts en in de week andere job, en verdient met die twee jobs samen 2500€... als ge dan op een kot zit alles inbegrepen 200€... dan kunt ge wel wa sparen...

natuuriljk, als ge met twee zijt is da al wa moeilijker...

ge kunt u ook altijd inschrijven in een unif zoals de KUL ofzo die eigen koten hebben... ge betaald dan wel 500€ inschrijvingsgeld ma ge hebt wel een kot van 90€ per maand en bijna gratis internet... :) uiteindelijk komt da wel goedkoper uit :)

XR3I

Legacy Member
nico zei:
1 :Ik ben 20 jaar en wil graag zoveel mogelijk verdienen (dit betekent wrs nachtwerk), zijn er soms mensen die me dingen kunnen aanraden?
2 :kan je met een inkomen van 2500euro(vriendin en ik) iets fatsoenlijk kopen en ook nog leven?


Hallo Nico,

1 : Ikzelf ben der nu 23 en ben bezig aan mijn 4e werkjaar. Na wat omzwervingen bij verschillende bedrijven ben ik op VOLVO CARS GENT terecht gekomen. Desondanks mijn diploma ben ik der toch begonnen met de hevige schrik op mijn lijf van wat de mensen vertelden van lijnarbeid. Ik had vooral schrik van zoals ze zeggen "alle dagen hetzelfde vijske indraaien"
Na 3 maanden ploegenarbeid (de vroege - de namiddag) ben ik overgestapt naar de vaste nachtploeg met ondertussen aan de lijve ondervonden dat het NIET alle dagen dat zelfde vijske indraaien is maar eigenlijk een heel gevarieerde job is met echt TEAM werk van een 10 tal personen.
De overstap naar de nacht is zowat de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb en nu vraag je je zeker af waarom....
a: Je zit steeds in je vaste werkpatroon (smorgens slapen - snacht werken wat in ploegenarbeid niet het geval is)
b: Als je iets moet doen (bv naar de bank,om boodschappen , etc...) kan je dit altijd in de middag doen zonder je te moeten haasten of dat er veel volk is!!!
c: De verdienste... ikzelf verdien per maand ongeveer 1500 euro netto komt daarbij nog bovenop dat er een eindejaarspremie (1100 euro) en verlofgeld (3800 euro) krijg.
d: in mijn geval heb ik een werkweek van maandagavond tot vrijdagavond (zaterdagmorgen kom ik dus thuis) ideaal als je je er kan overzetten dat je de vrijdag niet meer kan uitgaan natuurlijk.





2 : Mijn vriendin en ik zijn momenteel ook op zoek om iets te kopen wat enorm tegenvalt....
Wij hebben samen ongeveer 2800 euro netto en nen dikke spaarboek maar...

a: Eerst en vooral ga je naar de bank moeten om te kijken hoeveel je wilt/kunt lenen en daar kom je de eerste ontgoocheling reeds tegen.
Wij willen niet met een afbetaling zitten van 1000 euro/maand voor 25 jaar dus hebben we gevraagd aan de bank wat mogelijk is met ongeveer 800 euro per maand en daar komt de aap dan uit de mouw. ongeveer 150 000 euro kunnen we dan gaan en daar is dan ook een grote maar...

b : Kijk eens rond wat je vind voor die 6 miljoen oude belgische franken.... hangt natuurlijk af van wat je wil ook maar wij zoeken dus een alleenstaande woning met niet te veel grond waar werk mag aan zijn... we zijn 6 maanden ver en de moed zakt ons langzamerhand in de schoenen.

c : Ga ook even naar de notaris voor meer (KOSTELOZE) info. Daar zal je tot de constatatie komen dat er heel wat meer komt bij kijken dan enkel het huizeken aan te schaffen,dus als je naar een openbare verkoop gaat dat niet voor onaangename verassingen komt te staan.


Conclusie:

- Nachtwerk is zeer aan te raden EN als je vriendin er geen problemen mee heeft (de mijne werkt in overdag trouwens).

- Vooraleer op huizenjacht te gaan informeer goed wat jullie kunnen en niet kunnen en als je iets vindt niet teveel hopen (vrouwen beginnen nogal rap te zweven als ze een huis zien die ze willen)

- Overhaast u zeker niet met beslissingen en bespreek alles goed met de vriendin!!!!

Hoop u van dienst geweest te zijn

greetz
XR3I

Mr. SLASH

Legacy Member
mja , ik heb bij volvo trucks gewerkt , en da gaat dus nog een stuk trager dan volvo cars , maar ik vond da toch gewoon bandwerk zeh , 40 keer per dag hetzelfde stuk er op plaatsen , buiten dan af en toe nekeer nen andere variant .
kwil maar zeggen da ik da na 2 maand kotsbeu was

hangt wel ook beetje af van met wie ge moet samen werken natuurlijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan