Archief - Alleen gaan wonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EverlastingHate

Legacy Member
En kijk u niet dood op het geld. Wat zijt ge met een goed betaalde job, als ge elke dag voor 1 enkele rit een uur in de file mag staan, of op de trein mag zitten. Constant moet bijleren, constant stress aan uwen kop....

Liever 300 euro netto per maand minder, fysiek wat harder werken, dan elke dag andere problemen aan uwen kop, ver pendelen, vieze dikke boeken, communicatief zijn.

Ach, ik heb het hier ooit al zo vaak verteld. :p

Het hangt er natuurlijk allemaal wat vanaf waar ge woont, waar ge wilt wonen...ik heb het geluk dat hier vrij veel industriegebieden zijn gelegen. En ook wat je in het secundair hebt gestudeerd, vergis u niet, veel technische diploma sec onderwijs zijn tegenwoordig veeel meer waard dan bepaalde universitaire diploma's.

Bubba

Legacy Member
FLT zei:
Slim, hééééél slim om te stoppen met school :kuh:

Mijn maat het ook doen, em mocht direct beginnen... Ah oei meneer heeft maar een middelbaar diploma jammer dan MOGEN (volgens de wet) wij jou niet meer betalen dan 1250eur.
De skills heeft hem alleen het papiertje van het hoger niet.
Stel dat hij al zijn hoger diploma in handen had dan kon hij beginnen aan 1750eur mét extra legale voordelen (laptop, gsm, ...)

Dusja mijn keuze zou nogal rap gemaakt zijn.

Wat een onzin. Een werkgever mag u zoveel betalen als hij of zij zelf wilt. Het enige wat men wel kent zijn minimum lonen. Voor de rest mag de werkgever zo hoog gaan als hij / zij wilt. Als zij je maat dus 2500€ willen betalen zal dat diploma hen echt niet tegen houden ze.

Zou nogal lachen zijn als er wetten waren die grenzen zette op lonen.

maxdevis

Legacy Member
Pippoken zei:
Dan moede maar is uit u schelp komen zenne. Die mannen in den horeca verdienen bakken veel geld MAAR ze moeten er dan ook 3 keer zo hard voor werken als eenen met een 'deftig' diploma. In den horeca kunde gij ook 2500 € per maand hebben hoor (netto/persoon).

Alle stielmannen den dag van vandaag verdienen goed, denk maar aan metsers, loodgieters, vrachtwagenchauffeurs, koks.... vacatures met hopen !!!!


maar als je het gemiddeld loon per uur van iemand uit de horeca vergelijkt met iemand die iemand die een nachtploeg draait "aan den band",
dan is de keuze denk ik snel gemaakt.

in elke branche kunt ge €2500 per maand verdienen. Maar het aantal uren dat je daarvoor moet presteren wilt wel al eens verschillen.

en bij mij is het nog steeds werken om te leven en niet omgekeerd

Conqie

Legacy Member
BuBbA zei:
Wat een onzin. Een werkgever mag u zoveel betalen als hij of zij zelf wilt. Het enige wat men wel kent zijn minimum lonen. Voor de rest mag de werkgever zo hoog gaan als hij / zij wilt. Als zij je maat dus 2500€ willen betalen zal dat diploma hen echt niet tegen houden ze.

Zou nogal lachen zijn als er wetten waren die grenzen zette op lonen.

ambtenaar...

Conqie

Legacy Member
EverlastingHate zei:
En kijk u niet dood op het geld. Wat zijt ge met een goed betaalde job, als ge elke dag voor 1 enkele rit een uur in de file mag staan, of op de trein mag zitten. Constant moet bijleren, constant stress aan uwen kop....

Liever 300 euro netto per maand minder, fysiek wat harder werken, dan elke dag andere problemen aan uwen kop, ver pendelen, vieze dikke boeken, communicatief zijn.

Ach, ik heb het hier ooit al zo vaak verteld. :p
sommigen hebben dat liever ze ;)
het is gewoon de aard van problemen
de ideale job bestaat amper

EverlastingHate

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
sommigen hebben dat liever ze ;)
het is gewoon de aard van problemen
de ideale job bestaat amper


wel ja deze morgend een sollicitatiegesprek gehad wat volgens de vacature op een routine jobke leek.

Wat die péé daar begint op te noemen, o.a. dat ik naar engeland zou moeten gaan voor een opleiding, hij vroeg ook hoe het met men frans gesteld was, want ik zou toch vaak naar het brusselse mogen gaan....

Wel hij mag zijn job houden, hoewel ik de hele tijd ja zat te knikken, nee zeggen gaat nogal moeilijk he :s No way dat ik aan zo'n lijdensweg begin.

Ik blijf erbij, dit wil ik worden :D:
http://ec2.images-amazon.com/images/P/B000G7ZM8M.01-A11CNA65JLHGVP._SS500_SCLZZZZZZZ_V66603953_.jpg

Jos_Albatros

Legacy Member
Begint in den bouw he, dan verdiende minstens 1800 bruto per maand (zonder overuren)

Of horeca, da verdient met de nodige overuren ook wel goed...

Of in de petrochemie, da zijn meestal dikke pree's omdat die mannen een risico/chemiepremie bovenop hun loon krijgen

zijn wel de tofste jobs natuurlijk :ironic:

Jos_Albatros

Legacy Member
ShoveS zei:
Let er ook op dat je eerst een vast contract nodig hebt om een lening aan te gaan, en meestal sta je de eerste 3 tot 6 maand op 'proef' te werken.

bullshit, zelfs als ge dopt kunde lenen (dan heb ik het wel niet over dé banken he, zoals dexia etc)

InFerNo

Legacy Member
FLT zei:
Slim, hééééél slim om te stoppen met school :kuh:

Mijn maat het ook doen, em mocht direct beginnen... Ah oei meneer heeft maar een middelbaar diploma jammer dan MOGEN (volgens de wet) wij jou niet meer betalen dan 1250eur.
De skills heeft hem alleen het papiertje van het hoger niet.
Stel dat hij al zijn hoger diploma in handen had dan kon hij beginnen aan 1750eur mét extra legale voordelen (laptop, gsm, ...)

Dusja mijn keuze zou nogal rap gemaakt zijn.

lol wat een BS
ik heb een middelbaar diploma en verdien netto meer dan dat :p :lol:

EverlastingHate zei:

A shoe salesman? :p

NoizeSuppressor

Legacy Member
EverlastingHate zei:
En kijk u niet dood op het geld. Wat zijt ge met een goed betaalde job, als ge elke dag voor 1 enkele rit een uur in de file mag staan, of op de trein mag zitten. Constant moet bijleren, constant stress aan uwen kop....

Liever 300 euro netto per maand minder, fysiek wat harder werken, dan elke dag andere problemen aan uwen kop, ver pendelen, vieze dikke boeken, communicatief zijn.


ge legt uit wat GIJ niet graag doet. Stress haalt het beste in mij naar boven, ik heb dat nodig om 't onderste uit de kan te halen.

En constant bijleren, wat is daar mis mee? Stilstaan is achteruitgaan maar goed misschien andere ambities ;)

EverlastingHate

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
ge legt uit wat GIJ niet graag doet. Stress haalt het beste in mij naar boven, ik heb dat nodig om 't onderste uit de kan te halen.

En constant bijleren, wat is daar mis mee? Stilstaan is achteruitgaan maar goed misschien andere ambities ;)


IK wil het onderste niet uit de kan halen. Ik wil opstaan, weten wat me die dag te wachten staat, 8 uur lang hetzelfde doen, en naar huis gaan zonder zorgen. En werk dat zeer kortbij gelegen is.

En er is nog nooit iemand achteruit gegaan, omdat hij routinewerk deed.

Het moment dat je te weten komt, dat ge de rest van uw leven hetzelfde moogt doen, en nooit nog een boek hoeft open te doen: zalig.

ShoveS

Legacy Member
Jos_Albatros zei:
bullshit, zelfs als ge dopt kunde lenen (dan heb ik het wel niet over dé banken he, zoals dexia etc)

we hebben het hier over immobiliën

EverlastingHate

Legacy Member
!nFy zei:
A shoe salesman? :p

Fat Woman: I don't understand. Before aerobics, I used to fit in a size 6. I guess all that jumping expanded my feet.
Al: I see you must've fallen on your butt a time or two.
Fat Woman: How dare you say that to my face!
Al: Well, I'd say it behind your back, but my car's only got a half tank of gas!


:p één van de beste moppen ooit

jorrelemargi

Legacy Member
nico zei:
dit is eigenlijk de bedoeling :
kwil gerust een tijdens de nacht werken op Brucargo omdat ik toch met niemand moet rekening houden.

wa gaat ge zonder diploma daarna doen? Uw lening afbetalen gaat lang duren en weegt zwaar door, kweet ni of ge ooit nog op reis wil enzo of nen auto zoekt te onderhouden?

Als ik van u was probeerde ik uw studie af te maken en dan desnoods in een fabriek met de nacht te gaan werken. Ge gaat veel spijt hebben binnen aan aantal jaar als ge uw diploma had kunnen halen maar ni hebt gehaald

als ge het studeren echt ni aankunt, en ook gene stiel aankunt op school, dan kunt ge mss best gaan werken, maar anders zeg ik 300%: probeer door te zetten! desnoods met studiebegeleiding?

jorrelemargi

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Het moment dat je te weten komt, dat ge de rest van uw leven hetzelfde moogt doen, en nooit nog een boek hoeft open te doen: zalig.

forget it man
I WOU da'k nog aant studeren was (en heb mijn studies zonder problemen afgemaakt)

ik hoop voor u dat dat uw leven zal opfleuren, maar kheb er mijn twijfels over:niceone:

nico

Legacy Member
jorrelemargi zei:
wa gaat ge zonder diploma daarna doen? Uw lening afbetalen gaat lang duren en weegt zwaar door, kweet ni of ge ooit nog op reis wil enzo of nen auto zoekt te onderhouden?

Als ik van u was probeerde ik uw studie af te maken en dan desnoods in een fabriek met de nacht te gaan werken. Ge gaat veel spijt hebben binnen aan aantal jaar als ge uw diploma had kunnen halen maar ni hebt gehaald

als ge het studeren echt ni aankunt, en ook gene stiel aankunt op school, dan kunt ge mss best gaan werken, maar anders zeg ik 300%: probeer door te zetten! desnoods met studiebegeleiding?

je hebt overschot van gelijk. maar eens die examens komen, is het met mij gedaan :) en das al jaren zo. (veel druk van thuis uit om zeer goed te presteren en dat brengt onnodig veel stress enzovoort met zich mee)

volwassenenonderwijs lijkt mij wel een noodzaak

NoizeSuppressor

Legacy Member
Denk goed na man... Ik heb nu veel spijt dat ik geen hogeschool heb afgemaakt (heb middelbaar Handel, en nog wat attesten zoals flash, html etc...).
Het leven is zoveel makkelijker met een A1, meer verdienen, sneller promotie, met wat geluk vrij snel een laptop, gsm auto...

Ik heb een maand of zes op de dool geweest toen ik gestopt was het hoge school, zelfs even 'gedopt' hoewel 300 euro op de maand nu niet echt profiteren was :)
Dan per toeval bij een bedrijf terecht gekomen dat transport van gevaarlijke goederen deed. Begonnen als orderinputter, maar toen ik na zes maand het echt
kotsbeu was (altijd 't zelfde te doen) kreeg ik daar de aanbieding om promotie te maken en dispatcher te worden -> stress, meer verdienen (veel meer) en
enorm veel leren. Ik spreek vloeiend Frans, Duits en Engels. Ondanks dat ik maar een A2 heb nu vind ik werk bij de vleet, heb het uit te kiezen zonder zever.
Wat ik wil zeggen is, mits geluk en ambitie kan je wel een eind komen, ook met een A2. Maar een A1 maakt het zoveel makkelijker, heb je zoveel geluk niet nodig...

DesorteD

Legacy Member
nico zei:
je hebt overschot van gelijk. maar eens die examens komen, is het met mij gedaan :) en das al jaren zo. (veel druk van thuis uit om zeer goed te presteren en dat brengt onnodig veel stress enzovoort met zich mee)

dan moet je mb is naar studiebegeleiding gaan en daar u probleem gaan uitleggen. Stoppen met school is voor veel mensen een vergissing, een vergissing die ze zich later beklagen.

Brock

Legacy Member
hoi topicstarter,

Denk aub niet 1x, niet 2x maar 100x na alvorens je gaat stoppen. Ik merk aan enkele posts van jou op dat het eerder om een gemakkelijkheidsoplossing gaat.

"Ik stop nu met studeren, ga werken, en doe de rest in avondonderwijs". Het is een verhaaltje dat ik reeds tientallen mensen heb horen vertellen toen ik in het middelbaar en eerste jaar hoger onderwijs zat.
Maak voor jezelf uit, en wees eerlijk, of je iemand bent die de dingen graag naar de toekomst doorschuift omdat je er nu gewoon even geen zin in hebt.

Voor avondonderwijs heb je dubbel zoveel karakter nodig als voor dagonderwijs. Het klinkt leuk, i admit:

- werken ( maw niet meer naar school )
- geld verdienden ( maw je kan jezelf al eens verwenning bijtijds ^^ )
- geen examens meer ( woei ! )

MAAR. Dan kom je thuis van een zware dag op het werk, en dan kan je direct vertrekken naar het avondonderwijs. Vergeet niet dat, al naargelang van wat je wil volgen, je dikwijls in de weekends en vrije avonden ook zult moeten studeren.

Als je veel geld wilt verdienen dan moet ge iemand zijn die wil werken. Of het nu met je hoofd is of met je handen, het maakt niet uit. Studeren kan je enkel helpen om later te kunnen doen wat je graag doet ( of het nu houtbewerker, kok, it'er of whatever is ); en geloof mij, graag je werk doen en met plezier je bed kunnen uitkomen is ongelofelijk belangrijk in je leven. Het is het verschil tussen glorie of depressie ( om het maar meteen wat gewicht te geven :p ). Ik kan in het weekend soms amper wachten om terug te kunnen gaan werken, als dat geen leven is :D

Pointe:

Heb je het papiertje in je handen waar je de job mee kunt doen die je graag wil doet ( en dat hoeft daarom zelf nog geen hoger secundair papiertje te zijn ) dan ben je in principe free to go. Als je echt ambitie hebt in het leven heb je méér dan dubbel zoveel kans om dit waar te maken als je verder gestudeerd hebt.
Als je veel geld wil verdienen moet je in de meeste gevallen:

- veel verantwoordelijkheid hebben en/of goed met je hoofd kunnen werken
- hard met je handen kunnen werken, specialist in je stiel zijn of een risicoberoep uitoefenen

Ikzelf heb 3 jobs ( 1 fulltime webontwikkelaar bij de overheid, 1 zelfstandig webontwikkelaar en 1 zelfstandig tuinonderhouder ), moet hard werken, maar krijg loon naar werk. Dit zowel in cash als in eigenwaarde.

btw, 2500€ net in de maand is écht al een goed loon hoor, daar kom je al een eindje mee verder :)

Wil je maw ( hard ) werken en durf je ( berekende ) risico's nemen, dan hoef je niets te vrezen en geloof mij, kan je écht veel geld verdienen; ben je eerder lui, dan moet je niet op teveel hopen ( buiten op de lotto en/of rijk trouwen ;) ).

GroovyBeatsss

Legacy Member
FLT zei:
Slim, hééééél slim om te stoppen met school :kuh:

Mijn maat het ook doen, em mocht direct beginnen... Ah oei meneer heeft maar een middelbaar diploma jammer dan MOGEN (volgens de wet) wij jou niet meer betalen dan 1250eur.
De skills heeft hem alleen het papiertje van het hoger niet.
Stel dat hij al zijn hoger diploma in handen had dan kon hij beginnen aan 1750eur mét extra legale voordelen (laptop, gsm, ...)

Dusja mijn keuze zou nogal rap gemaakt zijn.
Dan ben ik toch wel de wet aan men voeten aant vegen ser :p Ben ook gestopt met school en verdien toch wel wat meer dan 1250€ hoor, mss dat het verschilt van sector tot sector. Don't know


On-topic: kameraad heeft serieus wat geld verdiend op korte tijd. Niet legaal maarja ;) Hij deed weekendwerk, dus 2 dagen shiften van 12uur + ging in de week vloeren leggen in het zwart. Heeft serieus wat geld verdiend, maar het is en blijft toch gevaarlijk hoor. Als ze u pakken zijt ge nog niet jarig ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan