FEW
Legacy Member
de vriend van mijn zus (west-vlaming) en ik (brabander) hadden pas een discussie over het "algemeen nederlands".
volgens hem spreek je algemeen nederlands als je geen accent hebt. limburgers spreken dus absoluut geen AN volgens hem. ik zei dat de uitspraak niet uitmaakt maar dat het om dialect ging.
ooit heb ik zelfs eens gehoord dat limburgers over het algemeen het beste AN spreken, weet niet of het klopt.
wat klopt dus:
a) AN heeft niets te maken met accenten
b) AN heeft niets te maken met dialecten
c) ergens tussen de 2
d) ik pas walter of weet beter
volgens mij is het dus A
google gaf hierover ook niet meteen een duidelijk antwoord imo
volgens hem spreek je algemeen nederlands als je geen accent hebt. limburgers spreken dus absoluut geen AN volgens hem. ik zei dat de uitspraak niet uitmaakt maar dat het om dialect ging.
ooit heb ik zelfs eens gehoord dat limburgers over het algemeen het beste AN spreken, weet niet of het klopt.
wat klopt dus:
a) AN heeft niets te maken met accenten
b) AN heeft niets te maken met dialecten
c) ergens tussen de 2
d) ik pas walter of weet beter
volgens mij is het dus A
google gaf hierover ook niet meteen een duidelijk antwoord imo

)
. Ik heb hier nog nooit iemand zo horen praten, in mijn streek waar ik woon dan toch niet.
.