Archief - Aldi pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nTFs

Legacy Member
Wundagore zei:
vind het altijd geweldig hoe ze daar een processor insteken met ne FSB van 1333 mhz en dan ram geheugen van 667 Mhz ( dacht ik dat het deze snelheid was)

bottleneck anyone ? :lol:

Mensen die zulke pc's kopen kennen het begrip fsb niet eens.
Die zijn méér verblind door blue ray en het aantal gigas dat de pc heeft.

^MystiQ

Legacy Member
Het is gewoon een feit dat de geit schijt wanneer ze haar benen spreidt. Vervang nu de geit door medion en we komen tot de conclusie dat we maar beter geen aldi PC kopen.

Ik raad ze eerlijk gezegd aan niemand aan, zelfs de laptops niet. Het crappy design alleen al van die laptops doet mij schrikken om ze niet te kopen.

Het probleem met aldi PC's dat is dat ze wel hoge specs hebben maar de dingen waarbij de gewone mens niet stilstaat daar bezuinigd ALDI zwaar op.

Maar hoe groter de Ghz'en, hoe groter de RAM, hoe groter de opslagcapaciteit , hoe liever de mensen zo een toestel kopen maar over da kwaliteit van dat alles samen ga ik maar geen uitspraken doen.
Voor diegene waarbij die medion toestanden goed meegaan, awel das goed voor u. Maar ik heb hier van alles gezien.

En vooral bij de laptops dan, de eerste twee jaar is alles goed maar daarna begint het spelleke. De schermen verkleuren vanwege de magnetische straling van de luidsprekers die erin gebouwd zitten. En kheb het al genoeg gezien om te weten dat waar is. Of het nu nog zo is weet ik niet maar het was zeker zo.

Bij mijn laptop van HP, em gaat al 5 jaar mee zonder mankemanten, kheb er wel 500 euro meer voor betaald.

En da is net hetzelfde met die PC's. Overal bespaart men in, behalve de cijfers die in de krant staan.
Dat is gewoon zo en face it, de mensen die hier de aldi pc's verdedigen hebben er gewoon eentje in huis en kunnen het niet aanvaarden dat het brol is ten opzichte van de andere betere merken of zelf samengestelde pc's.

ComputerVISTA

Legacy Member
Math'ke zei:
Maar hoe groter de Ghz'en, hoe groter de RAM, hoe groter de opslagcapaciteit , hoe liever de mensen zo een toestel kopen maar over da kwaliteit van dat alles samen ga ik maar geen uitspraken doen.

Ge beschrijft net de gemiddelde persoon die achter een stel speakers gaat in de winkel ^^

Meer watts = beter ^^

Bose

Legacy Member
Math'ke zei:
Voor diegene waarbij die medion toestanden goed meegaan, awel das goed voor u. Maar ik heb hier van alles gezien.

hier zo. :)

maar idd, tis gewoon een feit dat wat ge zelf doet, ge beter doet.

Vraag dus gewoon hier op het forum op aankoopadvies informatie en doe het zelf. Beter gaat ge moeilijk vinden denk ik.

Karre

Legacy Member
Koop geen Medion PC! Ik heb er zo eens één gehad en hij is al terug weg, wat een brol PC's.

Anoniem04

Legacy Member
Careless zei:
Koop geen Medion PC! Ik heb er zo eens één gehad en hij is al terug weg, wat een brol PC's. Zij kopen hardware van zéér lage kwaliteit (dat heb ik zeker en vast gevoeld) en steken daar dan een computer mee in elkaar.

Gelukkig vertegenwoordigt die ene PC alles zeker ? :unsure:

Die van mijn pa werkt goed, moet nu iedereen eentje kopen ? :unsure:

Karre

Legacy Member
Dillyracer zei:
Gelukkig vertegenwoordigt die ene PC alles zeker ? :unsure:

Die van mijn pa werkt goed, moet nu iedereen eentje kopen ? :unsure:

Ik ken iemand die een Medion computer ook heeft en die heeft niets anders dan miserie. Verder ken ik ook nog wat mensen die computers repareren en niet eens meer een Medion wilt repareren... . De meest deftige PC blijft voor mij toch wel een PC dat je zelf in elkaar hebt laten steken (buiten Alienware dan :love:).

Anoniem04

Legacy Member
Careless zei:
Ik ken iemand die een Medion computer ook heeft en die heeft niets anders dan miserie. Verder ken ik ook nog wat mensen die computers repareren en niet eens meer een Medion wilt repareren... . De meest deftige PC blijft voor mij toch wel een PC dat je zelf in elkaar hebt laten steken (buiten Alienware dan :love:).

Alienware is ook overrated zenne :sop:

Gewoon zelf ineensteken ja :p

«Vision»

Legacy Member
Als ge voor weinig geld een deftige pc voor alledaags gebruik dan is't gene miskoop hoor. Maar als ge echt een game pc wilt of andere zware toepassingen dan zal je waarschijnlijk een paar dingen snel moeten upgraden.

Ik heb een jaar of 5 geleden een aldi pc voor men ouders gaan halen en die werken er nu nog mee. En men pa heeft er far cry ut 2k4 en cod 2 op zitten spelen. Ze zitten er dagelijks achter en ze hebben er geen problemen mee.

Een jaar of 3 geleden heb ik mij ook eentje gekocht aangezien men ouder er geen probs mee hadden. En uiteindelijk heb ik de case vervangen en de cpu koeler (aangezien de prescott (p4) die erin stak een veel te luidruchtige koeling had om de boel koel te houden) Later heb ik ook de gfx kaart nog vervangen aangezien ze bij medion u meestal een speciale versie geven (waar je minder snel drivers voor vind) Ik heb er ook ram geheugen en een hd bij gestoken. (ik had dus beter voor 1200€ zelf een systeempje ingestoken en dan was het mij goedkoper geweest als 1000€ vr pc + 100€ case +50€ heatsink en 12cm fan + extra ram,12cm fan,hd ...

Dus de vraag is nu als je het zelf kan of iemand anders kan een pctje assembleren steek dan zelf eentje in elkaar. Als ge gewoon NU uw pc wilt en ge zijt tevreden met niet state of the art equipment neem dan gewoon uw aldi pc en zie dat je vrij vroeg daar bent. (let er wel op dat als ge al die software legaal wilt kopen dat je dan ook nog een paar honderd e kwijt bent) Die rush van vroeger is veel minder nu hoor. Als je rond 9 uur de lokale aldi binnengaat zal je zeker eentje kunnen vinden.

#adelaar

Legacy Member
de starter van deze topic had het eigenlijk niet over welke computers medion levert maar over hoe snel die pc's worden verkocht.

De pc's van medion zijn inderdaad niet goed voor gaming. Het komt door de chipset die ook van bijvoorbeeld ram etc gaat gebruiken voor zijn andere dingen te sturen etc. dit heb ik me toch laten wijsmaken ;)

@topic vraag geen id.

Jonathan

Legacy Member
Aldi pc's waren vroeger goed maar in de laatste 3 - 4 jaar is dat enorm derop achteruit gegaan en nu raad ik ze TEN ZEERSTE af !

Anoniem04

Legacy Member
Om op die mens zijn vraag te antwoorden, hier kan je dinsdag voor sluitingstijd soms ook al aan die artikelen van woensdag geraken, ik weet niet of het daar ook zo is.

Soms is het daar wel redelijk druk voor zo een speciale acties, en zijn die tegen de middag al op :p

RB26DETT

Legacy Member
Wundagore zei:
vind het altijd geweldig hoe ze daar een processor insteken met ne FSB van 1333 mhz en dan ram geheugen van 667 Mhz ( dacht ik dat het deze snelheid was)

bottleneck anyone ? :lol:
aja daarom dat dat hier op het forum altijd 1333mhz ram wordt aangeraden

Oldskooler

Legacy Member
Wundagore zei:
vind het altijd geweldig hoe ze daar een processor insteken met ne FSB van 1333 mhz en dan ram geheugen van 667 Mhz ( dacht ik dat het deze snelheid was)

bottleneck anyone ? :lol:

euhm die 667 moete maal 2 doen

Timmos

Legacy Member
Laat u alstublieft een pc samenstellen ipv een prefab-pc te kopen. Prefab pc's bevatten enkel de minderwaardige versies van moederborden, cpu's en grafische kaarten en ge kunt er dus niet op gamen. Is het nu Packard Bell, Medion of HP, maakt niet uit, een zelf samengestelde pc is beter dan eender welke prefab.

En als ge geen gamer zijt, dan kunt ge zeker voor een veel lagere prijs een pc samenstellen.

Ik zou écht niet kiezen voor die Aldi-pc, laat dat idee maar varen :)

Joown

Legacy Member
heb 4 jaar geleden ook een pc van aldi gehad en heb er _nooit_ problemen mee gehad.
Meestal ligt het aan de persoon zelf dat je comp niet fatsoenlijk meer knalt.

Amaryllis

Legacy Member
Ik heb nu sinds een paar weken een nieuwe pc, zelf samengesteld maar mijn vorige was ook een medion. Die heb ik toch een 5-tal jaar gehad.
Pc is trouwens nog altijd in dienst als bot pc van mijn vriend en om films te kijken vanin bed.

DeBuGGeR

Legacy Member
als ge een beetje verder denkt dan wete toch zelf da ze ergens op besparen om u die computers zo goedkoop aan te bieden.

natuurlijk voor de gemiddelde gebruiker vormt dat geen probleem omdat ze, buiten RAM, Ghz en opslagcapaciteit, toch niet kunnen of willen vergelijken.

_DKsissor_

Legacy Member
mijne oude aldipc is een jaar een beest geweest toen ik hem kocht , toen draaide ik de nieuwste games erop en die pc doet het nu nog , kan grafisch wel niet meer mee maar zeker nie te klagen qua stukken , werkt nog altijd perfect dus het zal ook wel geluk zijn zeker dat je bij de pc's nodig hebt. En bij deze vindk de combo van blueray en hd echt wel verleidelijk als ge op zoek zijt naar een multimediapcke
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan