Archief - Al doende leren we

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bubba

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Tip:

Als je tegen geparkeerde wagens rijd, rijd niet zomaar weg, maar steek je gsm nummer tussen de ruit en draag de gevolgen van je gereden schade door de eigenaar van de andere wagen te vergoeden.

Beter is:

Als je tegen geparkeerde wagens rijd, rijd niet zomaar weg, maar steek een papiertje tussen ruitenwissers met de tekst:

"Ik ben tegen uwe auto gereden. Al die sukkelaars die hier staan te kijken denken nu dus dat ik mijn gegevens aan het noteren ben, haha. Allé, doei."

En nee, ik heb dit niet uit een film geript. :unsure:

snake880

Legacy Member
BuBbA zei:
Beter is:

Als je tegen geparkeerde wagens rijd, rijd niet zomaar weg, maar steek een papiertje tussen ruitenwissers met de tekst:

"Ik ben tegen uwe auto gereden. Al die sukkelaars die hier staan te kijken denken nu dus dat ik mijn gegevens aan het noteren ben, haha. Allé, doei."

En nee, ik heb dit niet uit een film geript. :unsure:
schrijf dan tenminste de gegevens van je schoonmoeder op.:evil:

Howitzer

Legacy Member
Nooit vergeten wat uw instinct u bij eerste contact vertelde over een persoon.

Mijn instinct heeft in dat opzicht tot nu toe altijd gelijk gekregen uiteindelijk.

Hmgrwngd

Legacy Member
Wie wil er nu leren wanneer "ignorance is bliss" geldt ?

O wacht, wijs ik nu mensen op hypocrisie? Pech!

Ok dan; wijsheid:
-> Als je dan toch beslist op te staan; wees dan nie te snel om uit je bed te kruipen en terug in een dagelijkse sleur te vervallen gewoon maar omdat het makkelijker is. Geldt met alles en iedereen. Heb seconden, weken, jaren 'verspild' aan personen/dingen/bezigheden/onnozelheden omdat het makkelijk was. Je kunt altijd iets NIET doen ook. Je kunt ook NIET opstaan, NIET werken, NIET conformeren, NIET eten, NIET liefhebben en NIET haten!
En als je dan toch je bed uitkruipt om iets wel te doen, vergeet nooit daje halverwege kunt stoppen omdat het toch geen zin heeft! :)

Defees

Legacy Member
Verwacht nooit van een straathond dat hij uit de weg gaat als je er met de auto achter rijdt ... Twas zo nen kleinen teckel like hond... ons pa der een heel straat achter gereden omdat dien ECHT nie uit de weg wou, en maar bleef terug blaffen naar ons -_-

Bose

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Wie wil er nu leren wanneer "ignorance is bliss" geldt ?

O wacht, wijs ik nu mensen op hypocrisie? Pech!

Ok dan; wijsheid:
-> Als je dan toch beslist op te staan; wees dan nie te snel om uit je bed te kruipen en terug in een dagelijkse sleur te vervallen gewoon maar omdat het makkelijker is. Geldt met alles en iedereen. Heb seconden, weken, jaren 'verspild' aan personen/dingen/bezigheden/onnozelheden omdat het makkelijk was. Je kunt altijd iets NIET doen ook. Je kunt ook NIET opstaan, NIET werken, NIET conformeren, NIET eten, NIET liefhebben en NIET haten!
En als je dan toch je bed uitkruipt om iets wel te doen, vergeet nooit daje halverwege kunt stoppen omdat het toch geen zin heeft! :)

:sop: wat een kakmentaliteit.

no_way2go

Legacy Member
Gisterenavond was het hier 'boekstring (gebakken forel) festijn' van de chiro en ik moest wat helpen.

Enkele lessen:
- Pas op dat ge niet té zat zijt wanneer ge achter de bar moet staan (en gratis moogt drinken), it's tempting :p
- Vis is geen goede maaltijd om op te gaan drinken
- Het is niet zo'n goed idee om met die vissen op elkaar te gooien of heel de tijd in de rook te staan bij het bakken <-- smelly!

NitrodusT`

Legacy Member
Pred zei:
hehe, plezante topic

Eerste waar ik op kom: Als ge van zin zijt om u eens goed zat te drinken, doe dan geen schoenen aan die ge moeilijk uitkrijgt. Ik ben zo eens knal voorover gevallen tijdens het schoenen uitdoen en als ge gedronken hebt hebt ge de reflex nie om uw handen te zetten :D Met als gevolg een blauw oog

Pred, ge zijt echt ne knuppel.

Jack-in-the-box

Legacy Member
snake_880 zei:
pleeg zelfmoord als je toch zo depressief bent:lol:

Vanmorge naar een begrafenis geweest van iemand die dat heeft gepleegd, niet echt om mee te lachen vind ik.

ShoveS

Legacy Member
jannos zei:
Vanmorge naar een begrafenis geweest van iemand die dat heeft gepleegd, niet echt om mee te lachen vind ik.

Vind je dat nu niet ongelooflijk egoïstisch van jezelf?
Dan mag er met niks meer gelachen worden want bij alles is er wel iémand die zich gekwetst kan voelen.
humor moet grenzeloos zijn !

Hmgrwngd

Legacy Member
Bose zei:
:sop: wat een kakmentaliteit.

Maw zeggen dat je een vrije keuze hebt in je leven is een kakmentaliteit. :)

Hetgeen ik zeg is gewoon: je kunt altijd stoppen en nietsdoen. Een rechte lijn van gebeurtenissen stoppen, altijd en overal. Heeft niets met luiheid te maken, maar met leven zelf. Doen wat er van je verwacht wordt is een slechte gewoonte omdat je zo volledig jezelf wegcijfert. (dat is 1 van de heerlijke paradoxen in de samenleving: iedereen is individueel, onafhankelijk, vrijgevochten en uniek; maar toch doen de meesten lekker zoals de rest omdat dat veiliger is!)

Het spijt me dat ik hier geen 'wijsheid' plaats over hoe je niet te zat achter een bar moet staan, en hoe je je gsm-nr moet steken onder een ruitewisser van een wagen waar je net tegengereden bent.

EDIT: Zo'n saaie, oppervlakkige humor als in deze thread wil ik echt niet meer zien. Dat zijn dan zogezegd volwassen mannen. "hahaaaa, de hmgrdinges moet dop betalen, haahaaa hij moe zelfmoord plegen" -> :ironic:

Cycloon

Legacy Member
Lekker doen zoals de rest wil zeggen dat je werkt voor en zoals de anderen en dus allemaal voor x aantal uur per dag/week/jaar dezelfde werkopdrachten uitvoert zodat iedereen samen ervoor zorgt dat gij in uw vrije tijd het zo tof hebt. Mocht iedereen zoals u zijn en stoppen met dingen zoals het je past dan zou het er hier rap schoon uitzien. Gelukkig zijn mensen met jouw idealen in de minderheid \o/

ericbetaald

Legacy Member
En na verloop van tijd belanden die wel waar ze thuishoren :niceone:

Hmgrwngd

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Lekker doen zoals de rest wil zeggen dat je werkt voor en zoals de anderen en dus allemaal voor x aantal uur per dag/week/jaar dezelfde werkopdrachten uitvoert zodat iedereen samen ervoor zorgt dat gij in uw vrije tijd het zo tof hebt. Mocht iedereen zoals u zijn en stoppen met dingen zoals het je past dan zou het er hier rap schoon uitzien. Gelukkig zijn mensen met jouw idealen in de minderheid \o/

Dat is een denkfout die je maakt. Jij weet amper iets van mijn idealen; en je stelt jezelf een fantasietje voor waarin alles naar de knoppen gaat.
(terwijl alles volgens de meesten al naar de knoppen is !!! :p )

Jij vertoont hier de ultieme werkerbij-mentaliteit; waarin je geen enkele aandacht besteedt aan zowat alle invloeden, oorzaken en gevolgen van de huidige situatie; maar gewoon zegt: "het is zoals het is, en zo moet het" . :)

Gefeliciteerd met uw conformeren!

no_way2go

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Lekker doen zoals de rest wil zeggen dat je werkt voor en zoals de anderen en dus allemaal voor x aantal uur per dag/week/jaar dezelfde werkopdrachten uitvoert zodat iedereen samen ervoor zorgt dat gij in uw vrije tijd het zo tof hebt. Mocht iedereen zoals u zijn en stoppen met dingen zoals het je past dan zou het er hier rap schoon uitzien. Gelukkig zijn mensen met jouw idealen in de minderheid \o/

Bedoel je... vrijheid ?!

Ons leven is al helemaal uitgestippeld nog voor we geboren zijn: lagere school -> middelbare school -> (eventueel hogeschool/unif ) -> werken -> werken -> werken -> werken -> pensioen -> sterven

Hmgrwngd

Legacy Member
no_way2go zei:
Bedoel je... vrijheid ?!

Ons leven is al helemaal uitgestippeld nog voor we geboren zijn: lagere school -> middelbare school -> (eventueel hogeschool/unif ) -> werken -> werken -> werken -> werken -> pensioen -> sterven

Dat is het net; dat zijn verwachtingen; ideeën die in uw hoofd geprent worden door je opvoeding.
Je kunt dat hele verwachtingspatroon links naast je laten liggen; zonder je er slecht over te voelen.

Dat hoeft totaal niet te zeggen dat je opeens niet meer werkt, en nog minder hoeft dat te betekenen dat je een miserabel leven zou leiden.
Het punt is dat je in jezelf geen autoriteit van buitenaf toelaat.
Als je je niet meer laat vormen door anderen hun denk-waanzin; kun je je toeleggen op je diepere zelf ; en een levensstijl ontwikkelen die je het beste ligt.

Daarmee dat mijn eerste reply allesbehalve negatief was: ik stelde gewoon dat je op elk moment moet kunnen stilstaan, en beslissen of iets wel de moeite waard is, en of het niet in strijd is met de dingen die je zelf als belangrijk acht.

VMax

Legacy Member
Betaal nooit gewoon de prijs die ze zeggen aan de kassa.

Vandaag 14&#8364; korting gehad omdat ze de prijs verkeerd hadden aangeduid aan de rek, en die prijs betaal je! Heb ik ze dan ook even duidelijk gemaakt.
Sukkelaars :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan