GTXpower
Legacy Member
Musk zei:Ik weet niet of je het goed beseft, maar een X-fi is slechts een opgewaardeerde versie van de meeste onboard-geluidskaarten. (realtek)
Ik ben dagelijks bezig met hoogwaardig audiomateriaal en ik kan je verzekeren dat zelfs op monitors van om en bij de €1000 euro het verschil met een onboard en zo'n x-fi-kaart miniem zal zijn.
Pas wanneer je met degelijke audio-interfaces werkt in combo met gebalanceerde uitgangen/ingangen zal je een meerwaarde krijgen. Ook zullen de audiobestanden van hoogwaardige kwaliteit dienen te zijn om dit verschil kleur te geven. (FLAC/wav/...)
Dus met een Logitech-set of eender welke set die je in pakweg de mediamarkt kan kopen zal je geen verschil horen.
onboard chip: (ac97)
http://tech2.in.com/media/images/2008/Dec/img_106171_audiochip.jpg
xfi chip:
http://www.theinquirer.net/img/5115/Xfi-chip-and-xram-jpg.jpg?1241332049
Zoals ge kunt zien, is die Xfi echt een processorke, terwijl onboard, gewoon.. ne chip is me een paar beentjes (48 versus 120+ van de xfi). Kan ni hetzelfde zijn.. Alleen al daarop kun je het zien. Dat je het verschil ni hoort zal wel aan u oren liggen wrschijnlek. Ofcourse zijn Xfi's nog cheap, ma toch beter dan den onboard. en 30 eur voor een verbetering is geen geld

