Archief - Alleen gaan wonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
EverlastingHate zei:
wel ja deze morgend een sollicitatiegesprek gehad wat volgens de vacature op een routine jobke leek.

Wat die péé daar begint op te noemen, o.a. dat ik naar engeland zou moeten gaan voor een opleiding, hij vroeg ook hoe het met men frans gesteld was, want ik zou toch vaak naar het brusselse mogen gaan....

Wel hij mag zijn job houden, hoewel ik de hele tijd ja zat te knikken, nee zeggen gaat nogal moeilijk he :s No way dat ik aan zo'n lijdensweg begin.

Ik blijf erbij, dit wil ik worden :D:
http://ec2.images-amazon.com/images/P/B000G7ZM8M.01-A11CNA65JLHGVP._SS500_SCLZZZZZZZ_V66603953_.jpg

das toch plezant?
allé ik vind dat toch, ik haaaat routine ^^

mathieu

Legacy Member
klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk 2500€ in de maand is zeer mooi, beter of een kaderlid van de fortis :p
maar hou er rekening mee da ge da nie heel uw leven gaat kunnen doen is heel zwaar werk en uwen rug na 10j wss kapot is, en dat beroep heel risico vol is,
ik werk enen dag bij inbev naast mijn studies en kan u verzekeren helen dag vaten en bakken bier sleuren heel slecht is voor uwen rug, en die mannen daar zitten allemaal me zware rugklachten e.d. en veel die daar op randje van invalid staan.
als school u echt nie aanstaat beginde beter te werken idd, ma wrrm blijvdje nie thuis wonen na een jaar gade heel veel opgespaart hebben.
en luchtvaart in belgie ga nie blijven duren me al hun beperkingen ga brucargo ferme klappen krijgen de volgende jaren.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Waarom denkt iedereen da die threadstarter alleen €2500 netto verdiend terwijl datem duidelijk zegt €2500 vriendin + ik..

Arifiene

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Waarom denkt iedereen da die threadstarter alleen €2500 netto verdiend terwijl datem duidelijk zegt €2500 vriendin + ik..

toch nog iemand die et opmerkt :p

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Arifiene zei:
toch nog iemand die et opmerkt :p


Rustige moment @ werk = aandachtig lezen op TN Forum e :)

zo blijven we den indruk wekke da we echt werke ;-)

TiBasco

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Waarom denkt iedereen da die threadstarter alleen €2500 netto verdiend terwijl datem duidelijk zegt €2500 vriendin + ik..
Neenee, hij zegt duidelijk dat ie €2500 WIL verdienen samen met z'n vriendin...:)

themummy123

Legacy Member
Brock zei:
hoi topicstarter,

Denk aub niet 1x, niet 2x maar 100x na alvorens je gaat stoppen. Ik merk aan enkele posts van jou op dat het eerder om een gemakkelijkheidsoplossing gaat.

"Ik stop nu met studeren, ga werken, en doe de rest in avondonderwijs". Het is een verhaaltje dat ik reeds tientallen mensen heb horen vertellen toen ik in het middelbaar en eerste jaar hoger onderwijs zat.
Maak voor jezelf uit, en wees eerlijk, of je iemand bent die de dingen graag naar de toekomst doorschuift omdat je er nu gewoon even geen zin in hebt.

Voor avondonderwijs heb je dubbel zoveel karakter nodig als voor dagonderwijs. Het klinkt leuk, i admit:

- werken ( maw niet meer naar school )
- geld verdienden ( maw je kan jezelf al eens verwenning bijtijds ^^ )
- geen examens meer ( woei ! )

MAAR. Dan kom je thuis van een zware dag op het werk, en dan kan je direct vertrekken naar het avondonderwijs. Vergeet niet dat, al naargelang van wat je wil volgen, je dikwijls in de weekends en vrije avonden ook zult moeten studeren.

Als je veel geld wilt verdienen dan moet ge iemand zijn die wil werken. Of het nu met je hoofd is of met je handen, het maakt niet uit. Studeren kan je enkel helpen om later te kunnen doen wat je graag doet ( of het nu houtbewerker, kok, it'er of whatever is ); en geloof mij, graag je werk doen en met plezier je bed kunnen uitkomen is ongelofelijk belangrijk in je leven. Het is het verschil tussen glorie of depressie ( om het maar meteen wat gewicht te geven :p ). Ik kan in het weekend soms amper wachten om terug te kunnen gaan werken, als dat geen leven is :D

Pointe:

Heb je het papiertje in je handen waar je de job mee kunt doen die je graag wil doet ( en dat hoeft daarom zelf nog geen hoger secundair papiertje te zijn ) dan ben je in principe free to go. Als je echt ambitie hebt in het leven heb je méér dan dubbel zoveel kans om dit waar te maken als je verder gestudeerd hebt.
Als je veel geld wil verdienen moet je in de meeste gevallen:

- veel verantwoordelijkheid hebben en/of goed met je hoofd kunnen werken
- hard met je handen kunnen werken, specialist in je stiel zijn of een risicoberoep uitoefenen

Ikzelf heb 3 jobs ( 1 fulltime webontwikkelaar bij de overheid, 1 zelfstandig webontwikkelaar en 1 zelfstandig tuinonderhouder ), moet hard werken, maar krijg loon naar werk. Dit zowel in cash als in eigenwaarde.

btw, 2500€ net in de maand is écht al een goed loon hoor, daar kom je al een eindje mee verder :)

Wil je maw ( hard ) werken en durf je ( berekende ) risico's nemen, dan hoef je niets te vrezen en geloof mij, kan je écht veel geld verdienen; ben je eerder lui, dan moet je niet op teveel hopen ( buiten op de lotto en/of rijk trouwen ;) ).

In de avondschool heb je wel examens. Ik doe graduaat boekhouden in de avondschool, dus ik kan het weten.

nico

Legacy Member
Enkele leuke reacties gelezen die de keuze mss moeten vergemakkelijken.
als ik avondonderwijs ga volgen zal het ook "boekhouden" worden.
en even dit : 2500 netto is idd het samengerekend bedrag van mij en mijn vriendin (sorry voor de onduidelijkheid)

EverlastingHate

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
das toch plezant?
allé ik vind dat toch, ik haaaat routine ^^

Weten dat ge volgende week dinsdag voor een paar dagen eens effe naar engeland zou moeten gaan voor een opleiding, constant moet rondrijden, constant andere mensen ontmoeten...

IK denk dat ik daar veel te saai voor ben.:eek:

^^pathfinder^^

Legacy Member
nico zei:
Hallo iedereen.
sinds ruime tijd speel ik met het idee om mijn studies op te geven en te gaan werken. en uiteraard ne enige tijd een huis/loft/appartement aan te schaffen.

waarom ik stop met studeren : examens zijn voor mij een hel. (ik sla compleet tilt)

maar ik zit met een heleboel vragen die ik niet aan iederee kan stellen.

Ik ben 20 jaar en wil graag zoveel mogelijk verdienen (dit betekent wrs nachtwerk), zijn er soms mensen die me dingen kunnen aanraden?
en kan je met een inkomen van 2500euro(vriendin en ik) iets fatsoenlijk kopen en ook nog leven?

Mvg,
nico

als iemand een betere titel weet, laat maar komen he :)
deze thread is bedoelt om mij wat duidelijkheid te kunnen geven maar mss kan dit uitgroeien naar een thread waar mensen met verwante vragen mss wel een oplossing kunnen vinden.

Mijn zus en haar vriend hebben ook ongeveer een inkomen van 2500 eur en ze komen heel gemakkelijk rond, ze huren een klein gezellig huisje(halfopen), hebben heel goeie buren en hebben beiden een auto.

Eerst zorgen dat je vast werk hebt eer je grote uitgaven gaat doen, en dan op zoek gaan naar een bescheiden maar fatsoenlijke woning.

MilM

Legacy Member
2500 euro is niet heel veel.

Ik weet trouwens niet of uw vriendin een diploma heeft of in een job zit met doorgroeimogelijkheden ?
Nuja, zoiezo niet enkel naar uw vriendin kijken, want je weet nooit wat er gebeurt.

Nu, er zijn veel mensen die toekomen met dat bedrag, dus een probleem mag het alleszins niet zijn.
Maar onderschat zeker de kosten niet als je alleen gaat gaan wonen.
Zeker in het begin.
Een huis is enkel het begin, je moet dat huis dan ook nog gaan vullen :)

Over uw probleem.
Ik heb ook enorme moeite om te leren en vind het verschrikkelijk.
Gelukkig heb ik een kot.
Dan zorg ik dat alles daar weg is waarmee ik mij kan bezighouden tijdens de examens.
Dan nog loop ik veel de muren op of lig ik gewoon in mijne zetel, maar ik doe dan toch iets uiteindelijk.
Tijdens het jaar luk het mij ook niet om maar iets te doen.

Dus mss nog deze examens eens proberen en wat proberen af te zien.

Dees

Legacy Member
Ver wacht wel niet om in het begin al 2500 net te verdienen, onmogelijk!
En om om even te regaeren op enkele antwoorden: waarom is stoppen met studeren dom? Niet iedereen heeft de intellectuele capaciteit of goede motivatie om verder te studeren. Als iedereen een hogeschool of universitair diploma zou hebben zou de economie helemaal niet draaien. Waarom denk je dat de zogenaamde 'knelpuntberoepen' in het leven zijn geroepen? Het probleem met de laatste jaren is dat iedereen studeert, met als gevolg dat er veel arbeiders tekort zijn, of mensen die gemotiveerd zijn om handenarbeid te doen.

Persoonlijk vind ik wel dat je je middelbaar onderwijs moet afmaken, anders zijt ge niet goed bezig en getuigt ge van weinig karakter vind ik, en heb je echt niet veel intellectuele bagage. Maar aangezien je 20 bent, zal dat wel in orde zijn vermoed ik.

Als je echt gemotiveerd bent om te werken, en je vindt het niet erg om in het begin wat 'minder plezante' klusjes te doen, ga je zeker hebben, en zoals hier al ergens vermeld is: als arbeider kun je gerust evenveel verdienen als iemand die gestuurd heeft, mits je goed bent in je vak uiteraard

FroFro

Legacy Member
@EverlastingHate, komaaan man ^^ Ik heb natuurlijk begrip voor uw eige mening maar kvind het gewoon gek da iemand heel zijn leven hetzelfde wil doen, zonder iets bij te leren :) Ik had ook eerst den droom van piloot te worden, maar heb ingezien da da ook altijd hetzelfde is, ook al moet ge wel bijleren, en da er heel wa saaie momenten kunnen bijzitten. Daarom da ik nu ook meer aant kijken ben naar burgerlijk ingenieur (in luchtvaart en ruimtevaart, om bij mijn interesses te blijve), juist omdá da nen job is da altijd verandert, waar ge constant moet bijleren, enz :) (alez, da is toch wa ik er van denk, ik hoop het, want september nadert en ik vind het fucking moeilijk een studiekeuze te maken :p)

@Threadstarter, zijde nu nog aant studeren en terwijl aant werken? Want in u beginpost sta da ge ga stoppen met studeren, maar ge verdient wel al? :) Als ge beide tegelijk doe, is da dan misschien niet de reden waarom de exames niet lukken? Da ge me uw werk bezig zijt? (Ik kan er helemaal naast zitten ze :p Kheb heel den thread gelezen maar ben al vergete wa er allemaal instond ^^) Ik zou persoonlijk iets gaan studere om toch íets op zak te hebben, maar ik heb wss da gedacht omda ik in juni 2007 me een ASO diploma op zak zit en daar kunt ge zoiezo nix mee doen.

sneax

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Het moment dat je te weten komt, dat ge de rest van uw leven hetzelfde moogt doen, en nooit nog een boek hoeft open te doen: zalig.

brrr ik krijg al het schijt als ik u bezig hoor

ik wil stress anders geraak ik smorgens ni uit mijn bedde en zit er geen fut in mijn leven - liever emo rollercoaster dan een dull routine leven

daar ziet ge dat mensen toch hard kunnen verschillen!

ik heb btw ook enorme moeite om te studeren gelukkig is er de stress die mij verplicht om er aan te beginnen, die stress hebt ge nog ni direct in humaniora (ge hebt die verantwoordlijkheid nog ni, dagge aant studeren zijt dankzij een aanzienlijke som van uw ouders)

nico

Legacy Member
ik combineer geen werk en studeren. (af en toe is 1dag/week werken,maar niks vast)
jullie zijn allemaal hartelijk bedankt want nu ben ik me toch al bewust dat het mogelijk is mits veel discipline.
Merci

NightRaver

Legacy Member
Dees zei:
Ver wacht wel niet om in het begin al 2500 net te verdienen, onmogelijk!

Der staat hier al 20 keer in die thread dattem tesamen met zijn vriendin 2500 wil verdienen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan