Archief - Gaming pc - €2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
Ziet er goed uit, ik weet niet of je van plan bent later extra videokaarten erbij te steken, want 500W is meer dan genoeg voor een 6970...

Anaranathon

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Ziet er goed uit, ik weet niet of je van plan bent later extra videokaarten erbij te steken, want 500W is meer dan genoeg voor een 6970...

ja later nog een 2de 6970 wss, ma das voor wanneer de prijzen wat gezakt zijn.

Nog een vraagje, die nieuwe SSD's, enige info ergens te vinden erover? (ben terwijl aant zoeken ^^)

Anaranathon

Legacy Member
ja ... mja nog altijd buiten de geluidskaart, zal er geen nieuwtje voor aanmaken. Voor de rest behou ik die i7 (+HT functionaliteit voor men vm's)

euhm ook die SSD zal ik houde en niet wachten tot een nieuwe generatie, de rest lijkt me dan in orde te zijn.

DM.

Legacy Member
Ik heb VMware en Microsoft Virtual PC op vrij oude systemen prima draaien met maar 2GB ram en een duall core.
als je echt een budget van 2000 euro hebt zou ik dat gewoon splitsen vo een goed game pc + budget laptop voor je VM'S te draaien.
dan gaje meer geniet hebben van de games die je gaat spelen.

Anaranathon

Legacy Member
Nog een vraagje (ik begin lastig te worden I know :D) Is het best hem bij alternate zelf in elkaar te laten steken? Of zelf doen?
Voor mij maakt het eig niets uit wie het doet. Dusja dno wat ik zou nemen.
alsook die CPU's i5's & i7's zijn allemaal out of stock :(

phate_13

Legacy Member
Moet ge toch zelf zien... Of ge dat kunt en wilt doen...

Geduld is een schone deugd. :)

SiM0

Legacy Member
Waarom zijn die mensen die (bijna) niks van ne computer, toch allemaal zo voor de I7? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat die HT NIET werkt bij games?
Ma bon, zolang het uwe portemonnee is die betaalt, maakt het mij nie uit.

Anaranathon

Legacy Member
SiM0 zei:
Waarom zijn die mensen die (bijna) niks van ne computer, toch allemaal zo voor de I7? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat die HT NIET werkt bij games?
Ma bon, zolang het uwe portemonnee is die betaalt, maakt het mij nie uit.

ik wil niet stoefen (als er dan al te stoefen valt ...) maar ik zit in men 3de jaar T. informatica dus ik ken weldegelijk iets van computers.

Ik heb heus al begrepen van Phate (en andere, waarvoor dank voor al jullie hulp en uitleg) dat een i5 meer dan voldoende is voor een gamesysteem (wat ik ook in de titel heb gezet -> ik zocht een goed gamesysteem) , toch zal ik een i7 nemen.
Ik heb graag opties en die HT heb ik er graag bij. Vooral als ik moet renderen voor autocad of 3dsmax. (dit heb ik evenwel vergeten te vermelden, wou gewoon een voorbeeld aangeven dat ik die HT er graag bijhad :) )

Maar ik snap je reactie wel, dat heb ik er niet bijgezegd :)

Het is hoofdzakelijk een gamesysteem, met als secundaire functies renderen / programmeren / vm's draaien (ook een goed id van DM. om een budget laptop te kopen voor men VM's, maar die vm's zijn niet zo prioritair).

Nu is het wachten tot die in stock is ergens, maar zoals phate al zei, geen druk ofzo, heb tijd genoeg, maar ik steek wel af en toe graag een pc in elkaar dus daarom zou ik mss opteren voor geen assemblage, maar dan heb ik geen assemblage garantie zoals alternate zou geven als ze die zelf in elkaar zouden stoppen.

phate_13

Legacy Member
Besef wel dat je bij de assemblage garantie dus je volledige pc zult moeten terugsturen als er iets mis is.

Persoonlijk ben ik er tot nu toe altijd in geslaagd om zelf de oorsprong van een defect te vinden en dan ook alleen dat onderdeel op te sturen voor RMA. Op die manier ben je tenminste niet je volledig pc kwijt voor die periode.

Maar dat moet je zelf afwegen natuurlijk. Dan moet je zelf de moeite kunnen en willen doen als er iets defect is.

Anaranathon

Legacy Member
phate_13 zei:
Besef wel dat je bij de assemblage garantie dus je volledige pc zult moeten terugsturen als er iets mis is.

Persoonlijk ben ik er tot nu toe altijd in geslaagd om zelf de oorsprong van een defect te vinden en dan ook alleen dat onderdeel op te sturen voor RMA. Op die manier ben je tenminste niet je volledig pc kwijt voor die periode.

Maar dat moet je zelf afwegen natuurlijk. Dan moet je zelf de moeite kunnen en willen doen als er iets defect is.

inderdaad, bij men vorige pc had ik assemblage garantie, ik ben hem zelfs 4 maand kwijt geweest wat ergerlijk was :s

+ ik doe het graag zelf, een middagje mee bezig zitten opt gemak :)

Altijd een spannend moment om hem dan eens op te starten :D

Caracalla

Legacy Member
SiM0 zei:
Waarom zijn die mensen die (bijna) niks van ne computer, toch allemaal zo voor de I7? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat die HT NIET werkt bij games?
Ma bon, zolang het uwe portemonnee is die betaalt, maakt het mij nie uit.

Informatica is een groot begrip.
Elk heeft z'n eigen interesse's en specialiteiten.

Ik kan me goed voorstellen dat een ervaren C++ programmeur of webdesigner prachtige dingen kan maken, maar geen drol kent van hardware. Omgekeerd dus ook.

SiM0

Legacy Member
Ik heb me misschien wat stom uitgedrukt, maar ik word er echt gek van.
Overal hoor ze roepen: "Als ik nog eens een computer ga kopen, koop ik er 1 met een I7! Dan ga ik mijn games zeker VEEEL beter kunnen draaien dan een I5! Ik weet wel niet wat een I7 is of doet, maar ik wil het toch hebben!"

En ik probeer de mensen hier alleen maar duidelijk te maken dat dat NIET het geval is. Sorry voor de mogelijke verwarring.

-Dit is GEEN bait op de TS, dat jullie dat maar even weten-

Phaetor

Legacy Member
Overdrijf niet zo lol. Hoogstens een paar man die zo redeneren en dat is dan wss ook nog gebaseerd op slecht advies o.i.d.
En dan heb je ook nog altijd mensen die gewoon high end stuff kopen louter omdat het high end is :)

Musk

Legacy Member
Phaetor zei:
Overdrijf niet zo lol. Hoogstens een paar man die zo redeneren en dat is dan wss ook nog gebaseerd op slecht advies o.i.d.
En dan heb je ook nog altijd mensen die gewoon high end stuff kopen louter omdat het high end is :)

Is niet waar.


Ik ken genoeg mensen die denken iets van hardware te kennen, en deze trappen ook allemaal blindelings in de marketing-strategie van Intel.


Als ik hen dan een beter/goedkoper systeem voorstel, dan komen ze af dat ik met B-merken afkom. (In de tijd dat de Phenom II beste keuze was in combo met Asrock mobo)

phate_13

Legacy Member
Hier moet ik toch ook mee akkoord gaan. Er zijn genoeg voorbeelden in die aard:


  • Ik heb op al die jaren ook al vele mensen naar een i7 zien vragen, die daar totaal geen nood aan hadden.
  • Er zijn werkelijk mensen die geloven dat meer MB/GB ram op een videokaart wilt zeggen hoe snel deze kaart is. (Belachelijkste kaart ooit: ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD5000 - Club 3D HD5550 Overclocked Edition)
  • Het aantal ms op een scherm wilt niet veel zeggen. En nog denken mensen dat een scherm met 2ms per definitie beter is dan één met 5ms.
  • Mensen die denken dat meer Watt hebben voor je voeding per definitie beter is.
  • Mensen die denken dat meer Watt hebben geluidsinstallatie per definitie beter is.
  • Mensen die denken dat sneller geheugen per definitie beter is.
  • Mensen die denken dat een duurder moederbord per definitie beter is en dat ze dat nodig hebben.
  • Mensen die denken dat meer Ghz op je processor per definitie beter is.
  • Mensen die denken dat ze er iets meer van weten, en niet enkel naar de Ghz op de processor kijken... en dan denken dat een CPU met meer cache per definitie beter is.
  • ...

Zeer jammer allemaal, maar het is een gegeven waarmee we moeten werken.

Musk

Legacy Member
Mooie voorbeelden :)


En ook de algemene regel:

"Het duurste is het beste!"

-dawnz-

Legacy Member
als graka zou ik toch voor een GTX570/580 gaan van nvidia. of je wacht nog even tot de GTX560 er is. kost minder als de 6950 en hakt er mootjes mee, en je kan er een sli config mee bouwen. 2x560 > 2x6950

hier op het forum is het al ati wat de klok slaagt .. iets teveel tbh :ironic:
ok ze zijn goed maar ze zijn totaal niet meer zovele goedkoper dan de nvidia tegenhangers. Performance betaal je nu eenmaal en zeggen dat nvidia kaarten er niet aantrekkelijk genoeg uitzien om er eentje aan te schaffen en alleen ati te verkiezen is gewoon naief :)

imo ziet nvidia er aantrekkelijker uit op dit moment, gwn omdat de performance beter is. my 2 cents
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan