Archief - Al doende leren we

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Doggiedog

Legacy Member
nog enkele van vorig jaar:
- wanneer ge olie verwarmt op een kookplaat omdat ge niet beschikt over een frituurketel op uw peda (kotachtige verblijfplaats), zorg er dan voor dat ge het niet te lang laat staan zonder uw te frituren eten erin te smijten. Dat kan een brandje in uw kookpot vermijden.
- wanneer ge een brandje in uw kookpot hebt doordat de olie erin te warm werd, steek het dan zeker en vast niet onder de waterkraan om te blussen! Het was een magnifieke vuurbal die reikte tot aan het plafond. En ik heb een goede beschermengel, want enkel mijn duim was een klein beetje verbrand (op tijd weggesprongen doordat ik de warmte al voelde opkomen nog voordat ik iets doorhad).

Mr_Larsman

Legacy Member
Enkele voetbalwijsheden dan:
1) Indien je keeper bent en je bent bezig met keeperstraining, die dan dat je niet met té veel overgave naar een bal duikt. En als je het dan toch doet, kijk dan uit, die palen gaan niet uit de weg :) (I know, I know, beginnersfout, maar ik had de bal wel ;) )
2) Indien het geregend heeft en je wil tijdens het matchje een bal die zijdelings in de goal wordt getrapt eruit sliden, zie dan dat je op tijd kan stoppen. En indien dit niet het geval is, sluit je benen.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Voor alle aspirant- en volwaardige verpleegkundigen: NOOIT, ik herhaal NOOIT een vallende persoon van 150 kilo proberen tegenhouden! It hurts :cry:

ng

Legacy Member
Als je beslist om een fles jenever (of andere alcohol) soldaat te maken bij een maat thuis. Zorg dan dat je de wc van buiten weet staan, zodanig dat je die met je zatte kloten kan vinden in het donker, anders kan het voorvallen dat je er naast pist.



p.s: ik was niet degene die de wc niet deftig vond, maar de eigenaar van de niet gevonden wc.

menlor

Legacy Member
Het is geen goed idee om een emmer bier( da onder tap staat voor het verspilde bier op te vangen ) over de wand van festival te gieten wnr ge zelf al gedronken hebt. Die omheiningn kunnen hoog zijn zodat ge veel tot alles morst met gestrekte handen boven u hoofd :unsure:

vinh

Legacy Member
Doggiedog zei:
nog enkele van vorig jaar:
- wanneer ge olie verwarmt op een kookplaat omdat ge niet beschikt over een frituurketel op uw peda (kotachtige verblijfplaats), zorg er dan voor dat ge het niet te lang laat staan zonder uw te frituren eten erin te smijten. Dat kan een brandje in uw kookpot vermijden.
- wanneer ge een brandje in uw kookpot hebt doordat de olie erin te warm werd, steek het dan zeker en vast niet onder de waterkraan om te blussen! Het was een magnifieke vuurbal die reikte tot aan het plafond. En ik heb een goede beschermengel, want enkel mijn duim was een klein beetje verbrand (op tijd weggesprongen doordat ik de warmte al voelde opkomen nog voordat ik iets doorhad).

Gebruik een natte handdoek in de plaats van er water op te gieten. Je hebt wel erg veel geluk gehad.

HighWire

Legacy Member
Doggiedog zei:
nog enkele van vorig jaar:
- wanneer ge olie verwarmt op een kookplaat omdat ge niet beschikt over een frituurketel op uw peda (kotachtige verblijfplaats), zorg er dan voor dat ge het niet te lang laat staan zonder uw te frituren eten erin te smijten. Dat kan een brandje in uw kookpot vermijden.
- wanneer ge een brandje in uw kookpot hebt doordat de olie erin te warm werd, steek het dan zeker en vast niet onder de waterkraan om te blussen! Het was een magnifieke vuurbal die reikte tot aan het plafond. En ik heb een goede beschermengel, want enkel mijn duim was een klein beetje verbrand (op tijd weggesprongen doordat ik de warmte al voelde opkomen nog voordat ik iets doorhad).

zoals de persoon boven me heeft gezegd, je hebt enorm veel geluk gehad... Meestal durft da ontploffen als ge dat doet en dan ben je net iets meer verbrand dan alleen je duim...

Toxic!

Legacy Member
Doggiedog zei:
nog enkele van vorig jaar:
- wanneer ge olie verwarmt op een kookplaat omdat ge niet beschikt over een frituurketel op uw peda (kotachtige verblijfplaats), zorg er dan voor dat ge het niet te lang laat staan zonder uw te frituren eten erin te smijten. Dat kan een brandje in uw kookpot vermijden.
- wanneer ge een brandje in uw kookpot hebt doordat de olie erin te warm werd, steek het dan zeker en vast niet onder de waterkraan om te blussen! Het was een magnifieke vuurbal die reikte tot aan het plafond. En ik heb een goede beschermengel, want enkel mijn duim was een klein beetje verbrand (op tijd weggesprongen doordat ik de warmte al voelde opkomen nog voordat ik iets doorhad).

Beseft de rest van u leven maar dat ge leeft in 'borrowed time'. Dat leren ze toch al in de lagere school...

scowcroft

Legacy Member
wie leert er nu frituren in de lagere school?
maja twas wel dom van hem...:doh:

Boddah

Legacy Member
Als je héél veel hebt gedronken (dus poepeloere zat) en je bent een niet-roker, hang dan niet de stoere uit door een sigaret te gaan roken.

Niet-roker zijn + zat zijn + sigaret = kotsen en blijven kotsen.

Naughty dog

Legacy Member
Hahah, hoe kan dat? Leer dan roken eh, of rook gewoon niet. :)

GenesisX

Legacy Member
Koop nooit een namaak-BMX of ge hebt serieus kans op een gebroken arm...

Haal ALTIJD alles uit uw zakken voor ge uw broek in de was steekt...

Spuit geen fixatief of haarlak een meter naast een brandende kaars om wat te prutsen, blijkbaar is da zelfs van zover licht ontvlambaar en daar gaat uw haar! :unsure:

Kuis uw oren niet met een wattenstaafje terwijl je op één been rechtstaand aan het plassen bent... het gevolg is niet zo proper.

menlor zei:
Het is geen goed idee om een emmer bier( da onder tap staat voor het verspilde bier op te vangen ) over de wand van festival te gieten wnr ge zelf al gedronken hebt. Die omheiningn kunnen hoog zijn zodat ge veel tot alles morst met gestrekte handen boven u hoofd :unsure:
'k Kan het mij inbeelden :lol:

Blackend

Legacy Member
scowcroft zei:
wie leert er nu frituren in de lagere school?
maja twas wel dom van hem...:doh:

_IEDEREEN_ weet toch dat ge brandende olie NIET met water moogt blussen, maar dat ge gewoon de luchttoevoer moet afsluiten met nen vochtige (maar ook nie te vochtige) doek.

Maw. brandende frituurpan/pot. Niet panikeren, dweil pakken, bevochtingen en uitwringen en hem gans over de pan leggen. Aight?

GenesisX

Legacy Member
Wist ik btw niet.

Oja: kam altijd eerst grondig de buurt uit van BINNENIN het huis vooraleer je van plan bent een kleine wandeling te maken. Er kan zich namelijk een Dobberman achter de hoek schuilhouden, wachtend tot hij u kan achternazitten voor enkele minuten :unsure:. ('k was rap terug binnen!)

Iconz

Legacy Member
Al eens gezien bij de brandweer wat er gebeurd als je water gebruikt op brandende frietketel, het resultaat mocht er wel zijn: Grote steekvlam -_-.
Daar toonden ze je dan ook hoe je de dweil erover moet leggen (ellebogen naar binnen achter de dweil).

likes to kill

Legacy Member
Op kroegentocht gaan to 5uur om dezelfde dag om 10 uur op te staan en gaan sporten zorgt niet voor goeie resultaten. Raar maar waar :crazy:

Blanco

Legacy Member
Als het buiten zwaar geijzelt heeft en je loopt over straat, steek dan NOOIT beide handen in je zakken. Want als je dan uitschuift heb je de tijd niet meer om je handen te zetten om de val te breken. Ik kan u verzekeren dat doet zeer zo pal op uwe neus denderen met uw handen in uw zakken. :) Achteraf kunt ge der wel mee lachen.

Stel,...je vertrekt tijdens een koude nacht met de fiets, brommer of moto en je bent je handschoenen vergeten of kwijt... Das afzien.
Mogelijke oplossing : Vraag u ergens 2 plastiek zakjes en trek ze over uw handen en je zal met zwetende handen thuiskomen.

hipStar

Legacy Member
- Leer de kamer van je vriendin heel goed kennen als je gaat drinken en je vroeger naar huis gaat omdat je de volgende dag moet gaan voetballen. --> Kvond het licht niet en ik dacht dat ik de weg van buiten kon met het resultaat dat ik op me scheve smikkel ben gevallen en dat ik de vader van mijn vriendin heb wakker gemaakt
- Drink je de avond voor een match niet lazarus want dan krijg je op het veld de slappe lach en kan je niet meer stoppen.
- Nooit stoppen voor een overstekkende slak met je voorrem van je fiets als je 50 km/h haalt.
- Nooit in de kamer van je ouders stormen als je een raar geluid hoort
- Laat een dronken vriend altijd op de grond liggen of anders kostst hij op je schoenen
- Kijk nooit te veel naar mooie meisjes die in tegen overgestelde richting komen rijden met je auto want dan zou je wel eens een paaltje kunnen mee hebben.
- Krijg nooit de slappe lach op een engels toneeltje wanneer het aan jou is
- Schijt nooit in een toilet die verstopt is

Naughty dog

Legacy Member
Niet te snel naar boven lopen op de trappen als ge "zachte" kousen aanhebt.

-> Bloedneus, gebroken bord, glas, ...

Wel grappig achteraf.

puni

Legacy Member
Nooit fruitsap drinken als ge thuiskomt van een nachtje pintjes pakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan