Archief - Al doende leren we

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Berd

Legacy Member
Er valt misschien over te twisten of dit bij algemeen hoort of bij zwam, maar in theorie kunnen er handige tips of waarschuwingen uit de bus komen dus ik probeer het hier :)

De bedoeling is dat iedereen die wil hier een les kan posten die hij recent of vroeger geleerd heeft door iets (verkeerd) te doen. Dit kunnen dingen zijn waarvan je achteraf dacht "nja, dat had ik eigenlijk al moeten weten" maar evengoed kan het zijn dat je bij toeval een niet conventionele maar wel handigere manier ontdekt hebt om iets aan te pakken.

Een voorbeeld dat mij nog lang zal bijblijven is het bewaren van poetsproducten voor de badkamer. Zo stak ik de morgend na een avondje uitgaan nog niet volledig nuchter een contactlens in mijn oog en dit brandde verschrikkelijk. Blijkbaar had ik toen ik thuis kwam mijn lenzen uitgedaan maar een flesje viakal gebruikt ipv lensvloeistof. :oink:
Les: bewaar poetsproducten bij voorkeur niet op dezelfde plaats als andere producten.

ironhorn

Legacy Member
vandaag ergens geweest voor enquete te doen en de vrouw was er niet

les: geef uw telefoonnummer door, zodat ze de afspraak kunnen afbellen (hoewel ik betwijfel of ze dat ook gedaan zou hebben)

Unpro

Legacy Member
kijk altijd naar links en naar rechts als ge de straat oversteekt.

icerulez

Legacy Member
Als ge als student een bedrijf opbelt met vragen over stage, werfopvolging ofzo, dan mag je ze nooit geloven als ze zeggen dat ze je wel zullen terugbellen. :sop:


Edit: en als je bij een bank je rekening wil afsluiten en je geld oversluisen naar een andere bank haal dan eerst je geld af, zet het zelf op die andere rekening en ga dan pas naar het kantoor om te vragen om je rekening af te sluiten. Dexia bank heeft me zo 2 maand aan het lijntje gehouden. 2 maand dat ik op men geld kon wachten omdat ik gevraagd had men rekening af te sluiten en het geld over te zetten. Dan begonnen ze te neuten dat ze handtekeningen enzo nodig hadden, de zeveraars.

Feignasse

Legacy Member
Vertrouw nooit mensen die je in een station vragen hoe laat het is. Klokken genoeg in de buurt - malafide individuen proberen er op die manier gewoon achter te komen of je een dure horloge / gsm hebt.

Carrotman

Legacy Member
Ulixes zei:
Vertrouw nooit mensen die je in een station vragen hoe laat het is. Klokken genoeg in de buurt - malafide individuen proberen er op die manier gewoon achter te komen of je een dure horloge / gsm hebt.

Zeg dan volgende keer beleefd terug: "Nee dit is geen echte Rolex dus doe geen moeite"

Santa

Legacy Member
Ulixes zei:
Vertrouw nooit mensen die je in een station vragen hoe laat het is. Klokken genoeg in de buurt - malafide individuen proberen er op die manier gewoon achter te komen of je een dure horloge / gsm hebt.

Haha idd dat advies zou ik ook kunnen geven ;p

mythe

Legacy Member
kijkt in uw spiegels bij het achteruitrijden als je een L hebt.

Vandaag perongeluk met achterlicht geparkeerde auto geraakt. Wel nog chance dat het maar wat verf was.

moehaa!

Legacy Member
mythe zei:
kijkt in uw spiegels bij het achteruitrijden als je een L hebt.

Vandaag perongeluk met achterlicht geparkeerde auto geraakt. Wel nog chance dat het maar wat verf was.

In hetzelfde gerne:

Kijk altijd ALTIJD in u zijspiegels als ge een bocht maakt over een fietspad.
Lol ik voelde me zo schuldig voor die fietser die abrupt moest uitwijken:unsure:

Wover

Legacy Member
Pas altijd op als je een auto ziet met een vrouw achter het stuur :p.

Pred

Legacy Member
hehe, plezante topic

Eerste waar ik op kom: Als ge van zin zijt om u eens goed zat te drinken, doe dan geen schoenen aan die ge moeilijk uitkrijgt. Ik ben zo eens knal voorover gevallen tijdens het schoenen uitdoen en als ge gedronken hebt hebt ge de reflex nie om uw handen te zetten :D Met als gevolg een blauw oog

Chickenlal

Legacy Member
mythe zei:
kijkt in uw spiegels bij het achteruitrijden als je een L hebt.

Vandaag perongeluk met achterlicht geparkeerde auto geraakt. Wel nog chance dat het maar wat verf was.

Tip:

Als je tegen geparkeerde wagens rijd, rijd niet zomaar weg, maar steek je gsm nummer tussen de ruit en draag de gevolgen van je gereden schade door de eigenaar van de andere wagen te vergoeden.

moehaa!

Legacy Member
Pred zei:
hehe, plezante topic

Eerste waar ik op kom: Als ge van zin zijt om u eens goed zat te drinken, doe dan geen schoenen aan die ge moeilijk uitkrijgt. Ik ben zo eens knal voorover gevallen tijdens het schoenen uitdoen en als ge gedronken hebt hebt ge de reflex nie om uw handen te zetten :D Met als gevolg een blauw oog

Maarja hoe groot is de kans daarop?
Is de kans dan niet groter dat je zonder schoenen thuiskomt als je ze los aandoet?:)

SMa

Legacy Member
Pred zei:
Eerste waar ik op kom: Als ge van zin zijt om u eens goed zat te drinken, doe dan geen schoenen aan die ge moeilijk uitkrijgt. Ik ben zo eens knal voorover gevallen tijdens het schoenen uitdoen en als ge gedronken hebt hebt ge de reflex nie om uw handen te zetten :D Met als gevolg een blauw oog
Conclusie:
Leg altijd een vel plastiek/handdoek aan je voeteinde als je van plan bent om stomdronke thuis te komen. Zo kun je onbezorgd met kleren en al je bed opzoeken ;)

chosen1

Legacy Member
eigenlijk zou iedereen beter zo'n lijst bijhouden met wat ge beter niet doet.

zo ga ik bv NOOIT meer schaatsen aangezien ik vocht in mijn huip krijg door schaatsbewegingen en kheb zo 2 jaar na elkaar gesukkeld met mijn heup omdat ik vergeten was hoe slecht schaatsen voor mijn heup was :sop:

ontopic:

weet dat parkeerwachters met een premie werken en dat ze dus exact vanaf de 5de minuut een boete uitschrijven!

(dus als ge geen klein geld hebt en ge wilt vlug geld gaan wisselen in een winkel 10m verder dan hebt ge een boete en gaat de parkeerwachter er zich geen zak van aantrekken)

cG`

Legacy Member
icerulez zei:
Edit: en als je bij een bank je rekening wil afsluiten en je geld oversluisen naar een andere bank haal dan eerst je geld af, zet het zelf op die andere rekening en ga dan pas naar het kantoor om te vragen om je rekening af te sluiten. Dexia bank heeft me zo 2 maand aan het lijntje gehouden. 2 maand dat ik op men geld kon wachten omdat ik gevraagd had men rekening af te sluiten en het geld over te zetten. Dan begonnen ze te neuten dat ze handtekeningen enzo nodig hadden, de zeveraars.

Offtopic maar goed: het is inderdaad wel zo dat jij effectief moet ondertekenen dat jij je rekening wilt afsluiten, maar belangrijker dat je dat geld wil overschrijven naar weet ik veel waar. Anders is er geen bewijs dat jij die toestemming gegeven hebt.. (ik zeg niet dat het jou fout is uiteraard)

Ontopic:
Dat je niet te snel moet fietsen als het net gesneeuwd heeft ook al hebben ze zout gestrooid.. Ik was eens hevig aan het fietsen om op tijd te komen, geen probleem aangezien er goed gestrooid was, maar op een kruising met een andere straat hadden ze het blijkbaar niet de moeite gevonden om zout te strooien.. Er was ook net een bocht op die kruising en ik had dat alles uiteraard te laat gezien en daar was grond dan ineens! :crazy:

icerulez

Legacy Member
cG` zei:
Offtopic maar goed: het is inderdaad wel zo dat jij effectief moet ondertekenen dat jij je rekening wilt afsluiten, maar belangrijker dat je dat geld wil overschrijven naar weet ik veel waar. Anders is er geen bewijs dat jij die toestemming gegeven hebt.. (ik zeg niet dat het jou fout is uiteraard)

die had ik al gegeven. Plots hadden ze ook nog eens een handtekening nodig omdat ik meerderjarig was en dat nooit had laten weten, en het ergste is dat ze je daar dus zelf niet mee contacteren hé. Je geeft de opdracht om het af te sluiten, zij doen het niet omdat er iets ontbreekt en ipv dan te bellen ofzo met de vraag of ik eens wil langskomen doen ze of hun neus bloed.

Anyways, back on topic: backups maken is ook zo 1 van die dingen. Eens je iets kwijtgeraakt bent waar je massa's tijd ingestoken hebt doordat je HD crasht neem je regelmatig backups :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan