Archief - Al doende leren we

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hmgrwngd

Legacy Member
[TFT]Poky;9305191 zei:
u redenering vind ik persoonlijk zeer egoistisch hmgr...

En een redenering is per definitie een creatie van het ego. :)

Maar om je gedachtengang een antwoord te geven:
Nu moet ik geloven dat iemand die elke dag 8 uur werkt , dan z'n geld besteedt aan bier/auto's/pc's/kledij/etc , en dan de volgende dag net hetzelfde doet; iemand is die NIET egoïstisch is ?

Als het op mijn levensstijl aankomt; dan beslis ik wel. Als jij dat egoïsme noemt; is dat gewoon jammer. (omdat je mijn overtuiging slecht moet benoemen)

Doggiedog

Legacy Member
icerulez zei:
Anyways, back on topic: backups maken is ook zo 1 van die dingen. Eens je iets kwijtgeraakt bent waar je massa's tijd ingestoken hebt doordat je HD crasht neem je regelmatig backups :)
Zo hard seconded. Niets ergers dan een projectmap waar je een heel jaar mee bezig bent, om dan een virus binnen te krijgen waardoor je oude harde schijf na enkele jaren trouwe dienst het plots begeeft. Niets frustrerenders dan het ogenblik waarop je merkt dat je back-up op de laptop ook nog eens een oude versie blijkt te zijn, waardoor je hele stukken weer opnieuw mag beginnen typen.

Maar laten we het positief bezien: ik had tenminste nog een back-up.

@ Hmgrwngd: bedoel je met "stoppen" hetzelfde als "het werk neerleggen en verder niets doen"? Want daar zie ik eerlijk gezegd het nut ook niet van in. Uiteindelijk zal je toch op EEN manier aan geld moeten zien te raken om in deze maatschappij te overleven, tenzij je een outcast wil worden.
Als je met "stoppen" bedoelt dat je "het werk waaraan je op dat ogenblik mee bezig bent neerlegt en aan iets anders begint dat in jouw ogen meer kan opbrengen (op wat vlak dan ook)" dan kan ik het wel begrijpen.

Memphis

Legacy Member
Hmgrwngd, start anders je eigen thread op, dan kunnen wij ons hier tenminste verder amuseren met het lezen van leuke anekdotes!

Hmgrwngd

Legacy Member
Doggiedog zei:
@ Hmgrwngd: bedoel je met "stoppen" hetzelfde als "het werk neerleggen en verder niets doen"? Want daar zie ik eerlijk gezegd het nut ook niet van in. Uiteindelijk zal je toch op EEN manier aan geld moeten zien te raken om in deze maatschappij te overleven, tenzij je een outcast wil worden.
Als je met "stoppen" bedoelt dat je "het werk waaraan je op dat ogenblik mee bezig bent neerlegt en aan iets anders begint dat in jouw ogen meer kan opbrengen (op wat vlak dan ook)" dan kan ik het wel begrijpen.

Ik heb het niet over de fysieke actie van 'stilstaan' . ;)
Ik heb het over vrijheid in het hoofd en in het hart.
En die vrijheid kun je niet bereiken als je nooit stilstaat bij wat je denkt, doet, ziet, hoort.
En als je nooit die keuzes serieus neemt; dan zit je vast in een gigantische sleur; die nochtans zeer makkelijk te verbreken is.

feral

Legacy Member
zet altijd mp3's op u gsm zodat de medemensen in de bus kunne meeluisteren !

ironhorn

Legacy Member
Osi` zei:
Opletten bij te lage garagepoorten, al doende botsen we daar soms wel eens tegen met onze hoofd. :(

ook oppassen als je dingen in het koffer van je auto wilt steken :(

Anoniem0

Legacy Member
ik kijk nu altijd onder mijn hoofdkussen of mijn madam haar gsm daar niet ligt.
ze had zo hare wekker op haar gsm gezet en dan pardoes in slaap gevallen met de gsm op haar hand.
'smorgens werd ik nogal schrikwekkend wakker door een gsm 'die juist onder mijn oorschelp lag' afging.
haargggh vershieten dat da was.:)

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Wie wil er nu leren wanneer "ignorance is bliss" geldt ?

O wacht, wijs ik nu mensen op hypocrisie? Pech!
Dat is geen hypocrisie. De uitspraak "ignorance is bliss" (die trouwens an sich niet correct is) impliceert niet dat het omgekeerde (wisdom is suffering, o.i.d.) ook waar is.

Mr.Anderson

Legacy Member
no_way2go zei:
Gisterenavond was het hier 'boekstring (gebakken forel) festijn' van de chiro en ik moest wat helpen.

Enkele lessen:
- Pas op dat ge niet té zat zijt wanneer ge achter de bar moet staan (en gratis moogt drinken), it's tempting :p
- Vis is geen goede maaltijd om op te gaan drinken
- Het is niet zo'n goed idee om met die vissen op elkaar te gooien of heel de tijd in de rook te staan bij het bakken <-- smelly!

Sooo true, heb het gisteren ook ondervonden!

On topic: Als ge hard moet schijten en ge loopt naar de wc, check altijd of ge da deksel wel omhoog hebt gedaan!

Terrorist_Hell

Legacy Member
Memphis zei:
Hmgrwngd, start anders je eigen thread op, dan kunnen wij ons hier tenminste verder amuseren met het lezen van leuke anekdotes!
Ja, want ingaan op een opmerking mag natuurlijk nooit, zeker niet als je gelijk hebt.

Weet je wat, start een thread op waar mensen hun frustraties kwijt kunnen indien een topic een andere weg inslaat. En dan zeggen dat mensen echt geen kuddegedrag vertonen... Je begaat echt wel 'n moord als je wat dieper nadenkt over bepaalde zaken in een topic. Gefocused blijven is blijkbaar een strenge regel hier.

En al doende leert men, nietwaar?

Crashtestdummy

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
On topic: Als ge hard moet schijten en ge loopt naar de wc, check altijd of ge da deksel wel omhoog hebt gedaan!
en of er wc papier is zodat ge geen stuk van u zakkendoek moe afscheuren :sop:

NSA.Rhinox

Legacy Member
Les: oppassen met glazen deuren die halfopen staan. Die kunnen gemeen uithalen, keer na keer... :unsure:

whacker

Legacy Member
Les: ALTIJD blijven achteruit kijken als je achteruit rijdt. Ook als je "aan het stoppen bent" of als je nog maar heel traag rijdt. Kan iemand met een Honda van meespreken (perte totale), de auto van onze pa had bijna niets :)
Les 2: Let op met drinken & rijden. Hoewel je denkt dat je nog kan rijden is het meestal niet zo.

ComputerVISTA

Legacy Member
- Als er op een bep. kabel geschreven staat: "Opgepast 380 Volt" zijt ge best dat te geloven!

- Bij het uit draaien van een lamp, hou de metalen socket niet vast!

- etc...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan