Archief - Aldi pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whacker

Legacy Member
gentille zei:
500 GB voor een goeie 100 €'s
In de Carrefour staat momenteel een externe schijf van 500GB voor 99 euro.
't Is een Maxtor (nu Seagate maar soit :p).

whacker

Legacy Member
w3bb3r zei:
medion is goe..
behalve na een 1jaar als sommige drivers wil updaten dat het maar half lukt..
grafische kaarten zijn wel goed maar toch scheelt er iets aan..
en er zitten soms wat TE veel foefjes op die je toch nooit gebruikt
ook vervelend als je wil formateren via die recovery CD's :/
anders np
Bij mijn neef was de grafische kaart aangekondigd als (ik zeg maar iets): Radeon 9800 XXX Pro ofzo. Hij dacht dus dat hij een radeon 9800 pro had, bleek die XXX een eigen (clocked down) versie te zijn van die kaart. Gelukkig had hij die PC niet gekocht om te gamen maar daar kan je je dus serieus mispakken (alle componenten dus zeer goed opzoeken eerst). Zoals je ook zegt zijn de drivers idd soms instabiel (UREN gezocht naar een deftige driver voor die grafische kaart en uiteindelijk zelf een .inf samengesteld om die toch iets of wat deftig te laten werken) of komen er gewoon geen updates.

KoenDK

Legacy Member
effe offtopic, alhoewel het toch te maken heeft met Aldi :
maat van mij heeft zich een paar maand geleden zo'n plasma scherm aangekocht van bij den Aldi, en wat bleek? tv werkte totaal niet.

ze konden hem geen nieuw vervangtoestel geven, hij kreeg enkel zijn geld terug,en mocht het toestel teruggeven

qua service vond ik dat toch ook wel barslecht :wtf: (hij had oude tv verkocht dus zat daar dan wel thuis zonder...)

Dayofdead

Legacy Member
Als de mensen in de Aldi een pc zien staan denken ze direct 'Goede pc en supergoeikoop!' NIET dus. Mensen zouden beter is beginnen beseffen dat een pc geen €3000 meer moet kosten en dus niet alleen den Aldi voor €900 een degelijk systeem kan verkopen. Voordat je iets koopt van €1000 is het toch normaal dat je op verschillende plaatsen gaat kijken buiten in een Aldi winkel.

Terror Factor

Legacy Member
Die medionpc is met al die snufjes onverslaanbaar qua prijs. Zonder die snufjes is het natuurlijk een andere zaak, en gaat het aan elkaar gewaagd zijn. De vraag is natuurlijk of je al die zaken nodig hebt.

We hebben hier thuis een medion gehad(de eerste serie, die zo een gigantisch succes was), nooit problemen mee gehad. Nu staat hier een microstar(moederbedrijf van medion), maar die heb ik enkel gekocht omdat er niet veel keuze was in de mediamarkt(ik had daar een bon). Geen problemen mee, en de videokaart is een gewoon model, niet zo een speciale medionversie ofzo.
Pc wordt ondertussen niet meer gebruikt, buiten als opslagruimte :p

ANYWAY, aan de mensen die zeggen dat medion niet goedkoper is, stel een pc samen met dezelfde of betere configuratie voor hetzelfde, of minder geld. Met al de gadgets erbij natuurlijk, want die kosten ook.

Robust²

Legacy Member
Terror Factor zei:
ANYWAY, aan de mensen die zeggen dat medion niet goedkoper is, stel een pc samen met dezelfde of betere configuratie voor hetzelfde, of minder geld. Met al de gadgets erbij natuurlijk, want die kosten ook.

Medion krijgt die kosten dan ook zo laag, door allemaal merkloze of eigen versies van onderdelen erin te steken. En ik heb al serieus veel gevloekt op mijn Ati 9800 'XL' en mijn kaartlezer die het ook wel vaker laat afweten.

Terror Factor

Legacy Member
robust² zei:
Medion krijgt die kosten dan ook zo laag, door allemaal merkloze of eigen versies van onderdelen erin te steken. En ik heb al serieus veel gevloekt op mijn Ati 9800 'XL' en mijn kaartlezer die het ook wel vaker laat afweten.

Ja, en dus zijn ze ook daadwerkelijk goedkoper. Voor de meeste mensen steekt die videokaart zo nauw niet, voor gamers, ja oke.
Die geheugenkaartlezer zal eerder pech zijn, hier werkt ie perfect.

Medion-pc's zijn zeker geen slechte koop.

Robust²

Legacy Member
Terror Factor zei:
Ja, en dus zijn ze ook daadwerkelijk goedkoper. Voor de meeste mensen steekt die videokaart zo nauw niet, voor gamers, ja oke.
Die geheugenkaartlezer zal eerder pech zijn, hier werkt ie perfect.

Medion-pc's zijn zeker geen slechte koop.

Nou, artefacts over heel je scherm is zélfs voor niet-gamers redelijk vervelend hoor ;) De kaart nu werkt deftig, zolang je geen game speelt, dan loopt hij binnen de 5min vast, dat kan niet echt de bedoeling zijn he? (en da's nu al de 4e die erin zit!)
En die kaartlezer durft gewoon soms eens verdwijnen voor een paar dagen, maar echt verdwijnen :/

Towlie

Legacy Member
Ik had vroeger die aldi pc met die 9800xxl

Zeer goeie pc en heb die jaren kunnen gebruiken/op gamen zonder één enkel probleem

w3bb3r

Legacy Member
Dayofdead zei:
Als de mensen in de Aldi een pc zien staan denken ze direct 'Goede pc en supergoeikoop!' NIET dus. Mensen zouden beter is beginnen beseffen dat een pc geen €3000 meer moet kosten en dus niet alleen den Aldi voor €900 een degelijk systeem kan verkopen. Voordat je iets koopt van €1000 is het toch normaal dat je op verschillende plaatsen gaat kijken buiten in een Aldi winkel.

100% true

check mijn systeem (sig) en die koste maar 1120euro
en dan nog een Samsung SyncMaster 205bw 20" breedbeeld (€238)

dan lig ik aan iets minder dan zo'n pc van den aldi met scherm, maar ik heb wel veel beter systeem en ik weet wat erin zit :)

Terror Factor

Legacy Member
robust² zei:
Nou, artefacts over heel je scherm is zélfs voor niet-gamers redelijk vervelend hoor ;) De kaart nu werkt deftig, zolang je geen game speelt, dan loopt hij binnen de 5min vast, dat kan niet echt de bedoeling zijn he? (en da's nu al de 4e die erin zit!)
En die kaartlezer durft gewoon soms eens verdwijnen voor een paar dagen, maar echt verdwijnen :/

Vroeger nooit last van gehad(ma da was toen wel een standaard videokaart,ni zo een speciaal model), m'n neef heeft ook zo een 9800XXL, heeft ook geen enkel probleem. Ook geen problemen op mn microstarpc, noch bij de videokaart, noch bij de kaartlezer.

My guess: you're having bad luck :p

w3bb3r: gij hebt dan ook wel 300€ ofzo meer betaald, en ge hebt geen blueray/hd drive, die ook nog eens 300€ kost...

inspiratieloos

Legacy Member
Terror Factor zei:
Vroeger nooit last van gehad(ma da was toen wel een standaard videokaart,ni zo een speciaal model), m'n neef heeft ook zo een 9800XXL, heeft ook geen enkel probleem. Ook geen problemen op mn microstarpc, noch bij de videokaart, noch bij de kaartlezer.

My guess: you're having bad luck :p

w3bb3r: gij hebt dan ook wel 300€ ofzo meer betaald, en ge hebt geen blueray/hd drive, die ook nog eens 300€ kost...

Ok, eerst en vooral, medion is grote crap. Waarom?
Ik werk int weekend in Computerbedrijf en je moest eens weten hoeveel medions die daar toekomen waar de garantie net is verlopen e.d. Grafische kaarten bij medion pc's verslijten aan de lopende band, als er een toekomt, mogen we al bijna een nieuwe kaart klaarleggen.
U kan natuurlijk zeggen, dat is pech of toeval.
Wij krijgen dagelijks 20+ pc's binnen voor herstellingen, en elke medion die daarbij hoort heeft hardware fout, kapot, oververhit, en meestal de grafische kaart.

Over uw argument van steek iets samen voor hetzelfde geld, het lukt u niet.
Tuurlijk lukt dit niet, je mag nog de goedkoopste versie van een grafische kaart zoeken, die van medion zijn nog altijd pak slechter, waarom? de strippen er dingen uit en geven ze een zelfde naam om de prijs de drukken.
Zo kan iedereen goedkope pc's op de markt brengen, maar kwalitatief stellen die NIETS voor, krijgen veel te warm e.d.
Medion is crap en het is jammer dat mensen die er niets van kennen er recht inlopen, want zelfs voor de klant die er niets van weet zijn er voor dit geld heel wat betere alternatieven met kwalitatieve onderdelen.

Terror Factor

Legacy Member
Ja, de grafische kaart blijft het struikelblok natuurlijk. Van de huidige serie kaarten ben ik niet op de hoogte, maar die 9800 xxl zat tussen de pro en de xt iirc.
Koeling van een gfxkaart is ook te upgraden, moest het al nodig zijn.

Anyway: ik wacht nog altijd op het alternatief met ongeveer dezelfde prijs en functies/prestaties...

Waldorf

Legacy Member
M'n huidige PC komt vanuit de Aldi en dat beest is inmiddels toch al een dikke vier jaar oud en ik heb er nooit problemen meegehad. Qua componenten zat het toch wel snor en met de grafische kaart kon ik (toendertijd) zware games als Far Cry en Doom 3 moeiteloos draaien. Qua prijs/kwaliteit verhouding zijn PC's van Medion toch onklopbaar imo.

Selderijstok

Legacy Member
Daarnet in den aldi geweest en er stonden nog zeker 20+ pc's :eek:. Bij ongeveer dezelfde actie een jaar geleden was heel den boel uitverkocht.
Het enigste dat goed verkocht waren al die extra dingen zoals dat 22" scherm en externe HDD etc...

Cron

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
'k Heb er genoeg gerepareerd om zo'n toestanden aan niemand aan te raden.


idem dito...

En sinds de repair dienst van Destelbergen naar Nederland verhuist is duurt alles 3 keer zo lang en is er maar den helft van den 1ste keer in orde.

Als ge in nen pc winkel koopt en ge komt thuis met nen pc die ni 100% werkt dan gade terug en ze kijken der meteen naar.

Komde met nen slechten aldi pc thuis dan moete da opsturen, 3 weken of meer wachten en dan krijg je hopelijk een goed werkende aldi pc terug....

knight-k

Legacy Member
Ok en wat is er dan zo slecht aan die ALDI PC dat nu wordt aangeboden?
(specifiek aub)

breez

Legacy Member
heb hier nog zo'n P3 900mhz gehad van medion en die is twee jaar geleden ofzo stuk gegaan maar daar zal ikzelf wel voor iets tussen zitten.
de voeding die erin zit is vrij zwak, en als je dan nog hardware gaat bijsteken en zwaardere grafische kaarten begint in te steken heeft die voeding het helemaal begeven.
resultaat: moederbord half kapot

kheb ier ook nog 2 externe schijven gekocht in den aldi (medion dus)
van één van die twee schijven is de voeding na anderhalf jaar stuk gegaan.

heb dan ook nog een andere medion pc staan (P3 667mhz) en die doet het nog altijd nog heel goed

al bij al valt medion wel mee, maar 't is idd een feit dat ze op bepaalde componenten te veel besparen (zoals moederbord en voeding dus)

Conqie

Legacy Member
gentille zei:
Ik ben het ook aan het overwegen om me die externe harde schijf aan te schaffen, is wel verleidelijk. 500 GB voor een goeie 100 €'s

stond een lacie van 89 in de saturn (500 gig extern) een paar weken geleden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan